Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

13 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Ionut

@hefaistos
Ești bine, omule? Ce-ai pățit? Nu erai tu fan înrăit? Cu cocoașa inaugurată în iunie. Te confund? Scuze dacă te confund!

A fost un an foarte greu. Cel mai greu de până acum în comunicarea publică. Extrem de greu să rămâi rațional, calm, să explici... să calculezi multe variabile coerent și obiectiv...

liviu.roman

Revin cu o serie nouă de fotografii de la podul de la Râmnicu Sărat, la fix o săptămână de muncă, numai bune pentru comparații și estimări :D






Ionut

Spectaculos, au băgat armata! Bravo!

2 septembrie
- armare 2/26 deschideri = 8%
- betonare 0/26 deschideri = 0%

8 septembrie
- armare 10/26 deschideri = 39%
- betonare 3/26 deschideri = 11%
- betonare 0/24 zone pe pile = 0%

Au armat 8 deschideri săptămâna asta (de la 2 la 10). Mai au 16 deschideri, deci încă două săptămâni ca asta.

Dar săptămâna viitoare e aiurea vremea, probabil îi va încetini.

Să vedem dacă vor reuși să termine armarea în următoarele 2 săptămâni. Cam greu cred. Dar să vedem, depinde câte echipe vor aloca și ce vreme va fi, nu cred că vor arma pe ploaie. Sau mai știi, nu m-ar mira. :)

Să vedem ce reușesc în spate cu betonarea, câte deschideri vor face săptămâna viitoare. 3 deschideri/săptămână ar însemna 2 luni să termine (dacă nu luăm în calcul zonele pilelor, dintre deschideri, să zicem că le fac in paralel).

Deci și aici trebuie să accelereze dar au timp. Vremea însă devine un factor important. Și la armare și la betonare dar mai ales la hidroizolație. Să vedem.

Cum am mai zis, dacă termină betonul la final de octombrie sau (mult) mai repede, e timp până la final de noiembrie să termine și hidroizolația și finisajele (care pot fi începute în paralel la un moment dat).

Întrebare pentru podari: cât timp trebuie să stea betonul ăla la uscat ca să fie pregătit să primească hidroizolația? Evident depinde de umezeală/ploaie. Sigur e un procent de umezeală maximă tolerat de hidroizolație. Presupun că trebuie să fie uscat destul de bine.

Știu că la cocoașă s-a folosit hidroizolație poliuretanică (nu cu role bituminoase). Înțeleg că e cerință CNAIR?! Dar nu sunt sigur. O fi alegerea UMB. Poate confirmă cineva. Va fi interesant și cu hidroizolația.

Când e așa la limită fiecare pas e interesant și palpitant. :)

Stef

Am terminat editarea mai devreme, iar mâine voi fi iar la filmat, prin urmare chiar dacă am zis că pe weekend nu vor fi episoade, iaca avem unu.
Sper mâine să nu mă rupă iar vântul. Meteo zice că e bine.


naivu

#13519
Quote from: vancouver on September 07, 2024, 10:16:59 PMA7 Ploiesti - Buzau: Grindeanu insista cu deschiderile partiale... se profileaza una la Pizzaroti, si anume DN1D-DJ100C ...
Pe mine nu ma impresioneaza nici descarcarea pe la BabaAna(Mizil) nici descarcarea pe la Clondiru, singurele noduri care se descarca in drumuri rezonabile cu intersectii rezonabile cu DN1B sau DN2 sunt nodul cu DN1D(Albesti-Paleologu) si nodul de la Spataru. Dpdv al traficului ar fi substantial de folos doar o deschidere partiala A3-DN1D (probabil inca fezabila, desi mai lipsesc grinzi) sau o deschidere completa DN1D-Spataru (pe care nici zana Maseluta nu cred ca se angajeaza sa o finalizeze pana de Craciun!).

RebelOtter

@Stef având în vedere ca ești printre puținii oameni care "s-au dat" pe Buzau-Focsani poți să ne zici cum este calitatea lucrării? Am văzut ca ai mers direct pe stratul de uzură deci ar trebui sa îți fi făcut o idee.

Avem o lucrare marca UMB A0Nord sau este peste? (Sau sub?  :o )

Stef

^Se simte bine, dar nu am mers cu 130 kmph.
Testez 130 kmph mâine dacă găsesc o porțiune liberă 8)

ijwtsh

^ zic eu care a fost raspunsul de obicei in situatii de genul: pe moment e ok, dar au facut heirup, asa ca hai sa vedem testul timpului (vezi trambulinele de pe Dx12).

Pe langa asta, imi displac mult rosturile de dilatatie ale UMB. Am 0 cunostinte in domeniu, dar ar merita preluata o alta metoda. Cateodata simt ca imi rup masina pe ele.

Si nu in ultimul rand, cred ca pe centura Bacaului ar trebui refacute marcajele. Cel putin ultima data cand m-am dat (anul trecut), erau toate negre. Daca bine tin minte, sunt din acelea care te "atentioneaza" cand calci pe ele. Ma gandesc ca un dezavantaj al lor este ca se innegresc de la... frane?


Allex

Mi se pare doar mie sau miroase a HP?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Stef

#13525
^vezi la 07:20, sunt cu asfaltarea pe cealaltă parte, dacă mențin tempo-ul în 20 de zile termină de asfaltat tot corpul autostrăzii cu excepția structurilor nefinalizate. Poate chiar până întră în pauză.

Radu_A

bine ca septembrie a cam devenit luna de vara in Romania, de fapt daca avem toamna/iarna ca in ultimii 3 ani pot sa lucreze lejer peste tot..dar o sa traga tare sa ramana doar cu ceva structuri la sfarsit sa poate livra safe Buzau -Focsani anul asta...poate chiar inainte de al doilea tur de prezidentiale

bogdan4ice

Probabil au obiectiv sa deschida daca nu complet cel putin ceva pana pe 15 noiembrie.
Progresul e incurajator si parsa se miste mai repede decat se anticipa pe armare si betonare.
Legat de calitate sigur va fi mai bine decat pe DN2 la capitolul trambuline, marcaje etc - lucru valabil pe orice lor de autostrata/DX vs DN...
Sa speram ca vom avea si segmente pe care vom circula din Ploiesti - Buzau. Pe acesl segment sigur nu vom avea niciun lot complet gata.
Tragem linie la sfarsit de an.

voicul

Pai ca DN2 nu cred ca exista drum mai bun in Romania, in conditiile in care a fost facut in anii 90 mai la inceput si de atunci nu s-a mai reparat nimic la el.
Poate doar A3 la Bechetel ca la cat de bine s-a facut, doar el mai are sansa sa tina la fel de bine.

Acum clar A7 va fi mai bun ca e nou si orice produs care e nou ... e nou (ca totusi sunt niste standarde, care chit ca le ratezi putin, tot nou e produsul).

vancouver

#13529
@Ionut
HIDRO PESTE BETON
- la temperaturile de acum betonul ajunge la >90% din rezistenta teoretica dupa 2 zile si la >98% dupa 2 saptamani. Rezistenta teoretica si cu care se calculeaza este cea dupa 28 de zile. Procesul insa continua lent ani de zile, deci se depaseste 100%.
- la crearea mixturii se folosesc coeficienti de siguranta de 20-30% (pentru ca nu poate fi garantata o omogenitate perfecta, indiferent cat amesteca la el si apoi vibreaza, plus factorul uman la vibrare), asa ca in realitate in 99,5% (procentul este stabilit in normativ) trebuie ca betonul sa aibe o rezistenta superioara celei teoretice. Asa ca in realitate si dupa 2 zile el deja a depasit 100% din rezistenta teoretica
- betonul proaspat se acopera cu apa, folie, curing (e in engleza, nu va ganditi la prostii - adica o solutie speciala de acoperit betonul proaspat, care trebuie data din nou doar o data pe zi sau la 2 zile si nu la cateva ore cum e apa, adica se evapora mai greu). De ce se face tratamentul asta sau acoperirea cu folie? Ca sa nu iasa apa din beton. Procesul de intarire are nevoie de apa. In lipsa apei betonul fisureaza: mai mult daca este foarte cald (soare) si de asemenea la betoane de inalta rezistenta (C45/55 si mai sus).
- ca atare betonul "nu se supara" daca este acoperit repede de hidroizolatie, dimpotriva ii face bine
- de precizat ca orice beton (oricat de tratat) fisureaza. Nu exista beton nefisurat. Ideea e sa limitezi fisurile la microfisuri si sa nu fie adanci (sa nu ajunga la armatura). Procesul de uscare este un proces de contractie, deci complet fara fisuri nu se poate.

PS. Elicopterizarea are si rolul de a inchide microfisurile.

ARMARE PREDALE
- armarea la o placa cu predale este floare la ureche un raport cu armarea unei placi monolite: munca este de 3-10 ori mai putina
- predalele au de regula niste conectori, adica o armatura care iese din predale; proiectati cum trebuie, conectorii servesc ca suport pentru armatura superioara, deci nu mai trebuie distantieri din armatura intre plasa inferioara si cea superioara. Asa ca pur si simplu armatura se tranteste peste conectori, se distribuie la distantele din plan, se prinde ici colo cu sarma, gata. Oricum rolul de rezistenta este la armatura inferioara si in grinzile metalice
- armatura care se pune la partea superioara are principalul rol de a limita fisurarea betonului la suprafata (apropos de ce ziceam mai devreme); doar la seisme este posibil ca armatura superioara sa ajunga sa fie solicitata, in rest este doar constructiva.
- de aceea armarea merge extrem de rapid la UMB la poduri. Si indeosebi la cele metalice. La grinzi de beton mai este de betonat in plus reazemul, zona de peste piloni unde se intalnesc 2 grinzi. La varianta metalica nu exista asa ceva de regula, grinzile metalice se imbina cu suruburi sau sudura (la UMB cu suruburi se inalta rezistenta pretensionate) si astfel la podurile metalice armarea merge inca o data mai repede decat la podurile cu grinzi din beton. De aceea zic sa nu va faceti griji inutil: si structura de la Buzau va fi gata anul asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.