News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Striker

Eu cred că graba UMB de a da gata Bz-Fc este pentru a disponibiliza forța de muncă și utilajele de aici și a le reloca pe loturile celelalte unde se vede o diluție masivă de logistică și mână de lucru calificată.

Mojito

@HaiHai : Tu ziceai mai acum cateva pagini: "E normal in constructii sa lucrezi pe banii tai si sa ii primesti dupa mule luni (poate ani)?"
 Este exact cum este normal,  primesti banii dupa receptia lucrarii  conform unor jaloane de plata. Nu conteaza ca Pizza   raporteaza  80%  completat, conteaza cate din jaloanele de plata au fost certificate de supervizor ca si complete si se da la plata. Daca n-ai pus copacii aia pe margine pe 100 metri din autostrada  din cei 30 km prevazuti....  ceasu rau si nu primesti banu'pe jalonul ala de plata. N-ai asfaltat pe 50  m din 30 km... nu primesti banu pe jalonul ala. 80% progres general nu echivaleaza cu 80% plata. Care sunt jaloanele de plata... vezi contractul , eu nu am asa ceva.
Si ca ii primesti dupa multe luni.... eu lucrez pentru o companie cu cifra de afaceri de mai mare decat  GDP-ul Romaniei si platim la 60 de zile furnizorii -target si 90 -120 de zile real.... asa ca ce sa mai zic. De aia se fac planuri de afaceri in care  intra in calcul dobanda pentru banii care ii platesti ca dobanzi la banci inclusiv pt facturi intarziate. Ca se stie ca statul nu este un bun platnic. Nu numai in Romania.

TibiV

Dar intre ce spui tu (corect) si ce spune @HaiHai nu exista diferente semnificative...

Ca platile se fac cu intarziere (in anul x+1, dar pentru lucrari facute in anul X) stim, dar nimeni nu poate plati facturi pentru care nu are bani.

Daca CNAIR nu are alocate fonduri pentru niste lucrari, nu le va plati, chiar daca s-au facut. Asa ca de ce sa le faca constructorul pe creditele&dobanzile lui?!...

Iar in general firmele private cu PIB-ul mai mare ca al Romaniei sunt serioase, si platesc - chiar daca platesc cu 90-120 de zile intarziere. Cateva luni "merge", dar la mai multe prestatorul incepe sa gafaie.
Iar statul roman nu este la fel de serios, de "reliable" intr-un contract...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

Eu zic sa stam linistiti. UMB nu mai angajeaza nimic in plus. Trebuie terminate trei santiere mari pentru a se misca pe celelalte loturi: DX12, centura Timisoara si Buzau - Focsani. Pana atunci se trage de timp pe celelalte loturi (asta daca nu luam in considerare situatia reala a platilor).

HaiHai

Multumesc @TibiV  pentru ajutor.
Exact asta e nelamurirea mea:
De ce si-ar face un constructor un plan de afaceri prin care sa depaseasca alocarea bugetara? Ce motivatie ar avea?

Exemplu pentru a intelege ce vreau sa spun:
Tinand cont ca si pe Pl-Bz bugetul (suplimentat deja) se va termina curand, pentru Coni e mai bine sa plateasca grinzile pentru DJ100C acum, sa termine podul si sa il factureze in octombrie iar banii sa ii incaseze in ianuarie? Sau mai bine plateste grinzile in noiembrie, termina si factureaza in decembrie si incaseaza tot in ianuarie? In varianta 2 constructorul iese clar mai bine...

Pentru intarzieri, principalul vinovat e constructorul pentru ca nu lucreaza peste buget, sau guvernul ca nu a alocat suficienti bani si ca nu ii suplimenteaza mai repede?

Earthchild

Quote from: Stef on September 03, 2024, 10:25:11 AM
La minutul 1:35 operatorul îmbogățește formula asfaltului cu ptialină  :)

Ionut

Quote from: Ionut on August 10, 2024, 01:01:16 PMMonitorizare puncte critice Autostrada A7 Mizil-Spătaru (Buzău Vest)
10 august
- pasaj peste A7 (DJ100C Fulga, nod Mizil) - rampe 2% / grinzi 0% (neaduse)
- pasaj pe A7 (canal) - 1 deschidere (x2) - suprabetonare 50% / hidroizolație 50% / asfalt 0%
- pasaj pe A7 (pârâu) - 1 deschidere (x2) - hidroizolație 95% / asfalt 0%
- pasaj peste A7 (DJ102D Baba Ana) - rampe 80% / grinzi 100% / predale 0%
- pasaj peste A7 (DJ102H Mizil-Satu Nou) - rampe 65% / grinzi 0% (neaduse)
- pasaj pe A7 (canal) - 1 deschidere (x2) - hidroizolație 75% / asfalt 0%
- pasaj peste A7 (drum agricol) - rampe 100% cu balast stabilizat / armare 80% / suprabetonare 0%
- pasaj peste A7 (DC54 Vintileanca) - rampe 50% / grinzi 0% (neaduse)
- pasaj peste A7 (DJ103R Găgeni-Vintileanca) - rampe 40% / grinzi 0% (neaduse)
- pasaj pe A7 (pod Râul Năianca) - 1 deschidere (x2) - asfalt 100% (parcă stratul 2)
- pasaj peste A7 (drum agricol) - rampe 55% / grinzi 100% / predale 17%
- pasaj pe A7 (canal) - 1 deschidere (x2) - asfalt 100% (parcă strat 2)
- pasaj pe A7 (canal/vale) - SKIZO SKILLZ - 3 deschideri (x2) - grinzi 33% / predale 33% / armare 0%
- pasaj peste A7 (DJ203C Clondiru, nod Clondiru) - rampe 75% / hidroizolație 100% / asfalt 0%
- pasaj peste A7 (drum agricol) - rampe 55% / armare 90% / suprabetonare 0%
- pasaj peste A7 (drum agricol) - rampe 55% / hidroizolație 100%
- pasaj pe A7 (canal) - 1 deschidere (x2) hidroizolație 100% / asfalt 0%
- pasaj peste A7 (DJ203G Stâlpu-Pietrosu) - rampe 80% / hidroizolație 100%

Total pasaje peste A7 = 11 bucăți / MEDII: rampe 60% / grinzi 64% / predale 47% / armare 43% / suprabetonare 27% / hidroizolație 27%
Total pasaje/poduri pe A7 = 7 bucăți, 9 deschideri (x2) / MEDII: suprabetonare 79% / hidroizolație 75% / asfalt 22%

Alte puncte critice importante:
- asfalt - strat 2 cam pe 75% din lungime Mizil-Clondiru, strat 1 pe vreo 20%, fără pe vreo 5%, uzură zărită spre Stâlpu (Buzău), dar f puțin / deci per total să zicem 60%
- parapete - doar parapete laterale pe vreo 75% din lungime Mizil-Clondiru / deci per total să zicem 35%
- marcaje - 0%
- șanturi & casiuri & taluzări - 60% pe tot tronsonul (Mizil-Stâlpu)

MONITORIZARE ELEMENTE CRITICE
Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest (Spătaru) - Coni-Trace
10.08.2024 - 02.09.2024




Inexplicabil, au 6 structuri rămase în urmă: 1, 4, 5, 8, 9 și 13. La 13 la o adică pot inaugura și semi-profil. Iar la 4 nu ar fi așa o problemă, sunt predalele aproape 100%. Dar tot rămân 4 structuri, 1, 5, 8 și 9, toate pasaje peste A7, toate pe drumuri care (teoretic) nu pot fi blocate, TOATE FĂRĂ GRINZI! WTF!??!? Mda, nu știu care e blocajul și dacă au putere să recupereze ca să inaugureze în 2024. Sau inaugurează cu blocarea acestor drumuri.

Mojito

Constructorul este obligat sa- și facă un buget în funcție de contractul semnat,  cu termenele de finalizare clare nu pe dat în bobi că bugetul se termina și că statul nu are bani sa- l plătească. Un stat de buna credință găsește bani, mai un fund de rezervă, mai o emisiune de certificate, mai un împrumut la bănci, mai deschide Isărescu tiparnița de bani. Da am înțeles mesajul, lasă că termina constructorul când are chef, știe el că statul n-are bani și poate sa se duca cat vrea cu terminarea lucrarii.

TibiV

@Mojito ,
esti foarte bine pregatit pe partea tehnica, am observat asta.

Dar pe partea financiar/bugetara, las-o mai moale... Acolo esti amator.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Încetați cu discuțiile despre bani. UMB lucrează cu tot ce are. Doar ca...atat are.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut

Hai că în sfârșit s-a îndurat cineva să spună concluzia, m-a scutit pe mine. Culmea, un fan UMB...

Hai să revenim la subiect, A7.

Pentru pariori: termină sau nu Coni-Trace? Termină cu pasaje? Inaugurează fără pasaje? Pariați. Eu nu pariez. :lol:

hvm

#13436
Eu as paria ca UMB da in trafic toate cele 4 loturi de la Buzău la Focsani inainte ca orice alt lot sa fie dat in trafic în întregime. Iar banii sunt motivul pentru care UMB a prioritizat doar aceste 4 loturi orice ar zice toată lumea. Ei lucrează cu tot ce au, dar mie mi se pare ca au un pic sub necesar fata de cât le permit banii.... nu discut de câte contracte au ca am mai spus asta odată. Chiar și dacă erau doua la Poor, doua la Strabag și doua la Weebuid tot atât s-ar fi construit în total fără prioritizare dar cu un avans mai echilibrat pe toate loturile.

În acel caz nu s-ar fi inaugurat nimic anul acesta. Very bad for elections....

Eu ma bucur ca e asa și la anul o sa circul pe aprox 130-140km de A7 când merg din Iasi spre sud.

PS: de fapt ma simt nevoit sa editez. Nu UMB a prioritizat ci i s-a cerut sa o facă....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GIV

@hvm pai daca i s-a cerut sa prioritizeze, o sa si primeasca bani :)

hvm

@GIV sa prioritizeze buzau - focsani in dauna celorlalte șantiere mai "puțin" importante..... si sa le lase pe celelalte pe mai târziu...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Striker

Cu tot optimismul, văzând filmările lui Ștef, nu cred că anul acesta va circula vre-o mașină de la Ploiești spre Buzău (sau invers), în afară de cele ale constructorilor și inspectorilor de la CNAIR, în căutare de motive pentru noi extensii...