News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 24 Guests are viewing this topic.

feste

Quote from: Mojito on August 17, 2024, 08:57:33 PMTesla 3 autonomie reală 450 km cu AC și nu peste 130 km /h, vara. Îl încarci in 20 min  de la 20 la 80% pe un  Ionity . Franța are  program de instalare ultra fast chargere pe autostrăzi  unde distanta intre două stații (fiecare cu minimum 10 puncte de încărcare) sa nu fie mai mare de 20 km. Cost pe statie de încărcare cca 2 milioane de euro, suma vehiculată prin mass-media. Deci la 700 km trebuie sa ai vreo 35 de stații.in iulie,  când am venit în Ro am luat Arad-Sibiu pe A1 și am verificat care este situația cu chargerele pe aplicația Charge point ( in ideea că o să trecem la o mașină electrică în următorii 2-3 ani) Una singura apărea la un OMV  că fiind fast charging . Concluzia: nu prea poți ajunge de la Nădlac la Sibiu fara să ieși la Timișoara sau Deva.

Comparatia cu Franta nu prea isi are rostul. Francezii au terminat de instalat borne mare putere in toate parcarile cu benzinarii (aire de service) si acum incep sa instaleze in parcarile simple (aire de repos). Vezi doar planurile pentru A9 intre Montpellier si granita cu Spania ca sa iti dai seama cat de departe este Romania. Legat de A7, cerinta de Chademo este lipsita de sens, standard folosit doar de Mitshubishi si Nissan si eliminat incet incet de pe masinile vandute in Europa.

Geri

#13156
Cum vi se pare ideea de a nu avea de la Bucuresti la Suceava/Iasi 5 staii de incarcare de la 5 firme cu 5 aplicatii diferite, ci de a avea plata cu cardul la POS. Incarcatoarele pot fi de la 10 fime, nu mai conteaza, nu mai ai nevoie de nnn aplicatii. Asa nu mai e complicatura aplicatiilor, creditului la ei, cardul in aplicatia lor.

De a face astfel incarcarea:

Sa zicem ca toate statiile de incarcare care vor fi montate sa aiba POS ( plata cu cardul de debit/cred ) incorporata?
Tragi masina, bagi cablu, selectezi de pe un display cu cat sa incarce masina, platesti si porneste incarcarea. Daca pleci inainte sa incarci cu cat ai platit, diferenta de cat a ramas de incarcat ti se vireaza inapoi pe card.



Powered by API/PUM imgur uploader

Schema de aici:
https://b2b.mastercard.com/media/mbxmeadc/ev-charging-payments.pdf

Aceasta cerinta sa fie legiferata la nivel national si extinsa la toate incarcatoarele ce se var monta, sa zic de anul viitor, 2024.

De unde ideea?
1. de la faptul ca se cere ca orice magazin sa aiba plata cu cardul ( sa detina POS )
2. exista un precedent in Europa, in Germania.
3. este propunere pentru acest sistem la nivelul UE.



Powered by API/PUM imgur uploader


Cum deja firmele care ofera statii de incarcare, impreuna cu aplicatii in care trebuie sa bagi si numarul de la pantof, au deja acordurile cu bancile, referire la schema urmatoare:



Powered by API/PUM imgur uploader

Capturi de aici:
https://b2b.mastercard.com/media/mbxmeadc/ev-charging-payments.pdf

Scoatem din folosinta aplicatiile. Aplicatii care in momentul de fata seamana cu fiecare SRL din tara are o aplicatie. Bine... poate unii si-ar mai face la comun.

Nu am reinventa noi plata cu cardul. E deja facuta roata, noi sa o folosim.

pbh

Aceasta este una din cele doua cerinte principale ale posesorilor de EV pe langa inmultirea mai rapida a statiilor de incarcare si pe rute secundare.
Din fericire exista deja o hotarare la nivel european ca incepand cu 2026 toate statiile noi sa aiba valabila plata cu cardul bancar iar pana in 2028 si statiile vechi sa fie modificate.
Pana vorapare si statiile alea adevarate cu spatii acoperite, cu motel, restaurant, magazin etc ca in Norvegia si UK. In UK a aparut un proiect de statie ce include pe langa spatii de odihna, restaurant, magazin si "butik" pentru masini electrice unde poti face un test drive in cele 30 minute cat incarci. Aici se schimba masinile de cateva ori pe luna si se pot face comenzi.
Deocamdata noi suntem la faza de a avea toalete functionale in parcari.
 

AdrianB1

Quote from: Geri on August 19, 2024, 06:16:35 PMCum vi se pare ideea de a nu avea de la Bucuresti la Suceava/Iasi 5 staii de incarcare de la 5 firme cu 5 aplicatii diferite, ci de a avea plata cu cardul la POS. [...]
De unde ideea?
Normalitate. O prezinti ca o idee noua, dar asa functioneaza statiile de carburant pentru vehicule cu motoare cu combustie interna de vreo 25 de ani in Romania si de vreo 50 in alte tari. Si nu e obligatorie pre-payment, mai ales ca vorbim de sume mici - 50kW la 1.2 lei sunt 60 de lei, un plin de motorina e peste 300 de lei, deci sumele si riscurile de neplata sunt mult mai mici.

Problema e inversa, pe electric exista o incercare de a avea consumatori captivi prin aplicatiile respective, ceea ce e ne-concurential si anti-competitiv. Exista regulamente europene privind interconectarea aplicatiilor bancare, care sunt mult mai riscante si sensibile ca informatii, iar noi discutam de o alimentare electrica de 20, 30 sau 50 de lei restrictionata la o anumita aplicatie? Suna a Kafka.

ijwtsh

In continuare cred ca ar trebui sa se puna presiune sa se puna separatoare pe DN2. N-am mai auzit de mult nimic in privinta asta. Stiu ca A7 va rezolva majoritatea problemelor, dar lumea inca va circula pe DN2. Si prin sate, dar de la Bucuresti la Urziceni tot pe DN2 se va duce lumea. Sunt curios sa vad cu cat va fi mai rapid A3-A7 de la Bucuresti la Buzau vs DN2.

bogdan4ice

Se ca extinde din cate am auzit in aceasta luna pe segmentul de langa Buzau Hanul lui Tinta - Centura Buzau.

Detalii aici.

AdrianB1

^^ Cu Bucuresti-Buzau complet la nivel de autostrada, inclusiv ocolirea Buzaului (Buzau-Focsani lot 1) si toate nodurile functionale nu va exista nici un motiv pentru cineva sa mearga pe DN2 daca ajunge sau trece de Buzau. Pe DN2 ramane doar trafic local, care nu e foarte mare, probabil 2+1 alternativ va fi potrivit pentru asta, dar mai asteaptam 2 ani ca sa vedem confirmarea cu valori de trafic concrete, nu doar predictii.

danpandrea

@ijwtsh: depinde de condițiile de trafic. Dar hai să facem un exercițiu: pun ca puncte de plecare podul DN2 peste DNCB, respectiv podul A3 peste DNCB. Sosirea este la nodul A7 cu DN2 de la Buzău.

Google îmi zice acum că pe DN2 am de parcurs 91.4 kilometri într-o oră și 7 minute. Asta rezultă într-o viteză medie de vreo 81.8 km/h.

Pe A3 și A7 avem aproximativ 90 de kilometri de traseu. Viteză medie teoretică de 130 km/h. Dar hai să zicem că mergi cu 120 km/h, că mai încetinești de câteva ori în spatele unui tir, treci de pe o autostradă pe alta cu 80 km/h, chestii de genul ăsta.

120 km/h înseamnă o viteză cu aproape 50% mai mare decât pe DN2. 45 de minute față de o oră și 7 minute la ora la care scriu acum.

Ca să nu mai amintesc de siguranța sporită...

ijwtsh

#13163
Ce am zis ramane totusi valabil pentru Bucuresti - Urziceni si Urziceni - Buzau, chiar daca nu si pentru Bucuresti - Buzau direct. Va fi trafic.

Si legat de acele NJ, se pun pe abia 2 km... trebuie mai mult si mai repede!

tom_sawyer

Promite Șerbănescu de doi ani că lansează licitația pentru 2+1 până la Bacău. E proiect prin PNRR, deci pierd banii dacă nu lansează. De-abia anul acesta au aprobat normativul.

kitsune


Google îmi zice acum că pe DN2 am de parcurs 91.4 kilometri într-o oră și 7 minute. Asta rezultă într-o viteză medie de vreo 81.8 km/h.


Viteză medie de 81 km/H pe DN? Wow. Cu trecere prin aproximativ 14 localități. Cu cât trebuie să meargă cineva in afară ca să ajungă la 80kph medie?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

In localitati, majoritatea traficului depaseste tirurile care oricum merg cu 90 (la astea parca aveam tahografe, nu?!?), aia e explicatia pentru viteza aia medie asa de mare.

Tony7Y

E cineva atat de naiv incat sa creada ca pe drumurile naționale/europene se circulă cu 50 km/h? Majoritatea circula cu 70-90 km/h. Vezi masini cu 59 doar atunci cand apare ceva pe waze.

Cu toate astea, Google am observat ca de cele mai multe ori considera viteza legala atunci cand da estimari, in timp ce Waze da estimarile in functie de istoricul utilizatorului.


john_maddox

Articol scris din fragmente scoase din declaratii mai vechi dar si din spusele lui Răducu Popa, care "monitorizează constant lucrările" la A7.  :o