Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 45 Guests are viewing this topic.

TibiV

#13140
Am recitit de doua ori postarea lui @bogdan4ice, si nu inteleg care sunt cele 3 neadevaruri din primele 3 aliniate...

La Spania nu ma bag...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

De la @Raducu Popa : Ce reprezinta procesul de stabilizare a solului? | Autostrada A7 Ploiesti - Buzau Nod rutier DN1D


Nu-l injurati pe Raducu, ca nici macar nu a filmat pe loturile UMB...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

@dumbravaandrei , Ionut a intrebat clar "folosind A7". Tu ai raspuns ca "da, ai statii in orase". Logica ta gaunoasa spune ca poti merge pe A7 daca iesi de pe autostrada ca sa alimentezi in orase. Fix orasele pe care vrei sa le eviti din cauza traficului,
QuoteAi statii in Buzau, Focsani, chiar la UMB la Adjud [...], la Bacau si Roman
. Deci nu poti folosi A7 pentru EV, trebuie sa iesi de pe ea ca sa poti folosi EV.

Archi

#13143
Ma bag si eu in discutie ca si posesor de EV:

Pentru inceput, cateva informatii contextuale:
- Diferenta de consum pentru un EV intre 110 km/h si 130 km/h (nu zic de 140-150 km/h) este semnificativa. Astfel un EV din clasa medie (iau o Hyundai Kona 64kw pentru referinta) ar putea ajunge mai rapid de la Bucuresti la Bacau (~300 km) cu o viteza constanta de 110 km/h si fara oprire decat cu 130km/h si o oprire de ~10-15 minute in care sa faci o completare cu cativa kw/h
- In functie de ce masina ai, autonomia poate fi afectata mai mult sau mai putin de temperaturile scazute. Un factor important (printre altii) este dotarea masinii cu o pompa de caldura pentru incalzirea habitaclului. Astfel iarna ar fi cu siguranta o utilizare mai mare a infrastructurii de incarcare.
- Exista deja statii de incarcare puternice la aproximativ 2 minute de unele noduri rutiere de pe A7 (ex la baza UMB de la Adjud). Puteti sa analizati pe plugshare harta actuala. Nu vad nici o problema in a iesi 2 minute de pe A pentru o scurta incarcare.
- Drumurile lungi cu EV necesita mai multa planificare decat cele cu o masina termica sau hibrida, dar dupa ce iti faci temele este mult mai usor.
- Multi posesori de EV evita sa incarce bateriile 100%.
- In mod evident EV nu este pentru oricine. Intr-un final trebuie sa raspunzi la intrebarea: Ce imi doresc mai mult: Viteza si implicit timp minim de deplasare, autonomie mare si usurinta alimentarii sau costul redus de utilizare al unui EV (presupunand procent mare de incarcari pe acasa), revizii mai ieftine si mai rare, fara lichede pentru motor, confort la volan si cuplu instant? Evident raspunsul e infuentat de situatia specifica si de nevoile fiecarei persoane si nu vreau sa pornesc o dezbatere in directia asta. Fiecare stie ce e mai bine pentru el / ea.

In legatura cu A7, presupunand conditii atmosferice medii (nici frig extrem dar nici situatia ideala, adica cam cum va fi aproximativ 70% din timp):
- Da cu un EV mediu poti ajunge de la Bucuresti la Bacau.
- Da cu un EV premium sau extended range poti ajunge chiar si la Suceava / Iasi daca esti atent sa nu ai acceleratii prea bruste sau viteza peste 115 km/h. Daca mai pui un popas de 15 minute, o statie de 75kw iti asigura o completare suficienta cat sa poti merge cu 130km/h
- Un EV de oras nu este gandit pentru drumuri lungi, dar daca stai in coloana cu tirurile un Spring poate ajunge lejer la Buzau, poate chiar la Ramnicu Sarat. Nu e gandit pentru asta dar daca chiar e nevoie se poate.
- Singura optiune ok ar fi ca statiile EV de pe A7 sa fie operate de catre o platforma mare si cunoscuta, unde posesorii au deja cont.

AdrianB1

De acord cu tot ce ai spus, mai putin cu matematica gresita. 163 min la 110 km/h, 138 min la 130 km/h + 15 min incarcare = 153 min. E cu 10 min mai rapid sa mergi cu 130 si sa incarci 15 min.

dumbravaandrei

@AdrianB1 strict folosind A7 nu poti merge nici cu termica, ca n-o sa ai benzinarii nici pe autostrada, nici pe bretele.

In logica mea gaunoasa, am inteles ca omul nu pune intrebari tampite si s-a referit mai mult la "ba, voi astia cu electrice, o sa va convina/puteti folosi A7 sau nu o sa va bagati pe acolo ca va e peste mana sa incarcati si o sa ramaneti in pana prostului pe autostrada?" Iar eu i-am.zis ca da, e ok, statiile de incarcare sunt cel putin la fel de aproape ca benzinariile, chiar mai accesibile.

In caz ca n-ai observat, n-o sa ai nici benzinarii pe A7, acum la inaugurarea facuta de umb. Iar cand o sa fie pompa de benzina, o sa fie si statie de incarcare.

Dar fiecare interpreteaza dupa cat de gaunoasa ii e logica.

Cat despre consumul unei electrice, sunt multi factori, nu e dracul asa de negru pe cat si-l inchipuie altii. La unele variaza mai mult, la altele mai putin. Despre asta, am tot scris, nu reiau.

Personal o sa folosesc A7, asa cum folosesc si A1/A10/A3/A2/A4 sau A6. Fiecare merge dupa cum ii talpa si "stilul".

Continuam discutia pe thread-urile corespunzatoare

AdrianB1

Cu o masina pe benzina ajungi la Suceava sau Iasi cu mai putin de un plin. Cu una pe motorina ajungi cu o jumatate de rezervor. Cu una electrica nu ajungi la destinatie. Lipsa benzinariilor pe A7 nu e critica, lipsa statiilor de alimentare pentru EV este.

dumbravaandrei

N-am iesit din mama direct in masina electrica. Am avut 13 ani termica (minim am facut 40k km/an) si la mers pe autostrada nu pot confirma dumele cu jumatate de rezervor, la viteza medie de 130km/h. Oi fi avut eu masinile mai gurmande, dar totusi...


hefaistos

Ajungi, dar daca mergi regulamentar, ca deocamdata nu e autostrada pama la Iasi.
 :p
Pana la urma fiecare are partea lui de dreptate.
Dar discutia ar trebui sa se concentreze pe constructia de statii de incarcare si nu pe care electrica are autonomie suficienta.
Zic eu.....
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut

Da, una din concluziile evidente este că trebuie să punem presiune pe execuția spațiilor de servicii cu alimentare și pentru termice și pentru EV. Ceea ce voi face la fiecare ocazie prin presă.

panzer

Toti stim ca A7 va avea din design statii de incarcare pt EV.

Intrebarea corecta: sunt incluse in contractele de executie cu Pizza/Coni/Nurol/UMB cum ar fi normal, sau raman la licitatii ulterioare ale CNIR?

Vad la UMB pe filmari role de copex rosu (din drona par groase) care merg in paralel cu A7. Sigur aduc electricitate la capacitate in spatiile de servicii. Statiile de incarcare nu se instaleaza pe un circuit de iluminat public cu led.

E posibil ca infrastructura sa fie in contractele de constuctii. Caz in care montajul chargerelor e doar un minim efort de cateva zile.

Mojito

Cu toate avizele de racordare,cu proiectele tehnice etc o sa dureze multe luni.  Dar este bine că se trage cablul, este obstacolul principal.

Geri


Cateva poze din 11.August.2024, de la podul peste raul Ramnic.








Nu se mai circula pe deviere, se circula pe sub pod, pe DN22.


Langa giratoriu pe deviere.


Spre zona statiei de asfalat si zona unde se toarna predale si podul bretelei nodului peste A7.


Statia de betoane

Powered by API/PUM imgur uploader

mike_us

Ar fi interesant de văzut pe cite deschideri au pus predale înainte de a pleca in vacanta.

Marius68

Scuze ca intervin asa tirziu. Si acum ca sa ii raspundem lui Ionut:
1. pentru o statie de incarcare de tip DC (curent continu - parca max 150KV * 2 locuri conform proiectului) ai nevoie de 2 lucruri: o statie de transformare de la 20/60KV la tensiunea de lucru a redresorului statiei de incarcare si de statia speciala de incarcare care contine redresorul si instalatia de racire a cablului de incarcare (pe linga systemul de taxare si contorizare - of course  :)  ) si care e compusa de obicei din o statie centrala si statiile de incarcarecu 2 locuri. Asta este o descriere simpla a ceea ce e nevoie. Ideal ar fi sa existe in proiect o rezerva de putere pentru extinderi ulterioare. In momentul in care o sa existe o infrastructura de alimentare, sunt sigur ca vor aparea in timp si superchargere pe A7.
2. Da, se poate ajunge cu o electrica de gen Kona de la Bucuresti la Buzau si inapoi fara emotii daca nu vrei sa o calci la 150 kmh. Idea este ca faci pauze mai dese si incarci 20-30 min. In timpul asta te poti relaxa. In felul asta se ajunge de exemplu cu o tesla 3  de la München la Sibiu in ~ 14-15h