News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Plus ca statiile pentru incarcare ar trebui sa fie instalate si operate de principalii jucatori pe piata charger-elor

reed

Poi când astea sunt date în trafic nu trebuie să aibă funcționale încărcătoarele astea?De asta au fost acceptate în PNRR , pentru barierele verzi și electromobilitate parca

TibiV

Interesant ca nu ne punem intrebarile astea pe restul A/DEx, unele deja in functiune/deschise traficului de 20 de ani...

Ca sa fie off-topic complet.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Discutia ar trebui sa se limiteze la A7. Va fi o problema reala in 6 luni!
Pleci din/spre Bucuresti si pana la nord de Focsani (200km) nu ai nici o statie de incarcare. Automat vei cauta una in Buzau, ca sa nu fii nevoit sa iesi inainte de Focsani (pentru ca dupa nu cred ca ai sanse, macar pana la Adjud adica aprox 240km).
Chiar si fara lotul Nurol, tot e o problema: nu va fi simplu de gasit o statie de incarcare libera in Buzau. Parca vad ca EV-isitii isi vor programa o pauza de 2h in Buzau pentru a merge pe A7. Sau raman pe DN2.

Eu prevad o problema si pentru masinile pe benzina. Daca nu esti atent...s-ar putea sa o comiti. Masinile te avertizeaza de obicei cand mai sunt 100km. Dar nu-ti mai arata range-ul cand scazi sub 50 km (sau chiar mai mult).
Daca ai trecut de Buzau si imediat se aprinde beculetul rosu, incepi sa-ti faci griji.

Bine, noi nu avem spatii de servicii pe A3 si vrem statii de incarcare pe A7
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

dr4qul4

Cu Dacia Spring sau cu o Mazda MX30 nu ai cum sa folosesti A7 decat daca planifici atent o oprire la Buzau.
Chiar si cu alte masini electrice va fi o provocare fara sa te opresti in Buzau. Sa nu uitam ca vine iarna si autonomia multora este in jur de 300-400km. Daca se blocheaza traficul (accident) o sa fie nasol.
In caz de viscol s-ar putea sa nu fie o idee prea buna sa te prinda intr-un EV pe A7.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

Toata discutia asta ar trebui purtata pe "Electromobilitate"...

Avem colegi pasionati de domeniu ( @dumbravaandrei ...) care ne pot spune care este situatia pe fiecare segment dat in trafic.

Nu cred ca pe A7 va fi mult mai rau. Va fi doar "normal/obisnuit" de rau...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raulbogdan23

Vine iarna si poate daca pleci de la Pitesti nu ajungi la Buzau cu un EV.

Exemplu concret, cu AC on:
- VW e-UP - 260 km autonomie pe carte, la consum de 14kwh iarna nu faci mai mult de 130-150. Pe A mai scade la 130km/h.
- VW ID4/5 - 470-500 km autonomie pe carte, iarna faci cam 250-300 real fara A.
- Dacia Spring - 220km autonomie, iarna am inteles ca ajungi la range de 100; nu stiu pe A

Am inteles din discutii cu utilizatori de Tesla ca la ei nu scade asa mult iarna si isi pastreaza din range pe la 80%, dar nu am testat pe asa distante.

panzer

Mutati la electrice sau asteptati sa se intoarca @dumbravaandrei din concediu. El are electrica (Kona veche, nu asta noua) si face toata ziua BV - Moldova pe DN2.

La o benzinarie din Spataru apar 2 chargere functionale: CCS2 - Type 2, dar nu sunt pe A7 (evident)
Mai sunt si la Mol in Maracineni.

@Ionut, anul trecut era un pariu sa ajungi de la Bucuresti la Constanta pe A2 cu EV. Nu stiu daca s-au pus chargere pe A2 intre timp.

Puteti sa va bazati pe PlugShare

dr4qul4

@TibiV, niciodata nu am avut deschisi circulatiei, intr-un interval scurt, atatia KM consecutivi de A!
Suntem obisnuiti sa gasim o benzinarie (care sa ne convina) la maxim 40-50km.
Multi vor fi luati prin surprindere! Si nu ma refer la EV-isti, care sunt obisnuiti cu range anxiety ci la cei care conduc masini mici si sunt pentru prima data prin zona Buzaului.
Am patit-o de curand, la intoarcerea din Grecia. Mai aveam range de 200+ (benzina, mild hibrid) si nu am oprit la OMV-ul de dupa vama Kulata. Tocmai oprisem in vama si am zis ca e timp.
Urmatoarea benzinarie mai mare este peste 150 km si nu apare pe Waze.
Cum am inceput sa dau 140kmh, cum a inceput sa scada range-ul asa ca am mers la consum...105-110 kmh... Si sa incep sa caut disperat pe Maps o benzinarie in afara autostrazii (era si 2 noaptea asa ca nu eram prea dornic sa ies de pe A si sa ma trezesc ca e inchisa).
Nici nu stii cat de usurat am respirat cand am vazut OMV-ul ala, ca deja de vreo 20 km nu-mi mai scria cati km mai am de parcurs si liniuta parea ca se apropie de 0.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

carutasul

eu am pățit asta acum vreo doi ani și am ieșit de pe autostradă nu mai știu în ce orășel, am ajuns la o benzinărie ca în filmele americane cu route 66, o pompă ruginită ... dar benzina a fost ok, nu am avut probleme :)

AdrianB1

#13135
Quote from: Ionut on August 17, 2024, 09:44:48 PMpoți merge cu EV folosind A7? Cât și de unde până unde. Vara viitoare. Că vara viitoare (cel mai târziu) avem 50+80 km pe A7.
Da. Fara incarcare pe drum, in functie de masina, poti merge cu Dacia Spring de la Bucuresti la Buzau. Cu Tesla pana la Suceava daca mergi la consum (100 km/h), daca e Extended Range ajungi la Suceava cam oricum (130 km/h), dar Tesla ER e cam limita superioara de autonomie electrica. Cu restul masinilor ajungi pe la Focsani. Asta inseamna ca dupa Buzau ar fi foarte utile statii de incarcare rapida.

Dar nu stiu cate vechicole electrice sunt prin Moldova si cate chiar merg pana la Iasi sau Suceava, chiar si Bacau. Eu nu as pleca la un asemenea drum acum, cu infrastructura de incarcare existenta si cred ca nici cu cea planificata pentru A7. Cand merg cu masina pe benzina am autonomie intre 700 si 1000 km, cu aia pe motorina spre 1200 km, ajung la destinatie fara sa alimentez dar chiar daca nu plec cu rezervorul plin opresc la Adjud sau Roman la dus si la Focsani la intoarcere (benzinarii OMV pe dreapta a drumului in sensul de mers), nu mi-am facut niciodata griji cu carburantul. Cu electrica cumnatei nu as iesi din oras, nici ea nu iese, iar alta electrica prin curte nu exista.

Fara sa stii prea multe despre EV, o analogie buna e rezervorul si autonomia de motocicleta si umplerea rezervorului cu o ceasca de cafea sau o cana de ceai (300 ml). Am prefera cana de ceai, nu ceasca de cafea, chiar cu sticla de 1 litru, si sa fie si disponibila, nu cu asteptat la coada dupa o intreaga gasca de motociclisti 1 percenter.

mike_us

Cind A7 o sa fie mai aproape de final cit din trafic care va veni din nordul Moldovei (Iași, Suceava) vor ocoli din Buzău prin Ploiești pe A7 si cit vor alege ruta mai scurta?

dumbravaandrei

#13137
@Ionut
Da, poti ajunge lejer. Ai statii in Buzau, Focsani, chiar la UMB la Adjud ai 4 bucati frumoase de 300kW la 1,2 lei/KWh, la Bacau si Roman iarasi ai statii multe.

Dar acum, intreb si eu ca omul al prost si patit: UMB va da drumul la A7, cu spatiile de servicii in aceeasi configuratie ca pe DEx12? Inchise si/sau neterminate? Si intreb asta pentru ca pe DEx12, nu au montat statii, nici macar n-au facut bransamentele, desi au fost in contract. Doar au montat posturile trafo, cablaraia pe sub parcari si atat. Iar din ce am discutat cu operatorii de statii din Romania, nimeni nu i-a contractat pentru montarea de statii pe A7. Adica nici macar Pizza sau Coni-Trace. Desi interesul operatorilor este maxim pentru a pune statii pe autostrazi. Pe oricare, oriunde, numa sa le dea careva spatiul necesar.

In cazul in care suspiciunea mi se confirma, imi va fi mila de termice, ca pentru electrice statiile de incarcare sunt mult mai aproape de autostrada decat benzinariile. Daca mai luam in calcul si preferintele pentru benzinarii, deja se complica povestea. Sa ajungi la Buzau / Bacau / Roman la un Rompetrol/OMV, trebuie sa iesi de pe autostrada si sa faci un ocol de minim 20 de minute

bogdan4ice

Si cu un ocol de 20 de minute o termica se "incarca" in 5 minute fata de de un EV care poate astepta dupa alte EV-uri iar o incarcare decenta porneste de la 15-20minute...

La termice si cele mai slabute ca rezervor si autonomie duc lejer 400km.

Problemele vor fi mai stringente cu cat vom avea mai multe segmente continue de autostrada interconectate fara spatii de servicii dotate cu benzinarii/statii de incarcare.

O sa ajungem si noi aici in curand.

dumbravaandrei

Hai sa lasam dumele pentru alte thread-uri, specifice. Ai spus 4 neadevaruri in 4 aliniate.