Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Voicu

#13110
Dar, pe de altă parte, rolul principal al acestor stații ar fi să îți asigure back-up, la fel ca cele de combustibil, nu? În principiu îți planifici călătoria în funcție de autonomia mașinii. Câți pleacă la un drum de sute de kilometri fără un rezervor plin și/sau fără o idee unde vor alimenta eventual pe drum?

Vreau să sper, totodată, că un upgrade ulterior nu va fi extrem de complicat și costisitor

Ionut

Oricum ar fi, ar cam trebui să se miște și antreprenorii cu spațiile (măcar toaletele) și CNAIR cu licitațiile. În vara 2025 e practic o certitudine că vom avea 50+80 km pe A3-Focsani. Cam aiurea să nu ai unde să alimentezi (cu lichide sau curent).

AdrianB1

@Voicu , statii de alimentare cu combustibil clasic (benzina, motorina) gasesti la fiecare 30-50 km si o alimentare completa dureaza 3 minute, care iti dau inca 500-1200 km in plus. Chiar daca pleci cu bateria plina din Bucuresti si ai de ajuns la Suceava sau Iasi, pe A7, la viteza de autostrada putine masini ajung la destinatie fara o incarcare partiala pe drum. Si daca trebuie sa faci incarcarea aia partiala, nu dureaza 3 minute ca la masini pe benzina, ci 2-3 ore o incarcare completa, ca sa comparam mere cu mere.

Asta face ca masinile electrice sa fie in mare dezavantaj si impacteaza adoptia lor. Dezavantajele ar fi mai mici daca ar exista multe statii de incarcare rapida, ca reteaua Superchangers in SUA, si chiar daca nu incarci in 3 minute un plin complet macar in 10 minute sa poti incarca suficient cat sa ajungi la destinatie. Daca iti ia peste 30 de minute de asteptare, e un inconvenient major, ca una e sa pui masina la incarcat cat mananci un senvis si mergi pana la baie (10 min) si alta e sa faci un popas in toata regula de minim 30 min, poate chiar vreo 2 ore daca e coada sau sunt prea multe masini la alimentat si se imparte puterea la toate.

bogdan4ice

Atata timp cat autonomia reala a masinilor electrice nu trece de 500Km cu putine exceptii iar timpii de incarcare sunt de la 15 minute + sa pleci la un drum lung de peste 400km o poti considera o calatorie in care stii cand pleci dar nu si cand ajungi.
Calculati cate masini electrice pot circula pe ora pe A7 pentru a ajunge la Suceava sau Iasi fara a astepta la incarcafre dupa alte masini...

A7 e un pas inainte pentru mobilitatea electrica dar mai avem mult pana departe si nu neaparat din punct de vedere al infrastructurii cat al capabilitatii masinilor electrice.

Pe acelas subiect in Spania undeva in primavara stateau cei cu masini electrice la cozi interminabile pentru a le incarca. Cu cat vor fi mai multe cu atat va exista riscul sa nu gasesti statii disponibile pentru incarcare.

reed

#13114
pentru CCS trebuie un minim de 150 kwh sa zici că faci un extra 200 range in 20 de minute ,asta daca ai o mașină single motor care consuma un 16-18 KWH la sută (mers 100-120 max fara AC)

Ionut

Mișto discuțiile. Recunosc că mă depășesc. Nu cunosc nici EV, nici infrastructură EV.

Puteți să mai argumentați vă rog și poate reușiți să ajungeți la o concluzie utilă pentru mine, presă și public: poți merge de la București la... [oraș moldovenesc aici] folosind toți cei 50+80 km în vara lui 2025?

Evident fără giumbușlucuri, să ieși de pe A7, să îți faci traseu mai ceva ca planul de zbor. Și cu 130-140 km/h, nu condus ca bunica. Și AC on.

Depinde și ce EV ai, range, stil de condus etc. Evident.

reed

#13116
Ai baterie de 80 KWh ,consumi 22-25 kwh/100km la 130km/h cu AC, faci un 250 km reali(că nu o încarci neapărat 100% sa protejezi bateria.Dealtfel de exemplu daca încarci cu 150kwh sau 300(depinde de mașină cat poate incarca), de la 80 la sută scade puterea de încărcare poate până la 5kwh la 95%

danutzu_1069

Si cand te gândești ca vine din urma si transportul de marfa, cu camioane electrice, ceea ce se prevede acu este o gluma..

Eu as lăsa EV strict pentru oraș, iar interurban, hibridele...
Chiar si pentru transportul de marfa, EV, dar cu stații dedicate (cum am vazut ca s-a început, sa aibă loc cu semiremorca la stația de încărcare)

shift2rail

^ transportul de marfa (heavy duty) se va decarbona cu H2, EV se va limita la autoturisme. BEV si e-fuels, carburanti sintetici.

Mojito

Tesla 3 autonomie reală 450 km cu AC și nu peste 130 km /h, vara. Îl încarci in 20 min  de la 20 la 80% pe un  Ionity . Franța are  program de instalare ultra fast chargere pe autostrăzi  unde distanta intre două stații (fiecare cu minimum 10 puncte de încărcare) sa nu fie mai mare de 20 km. Cost pe statie de încărcare cca 2 milioane de euro, suma vehiculată prin mass-media. Deci la 700 km trebuie sa ai vreo 35 de stații.in iulie,  când am venit în Ro am luat Arad-Sibiu pe A1 și am verificat care este situația cu chargerele pe aplicația Charge point ( in ideea că o să trecem la o mașină electrică în următorii 2-3 ani) Una singura apărea la un OMV  că fiind fast charging . Concluzia: nu prea poți ajunge de la Nădlac la Sibiu fara să ieși la Timișoara sau Deva.

TibiV

#13120
De 2 pagini discutam despre EV si "electromobilitate", nimic despre A7.

Postari foarte interesante, dar off-topic.

Ma rog, discutia a fost initiata de @Ionut - dreptul monarhului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069


Ionut

Discuția e și nu offtopic pentru că aș vrea să mi se răspundă la întrebarea de mai sus.

Adică asta: poți merge cu EV folosind A7? Cât și de unde până unde. Vara viitoare. Că vara viitoare (cel mai târziu) avem 50+80 km pe A7. E o întrebare validă pe care și-o pun mulți, cu siguranță.

Dacă există răspunsul simplu la întrebarea asta și fără intrat în detaliu despre EV/infrastructură EV că discutați pe thread-ul dedicat și nu vă înțelegeți. :)

Mojito

#13123
Desigur că nu, nici la anul nici peste doi sau trei ani  N-ai infrastructură. ( Oups... ce surpriză).poți urca la Ploiesti cu bateria plina  și mergi până la Focșani , te dai jos incarci, mânci un mititel, bei un suc ( habar nu am daca in Focșani sunt superchargere la minim 150 kw).  Treaba asta te va costa  cca 2 ore că trafic în oraș. Te urci iar pe autostrada și mergi pana la Bacău că acolo mai sunt stații de încărcare .rinse and repeat!

GIV

@Ionut cum era vorba? Sa stam strâmb și sa judecam drept!? Cea mai mare teama (a mea) nu ar fi daca ne descurcam pe a7 vara viitoare, ci dacă vor fi licitațiile de concesiune și contractele de concesiune aferente semnate. Eu s mai pesimist și cred ca nu vor fi.