Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 21 Guests are viewing this topic.

PIF-MR

@Dominik , nu e corect să folosești "lopata" drept termen de comparație  :lol:
Lopata e utilă totdeauna, afirmațiile unora, doar să semene ura....
Strategia unor firme puternice diferă de puterea de înțelegere a unor simpli privitori, de aici și percepția greșită.
Ceea ce contează: pe A7 se lucrează, treburile avansează, chiar când unii delirează  :p

Ionut

Sfântul UMB. :)
Cred că mesajul ăsta de la news trebuie lăsat permanent. :)

@PIF-MR Suficient, ban definitiv.

Aoleu, săriți, libertatea de exprimare!!!

Mojito

Nu cumva ai greșit userul pe care l-ai banat?

Ionut

Nu nu.
Și mai sunt pe listă.

Ionut

@Dominik a fost avertizat (ban).
Hai să ne răcorim și să trecem mai departe.

Nu are rost escaladarea.
Fiecare a zis ce poate/gândește.
S-a primit un ban și s-a dat un avertisment.

Mergem mai departe, vă rog.

Ionut

Dacă se pricepe cineva: ce infrastructură specifică presupune instalarea stațiilor de încărcare pentru  EV în spațiile de servicii pe A7?

@ciprebbe @alexV @cristi5 @horatiu.cosma

Transformatoare? Ceva? Nu îmi dau seama dacă infrastructura este făcută de constructori și apoi concesionarii vin doar cu stațiile propriu-zise.

Sau...?

carutasul

mă gândesc că fiind vorba de putere relativ mare (că nu sunt doar stațiile de încărcare, mai sunt și clădirile, parcare, benzinărie și ce o mai fi) se vine cu medie tensiune și cu o stație de transformare. Dar e doar o părere (relativ avizată). Oricum distanța față de punctul de alimentare e prea mare ca să ai doar joasă tensiune, chiar dacă nu ai avea stațiile de încărcare tot ar trebui.

danutzu_1069

Pentru statiile de incarcare EV, depinde cum este in contract / proiect. Prevazute de la inceput sau pe concesiune.

Indiferent de situatie infrastructura pana la tabbloul de distributie pentru statiile de incarcare, trebuie facute sa suporte o anumita putere.

Daca puterea asta (pentru statii incarcare EV) nu a fost specificata in proiect... concesionarul trebuie sa-si aduca si alimentarea de medie, trafo, si instalatiile de joasa tensiune (tablou de distributie si statii de incarcare)

NoWords

Deci, pe scurt, o sa avem in 2030 acele statii daca nu exista in contract :lol:

Ionut

@horatiu.cosma @RobertH @tom_sawyer

Dacă nu cer Luna de pe cer, puteți să căutați în caietul de sarcini ce trebuie să facă antreprenorii pe contractele de execuție semnate pe PNRR? Mă refer la spațiile de servicii/ infrastructura EV.

Am dat tag, dar poate căuta oricine în arhiva de pe SEAP...

Nu vă stresați, doar dacă n-aveți ce face... vacanță plăcută! :cheers:

AdrianB1

Statiile de incarcare comerciale sunt in gama 22-360kW, mai des intre 60 si 180kW. Nu stiu ce putere e specificata in caietul de sarcini si cate statii, banuiesc ca vreo 6 per parcare, asta inseamna o alimentare de medie tensiune, un transformator si statiile in sine. Nu e mare complicatie sa le faci,  iar avizele de racordare se obton si alea in cateva saptamani.

In zonele cu spatii de servicii oricum e nevoie de alimentare la joasa tensiune, deci un transformator tot exista pe-acolo, trebuie doar dimensionat si pentru statiile de incarcare. Singura grija ar fi capacitatea de extindere, ca nu stii peste 5 ani nici cate masini electrice o sa alimenteze si nici cat de repede - cu cat incarcarea e mai rapida cu atat iti trebuie statii de putere mai mare. Daca peste 5 ani o Tesla va fi capabila de incarcare a unei baterii de 90-100kWh in 15 min, dar statia duce doar 60kW si dureaza aproape 2 ore, e cam aiurea pentru toata lumea.

tom_sawyer

#13106
Din păcate documentația tehnică nu mai e disponibilă pentru descărcare de pe serverul CNAIR.

La momentul respectiv descărcase @horyatm
Quote from: horyatm on June 06, 2021, 08:43:40 PM


Powered by API/PUM imgur uploader

Am descărcat documentațiile tehnice special pentru specificațiile stațiilor pentru încărcarea mașinilor electrice. Se pare că puterea va fi de 150kW, ceea ce e decent. La o stație se vor putea încărca 2 mașini. N-am găsit câte stații vor fi.

Acum dacă ofertantul va dori să construiască stații de putere mai mică sau mai mare ar putea să fie acceptat?

Quote from: florin74 on June 06, 2021, 09:11:53 PM6 stații cu 28 puncte de încărcare.
Asa apare in PNRR.
Lista completa
- Ploiești - Buzău: 63 km (6 stații cu 28 puncte de încărcare);
- Buzău - Focșani: 83 km (8 stații cu 40 puncte de încărcare);
- Focșani - Bacău: 96 km (13 stații cu 66 puncte de încărcare);
- Bacău - Pașcani: 82 km (9 stații cu 50 puncte de încărcare);

În caietul de sarcini (numit "Specificatii") apare doar:








Powered by API/PUM imgur uploader

AdrianB1

Am gasit caietul de sarcini pentru A1 si A2, e jale: ATR specifica o putere maxima simultana intre 30kW si 350kW, dar din 20 de spatii de servicii 4 sunt peste 300 kw, 6 intre 200 si 300 kW, 4 intre 100 si 200 kW si 6 sunt sub 100 kW. Per spatiu, nu per incarcator.

Nu cred ca pe A7 au ATR de 1 MW pentru 6 x 160 kW. Dar poate gaseste cineva caietul de sarcini.

TeoH9

O statie de 150kWh cu posibilitate sa incarce doua masini inseamna ca pot fi incarcate simultan 2 masini la max 75kWh. Not great, not terrible.
Daca sunt 3 statii din astea, care au in total 6 puncte de incarcare, cel mai probabil au mers pe varianta standard de post de transformare de 630kVA.
Again, not great, not terrible.

AdrianB1

Ba e cam teribil, pe autostrada daca trebuie sa incarci o faci cat mai repede posibil. Cand iei in considerare faptul ca masinile se incarca acum la 250kW (Tesla 3, Tesla Y), 75kW inseamna sa stai la incarcat de 3 ori mai mult si nu vorbim de diferenta intre 5 min si 15 min, ci intre 10 min si 30 min ca sa bagi doar vreo 30 kW cat sa ajungi pana la destinatie, nu ca sa incarci la 100%. Si nu vorbim doar de alea 20 de min in plus pe care le pierde soferul, ci si de posibilul timp de asteptare pentru ceilalti care vor sa incarce.

Si, dupa cum am spus, suntem in 2024. In 5-10 ani o sa fie mai multe masini, capacitati mai mari de baterii, cerinte de incarcare mai rapida.