Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

E o nevoie colosală de voce critică în infrastructură, așa cum e API. Orice societate democratică are câte un "watchdog" în diferite domenii. Că e bun sau mai puțin bun e discutabil, dar în esență e indispensabil. Când suprimăm vocile critice, mergem cu pași repezi spre ceea ce am avut înainte de 1989. Vrem asta?
PS: Noi avem o problemă de poziționare. Musai să ne luăm o parte și să ținem cu dinții de ea, înjurându-i pe ceilalți. Suntem mulți "steliști", "dinamoviști", "rapidiști" etc. Lumea nu înțelege când spun că nu sunt/țin cu nicio echipă, pur și simplu. Așa mă simt și aici, m-am trezit într-un "război" pro și contra UMB în care nu pot fi la mijloc, că atunci sunt cu "ăialalți".

Ionut

Excelent mesaj, excelentă sintetizare.

API are mai multe roluri. Unul absolut esențial este fix ăsta, de watchdog. Chiar așa se cheamă aceste ONG-uri care fac ce face API în diverse domenii.

E un rol greu, foarte greu. Când îl faci pe bune, când ești cu adevărat un câine de pază, nu doar unul cu botniță pusă de un stăpân, ești înjurat de toți. Pe toți îi superi, pentru că nu e niciunul sfânt.

Nici constructorii. Nici proiectanții.  Nici CNAIR / CFR / MT etc. Nici presa. Nici măcar Comisia Europeană/ JASPERS.

Toți au neajunsurile lor, scheletele din dulap, interesele lor etc etc etc.

Și noi trebuie să ne chinuim cu trei lulele finanțare, cu piedici și înjurături la tot pasul, să înțelegem ce se întâmplă și să vă spunem.

E cumplit de greu. De aceea API e una. Una! Că e al dracului de greu să fii API. Să fii cu adevărat o voce independentă, cinstită, eficace, deșteaptă, credibilă, cu adevărat un câine de pază. Nu un lup în haine de oaie cum sunt alte "ONG-uri".

NoWords

#12947
Din ce am observat în comentarii, chiar și la @Cristian 74 (pe această cale îți mulțumim că îți rupi din timp să ne arăți starea șantierelor), deja există discuții extrem de aprinse legate de UMB. Mai oameni buni (cei care sunteți revoltați că API "atacă" UMB), oamenii ăștia își rup din timpul lor pentru ca noi să avem o infrastructură normală, de nivel european.

Chiar și în alte industrii este nevoie de un "paznic", altfel fiecare face ce vrea, cum s-a făcut de ani de zile de altfel.

Numai bine și haideți să mulțumim măcar că există cineva care mai dă cu biciul când este nevoie!

Edit: Nu sunt nici fan UMB și nici API, doar stau și citesc acest forum. Mai ofer o informație dacă o am.


horatiu.cosma

Quote from: RebelOtter on August 08, 2024, 02:55:08 PMȘtie cineva dacă între banda de circulaţie şi parapetul median pe A7 va fi distanța ca pe A0 nord sau se vor aplica normativele vechi? (Ar fi păcat să avem autostradă nouă la standarde vechi)
Una dintre primele discuții pe care le-am avut cu CNAIR în 2021 după ce am știut că e undă verde pentru finanțarea din PNRR a fost să batem în cuie noul normativ de parapete pe toți cei 320km de la Ploiești la Pașcani. Deci da, va fi parapete retras cu 25cm.

GIV

#12949
@horatiu.cosma  din pacate vor fi putini care se vor gandi la acest beneficiu.. ca sa nu mai zic de cine a fost implementat. multumim inca o data

bogdan4ice

Si mai bine ar fi sa avem un spatiu median mai generos.
Ingustarea e un pas inainte dar largirea platformei si al spatiului median ar creste si mai mult siguranta.





Probabil va ramane la stadiu de dorinta avand in vedere ca discutam de bani in plus la expropieri, constructie, intretinere etc... 

Ionut


dr4qul4

Eu m-as multumi cu parapete de beton. 2 randuri, cu 1m de pamant/piatra intre ele.
Grecii au asa ceva, chiar cu tufisuri plantate (le tund mecanizat f usor).
Rezista la impacturi fara a avea nevoie de intretinere.
Ramane chiar 0,5-1m intre el si banda.
Decat un parapete metalic ruginit sau indoit, care neraparat timp devine o capacana, mai bine asa.
Km de autostrada vor tot creste si intretinerea va lasa de dorit.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

larson

Mie mi se pare evident ca celor de la Guvern le convine de minune partea asta cu UMB pe toate cele 10 loturi pentru ca sunt mai putine facturi de platit, daca ar mai fi fost 4-5 antreprenori care sa lucreze, plus UMB cu show pe Bz-Focsani ar mai fi avut cateva miliarde de platit in conditiile in care n-au bani.

Cristian 74

^^

Macedonia de Nord


Serbia


Grecia



Powered by API/PUM imgur uploader

ncb

AUTOSTRADA A7 Ploiești - Buzău Lot 3 Pietroasele - Buzau | Stadiu lucrari 07.08.2024 Nurol


Multumim, Raducu P Drum!

reed

Coni trebuie sa faca un offset la unul dintre piloni, l-au plantat cam aiurea :lol:





Claudiu T.

Asa doar sa ne amagim si socotind matematic progresul la sfarsit de an pentru lotul 1 si 2 Ploiesti -Buzau avem asa:

Lotul 1 pleaca de la un 73% la sfarsit de iulie a.c. Cu un progres de 29% de la inceputul anului rezulta un 3.625%/luna. Deci peste 4 luni ar ajunge la un progres in teren de 87.5%. Depasind deci termenul de livrare (ce surpriza nu?  :lol: )

Lotul 2 sta putin mai bine cica si pleaca de la un 78% la sfarsit de iulie a.c. Cu un progres de 36% (cam bate la ochi! acu zicesti si voi ceva) de la inceputul anului rezulta un 4.5%/luna!.
Deci peste 4 luni ar ajunge la un progres de 96% (cu sanse mari de a deschide la sfarsit de an nu?) Si aici termenul de livrare ar fi depasit dar ar fi ceva WOW (ptr mine cel putin)

Daaaar, e doar matematica stupida de clasa a intaia ce nu isi are loc in teren si care nu tine cont de N variabile pornind de la chestii banale pana la lucruri mai complicate. Vom vedea la final de an.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

Skynick

Eu cred ca UMB este o morisca care nu mai poate fi oprita la ce investitii au facut in propriile utilaje. Momentul de maxim al incarcarii lor cred ca se va atinge in primavara, ca urmare trebuie sa inceapa sa se reapuce de licitatii pentru ca dureaza cam un an pana se intra in teren.
La inceput de 2026 UMB nu va mai avea de lucru decat undeva la 30% din cat are acum si asta nu cred ca e sustenabil.

Xander

Corect, insa A8 segmentul Motca - Iasi tot se taraganeste, A8 montan nu mai zic.
Ar mai fi Pascani - Siret, Piatra Neamt - Bacau, Focsani - Braila.
Astea sunt doar pe "teren propriu", nu mai zic de cele din Crisana, Oltenia, etc.
Mi se par suspecte intarzierile de pe A8, parca asteapta un anumit constructor roman sa se mai elibereze din lucrarile (supra)contractate.