Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 20 Guests are viewing this topic.

voicul

^Cum ... nu s-au apucat de autostrazi ca pur si simplu sa satisfaca si mana de oameni de aici?
Hmm - ca intotdeauna e un interes pe undeva si nu din bunavointa lor.

Mare dezamagire aceasta descoperire.  :lol:

danpandrea


Mojito

Quote from: 26ld on August 07, 2024, 10:17:58 PM^Ah ce-mi place memoria scurta a romanilor care uita cum UMB a parcat utilajele pe A3 pana au obtinut actualizarile de preturi dorite.



Pai daca cimentul se scumpește cu 100%, , motorina cu 20%, salariul lui Dorel cu 30%, fierul beton cu 75% cum dracu vrei să rămână prețul același?. In orice contract major apar variații de preț când valoarea materialelor creste cu un procentaj prestabilit. Că acel contractor nu primește toți banii odată sa- și facă stoc de ciment in ziua zero.
Sfânta mânie proletară, sa înfierăm capitaliștii nenorociți care sug banii poporului și taxele contribuabililor.



mike_us

#12903
@GodLesS
Poți sa ne dai tu exemple de firme care crezi ca s-ar fi descurcat mai bine din cele care au licitat pe A7? Sa nu uitam UMB: 40 km livrați acum 2 ani, 50 km anul trecut,probabil in jur de 60 km anu asta. Crezi ca sunt multe companii in România capabile de asta?

@tom_sawyer
Nu crezi ca podul de la Râmnic e mult mai important pentru anul asta? Cel de la Buzău daca ar fi gata nu ar fi muzeu? Eu la Râmnic vad un punct critic un pod de 800 de metri care trebuiesc predale, armat, betonat, izolat, ..., asfalt in 4 luni jumătate. Se poate? Cred ca o sa fie la limita. Poate ne face o surpriza @PIF-MR cu o filmare la pod.

adriann

#12904
Quote from: 26ld on August 07, 2024, 07:03:51 PM


Powered by API/PUM imgur uploader


Scuzati calitatea postarii, poate o sa inteleaga asa unii.

Daca nu esti de acord cu critica asta obsesiva impotriva UMB care tot este perpetuata pe forum, nu inseamna ca esti conspirationist, fan Arsenie Boca si ce aberatii mai erau scrise acolo. Meme-ul asta jigneste o parte din membrii comunitatii care privesc lucrurile diferit in privinta UMB. Not a good one for you, API.

UMB isi va duce lucrarile la capat, chiar daca vor fi intarzieri de 6-12 luni, iar cu fiecare lot terminat, vor prinde un velocity din ce in ce mai mare. E o modalitate de a face business foarte smart, avand in vedere lipsa acuta de resursa umana interna, perspectiva lipsei de lucrari de dupa 2030 si imposibilitatea de a te scala si mai mult.

Oricine ar fi castigat o parte din loturile din A7, ar fi fost cel mult in aceeasi viteza cu UMB, chiar daca ar fi inceput mai rapid (ex: Pizzaroti + Coni, care sunt aproape intrecuti ca procentaj pe Buzau-Focsani). Asta se explica prin faptul ca zona asta de infrastructura mare a ajuns la o saturatie, adica orice companie ar aparea/castiga, nu ar face decat sa ia un share de resurse/bani de la alte companii existente din piata, adica canibalizare economica. Singura solutie ar fi sa vina constructori seriosi din afara care sa aduca masiv muncitori din tarile lor de origine, lucru care nu s-a intamplat pana acum, poate cu exceptia Astaldi care au reusit sa aduca cumva muncitori din Asia.

Si take-ul cu deadline-ul PNRR e destul de slabut. UE nu va lasa fara fonduri santiere asa de mari si strategice fix dupa decembrie 2026, ar afecta serios economia, relatia cu UE si apararea flancului estic.

Peace.

voicul

@adrian elegant formulat.

Acum categoria - mai zice si Grinda una care chiar asa e:

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, în Prahova, că există o criză a materialelor de construcţii, arătând că problema va trebui abordată separat la nivel de Guvern pentru găsirea unor soluţii astfel încât să nu se ajungă la blocaje şi întârzieri.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/grindeanu-exista-o-criza-a-materialelor-ca-vorbim-de-autostrazi-centuri-ocolitoare-sau-drumuri-expres-cererea-e-foarte-mare-in-tara-2887451

mirceaeliade

@mike_us  De amintit ca ultimele semnari ale UMB pe A7 au fost dupa ce cineva a pierdut contestatia ca UMB nu ar avea destule utilaje pentru a duce munca pe toate loturile semnate de ei.  Si dupa semnarile Pascani-Bacau, UMB mai castigat cel putin 2 contracte mari pe A8 si VO Timisoara.  Iar daca UMB termina inainte de termen pe Buzau-Focsani e strict pentru ca isi ignora destul de evident celelalte contracte semnate (A0, A1, A3, A8, DEx12). Strict pe A7, au primit o marja notabila de timp de la OIL, cu pana la 6 luni decalaje intre OIL si semnare, pe cand ceilalti 3 constructori pe A7 au avut 2-3 luni, constructori care nu au baza lor la cativa km de organizarea de santier.  Si contractual vorbind, UMB ar fi trebuit sa dea in functie podul peste Buzau acum cateva zile... Ramane de vazut ce medie de intarzieri va avea UMB pe tot A7 fata de ceilalti constructori (ignorand faptul ca podul de la Cosmesti, VO Galati, segmentul A8 at MVA sunt toate date peste cap; iar alte zone de care MVA nu o doare stau si mai rau).

horatiu.cosma

#12907
Ca să mai descrețim frunțile, am și eu o dilemă: oare unde o să pună indicatorul de intrare în Moldova  :lol: ?

Evident ca ar fi grozav să fie gata Buzău - Focșani integral în noiembrie, comparativ cu situația în care erau gata capetele în august 2024 și mijlocul in primăvara lui 2025.

Problema nu e pe Buzău - Focșani unde se vede progresul și unde sunt foarte bine mobilizați cei de la UMB. Ci pe alte șantiere din țară care sunt abandonate parțial sau total și de care e la fel de multă nevoie.

Nu trebuie văzut totul în alb sau negru, aici nu e tribunal să se emită sentințe, e un spatiu de dezbatere în care e loc și de "ce bine se mișcă pe proiectul X", "ce bună mobilizare și progres pe Y", dar și de "nu mișcă mai nimic de luni de zile pe proiectul X", "calitatea lasă de dorit și siguranța în șantier poate fi îmbunătățită".

Din punctul meu de vedere nu trebuie căzut în nicio extremă și cred că o să ajungem cu infrastructura unde ne dorim (mai rapid decât mai târziu) dacă statul o să ii trateze pe toți cu aceeași unitate de măsură.

Concret, nu aș mai vrea să văd câteva situații de tipul:

- unii au supervizor din ziua zero care îi verifică la sânge, alții nu au supervizor deloc și fac ce vor pe proiect

- unii fac devieri de trafic la ultimul DJ ca la carte, cu semnalizare, asfalt, marcaje, chiar și semafoare de intrat din șantier. Alții fac devieri într-o zi direct pe macadam pe drumuri naționale.

- unii lucrează sacadat la intersecția cu alte artere rutiere/feroviare (luna asta au voie sa ridice grinzi, peste două luni predale, peste 4 luni betonare placă, peste 6 luni borduri laterale), alții betonează direct sub trafic, de curg chestii pe parbrize

- la unii o situație de lucrări are un metru cub de hârtii, la alții un dosar

- unii obțin modificări de soluții tehnice (gen asfaltul turnat pe poduri ATD pe A7), alții nu (chinezii la Zalău)

- unii primesc prelungiri de termene după bunul plac, alții facturi de penalități din prima zi de întârziere

Și multe altele. Toate astea produc încet încet o denaturare a pietei, o ieșire din schemă puțin câte puțin a unor constructori, iar cei rămași incep sa aiba impresia că li se cuvine orice, că pot cere orice, că sunt indispensabili și că dacă ei pot scoate în orice moment șandramaua din priză dacă nu primesc ce își doresc. Și de aici până la dezastru e doar un pas.

PIF-MR

@mike-us, liviuroman are drona pregatita, miercuri (adica ieri) nu a fost in localitate, dar azi, joi, va filma nodul de la Rm. Sarat, cu accent pe pod.
In special acest punct de lucru il vom monitoriza pana la finalizare, care nu e departe la mobilizarea din santier.
Imediat ce ultima grinda a fost ridicata a si inceput relocarea utilajelor grele care nu mai sunt aici necesare.

@tom_sawyer, sunt interesat in special de A7 deoarece trece prin apropiere de locatia domiciliului meu.
Asta nu inseamna ca nu sunt la curent cu toate celelalte santiere, dar consider ca obiectivitatea maxima o poti avea cand esti prezent pe un anume santier si vezi cu ochii tai intreg efortul facerii...
Cat despre concluzie, sursa nu e doar acest forum, ci toate iesirile API in media.
Multi se cred Mama Omida si dau ca certitudini propriile presupuneri, sau chiar dorinte...Sa asteptam sorocul mai intai.... zic, nu dau cu parul...

hefaistos

Ba e departe. O fi spectaculoasa ridicarea grinzile dar manopera de-abia acum începe.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Spadan

Nu va doresc sa vedeti cum presteaza in masa presa locala de Buzau (da, aia finantata din bani publici) despre cum se vor desgide multe loturi din A7 anul asta fix inainte de alegeri  :D

tom_sawyer

@PIF-MR : faptul că te concentrezi pe un anumit șantier care merge bine în timp ce altele nici nu au început sau au întârzieri semnificative și apoi ești nemulțumit de criticile aduse constructorului (pentru toate contactele în derulare) nu se poate numi în nici un caz "obiectivitate maximă".

ncb

Intrerup dezbaterile aprinse cu o filmare de la Raducu: AUTOSTRADA A7 Buzău-Focșani Drum legatura cu DN2D I Nod rutier Focsani Nord | 07.08.2024


dr4qul4

Umb si bate joc de noi pe:
- 2 loturi de A3
- 1 lot A1
- 1 lot DX12
- 1 lot A0
- 1 lot DX Br-Gl
- podul cosmesti
- centura Galati
- si minim 3 loturi la nord de Focsani

Se misca in schimb bine pe 4 loturi pe Bz-Focsani si pe centura Timisoara (dar nu chiar in termenul contractual).

E 11-5 in defavoarea umb si multi inca il pupa in dos.
Multe loturi ni le promitea ca vor fi gata inca de anul trecut ai nu vor fi gata nici anul asta.

Pe mine ma doare undeva ca deschide de alegeri acasa la primul tovaras. M-ar interesa sa vad ca se apuca de A0, macar partea de la nord de Cernica. In zona DNCB Pantelimon prevad un nou blocaj birocratic.
Devin penibili daca voe fi luati prin surprindere de un Jitaru3 acolo. Sunt doar 4 ani de la semnarea contractului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

PIF-MR

@tom_sawyer se pare că nu percepem la fel limba română.
Nu criticile sunt problema ce mă deranjează, ele sunt binevenite când sunt la obiect, ci tonul și adresabilitatea.
Unele expresii gen "idioții ăia" "mincinoșii" "unii ca tine" arată doar caracterul și educația autorilor.
Dacă ar fi aceeași vehemență la adresa tuturor constructorilor, mai ales cei ce și-au bătut joc efectiv de lucrări, ar fi altceva....
Eu zic să ne concentrăm strict pe subiect, astfel de discuții din care fiecare vrea să demonstreze cât de grozav l-a făcut mama-natură nu duc la nici un rezultat și nici nu au final.

P.S. Pe pagina de FB Răducu a postat imagini cu podul de la Râmnic, cine e interesat le poate vedea...