News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

@PIF-MR : Toate postările tale de până acum au fost pe subiectul A7. Probabil nu urmărești alte proiecte și nu ești la curent cu starea lor.

De aici concluzia ta greșită că "se aruncă cu săgeți inutile".

satanistu

Eu nu stiu cum lumea poate sa comenteze ceva de UMB cand am avut Bechtel, Stratco, Tirena Scavi, Corsan Corvian, Trameco, Selina si bomboana de pe coliva - Aktor.

Zici ca suntem o tara in care toate santierele au mers la ceas si toti constructorii au terminat toate santierele cu 6 luni inaintea termenului contractual.

Si ca sa fac si o comparatie pertinenta.

Cum era baieti hateri de umebeu sa fi luat din Buzau-Focsani - lotul 1 Aktor, lotul 2 Pizzaroti, lotul 3 Selina, lotul 4 tot Aktor?

Era mai bine?? Chiar vreau pareri!

ijwtsh

#12872
Eu nu stiu cum lumea poate sa comenteze ceva de UMB politicienii din Romania cand am avut Bechtel, Stratco, Tirena Scavi, Corsan Corvian, Trameco, Selina Coreea de Nord, tari no name din Africa, Asia etc si bomboana de pe coliva - Aktor Rusia.

Cam asa suna ce-ai zis tu. E exact mentalitatea aia de "A furat, dar a si facut.".

Si termina cu "hateri de umebeu". Nu exista niciun constructor sfant. Ii critic si pe PORR si pe Strabag daca intarzie din propria lacomie.

MihaiD

Am recitit postările de pe A7 de la final de 2023 - primele luni din 2024 și erau destule certitudini spuse foarte apăsat, cu autoritate, că se va deschide cel mult cocoașa, restul e o fantezie, imposibilitate etc. Sau că oricum nu-s bani. Acum, văzând situația din teren, curiozitățile mele sunt dacă vom vedea anul ăsta grinzile (metalice + beton) sus la Domnești și la nodul de la Adjud, unde am văzut că au început să le aducă (și am mai numărat vreo 30 gata în baza UMB), de asemenea câți kilometri de asfalt, primul strat, vom vedea la nord de Focșani. Cel puțin din octombrie, conform declarației lui Grindeanu, ar putea fi relocări masive de oameni la nord de Focșani iar 1-2 etape de trei săptămâni vor conta mult, dacă vremea va ajuta.

tom_sawyer

La final de 2023 nu cumva se aștepta proiectul tehnic pentru tuneluri Lugoj-Deva și începerea lucrului?

ovicor

PIF-MR, ti-o spun ca simpatizant UMB, cum sunt multi pe acest forum: aceeasi useri eram buni cand laudam UMB, suntem rai acum fiindca spunem ca a luat mai multe lucrari decat poate duce! Cred ca lucrurile se vor petrece undeva intre viziunea pesimista si cea optimista, va recupera din intarzieri, dar se pune in pericol terminarea unor lucrari in termenul maxim PNRR. Sigur, vinovat e, in mare masura, "partenerul serios", dar asta nu absolva UMB de partea sa de vina! Ca sa nu mai vorbim de obligatia respectarii contractelor!

26ld





Powered by API/PUM imgur uploader


Scuzati calitatea postarii, poate o sa inteleaga asa unii.

daniel_avram

Scuzati ca intervin. Orice om normal la cap, care a citit cel putin 3 pagini pe acest forum si a vazut cateva filmari pe YT, isi da seama ca UMB a luat mai mult decat poate duce. Sunt convins ca si Umbrarescu stie asta, se vede din satelit ca nu are acelasi ritm pe toate santierele. Nu trebuie sa fi nici mare expert in constructii nici mare filosof sa observi asta. Pe de alta parte(stiu ca nu o sa placa dar asta e) mai stiu ca, chiar si cu intarzaieri de 3-6 luni acele lucrari vor fi duse la capat, asta e o certitudine.

Acu dati o fuga pe feroviar si aruncati cu injuraturi si acolo unde intarzaierile sunt de 5-7-10 ani si multi din acei constructori sunt considerati seriosi, Astaldi, Alstom, Thales, FCC. Acolo nu prea vad injuraturi. Inca ceva, atat eu cat si voi, stim ca A7 se va termina, cu 3-6 hai 1 an intarzaiere DAR SE VA TERMINA, e o certitudine. Nu acelasi lucru il putem spune despre majoritatea santierelor pe feroviar.

Stiu ca e deranjant si offtopic, dar in acelasi timp e frustrant ce se intampla.

dargauda


tom_sawyer

#12879
^^ Ce încercare jalnică de manipulare. Ați apărut ca ciupercile după ploaie și tot ce faceți e să încercați să-i faceți pe cei care nu pupă în fund UMB-ul și nu se excită la filmări cu basculante să se simtă vinovați. Auzi, "înjurături"...

cristi767

#12880
Topicul asta a devenit extrem de dificil de urmărit pentru că 2 postări din 10 sunt poze/video, restul sunt "NU termină UMB la timp". E un adevăr deja care nu mai poate fi contestat de nimeni. Chiar se atinge în curând primul termen contractual, astfel încât să fie și certă concluzia. De aici și sentimentul de hate, în loc de obiectivitate.

E clar că s-a contractat mai mult decât e cazul de către UMB. Dar posibil să se fi contractat mai mult decât e cazul, chiar de către statul român. Și prin "mai mult decât e cazul", mă refer mai mult decât e posibil să ducem birocratic, financiar, logistic, ca forță de muncă, etc. Dacă contractau alții, care au un lot, găseau ei mai multe resurse, mai mulți oameni? Posibil să da, dar cel mai probabil să nu. Sunt firme care sunt la aproximativ la același procent prin alte părți, sau într-un timeline asemănător, deși au câte un lot cu câțiva kilometri, nu sute în total.

Pare așa o chestie: uite aștia care ne-au tot obișnuit să termine la timp, de data asta nu termină la timp. Ok? Ce se poate face acum? Că eu nu văd altă soluție decât să se calibreze așteptările la realitatea din teren. Una e să nu lucreze o firmă că sunt leneși, că ciupesc claim-uri sau mai știu eu și alta e să se lucreze pe 100km la o anumită turație, dar noi să ne dorim să lucreze pe 300km.

Cred că cel mai important e să ne calibrăm așteptările pe realitatea din teren, cel mai important lucru, în opinia mea fiind să nu se rateze termenele PNRR. Se poate obține asta? Vedem la finalul anul ăstuia, cu mobilizarea actuală.

E frustrant că nu se lucrează pe alte șantiere, pentru că s-a prioritizat ăsta (eu sunt frustrat de A3, de exemplu, pt că mă interesează direct), dar nu e ca și cum dacă se scrie încontinuu că se vor rata termenele, se vor respecta brusc. Plus că, cu excepția UMB, regula e să se încalce mult termenele în România și excepția este să fie terminate lucrările la timp, din păcate.

NoWords

#12881
@daniel_avram

Total de acord, insa am o mica corectie. Ce se intampla daca vor intarzia platile o perioada destul de lunga? Plateste constructorul? Nu cred.

In rest, chiar nu mai are nici o importanta daca termina cu 1-2-3-6 luni intarziere. Terminata sa fie, pentru a evita mortalul DN2. Desigur, cu cat este mai repede, cu atat mai bine.

naivu

^^incet atingem toate limitarile posibile, initial eram limitati de capacitatea firmelor de proiectare de a elabora SF+PT, apoi de capacitatea birocratiei nationale de a organiza si conduce licitatiile, anul asta am atins capacitatea de lucru a constructorilor (indiferent cine castiga licitatiile, tot pe aceeasi subcontractori si lucratori concureaza), iar de la anul am putea fi limitati de bugetul pe care statul roman poate/este dispus sa cheltuiasca pt infrastructura rutiera.

danpandrea

Revenind la declarațiile lui Grindeanu despre deschiderile pe Buzău - Focșani, poate mă ajută cineva cu un răspuns ancorat în realitate. Omul zice că "podul", din care eu înțeleg că este cel peste Râul Buzău, va fi terminat la final de noiembrie. La ultima filmare pe care am văzut-o pe thread-ul ăsta, din 2 august, erau grinzi metalice ridicate pe doar două deschideri. Din momentul filmării până la final de noiembrie mai sunt puțin sub 4 luni. Bun.

Își aduce aminte cineva cum arăta podul de la Slatina, de pe DEx 12, cu 4 luni înainte de darea în folosință? Ca să ne facem o idee despre cât de mult poate să abereze ministrul.

PS: Da, știu că cele două poduri sunt diferite ca lungime și ca material folosit la grinzi.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)