Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

pbh

@Ionut nu vor termina in August cu grinzile metalice. Am vazut un reportaj acum 2-3 luni in care se dadea tot graficul de lucrari pentru Pizza-Retter. Tablerele metalice le primesc din doua surse, una era de prin Timisoara. Sunt planificate sa vina esalonat pana spre sfarsitul lunii septembrie. O sa caut acel reportaj sa il pun aici.

Ionut

Nu e vorba doar de adus grinzile metalice în șantier. E vorba, evident, și de instalat, de sudat, de pus predale, armare, suprabetonare, ca să nu mai zic hidroizolație & asfalt, într-un final. Problema cea mai mare pe care o văd acum este că aduc niște grinzi, le instalează și apoi etapele ulterioare întârzie, vezi zona nodului cu A3 (peste A3 și peste calea ferată).

GAC

la tabliere metalice nu exceleaza nimeni, webuild se chinuie din primavara anului trecut la viaductul lung de langa CdA si nu-i gata... asta e, bine ca se lucreaza.

Ionut

Evident. E greu cu metalicul.

Să îl faci.
Să îl aduci.
Să îl asamblezi în bucățile mari.
Să îl pui.
Să îl sudezi sau înșurubezi.
Să mai pui eventual niște ranforsări.

horatiu.cosma

E foarte interesant de urmărit în ultimii ani cum au evoluat capacitățile de producție/asamblare/soluțiile tehnice pentru grinzi/tablier.

La grinzile de beton progresul e fulminant. Acum 6-7 ani erau în lucru vreo 5 km de poduri pe toate autostrăzile în din România, iar toți constructorii își aduceau cele câteva sute de grinzi de la 3-4 producători autohtoni cu termene de livrare de x luni.

Astăzi situația e complet diferită, capacitatea de producție pur și simplu a explodat. Sunt în lucru undeva la 50km de poduri de A/DX. Iar mare parte din grinzi se produc direct în șantier, azi armată, mâine betonată, poimâine sus în macara și pe poziție. UMB își produce în cele 6 standuri vreo 54 de grinzi de 40 de metri pe săptămână, Pizzarotti-Retter produc și ei vreo 10-15 pe săptămână, Porr tot așa, Webuild urmează pe PiSi3, Alarko le-a produs loco, Strabag se aude că se gândește la așa ceva dacă ia vreun proiect cu multe poduri și vor mai urma și alți constructori.

Pe metal progresul nu e așa vizibil, dar e. Față de acum câțiva ani când erau în lucru poduri metalice de câteva sute de metri, acum sunt mulți km în lucru. A fost Brăila cu mult tablier, e Galațiul, A7, PiSi5, A3. Țin minte în 2020 cât de mult s-a chinuit UMB cu un pod metalic amărât peste canalul Bistrița la Bacău, foarte lent au avansat atunci cu sudurile. În 2021 au decis să facă intern toată povestea, și-au făcut o hală de producție mișto la Adjud, au luat tablă de la Galați și s-au apucat să sudeze automatizat ei. Și s-a văzut o îmbunătățire pe CraPi2, unde au avut cam un kilometru de pod metalic cumulat și aproape că l-au dat gata în 2021. Sunt vreo 2km metalic pe A3, tot vreo 2 pe PiSi5, au fost 2km la Brăila, vreo 6km pe toată A7 etc. Iar viteza de asamblare, montare, sudare/înșurubare tot crește, la Buzău și la Rm. Sărat foarte repede au ajuns bucățile în șantier, s-au asamblat și s-au ridicat.

mike_us

^ Încă o dovada ca piața se adaptează mult mai repede decât instituțiile de stat. Faptul ca am licitat sute de kilometri in ultimi ani si avem in lucru un număr semnificativ mai mare de kilometri e un avantaj imens care se va vedea anul asta si ani care vin.

Un alt avantaj despre care nu se vorbește prea mult pe forum este ca o firma locala are sute de km in execuție. O sa ii ajute sa investească in utilaje si procese si sa devina si mai eficientă. Plus le da flexibilitatea cind un șantier se blochează sa își mute resursele pe un altul cea ce o firma care are 1 lot câștigat nu poate.

PIF-MR

De la SkyScraper Ro
Autostrada A7 | Nod Rutier Râmnicu Sărat | Aproape toate grinzile montate | 02.08.2024 (UMB)

26ld

Si cu podul de la Buzau:

AUTOSTRADA MOLDOVEI (A.7)//POD PESTE RÂUL BUZĂU LA VADU PAȘII - STADIUL LA 02.08.2024


PIF-MR

#12758


rota

#12759
Tot de la S_ drone:
AUTOSTRADA MOLDOVEI (A7)//SUPRATRAVERSARE & JONCȚIUNE E.85 LA SPĂTARU, BUZĂU - STADIUL LA 02.08.2024

PIF-MR

Între timp s-au ridicat cele 2 grinzi mai lungi de la supratraversarea DN22 pe sensul spre Focșani și au rămas de pus pe poziții cele două de capăt.
S-a continuat montarea predalelor.
Sperăm să obținem aprobare de zbor de la autoritățile abilitate și să venim cu o filmare după urcarea tuturor grinzilor.
Până atunci, de nevoie, pozele vor fi sursa de informare nr. 1.

ncb

De la Nova Descriptio Moldaviae: Monitorizare Autostrada A7 Buzau - Focsani, Tronson 2 (30/07/2024)


mike_us

@PIF-MR Deci la Râmnic le-au mai rămas doar 2 ridicări de grinzi?

PIF-MR

#12763
@mike_us, dacă și ultima grindă mare a fost ridicată, toate pregătirile fiind făcute mult înainte de terminarea turei de zi, au mai rămas două ridicări ale grinzilor de capăt.

a.l.x

Autostrada A7 Ploiești-Buzău Lot 2 | #CONI #TRACE | complet | 2024.08.02


Mulțumim Construim Romania !