News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Ionut

Le montează ULTERIOR?!? Interesant. Mi-a scăpat detaliul ăsta dacă s-a mai discutat. Nu m-am uitat la fiecare deschidere să văd dacă la primele sunt puse toate.

Interesant! Înseamnă că le e mai ușor de instalat așa grinzile (mai ușor pentru macaragii). Și apoi migală...

Vai... dar au multe X-uri de făcut...

Mulțumesc pentru răspunsul prompt!

GIV

@tom_sawyer

@georgec  daca ar mai veni si ITM-u pe langa ingineru supervizor...

danutzu_1069

X-urile alea au rolul de contravântuiri si nu se pun... peste tot. N-are sens, la cate "link-uri" transversale sunt...

mike_us

Am numărat 19 deschideri (10 pe un sens si 9 pe celalalt sens) din 26. Daca mențin ritmul de ridicare la început de august au toate grinzile sus. Știe cineva care e distanta pentru o deschidere?

Ionut

@danutzu_1069

Hm. Păi la A0xA3 parcă țin minte că erau peste tot. X lângă X. În fine. O să fiu atent să văd aici.

La fel de ciudat mi se pare că sunt contravânturi, aș zice că ar avea rol mai curând structural/la cutremure, contra forțelor de forfecare.

Poate ne lămurește vreun podar. Mai învăț și eu una-alta.

wint3rboy

#12590
Pana răspunde vreun "podar" in domeniu, îmi dau și eu cu părerea: posibil sa fie alt sistem de ranforsare ținând cont de sistemul diferit de grinzi - pe A3 știm ca grinzile sunt compuse din segmente independente mai scurte (pe o lungime de tablier intra câte 4-5-6 grinzi pe fiecare laterala), motiv pentru care presupun ca e nevoie de acele Xuri suplimentare pe interior. pe A7 din ce vedem noi, grinzile laterale sunt lungi & dintr-o singura bucata și e posibil de aici și tehnica de îmbinare sa fie diferita - între cele 2 segmente de tablier montate la sol și ridicate independent vedem pe primele 3 deschideri dinspre Buzău spre Focșani ca deja s-au prins și "întăriturile" dintre tabliere. Or avea UMB bubele lor, dar mi-e greu sa cred ca fac munca de pomana la podurile metalice  :o

Ionut

Nici nu am zis că fac muncă de mântuială la podurile metalice. Eu am întrebat ca să înțeleg. Sunt elemente tehnice interesante pentru mine. Probabil lumea a uitat că mă interesează chestiunile tehnice de genul ăsta.

La fel cum s-a discutat foarte mișto despre sudura segmentelor vs prinderea lor cu șuruburi (buloane sau cum s-or chema tehnic).

alecu26

SIRP (șuruburi de înaltă rezistenta pretensionate).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

BigZ

#12593
Nu cred ca se monteaza ulterior. Cred ca @Ionut se referea la X-urile cu albastru din captura de mai jos, iar @marius.firtonea la legaturile dintre cele doua tabliere ale sensului (marcate cu rosu).




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Da, la cele cu albastru mă refeream.

shem

^In mod normal la acest tip de pod "Lader Deck" nu ar fi necesare a fi prevazute la talpa inferioara, care in principal este in tensiune la mijlocul deschideri.

Totusi,in functie de cum a fost dimensionata grinda, in anumite cazuri intermediare capacitatea acesteia este insuficienta sau poate introduce efecte de ordinul 2.

Cazurile intermediare la care ma refer in principal este turnarea betonului. Pana cand acesta nu se intareste, sectiunea nu lucreaza compozit, avand o rigiditate mult inferioara cazului final.

Totodata si vantul poate genera probleme grinzilor exterioare, si s-a ales astfel rigidizarea local in centrul deschiderii.

Aceste contravantuiri imbunatatesc totodata si comportamentul structurii  pe termen lung.

Dezavantul lor, fiind prevazute la talpa inferioara intinsa ar fi comportarea structurii la oboseala, dar find un detaliu cu suruburi este mai putin defavorabil unui detaliu cu sudura.

Feri

A7 | Nod rutier Râmnicu Sărat si pod peste Ramnic | Buzau-Focsani lot 2 | 24.07.2024

 

mike_us

In 2 zile au mai terminat o deschidere și jumătate la pod. Probabil termina de ridicat spre sfârșitul săptămâni viitoare.

ncb

AUTOSTRADA A7 | Buzau-Focsani | Lucrari pe lotul 3 | 24.07.2024 || Raducu P Drum


PIF-MR

Mai au de lucru și UMB dar și Răducu, important e că lucrările avansează promițător și în curând vom putea merge atât la Focșani, cât și la Buzău (din Rm. Sărat) pe autostradă.