News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

GIV

de unde o reloce utilajele si personalul.. :troll:

mike_us

#12421
Părerea mea de non specialist care urmărește forumul de vreo 5 ani. Cred ca toată înverșunarea asta putea fi evitata relativ ușor.

In primul rind ar trebui sa avem niște așteptări realiste si egale pentru toți. Si alți contractori au termene extinse si alți au întârzieri. Care e întârzierea medie pe contract in România ce este acceptabil ce este neacceptabil? Nu cred ca e OK pentru un constructor sa venim sa spunem contractul zice in august, ei termina cu 2 luni întârziere in octombrie gata e sfârșitul lumii. Întârzieri se întâmpla peste tot si in tarile pe care noi le numim civilizate. Dar nu e tot una cind se întârzie 2,3 hai 4 luni sau întârzieri gen (Aktor A0, Alsim A0 cam cit au 1,2 ani?).

In al doilea rind nu am văzut niște estimări realiste de la API gen Buzău - Focșani noi credem ca se termina in septembrie 2025 comparat cu data contractului de mai 2025 au 4 luni întârziere e acceptabil e in medie. In schimb am auzit doar ,,Întârzieri colosale" (nimeni nu a precizat cite luni înseamna colosal in România), procente mici dar care par sa nu reprezinte realitatea. Si acum începem sa vedem ca lucrurile se mișca ceva mai rapid decit se estima ca UMB recuperează si la sud dar si la nord de Focșani. Normalitatea ar fi sa se recunoască am greșit am fost un pic prea pesimiști cum alții poate au fost prea optimiști, poate realitatea e la mijloc.

In al 3 lea rind parca nimeni nu mai observa ca chiar cu problemele care le avem media pe ultimi 2 ani se apropie de 100 km (80+100) cu șanse bune sa continue si in 2025 poate si 2026. Anul asta probabil ca ne apropiem de 1,200 km de autostrada daca continuam asa in următori 7-8 ani in sfârșit ajungem la 2,000 km. Putem sa comparam si numărul de km in execuție si numărul de euro cheltuiți pe an... Sa adaugăm ca pe A7 o sa avem in sub 1 an 130 km gata?
Toți indicatorii o sa ne arate ca e mult mai bine ca acum ceva ani. Si cu toate astea nimeni nu se bucura pe forum nu se discuta asta.

Si poate ar ajuta sa folosim mai rar termeni de "ultras UMB", "plătit de Umbrarescu", "Sfântul UMB". Sa fim un pic mai calmi sa ascultam si părerea celorlalți. Nu cred ca o sa fie o opinie populara dar mulțumesc celor care s-au obosit sa o citească.


horatiu.cosma

Realitatea obiectivă, pe contracte și pe termene inițiale, spune că astăzi trebuia să circulăm pe primii 50km din Ploiești - Buzău, capetele Buzău - Focșani la 95%, Buzău - Focșani 2 și 3 la 60%, iar de la Focșani în sus în jur de 50%. Majoritatea sunt în urmă, cu întârzieri între 2 și 12 luni care cresc/scad în funcție de ce e în teren.

Dacă nu apar surprize, Ploiești - Buzău 1 și 2 o să închidă cu o întârziere de 8-10-12 luni (față de termenul inițial), Buzău - Focșani 1 cu 6-8 luni întârziere, Buzău - Focșani 2 cu 4 luni în avans, Buzău - Focșani 3 aproximativ la termen, poate cu 1-2 luni în avans, Buzău - Focșani 4 cu 2-3 luni întârziere, iar mai departe vor fi cel mai probabil 3-12 luni întârziere. Întârzierile țin și de stat și de constructori, e greu de cuantificat care câtă vină are, fără a înțelege în detaliu dedesubturile contractuale. Am pus ca termen darea în circulație, deși corect corect ar fi fost să pun ziua recepției întregului contract, când e gata ultimul parapet, copăcel și spațiu de servicii. Care nu vor fi gata pe niciun lot anul ăsta integral.

Pornind de la datele astea, reacția naturală e într-o plajă largă care pleacă de la un capăt (e bine și așa, comparativ cu dezastrele de dinainte) până la celălalt capăt (aia și-au asumat, aia să facă, contractul e contract).

Cu cât mai multă lume alege una dintre cele 2 extreme, cu atât va fi mai complicat de purtat un dialog civilizat.

mike_us

#12423
@horatiu.cosma
Am pus ca termen darea în circulație, deși corect ar fi fost să pun ziua recepției întregului contract, când e gata ultimul parapet, copăcel și spațiu de servicii.
Mi se pare ca ai făcut o alegere buna, marea majoritate a populației o sa fie interesta de cind se deschide. Bine atita timp cit si restul nu intirzie foarte mult. Sa nu fim nici mai catolici ca papa.

Deci luând datele tale care mie mi se par foarte apropiate de realitate:
  • Buzău - Focșani 2 cu 4 luni în avans.  -4
  • Buzău - Focșani 3 poate cu 1-2 luni -2
  • Buzău - Focșani 4 cu 2-3 luni întârziere +3
Corect ar fi sa facem o medie ponderata cu lungimea dar har sa zicem chiar la o medie simpla se vede cam pe Buzău - Focșani nu prea sunt întârzieri.

Nu sunt specialist dar ce am văzut anul asta pe Buzău - Focșani ma face sa cred ca in 2025 termina tot Focșani - Bacău cu întârzieri mici (3,4 luni total acceptabil zic eu). Întârzierile mai mari vor fi probabil pe Bacău - Pașcani (vara/toamna 2026?) dar nici acolo nu cred ca vor fi mai mult de 6-9 luni. Deci per total, superior cu ce se întâmpla pe Buzău - Ploiești (10-12 luni după calculele tale) si incomparabil mai bine cu ce am văzut in ultimi 5-6 ani.

Deci totuși se poate dialoga si cu un "fanatic" ca mine.  :lol:  :lol:

daniel_avram

@horatiu.cosma Iei postarea ta si o pui la feroviar doar ca in loc de luni pui ani, dar acolo nu vad atata efervescenta pentru 3-6-12 luni intarzaieri.

Da, e aiurea ce se intampla dar spre deosebire de feroviar lucrurile se intampla. Stiu, sunt constient de importanta infrastructurii mai ales intr-o zona ca Moldova, dar sincer nu vad un asa mare dezastru ca unele santiere vor fi inaugurate cu 3-6 luni sau chiar un an. Spun asta pentru ca desii sunt intarzaieri lucrurile merg intr-o directie buna, se face, se intampla, vor fi acolo peste cateva luni, in schimb uitate pe feroviar unde sti cand incepe santierul dar nu poti face nici o predictie despre finalizarea lui nici la 4 ani de la semnare si vb de intarzaieri tolerate de 3-4 ani.

26ld

@mike_us Apreciez mesajul tau, insa nu intelegi ca argumentele logice si rationale nu functioneaza cu oamenii care nu accepta ideea ca exista posibilitatea sa nu aiba dreptate in vreo privinta. De aici termenii de fanboy, ultras sau orice alt cuvant pe care doar cei ce nu inteleg de ce sunt numiti asa le pot considera ofensatoare.

Cum sa injuri pe cineva sau sa ameninti, fie si online, doar pentru ca nu are aceeasi parere cu tine si sa il consideri dusman al poporului (deja politicul impinge mesajul asta) doar pentru ca indrazneste sa spuna cand lucrurile nu merg bine? Mai ales ca persoana/organizatia respectiva cunoaste si are experienta in domeniul acela. Sunt perfecti? Evident ca nu. Dar daca punem semnul de egalitate intre cunoastere/experienta si oricine care isi da cu parerea, sa nu ne miram ca ajungem sa consideram vaccinurile rele sau ca ne implanteaza cineva cipuri prin ele. Asta e absurdul la care se ajunge, dovedit. Un fel de paradox al tolerantei.

Si eu sunt un nespecialist in domeniul infrastructurii, cum cred ca sunt multi pe aici. Dialogul este si va ramane mereu modalitate de rezolvare a problemelor in lumea civilizata, de aia si exista acest forum, cu bune si cu rele. Insa, nu este dialog cand unii nu inteleg niste chestii de baza de genul 'timpi tehnologici' sau contract si insista sa nu inteleaga. Cand ai deja bias-ul format intr-un anumit domeniu, nu mai poti avea un dialog legat de acel domeniu, niciodata.

Sunt intarzierile normale in Ro? Da, din pacate.
Ar trebui sa existe ura sau iubire exprimata public fata de o firma privata care nu doreste decat sa faca bani, indiferent de mijloace, in timp ce oamenii mor pe drumuri din cauza complicitatii/incapacitatii alesilor si a firmei respective? Ca asta e rezultatul final, din pacate.

Scuzati textul lung, ar mai fi multe de zis.

nicolaem

Quote from: horatiu.cosma on July 12, 2024, 11:31:17 PMVa fi un dans interesant de scos bani din piatră seacă, împrumuturi peste împrumuturi, urcat cu deficitul bugetar până la cer doar ca să poată plăti tot ce e nevoie.

ceva imi scapa aici. sunt totusi finantari europene. Statul isi recupereaza banii, tre doar sa asigure cash flow. deci de ce ar fi asta o problema? iar pt partea de cofinantare ea oricum se intoarce la stat prin taxele aplicate pe cei 75% primiti de la UE

horatiu.cosma

Fals. Sunt 40% de la UE. În limita unei sume totale de vreo 3 miliarde de euro pe rutier. Pentru restul de proiecte care trec de cei 3 miliarde de euro europeni, 0 euro finanțare europeană. Plus că și acolo unde există finanțare europeană, trebuie plătit azi de la buget, făcute apoi hârtiile, trimise la decontare și abia apoi intră efectiv cei 40% pentru fiecare situație de plată în parte.

nicolaem

merci. si e la fel si pe PNRR si POIM?

horatiu.cosma

Nu mai există POIM. POT și PNRR, cam 40% la ambele. Există thread dedicat unde te poți documenta mai în detaliu.

Mojito


[/quote]

ceva imi scapa aici. sunt totusi finantari europene. Statul isi recupereaza banii, tre doar sa asigure cash flow. deci de ce ar fi asta o problema? iar pt partea de cofinantare ea oricum se intoarce la stat prin taxele aplicate pe cei 75% primiti de la UE
[/quote]
Umbrarescu este un manager care-și vede de interesele companiei.  A luat contracte pentru care se știe că există bani bugetați (in principal UE +BERD) care o sa meargă înainte cel puțin până în 2026. Mai departe nu se știe dacă vor mai fi alocate fonduri așa că că ce-i in mana nu-i minciuna.Diferenta intre UMB și "specialiștii"  de pe forumuri este că ăla trebuie sa plătească  salarii la 10.000 de oameni, n-ai contracte aia 10.000 pleacă acasă.  Că o să întârzie 3 luni pe Buzau- Focsani, că pe nu știu unde au 10% progres în loc de 30... sunt chestii secundare, toate proiectele de infrastructură din lume au întârzieri, dați un Google search și vedeți.
Când lansezi proiecte pt sute de km de autostrăzi și alte proiecte de infrastructură în decursul a 2 ani nu poți să te aștepți la altceva, companiile specializate nu pot angaja suficientă forță de munca pt că această forță de muncă nu exista.


horatiu.cosma

Deci dacă prin absurd câștiga Strabag sau Geiger sau Danlin vreun lot pe Focșani - Pașcani, tot creștea iarba pe șantier, că ăia 1500/500/400 de angajați declarați oficial de fapt nu există. Cum e și cu religia asta...

Stef

^chiar angajați oficial, nu doar declarați. Adică cu dările plătite.

26ld

^^Apropo de argumente logice si rationale, dovada clara ca nu merg cu toata lumea.

Geri

#12434
Am pus pe harta acest traseu:

Energo Brașov – Centura Brașov – DN13 – Târgu Mureș – DN15J – A3 – A10 – A1 – Boița – DN7 – Centura Călimanesști – DN7 – DN67 – DN64 – Găneasa – DN65 – Drumul Expres Craiova-Pitești – DN65 – DN65B – A1 – Petrești – DN61 – Găești – DN72 – DN1 – A3

In prima faza, mai putin partea aceasta care apare ulterior:
A3 – Centura București – A3 – Sicrita (județul Prahova).


Din cel mentionat in informare:
În perioada 12.07.2024 – 19.07.2024 se vor desfășura două transporturi cu depășiri de masă pe traseul:

Energo Brașov – Centura Brașov – DN13 – Târgu Mureș – DN15J – A3 – A10 – A1 – Boița – DN7 – Centura Călimanesști – DN7 – DN67 – DN64 – Găneasa – DN65 – Drumul Expres Craiova-Pitești – DN65 – DN65B – A1 – Petrești – DN61 – Găești – DN72 – DN1 – A3 – Centura București – A3 – Sicrita (județul Prahova).

Versiunea de mai jos este pentru autoturism. Pentru autocamioane si transporturi exceptionale/agabaritice poate da o mana de ajutor cineva care are acces la un soft de planificari pentru autocamion.



Powered by API/PUM imgur uploader


A3 – Centura București – A3 – Sicrita (județul Prahova) aici:


Powered by API/PUM imgur uploader


Si varianta pe direct:


Powered by API/PUM imgur uploader


Despre ce vedem:
Autoturisim azi 13.iulie.2024, ora ~15:00

Durata ca timp pentru trasee condus continuu:
10:40 vs 02:30

Distanta trasee:
970 km vs ~ 130km

Si numai pentru autoturism si timpul este de ~4 ori mai mult si distanta de ~7,5 ori mai mare.

Pentru acest transport avem fereastra  :lol:  12.07.2024 – 19.07.2024. E o fereastra raportata la un an calendaristic... Ce sunt 8 zile dintr-un an de intarzieri? Neglijabil  O:-) 

In loc de o noapte e nevoie de 7.

Bine ca nu ne grabim cu A7 si nu ies termenele la constructori pentru care colegii de forum dezbat, zic eu grosier jumate din paginile din threadul A7 sunt termene.


Sa aruncam un ochi si pe urmatoarele trasee pentru a parcurge tara dintr-un capat in celalat. Unde vedem ca si distanta si timpul sunt apropiate de cele de a distantei si timpul de parcurgere cu autoturism a traseului urmat de grinzi.


















Powered by API/PUM imgur uploader

Pana aici timpi si distante, hai sa privim si partea mase ( greutati ) din transport.


Vehiculele transportă grinzi.

Lățimea maximă a vehiculelor este de 2,55 m, masa totală 98,10 tone, lungime 51 m, înaltime 4,10 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.


Mai departe fac referire la un transport de un ansamblu militar format din:

Tractor - Oshkosh M1300 - masa ~20 Tone;
Semi-remorca - oshkosh M1000 ~20 Tone

sarcina:
1 tanc M1 Abrams - ~60-65 Tone

Ajungem la un ansamblu cu masa totala de ~100 Tone*.
* masa calculata vedeti si voi cat de grosier

surse:
The M1300

M1 Abrams

The weight of the M1000 is 22,882 kg. The payload according to the U.S. Army is 63,560 kg, although the manufacturer quotes 80,000 kg at reduced speeds. The overall length is 15.8 m, the deck length is 10.58 m; the deck width is 3.05 m, 3.66 m for a wide deck version.

Ceva similar:


Powered by API/PUM imgur uploader

Acest ansamblu militar o fi avand vreo 25m si ar putea sa treaca de unele serpentine de cat Valea Oltului, pe alte drumuri de trecut muntii, dar acele drumuri, poduri si podete mai rezista si numai la traficul actual? Dar stati ca nu e numai ce e jos si e vorba si ce e din lateral si sus - caderile de pietre si alunecarile de pamant. Si asta e valabila pentru toate drumurile care trec Carpatii si pot face legatura cu A7 din spre interiorul arcului Carpatic.

Greu cu transportul pe drumurile de căruțe.