Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Allex

^ Sau putea lua alt constructor aceste loturi si se concentra 100% doar pe aceste loturi, iar UMB nu trebuia sa isi bata capul ca nu ii ajung resursele pe acest. Si poate am fi stat ca si procente mult mai bine in acest moment pe Focsani Bacau.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Quote from: Deutschländer on July 06, 2024, 11:28:17 AMArate dragut cum bate vantul peste campuri de porumb.

Poate facem un topic nou... Agro-meteoroligic...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ciprian85

Putem intelege ca au o eficienta f mare la terasamente,  dar macar utilitățile trebuiau relocate și podeturile pregătite. Nu poți sa lași asa un lot de autostradă și sa te aștepți sa nu fii criticat.

Din ce se observa ar fi un lot ușor din punct de vedere al structurilor

ijwtsh

Propun putin stoicism. Avem cazurile urmatoare:

1. UMB le ia pe toate si nu le poate duce pe toate (cazul de mijloc, cat si cazul in care ne aflam): aici lumea se plange ca UMB are prea multe loturi si nu poate progresa pe toate. Putem insa sti cu destula certitudine ca lucrarile vor fi finalizate (chiar si cu o intarziere), fara batalii intre constructor si beneficiar.

2. UMB nu le ia pe toate, celelalte loturi au constructori mai... lenesi: UMB ar fi facut progres exemplar pe A7 (si pe DX12, A3, A2LD, DX6, Centura TM...), lumea tot s-ar fi plans de ce UMB nu a mai licitat pentru alte loturi, "ca tot erau acasa" si "ar fi lucrat mai cu spor, ca pentru ei faceau".

3. UMB nu le ai pe toate, celelate loturi au constructori seriosi: un caz fericit, putin insa probabil.

Strict ca "end user" al autostrazilor, sunt multumit de cazul in care ne aflam. Totusi, acesta fiind un forum de specialitate si nu doar de simpli beneficiari ai lucrarilor, e normal ca API sa ia o pozitie impotriva a ceea ce se intampla. E clar ca UMB e in pat cu CNAIR, iar asta nu-i ok dpdv al democratiei.

Atat s-a putut. Partea buna e ca in 2-3 ani toate astea vor fi doar vorbe, si vom circula linistiti, iar urmasii nostri nu vor avea nicio idee despre cine a facut ce, ei vor vedea doar loturile finalizate. Dar, din nou, asemenea gandire nu-si are locul intr-un forum in care sunt si specialisti, pentru ca daca aplicam metoda "lasa treaca", nu ne vom imbunatati niciodata. Si daca nu de la API sa vina asemenea presiuni, de unde? Cine altcineva s-ar implica atat?

Pana la urma, UMB e arhicunoscut si preaiubit in zona Moldovei. E si un caz fericit din punct de vedere politic tot ce se-ntampla.

yetiman

Are cineva o evidenta la toate licitatiile de pe A7?
Data lansare licitatie - Data depunere oferte - Data anuntare rezultate - Contestatii - Data atribuire definitiva - Data semnare contract - data OIL (pentru fiecare lot in parte)

Si lista ofertantilor si clasamentul pe fiecare loc in parte?

Asa am putea vedea in care din 2 sau 3 de mai sus ne-am fi incadrat.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ciprian85

Un scurt video de astazi de la nodul A7 cu DN23 de pe pagina de Facebook a lui Emilian Grigoraș

https://www.facebook.com/share/r/pxmWHB3VPPzxfTf2/

AdrianB1

Quote from: ijwtsh on July 06, 2024, 04:00:37 PMPropun putin stoicism. [...]
Cum arata stoicismul in 2024: ieri la 12:15 am plecat din Bucuresti. La 2:30 am ajuns la intrarea in Buzau. La 4 am iesit din Focsani. La 7 fix eram la Tetcani, unde muncitorii UMB se adunau la microbuze. La 11:30 am ajuns la destinatie, in Romania, nu in Polonia.

6 ore 45 min din Bucuresti pana la nord de Roman, 360km. Pe autostrada e drum de 3 ore. La anul pe vremea asta cred ca o sa fie 150 km de autostrada, insemnand A3, A7 Ploiesti-Buzau loturile 1 si 2, Buzau Focsani 2-3-4 circulabile (ca 1 nu are nod). Si mizez pe 5 ore pana la Roman nord. Iar anul viitor de 1 decembrie inca vreo 20 km, poate 50. Si la sfarsit de an 2026, autostrada pana la Pascani. Atunci nu va mai fi necesar stoicismul, pana atunci Bucuresti-Suceava dureaza dublu fata de cat s-ar putea. Si nu ar mai fi accidente ca cel de ieri din Racaciuni, nu stiu cu cati morti dar dupa cum aratau masinile alea nu cred ca a scapat cineva cu viata.

ijwtsh

Toată lumea se plânge de cât le ia drumul. De când m-am mutat la București și mă întorc în "Cluj capitala", mereu mă duc lejer. Cum? Ori mă pornesc la 8-10 seara, ori îmi pun alarma la 3-4 dimineața. Și îi dau gaz. Normal că atunci când circuli când circulă toată lumea o să îți urăști zilele.

Da, înțeleg că nu toată lumea poate. Eu am norocul sa circul că doresc, nu în scop de serviciu, nu de nevoie, deci nu sunt legat de o anumită ora.

Și am job normal, dar rezist bine la condus după job sau job după condus, în funcție de ora la care mă duc.

Ce vreau sa zic e că pentru cine poate și cui ii place, condusul noaptea e relaxant, și din punct de vedere al traficului, și din punct de vedere al liniști. O oprire la 1 dimineața la Luca-ul din "truck stop-ul" (așa îmi place să îl numesc, la cât de mare e) de lângă Sibiu e una dintre cele mai relaxante experiențe.

voicul

#12338
Da nu poti sa spui asta, pentru ca nu e vorba de condus aici ci de plans.

Spre exemplu: daca DN1 e aglomerat in weekend-uri si vrei sa mergi la munte ... nu mergi pe VO, ci gasesti alta ruta. Din pacate asta e logica.
Emotional e:
- Pai si mie cine imi vede BNV-ul daca sunt singur pe drum?!

Din pacate nu A o sa opreasca "plansul" (desi clar o sa mai aplaneze).
Odata ce o sa avem A, probabil o sa dublam distanta si tot 10 ore o sa stam in masina. Adica am prieten care care mi-a zis:
- Pana la Viena am vazut tot.
Cu ce o sa il ajute ca mai castiga 1-2 h cand va fi gata tot A1?
Cu nimic pentru ca atunci o sa zica ma duc pana in Olanda cu masina, ca am A!

Plansul se rezolva cu asumare: vreau sa fac 4 - 6 - 10 ore pana acolo (care nu tine de drum ci de timp). Vreau sa fac atata timp cu da asumat sau nu (de preferat).

Eee ... o sa fie din ce in ce mai bine in urmatorii 2 - 4 ani.
2025 jumatate cam sigur pana la Focsani A7
2026 final pana la Bacau + poate si inca niste sectiuni dupa.
Oricum mult mai bine ca acum

Ciprian85

@yetiman

Pe Focsani-Bacău au licitat UMB, Nurol,Kolin Instat și Mapa. Contracte semnate pe 15 dec 2022.

Pe Bacau-Pascani au licitat UMB,DANLIN XXL,Nurol, Kolin, Mapa, IC Istas,Makyol,Automagistral Pivden. Aici contractele au fost semnate după contestațiile celor de la Danlin.

AdrianB1

Nu cred ca s-a plans cineva; eu am comparat situatia actuala versus o situatie normala. De asemenea eu sunt optimist ca pe ruta asta vom avea autostrada in 2 ani si jumatate, fata de A8 care nu va fi terminata in urmatorii 10-15 ani, Bucuresti-Alexandria-Craiova care nu va exista prea curand, A5, A3 peste Carpati, Fagaras-Sighisoara-Targu Mures, drumuri de care avem nevoie si care nu sunt prea apropiate in timp, unii dintre noi nu le vom apuca vreodata.

Mersul noaptea in loc de autostrada e o sugestie de noaptea mintii. Da, se poate cand ai 20 de ani, se poate cand ai vedere de noapte foarte buna, se poate cand nu ai nimic de facut in viata decat sa conduci noaptea cand se produc mai multe accidente per kilometru parcurs decat ziua pe lumina. Hai sa nu mai facem autostrazi, ca putem conduce noaptea. Si neaparat intre 10 si 3-4 dimineata, ca la 6 dimineata cand am facut drumul asta acum aproape 2 luni am stat blocat pe DNCB.


Feri

Și @Raducu Popa a adăugat o nouă filmare:
A7 | Bacau - Pascani lot 2 | Lucrari Piloti forati km 40+500 | 05.07.2024 || Raducu P Drum

hvm

#12343
Pe minenu ma îngrijorează întârzierea fiindcă sunt sigur ca in cazul in care am fi avut constructori seriosi pe toate loturile tot acelasi avans ca l-am fi avut per total pe A7.

Si motivul e cat se poate de simplu. Daca am inteles eu bine cati bani sunt alocati la buget anul acesta pentru a7  nu cred ca poti construi complet cap coada mai mult de 3-4 loturi. Si daca am fi avut 10 constructori de tipul UMB, PORR sau Strabag lucrand pe A7 eu sunt aproape sigur că tot acelasi progress l-am si avut per total. Si nu il susțin pe UMB aici doar observ ca suntem relativ limitati cu resursele financiare.

Ce imi doresc e ca pe urmatorii 3 ani sa ramana macar 75% din alocarea bugetara curenta ca sa se poata progresa aproape la fel de bine. Dar tare ma tem ca o sa fie mai mica si sa se duca totul in spirala catre o prabusire cu putini supravietuitori (si prin supravietuitori ma refer la loturile noi de autostrada finalizate).

Iar faptul ca avem pe UMB aici imi ofera o oarecare garantie ca in cazul in care o sa existe fonduri ei o sa lucreze.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Mojito

Quote from: Allex on July 06, 2024, 12:40:10 PM^ Sau putea lua alt constructor aceste loturi si se concentra 100% doar pe aceste loturi, iar UMB nu trebuia sa isi bata capul ca nu ii ajung resursele pe acest. Si poate am fi stat ca si procente mult mai bine in acest moment pe Focsani Bacau.

Apropos, că vorbim de constructori serioși: câți constructori români au dovedit că sunt serioși și au capacitatea de a face o autostradă? Nu vorbim de Porr sau Webuild, vorbim de autohtoni?