Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 39 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

P3trut

Eh, dar noi stim ca daca adaugam si lucrarile alea neterminate suntem la 65% si 85% pe Buzau - Focsani si la 25% pe Bacau - Pascani!  :lol:

mike_us

@dr4qul4 Daca ne uitam doar la procente pe Buzău - Focșani loturile 1-3 sunt in medie la 35%. Rămas 65% cu 3% lunar înseamna cam încă 20 de luni. Sa fie 20 de luni o estimare buna? 

GAC

lotul cu podul peste buzau nu are cum sa fie la 35%. doar otelul tablierului face cel putin 15%, mai sunt pilonii finalizati, predalele terminate si chiar asfalt pe zonele ne-suspendate.
Asamblatul podului + asfalt nu au cum sa faca 65%. eu cred ca ceva nu e in regula la calculatie.

Dutzy

#12184
Cred ca s-a mai discutat si pe la alte topicuri, pentru contractele de investitii publice, fie ele gestionate de Ministere, deconcentrate sau companii de stat, platile pentru executie se fac pe baza facturilor emise. Daca un antreprenor executa si nu emite facturi pentru fiecare etapa executata sau emite mai multe facturi la gramada pentru diferite faze, cum e posibil sa fie cazul aici, raportarile oficiale vor fi intotdeauna in urma fata de stadiul fizic al executiei.

Stef

Tribunalul Vrancea a dispus, marți, 18 iunie, ca firma vrânceană Viorelo International COM SRL și proprietarii săi, Vasile Macovei și Ionelia Macovei, să primească o despăgubire de 14.566.417 euro (75.454.809 lei), în locul sumei de 40.692 euro (203.461 lei) propusă inițial de statul român prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, reprezentat de CNAIR SA. Sentința nu este definitivă, poate fi atacată cu apel.

Mai multe aici.

Am vorbit personal cu antreprenorul când filmam în zona. În esență, CNAIR, MT și proiectantul spuneau că nu există nimic acolo.

dr4qul4

@mike_us, esti pe aproape si nu prea...3% ala e de fapt peste 4%.
Un calcul real spune asa:
- BF1/2/3 au avut termen contractual de 20+24+26 luni = 24,7 luni. Adica un progres lunar de 4,05%.
- Acum sunt la 35,3% realizat, adica restul de 64,7% ar trebui realizat in 16 luni.
- Progresul lunar e pe baza facturilor acceptate la plata. Adica incheiat procesul: finalizare lucrari, intocmire acte, aprobare consultant, emitere factura, inregistrare la CNAIR, modificare procente pe cestrin. Eu zic ca asta dureaza in medie 2 luni
- Asadar, daca ai vrut sa intrebi daca eu cred ca BF1/2/3 va fi finalizat in 14 luni, atunci eu zic ca e un termen realist. Chiar optimist, pentru ca finalizare 100% inseamna si spatii de servicii, statii de incarcare a masinilor electrice, pomi plantati si iarba tunsa. Si receptia efectuata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mike_us

@dr4qul4 Întrebarea mea este pot fi folosite datele din tabelul tău ca sa calculam o dată aproximativa de finalizare a loturilor?
Putem extrapola rezultatele in lunile viitoare?

Suntem de acord ca media pe loturile BF1/2/3 este 35.33% si a mai rămas de executat 64,66%.
Hai sa spunem 60% pina ajung la 95% (gata de deschidere). Ca sa nu ne legam de panseluțe si alte mărunțișuri.

Putem folosi:
  • Media ultimei luni pe cele 3 loturi care este 3% (3%,4% si 2% pe cele 3 loturi).  20 de luni pentru a ajunge la 95%
  • Media generala pe cele 3 loturi (531,468,464 zile adică aproximativ 16 luni in medie ca sa atingem 35.3% adică aproximativ 2.2% pe luna). 27 luni sa se facă 60% si sa ajungem la 95%

Accept ca durează 2 luni ca sa se plătească facturile. 
Deci in loc de 20/27 luni ca sa ajungem la 95%, ar trebui sa fie 18/25 luni.
Părerea mea este ca va fi bine mai puțin.

dr4qul4

Datele acestea nu au un grad de incredere ridicat. O predictie corecta se face pe date mult mai complexe. Ar trebui macar sa vedem dinamica medie a santierelor de cosntructii, defalcata pe activitati si tipuri de constructii.
Daca ma uit la DX6, au decolat pana la 75% si de atunci aproape ca stagneaza.

Eu unul cred ca darea in circulatie a loturilor de pe A7 va fi la sub 90%. Spatiile de servicii si perdelele forestiere cantaresc destul.
Referitor la deschiderea circulatiei, parerea mea este ca BF1-4 vor fi deschise in 6-12 luni, urmand ca lucrarile neesentiale pt deschidrea circulatiei  sa se extinda pana la finalul anului viitor, iar receptia finala va fi doar in 2026!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sagitarius

#12189
Am filmat lotul 4 Buzau-Focsani. Scuzati stangaciile la filmare si editare, mai am de invatat meserie  :D.


Feri

Quote𝗖𝘂𝗺 𝗮𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗸𝗺 𝟬 𝗹𝗮 𝗸𝗺 𝟮𝟭

Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟭: 𝗗𝘂𝗺𝗯𝗿𝗮𝘃𝗮 - 𝗠𝗶𝘇𝗶𝗹 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳 (𝗣𝗹𝗼𝗶𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗕𝘂𝘇𝗮𝘂) pentru a verifica progresul lucrărilor atât la corpul autostrăzii, cât și la structurile aferente acestui lot.

Stadiul acestora este următorul:
✅️ continuă lucrările de așternere a asfaltului, fiind așternute cca 100.000 tone de strat de bază și binder, echivalentul a 13 km;
✅️ execută lucrări la toate cele 15 structuri (poduri și pasaje) aferente acestui lot, aflându-se în diferite stadii de execuție;
✅️ au fost montate 411 din 490 grinzi prefabricate aferente structurilor;
✅️ la principalul nod rutier de la Dumbrava, care face conexiunea cu Autostrada București-Ploiești #A3, este în curs de finalizare realizarea stratului de formă, urmând ca de săptămâna viitoare să înceapă lucrările de așternere a asfaltului;
✅️ podul principal aferent uneia dintre bretelele nodului rutier se află la nivel de suprastructură;
✅️ lucrările aferente acestui nod rutier, pe partea vestică a A3, sunt la nivel de structură rutieră;
✅️ au fost executate șanțuri pereate în lungime de 9 km și rigole de acostament în lungime de 7 km;
✅️ continuă lucrările la sistemul de iluminat public;
✅️ continuă lucrările la sistemul ITS;
✅️ a fost finalizată relocarea utilităților, cu excepția conductelor de gaz și petrol din zona nodului rutier DN1D;
✅️ este în curs de finalizare producerea grinzilor din beton de 40 metri lungime direct în șantier cu instalația proprie montată de antreprenor, fiind produse până acum 212 grinzi din totalul de 220.

Ritmul lucrărilor pe acest șantier a mai crescut în ultima perioadă, iar acest prim lot al Autostrăzii Moldovei #A7 reprezintă un obiectiv pentru darea în trafic până la sfârșitul acestui an. La momentul vizitei pe șantier, antreprenorul avea mobilizați 725 muncitori și 318 utilaje.


I.Scrioșteanu FB/ Mediaconstruct YT

AdrianB1

#12191
Cica nodul Saucesti e la 47%.

Nu are nici un sens cifra asta, ca nu circula nimeni doar prin nod, conteaza tot lotul.

oneLess

#12192
Doar prin nodul ăsta se poate circula, din sud A7 spre vest către centură cu care trebuie să se îmbuce!
Confortul va fi al localnicilor dacă nu se lungesc mai mult cu lucrările!
Și al UMB că mai bifează din lucrări!
Plus că Bacău ...

ijwtsh

La fel nu conteaza nici procentajul din poduri si tunele, si iata ca totusi primim aceste numere. Exact asa e si aici. Nu mai cautati nodul in papura peste tot. Normal ca nu ar da bine la electorat sa auda ca lotul avanseaza cu 2% pe luna sau cat o fi, asa ca dau o subsectiune unde diferenta de procent e mult mai mare de la o luna la alta.

oneLess

Chiar așa!
Nu știu ce sens au calculele astea cu procente când toată lumea știe că Buzău Focșani se deschide complet anul ăsta.
Nu mai rețin la ce oră au zis.
Șî Craiova 4.
Sper!