Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ionut

În 30 de minute sunt (iar) pe B1 TV la emisiunea lui Ștefan Etveș. Nu știu exact despre ce proiecte vorbim dar sigur despre unele autostrăzi.

Subiecte (aproape) inevitabile A7 și A1 Margina-Holdea. Sper și ceva feroviar. Și din ce mă întreba Ștefan, despre ce am făcut la CM PT.

PS. În urma obiecțiilor primite :) am să mă străduiesc să fiu (mult mai) calm. :)

Feri

AUTOSTRADA MOLDOVEI (A.7) ÎNTRE DN2B (BUZĂU - BRĂILA) ȘI RÂUL BUZĂU - STADIUL LA 25.05.2024 - S_drone

Ionut

E clar pentru toată lumea că Buzău-Focșani lot 1 cu termen august 2024 va fi primul termen ratat de UMB pe A7?

TibiV

Si de la @Raducu Popa :

- A7 | Focsani-Bacau lot 2 | De la Nod rutier Domnesti Targ la Adjud Nord | Comparatie 27.04-24.05.24

- A7 | Buzău-Focșani lot 2 | Asfaltări Nod rutier Vadu Pașii | 25.05.2024 || Raducu P Drum
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

O parere care nu a fost ceruta de nimeni   ;)

Am fost saptamana trecuta spre nord si m-am intors ieri. La dus 9 ore, la intoarcere 8 ore pe 560 km, viteza medie 70 km/h. Culmea e ca pe aproape orice segment de 100 km viteza medie a fost cam aceeasi, si in partea cu Bucurestiul si spre Bacau, de la Roman in sus a fost un pic mai mica.

Bacau-Bucuresti: un pic peste 4 ore ieri, aproape 5 ore la dus. In 1993 cu Dacia 1400, 3 ore. Stam mai prost decat acum 31 de ani. De ce? Soseaua e mai buna, dar traficul mai intens si sunt mult mai multe locuri aglomerate:
- Gherghita-Buzau - trafic intens, nu se poate depasi
- centura Buzau - se merge fluent, dar la 70 km/h si pe ocolite, coada la podul peste raul Buzau si la dus, si la intors
- Ramnicu Sarat are un semafor la care se sta de cateva ori
- Focsaniul e un mic dezastru
- Adjud are cateva treceri de pietoni care blocheaza traficul
- Roman e destul de fluent, dar cu ceva semafoare si o distanta destul de mare in oras cu 50 km/h

Partile bune
- se lucreaza pe aproape toate segmentele lente: A3-Buzau, Buzau-Focsani nord, lotul de la Adjud si de la Bacau spre Roman. Probabil peste 1 an pe vremea asta o sa fie peste 100 km de autostrada deschisi (Pl-Buzau 2 loturi, Buzau-Focsani nord, poate Adjud).
- intre Focsani nord si Roman se circula fluent, cu exceptia orasului Adjud.
- lotul Roman nord (Mircesti-Pascani) nu va incurca cu nimic daca e in intarziere. Se poate merge spre Iasi, Dolhasca sau Motca pe acolo, dar in afara de Dolhasca optiunile curente sunt apropiate ca valoare (nu e autostrada, dar e mai scurt).

Partile proaste:
- Bacau-Roman e aproape de nimic. La Bacau se vad lucrari langa nod, am dat de camioane care carau armaturi, dar stadiul lucrarilor e foarte modest.
- pentru a ocoli Roman e nevoie de 2 loturi, sau cel putin nodul din Trifesti si lotul Trifesti-Mircesti care e mult in urma
- gaura de langa Buzau o sa ramana asa o vreme (Pl-Bz lot 3)
- desi Pascani-Suceava e relativ scurt, vreo 60 km, e inca departe de a incepe si traficul intre Roman si Suceava va fi aglomerat multi ani de zile. Pe valea Moldovei nu mai e DN largit, depasirile sunt dificile, sunt deja dealuri si e plin de camioane cu numar de Ucraina
- PNRR e momentan blocat, parca la jalonul 3, si nu se poate sari peste. Asta inseamna ca s-ar putea sa nu mai vina nici un ban din PNRR, deloc. Scenariul asta inseamna dezastru pentru A7 si e destul de probabil. Motivele pentru PNRR sunt pur politice, nu ma bag in politica, doar observ posibilul impact pentru autostrazi.

In concluzie, speranta mea e sa termine in urmatorul an (mai 2025) loturile pomenite mai sus si sa nu ramanem fara baniii din PNRR ca sa continue pe restul. Evident A7 nu va fi gata in termen, dar as fi multumit cu 6-12 luni intarziere pe 1-2 loturi in loc de vreo 6 ani, parca, pe A10 si vreo 2-3 ani pe A0.

mike_us

Din filmările recente se vede ca se trage tare pe Buzău - Focșani. Aproape sigur ăștia 80 km o sa fie gata in prima jumătate a lui 2025. Si probabil si Ploiești - Buzău exceptând lotul Nurol.

PaulS

#11991


mirceaeliade

Tin minte ca Grinda sau Ciuca a numit la un microfon segmentul care ocoleste Adjudul ca fiind tintit pentru deschidere anul asta.  In filmare pare ca se trage tare pe portiunea asta.  Desi pare un avans bun, nu mi-e clar ce fel de optiuni de conectare exita acolo, dincolo de Trotus. A posibil ceva mai mult decat cu carioca la DC22?

AdrianB1

E nod in sud langa Pufesti si in nord langa Adjudul Vechi, iar intre ele sunt vreo 15 km, probabil vor sa deschida bucata asta. Dar nu anul asta, nu vad cum ar putea fi gata in 6 luni chiar daca se vad ceva structuri ridicate. Poate pe la 1 iunie 2025, daca tin ritmul. Nu au oameni destui pentru deschidere anul asta.

slartibartfast

Am văzut și eu lotul ăsta de la Adjud aparent mult mai avansat ca celelalte din jur. Cred că e o prioritate și pentru UMB: având baza principală lângă Adjud, traversarea orașului îi încurcă masiv din punct de vedere logistic.

bogdan4ice

Diferente notabile in interval de o luna. Cred ca vor deschide anul asta Bz-Fc. Au deja mult asfalt asternut si va fi un spectacol la ridicarea grinzilor metalice.

@Ionut chiar daca e ratat acel termen lotul nu ducea nicaieri finalizat. Veneau, receptionau si nu se circula pe el. Oare ajuta pe cineva o finalizare la timp? Daca ne uitam din punct de vedere al contractului ai dreptate dar din punct de vedere al utilitatii ar fi fost degeaba. Mai bine sa termine la timp drumul de legatura si nodul cand avem loturile 2-4. Podul peste Buzau il pot termina cand e gata si Pizza cu nodul altfel stam ca pe A0N2 cu muzeu...

Ionut

Sigur, deci dă-l dracului de contract.

De altfel la Gilău-Nădășelu nu a fost discuția asta. Acolo au terminat la început de noiembrie 2017 și a stat aproape 11 luni de zile muzeu până la final de septembrie 2018 când a terminat Tirrena.

Eh, detalii. Dacă e muzeu, să ne c**** pe el de contract!

oc7avian

Cam fură la ochi albastrul sexy al asfaltului... Zonele critice nu acolo sunt. Avem zone unde nici grinzi sau umpluturi la rampe n-avem. Și aici discutăm de corpul autostrăzii, că de restul pasajelor peste A deja e fiță să discutăm. Deci băgăm o fușereală să fie gata în 2024?

bogdan4ice

Ce impact ar avea, in acest an in special si in oricare an in general, un lot terminat pe care nu se poate circula?
Contractul e contract dar cand ai mai multe loturi in executie tu ca stat indiferent de culoare, nu iti doresti sa aduci utilitate prin lucrarile terminate?

Hai sa facem un exercitiu de imaginatie:
UMB aloca resurse sa termine lotul 1 Bz-Fc in august 2024 similar si pentru lotul 4.
Deci in 2024 ai fi circulat doar pe centura Focsani
Iar loturile 2 si 3 le termina in 2025 conform contractului.

vs

UMB termina din lotul 1 drumul de legatura in 2024 impreuna cu loturile 2, 3 si 4 si podul peste Buzau cand va termina nodul Pizza pe lotul 3 PL-Bz

Din punct de vedere al utilizatorului de infrastructura ce ati prefera? Ce ne ajuta mai mult? Sa ne uitam la muzee si zicem asa s-a semnat s-a terminat la timp dar nu putem circula. Sau dupa Bz sa urci pe autostrada si sa cobori dupa Focsani?

slartibartfast

Nu e vorba doar de lotul respectiv, ci de toate celelalte care se vor face după.

E vorba în primul rând de atitudine: de seriozitate în gestiunea proiectelor, și de predictibilitate. Dacă cultivăm astea, toate proiectele viitoare vor merge mai bine. Dacă în schimb acceptăm scurtături, ,,las-o că merge" și ,,las' că nu ne trebuie chiar acum", și creăm o atmosferă în care sunt acceptate tot felul de scuze, atunci mereu și mereu vom avea probleme în orice proiect.

Și mai este vorba și de resurse: proiectele finalizate la timp sunt plătite conform bugetelor planificate, nu mai impactează alte și alte surse de venit pentru a crea noi necesități de finanțare și noi necesități în termeni de resurse umane care stau cu ochii pe ele în loc să înceapă să se ocupe de altceva.