Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 34 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

^ Nu e vorba de progres sau fan UMB etc.
Aici se discuta despre termene contractuale pe care Umbrarescu si le-a asumat conform unor contracte.
Daca nu se respecta (mai mult ca sigur nu), dat fiind raportarile de acum 30% pentru contracte in 2024 unul end of August, vrem sa vedem certificate negative.
Poate daca castiga altcineva aceste contracte acum eram mult mai avansati si termenele PNRR nu erau in pericol.

Vezi ca in Moldova mai are si A8 cu un pod aproape la fel ca cel de la Buzau peste Moldova si acolo nici macar nu s-a apucat.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Ciprian85

@Ionut

Declarațiile lui Umbrărescu sunt cele date cu ocazia vizitei primului ministru și al ministrului transporturilor, el nu și a mai îndulcit declarațiile, astea au fost de la început: "Craiova 4 o sa fie gata anul acesta, Galațiul și cu Buzău-Focsani, sperăm".

Faptu ca presa a uitat sa mentioneze ce a zis el după virgulă este alta mâncare de peste.


misiekwas

@georgec super, o sa primească medalia muncii patriotice /sarcasm. Da, pe acele câteva loturi unde lucrează UMB, se mișcă bine. Dar mai are mai multe și cu siguranță iese din perioada contractuala. Și heirupul pe care trebuie sa facă pana 2026 (pentru ca despre perioada contractuala nici vorba pentru toate loturi) nu-i deloc cum trebuie sa arate constructorul serios. Normal este ca dacă îți asumi termenul, ii îndeplinești și îți asumi ca ai utilaje și muncitorii suficienți, nu faci acte de vitejie, ca nu suntem în anii 80. Dacă nu ai forță de muncă suficienta, nu te bagi. În momentul de fața, UMB n-a închis NICIUN șantier și mai are mult de lucru ca să deschidă vreunul. Asta nu arata bine deloc.

Andrei.D

#11718
@georgec cred că toți dormim cu sânziene sub pernă doar ca să-i iasă. Și nu sunt ironic. Realmente îmi doresca ca UMB-ului să-i iasă tot!

În același timp simt că cei mai mulți milităm și pt altceva: pentru maturitate și gândire strategică, pentru semnarea unor contracte pe care le poți onora, pentru subcontractare acolo unde nu ai capacități inhouse, pentru o viziune de ansamblu asupra dimensiunii propriului business.

Altfel se face 2028, UMB termină lucrările cu 1-2 ani întârziere și nu învață nimeni nimic. Și reluăm circul pentru încă un ciclu. Hai să ieșim oleacă din românismele astea, să gândim și să învățăm.

MihaiD

Sunt cel puțin trei firme din Bacău prezente la UMB pe A7 - MUV, BVA și SSAB.

Skynick

Pe zeci de pagini, aceeasi discutie: UMB s-a lacomit, a luat mai mult decat putea duce si o sa intarzie termenele.
Da, asa e. Dar daca as fi fost in locul lor as fi facut la fel. As fi stat in pariul lor all the way.

U e un personaj conectat politic care mai face si treaba. Nu o face in conditiile ideale ale contractelor, dar hei, asta se intampla cu 90% din contracte, ce sa vezi. Poate nu face nici in cele mai bune conditii de calitate (o mica problema aici) dar omul joaca o carte. Daca esti in business, joci o carte, asa cum fac si grecii si italienii si toti cei care au facut vreodata autostrazi aici.

O sa termine cu maxim un an intarziere unele proiecte, pe altele le da la timp. Asta se va intampla dar, indraznesc sa spun, ca per total, o sa iesim mai bine decat daca ar fi fost date alte 10 contracte catre 10 alti furnizori.

Nu sunt adeptul monopolului, nu este ceva de dorit, nu sunt lesinat dupa UMB (imi place insa cum au crescut si cum fac treaba), nu sunt un nationalist inflamat dar nu sunt insa nici in cercul asta vicios de a trata dezechilibrat (culmea, intr-o zona marginala, nu catastrofala) acest subiect.

In doi ani uitam de toate aceste inflamari si o sa avem si drumurile la care se lucreaza acum. Poate putina relaxare si echilibru nu strica.

Si poate nici nu strica sa ne bucuram ca se fac lucruri, de catre romani, dupa ce douazeci de ani nu s-a facut nimic aici.

survola

Sunt și eu foarte de acord că ,,nu strica sa ne bucuram ca se fac lucruri [...] dupa ce douazeci de ani nu s-a facut nimic aici."

Andrei.D

^^ așa să fie! Să ajungem în 2028, să termine UMB totul cu un an întârziere, dar la o calitate excelentă! Pot trăi cu faptul că am fost un hater dacă asta înseamnă să ajung în Sibiu în 3h, sau în Bacău în 2h30.

Stef

#11723
^^^

Când zicem că e o mică problemă: calitatea...
Când zicem și ce, oricum 90% dintre contracte sunt întârziate...

...atunci problemele sunt la noi, nu la Umbrărescu, Pizzarotti sau CNAIR.

Cam despre asta e vorba, nu despre ,,pro" și ,,contra".

theender

Eu cam sunt fan UMB, ca sa fie clar

Pe langa petardele de firme care au castigat contracte la noi gen Pizza, Aktor, Tirenna, Coni eu zic ca UMB e mana cereasca
Si daca vor avea intarziere macar vor termina, au un ritm impesionant, pe centura TM de ex lucreaza incredibil, dupa ce gunoaie ca Tirena sau Todini si-au batut joc...

Termenele PNRR se pot negocia, totul este o negociere la Bruxelles don't worry

Macar cu astia poti discuta omeneste si pot da drumul partial de ex, italienii ignorau si faceau in ciuda ministrilor. Nu au claimuri nu incearca sa jecmaneasca staul cum face Astaldi de ex. Plus ca mai multi bani raman in economie fiind o firma romaneasca, de ci win-win pe toate planurile

Si pt colegii care o dau cu responsabilitatea etc, cred ca nu ati lucrat prin multinationale si sau cu furnizori straini sa vedeti acolo minciuni si ipocrizie, asa se face peste tot in Europa, mai minti, iei contractul si vezi cum o scoti la capat ulterior.
Mai un call, mai un recovery plan...
Eu sincer sper ca cei care sunt exisgenti sa fie si ei la randul lor la fel de performanti si duri si la locurile lore de munca
Ca o paranteza am cunoscut destui revoltati cu plagiatele ei cumparandu-si lucrarile de diploma, hai sanatate!

StefanCelMare

#11725
Asta cu UMB nu face claim-uri e sigur falsă.
Face, normal că face, e dreptul lor să o facă de altfel, nu i-a acuzat nimeni pe forum că o fac.
Că nu stau mai mult prin tribunale e altceva, dar aia e doar Pizza style.
Întrebarea este, de ce alți constructori serioși, mari, din UE nu se bagă la noi?
Asta cu discutatul "omenește" ne explică parțial de ce nu vin ăia mari aici.
Pentru că la noi contractul e una, și execuția se stabilește "omenește".
Fă aici mai repede, acolo mai târziu, cum zice compania de drumuri.
Altfel spus, CNAIR adesea nu are nevoie de constructor serios, ci de o ramură proprie sub umbrelă privată pe care să o manipuleze cum vrea (cum vin banii de "sus").
P.S. dacă cnair decidea că centura TM nu este o prioritate, te uitai la UMB cum nu face, exact ca restul.
Hai că nu era imposibil la ce întinsă e UMB. Norocul nu e UMB ci e că Grindeanu e din TM.

26ld

^^Tovarase căpitan, ai uitat când umb a întrerupt lucrul pe A3 ca sa obțină recalculările alea din cauza prețurilor mari odată cu războiul din Ucraina? Nu au stat la discuții, direct abandon. Ca un copil care își ia jucăriile și pleacă, indiferent de ce scrie in contract. Nu mă miră că mulți fanboys umb vorbesc de străini și de multinaționale dar ei nu vad mizeriile făcute de ai lor, că sunt ai lor. Educație bună.

theender

#11727
Tovarase ofiter, nush cine e capitam dar hai sa o lasam asa sa nu ne batem in grade ci in argumente
Confunzi conceptele, educatia e una si patriotismul local unde tinteai tu e alta. Banui ca tu cand mergi la meci la fiu-tu tii cu aialalati daca joaca mai bine, esti obiectiv cum ar veni
Ei bine, eu nu sunt, eu sunt subiectv, sunt ca francezii care iau masinile pt politie de la producatori francezi de ex

Inchizand orice paranteze, UMB e cea mai buna varianta acum dupa parerea mea, mi-ar fi dorit sa ia si mai multe contracte, sper sa se bage si la centura vest la Timisoara de ex, la autostrada catre Belgrad etc. parerea mea desigur

Earthchild

Toate astea după ce vor crește organic, desigur, nu precum broasca din poveste.   :explode:

horatiu.cosma

#11729
Noi vs ei, ai noștri vs cei de dincolo, tribalism vs deschidere, cortină vs lumină. Și ce vremuri erau când era despre cei fac treabă pe un proiect vs cei care nu fac...

L.E. Hai totuși să bag bățul prin gard. Oare cum s-ar fi descurcat UMB fără baza "lor" de grinzi, basculantele, excavatoarele, grederele etc produse de "ei", echipamentele "lor" de tunel etc?