Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 32 Guests are viewing this topic.

bogdan4ice

@Ionut
August 2024:
Din lotul 1 se va finaliza probabil drumul de legatura la DN2. Podul daca ar fi finalizat va fi muzeu deci nu vor forta si vor finaliza cand o sa fie gata si Nurol cu nodul
Lotul 4 e fezabil a fi terminat
Aprlie 2025:
Si-au asumat finalizare in 2024 deci inainte de termenul contractual.
Septembrie 2025:
E fezabil daca ajung anul acesta aproape de 50% cu un progres in 2025 de aprox 6% pe luna.
Noiembrie 2025:
Cred ca fezabile doar Fc-Bc daca ajunge pe undeva la 30% cu un progres de aprox 6% pe luna.

Bc-Ps cu intarziere in 2026
Daca ajung in 2024 undeva la 25% la sfarsit de 2025 60% si dare in folosinta la jumatatea lui 2026.

Hai sa adunam potentialele intarzieri: 24 de luni cumulate pe Bc-Ps sa zicem 8 luni pe lot + sa zicem inca 12 luni pe celelalte 7 loturi = 36 de luni

Daca impartim la 10 loturi avem in medie sa zicem maxim 4 luni pe lot.
Oare e mult e putin? 
Cred ca vor avea maxim 30 de luni intarziere cumulata deci 3 luni pe lot.
Daca ne uitam la Dx12 lot 1, A10, A0, A1 nu cred ca e mult.
Daca stam doar in litera contractului e intarziere si pot plati pentru asta.
Si celelalte loturi de pe A7 cred ca ar fi trebuit finalizate daca nu ar fi beneficiat de extensie .. asa ca nici ei nu ar fi fost in limita contractului.

Stef

#11626
2026 că așa zic panourile.  :lol:

Doar o analogie mai fac referitor la "păi sunt în termen, e abia 2024": dacă antrenorul la Real Madrid are contract 3 ani, dar 10 înfrângeri pe linie, eu cred că pleacă*. Contractele ar trebui să aibă, dacă nu au deja, milestones foarte clare. Adică dacă după 6 luni din 30 ești la 0, hai să povestim.

* Nu înseamnă că soluția e rezilierea cu UMB, dar nici poziția ghiocel și nici tactica struț.

bogdan4ice

Ar fi foarte bine sa avem astfel de contracte care sa contina un grafic de progres minim iar in cazul in care executia este sub acel grafic si nu se redreaseaza intr-un numar de luni rezonabil 4-6 luni sa se rezilieze cu despagubiri si desemnarea urmatorului clasat la licitatie, daca acele nu mai doreste urmatorul si asa mai departe.

Dar ca sa poti face acest lucru ar trebui sa ai totul pus la punc la nivel legislativ si calitativ din partea statului legat de studii de fezabilitate, exproprieri etc .. Dar cand statul are atea bube ce pot fi atacate in justitie ar fi un nou motiv de claim-uri.

Ar fi de vis dar nu cred ca il vom vedea prea curand.

Ionut

Habar nu ai despre ce vorbești.
Fiecare contract are grafic de lucrări...

Jesus. Vorbiți fără să aveți minim habar...

horatiu.cosma

Orice contract are un grafic de lucrări și niște borne intermediare pentru care se plătește dacă nu se respectă (gen X km cu primul strat de asfalt după 1 an, 3 poduri finalizate după 1,5 ani etc). Doar că la unii unde există diriginte de șantier se respectă, la alții mai puțin.

Oricum, de la Focșani la Pașcani unde sunt pe la 10-15% la un an de la ordinul de începere (din 2,5 contractuali) e clar ca lumina zilei că sunt în urma graficului de lucrări și că au ratat bornele intermediare de până acum.

Nu ne rămâne decât să punem presiune să se recupereze întârzierile prin mobilizare mai bună, cu subcontractori sau forțe proprii suplimentare.

Sau nah, e și cealaltă variantă care merge pe speranță, credință și certitudine că va fi bine.

voicul

^Si un video cu pozele de pe A7

Ionel Scrioșteanu: vizită de lucru pe pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗣𝗶𝗲𝘁𝗿𝗼𝗮𝘀𝗲𝗹𝗲 -𝗕𝘂𝘇𝗮𝘂 al Autostrăzii A7

Cetatean

#11631
A fost vreun constructor "ars" vreodata pe baza graficului? N-as prea crede. Le listeaza,le pun pe pereti,le afiseaza prin sedinte,dar se uita ca la masini straine la ele. Mai ales acuma,ca cer foarte multe cerinte la intocmirea graficelor. Resurse,oameni,utilaje,cantitati,poate productivitati.
Graficele sunt parte componenta a ofertelelor depuse. Pot influenta chiar si punctajul obtinut de un antreprenor.
Din pacate dirigintii nu le folosesc. E mare lucru sa poti compara un stadiu fianciar cu graficul de executie,nu?
Practic la sedintele alea lunare de progres,daca se fac asta ar trebui analizat.
Ce aveai programat luna asta,ce ai facut?

Un grafic la autostrada poate sa aibe 10000 de linii. E o cerinta,se face,se actualizeaza,se urmareste. Se transmite catre consultanta si beneficiar.

rocklee

Ionut....daca nu termina .....fac o excursie pe la manastirile din moldova si fac un fotoreportaj .....gratis ....pentru API ...forumul peundemerg .... :D  8) ....

Daniel G

Pana ajunge @rocklee in Moldova, ce se vedea azi de pe DN2:
- la drumul de legatura nod Buzau Nord- DN2 erau pregatite de actiune 2 finisoare si 4 compactoare
- la Focsani Nord sunt montati stalpii de iluminat
- la Bizighesti erau parcate vreo 50 de camioane, cele filmate in actiune de @Raducu Popa
- la Adjud, baza UMB era plina de utilaje, iar la nodul Adjud Nord erau inca vreo 20 de camioane
- intre Focsani si Bacau par sa se fi apucat de majoritatea structurilor: multe foreze si piloni in diverse stadii

Avand in vedere ca au mutat atatea camioane la Bizighesti inseamna ca stau destul de bine in sud la terasamente, cel putin dupa calculele lor.

 

U.Andrei

Un mic update de pe E85 din aceasta dimineata ora 08:10

*M-am întâlnit pe centura Focsaniului cu un convoi de 4 grinzi de metal ce se deplasau pe direcția Buzau
*La Adjud la UMB era formata o coloana de aproximativ 35-40 camioane (numărate de la volan) ce asteptau la stația de asfalt, sa fie umplute. Cele pline plecau pe direcția Focșani

Poze din păcate nu am reușit sa fac fiind la volan. :-[

slartibartfast

Am trecut pe DJ100C între Fulga și Mizil, unde va fi viitorul nod Mizil de la începutul lotului CONI-Trace. Noutatea era că (față de acum o lună) făcuseră sensurile giratorii de pe DJ și se circula prin ele.

mirceaeliade

@Cetatean de ars tin minte ca au fost arsi WeBuild la podul Braila, si si Alsim pe A0S1 si Aktor pe A0S3 la partea de PT. Numai ca penalizarile la ultimele 2 au fost chiar modice, si nu e ca si cand s-au rezolvat problemele 'cum ar trebui'.  Cu WeBuild nu stiu cifrele exacte, dar tergiversarea deschiderilor 2 ramase e un rezultat direct al 'negocierilor combative' intre CNAIR si executant.  Oricum, degeaba ai amentitare cu penalizari modice, daca supervizorul+CNAIR e complet dezinteresat pana si de atribuirea de bulini negre (care macar ar fortza UMB sa nu mai liciteze pe urmatorii 3 ani care oricum sunt >100% incarcati).

Cetatean

^ ms de info!
La Braila cred ca e si multa gargara si o sa se impace culmea inainte de ceva runda de alegeri.
Pe partea ailalta,beneficiarul nu stie sa fie "polite" iar antreprenorii de multe ori sunt cu gura prea mare. Consultanta care ar trebui sa impace cele doua tabere...stim cum e!
Legat de cate lucrari isi ia fiecare,e ca mesterul care contracteaza pana nu mai poate raspinde la telefon.
Nu stiu cum e in tari cu apa calda,da nu e ok ce s-a intamplat la noi pe A7. Daca lua umb tot de la Ploiesti pana sus? Aveam un nou bechtel? Si vina e si la beneficiar.

Am un contract semnat,la care s-a dat ordinul de incepre,apoi s-a revocat. Beneficiarul tace malc. Ne adresam oficial,nu raspund. Nu stim cand il incepem. Ne gandim sa reziliem...asa ca da,toti comstructorii o sa vrea lucrari,ca nu stii ce se intampla si daca ai vreo 100 de angajati,cam vrei sa le dai de lucru,nu?
Cu Anghel Saligny tot asa,ne-au tras-o. Contracte semnate la care au suspendat fondurile. Acuma sa plateasca actualizare de le iasa ochii! Mai si fac nazuri cand e sa plateasca,efectiv interpreteaza cum ii taie capu...si toata ziua is cu curtea de conturi in gura, de care vezi doamne nu mai pot de frica.

Spadan

Completez si eu cu o confirmare ca se lucra destul de intens sambata la podul peste raul Rm Sarat.
Am numarat cel putin 7-8 camioane care descardau sau asteptau sa descarce umplutura inainte de pod, iar aproape pe fiecare pilon (pe partea de sus a T-ului. Scuzati-mi necunoasterea, am facut ASE :) ) erau 3-4 muncitori care mestereau ceva.

pelan87

Vin si eu cu un update de pe lotul Nurol, intersectia cu DN2 (nod Spataru):  Pare ca au decopertat toate bretelele nodului, iar pe corpul autostrazii au facut si stabilizarea terenului de fundare pe partea de NE. Inspre SV (spre lotul Trace) se vedeau in departare vreo 8-10 utilaje care lucrau la decopertari, din ce am reusit sa vad de la volan.

De la minister s-a comunicat ca Nurol va prioritiza bretelele nodului cu DN2B, ca sa nu fie muzeu lotul 1 Buzau-Focsani cu podul peste Buzau, dar eu sper sa prioritizeze si partea dintre lotul Trace si nodul Spataru.