Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 36 Guests are viewing this topic.

Stef

Pe Bacău - Pașcani UMB lucra astăzi între Roman Nord și Hălăucești.


bogdan4ice

@dr4qul4 Cu tot respectul nu cred ca putem compara UMB cu Aktor. In momentul de fata nu stiu sa fie un lot din cele incepute pe care sa nu lucreze UMB si care daca ar fi dat in folosinta ar putea fi utilizat, poate doar pe A1 dar acolo executia e la inceput.
Ei chiar lucreaza, ca nu lucreaza cum ne dorim noi e altceva, dar fiecare constructor are calculele lor.

Quote from: Cetatean on April 12, 2024, 04:46:58 PME foarte clar ca umb trebuia descalificat la unele licitatii,pentru ca oferta lor dpdv tehnic,nu era ok.
Daca ai date in sensul acesta poti merge la DNA faci o plangere si mai departe se ocupa justitia... Sa aruncam cu vorbe e usor de construit ...

rezin

#11597
@dr4qul4,

cum să nu conteze când au fost începute, dacă au fost începute și acum 57 de ani și încă nu e gata ,vorbim de A1, dacă a trecut 26 de ani pentru A2 că să fie terminată(care după treminare a trebuit din nou să se intervină că ieșeau bucăți de beton din asfalt),dacă au trecut 20 de ani și nu s-a terminat cum e A3, dacă au trecut 15 ani, cum e A4 și avem din ea doar centura Constanța, dacă au trecut 14 ani ,cum e A6 și avem doar 11 km, dacă au trecut 10 ani la un drum de 70km ,cum e A10 și încă se mai lucreză la el; Atunci iată că nu avem nici o autostradă făcută în 2 ani, nici măcar în 10 ani de dimenisuni mult mai mici ca A7.


Dcă o autostradă împărțită în mai multe tronsoane , va fi câștigată la licitație de mai mulți constructori , iată ce șase mari sunt să apară și probleme,după cum se vede, să se încurce în contestații peste contestații ca  pe A0 nord,sau să apară constructori cu probleme.
Sau dacă toți licitază sus și aproiat și se încurcă în contestații fără sfârșit, sau dacă se fac tot felul de cereri de bani suplimentari pe orice motiv, după cum sunt firme specializate în astfel de acțiuni, sau dacă fac tot felul de ,,optimeizări" după ce au semnat cotractul.

Arată când Porr și Strabag au terminat și un lot de 20-30km. în doi ani.

Să vedem și cei care au licitat cel mai sus , și cine au făcut cele mai multe solicitări de bani suplimentari, și cine au făcut cele mai multe lucări neconforme,  și cine au făcut cele mai multe contestații.

  Și dacă A7 s-ar face și în 10 ani tot ar fi un câștig pentru că așa ceva n-a întîmplat nici pe o autostradă de doar 70km.

Pe care autostradă a câștigat Porr, sau Stabag mai multe loturi care să însumeze și măcar 100km. Și dacă nu au câștigat, înseamnă că nu au fost capabili de așa ceva.  Prin fapul că nu se câștigă decăț puțin și sus,se da naștere,în general, și la mai multe contestații și vor da posibilitatea să apară constructori neserioși.

Cetatean

Ce date sa ai cand ofertele nu sunt publice. Nu arunc cu vorbe. Sunt "facts"

Ca si firma de constructii pentru a participa la licitatii iti sunt cerute niste mijloace fixe,esti de acord?

La a3,s-au cerut spre exemplu doua statii de asflat. Cati pot sa demonstreze asta? Ce verificari face beneficiarul.
Pot sa banuiesc,fara sa arunc cu &&t ca dpdv tehnic,umb nu avea cum sa se califice la atatea loturi,pentru ca nu aveau suficient din cele necesare pentru a "lua" atatea loturi.
Ieri m-a facut un user comunist,azi turnator,ce urmeaza :))

Cetatean

Sa inteleg ca umb nu mai lucreaza cu mitras? Dupa incident? I-au luat pe opr?

rezin

#11600
@Cetatean,

nu-ți fă probleme în privința utilajelor, că poate vine o firmă cu lansator!

bogdan4ice

#11601
Sa luam exemplu dat doua statii de asflat.
UMB are 10 loturi rezulta 20 de statii de asfalt? Da sau nu ?

Pai cred ca NU. De ce ? Pentru ca nu asterni asfalt pe toate loturile in acelas timp ...
Probabil acesta a fost si rationamentul pentru care au fost resinse contestatiile la licitatiile castigate.

PS: Nu cred ca esti turnator daca semnalezi/denunti o infractiune.

florin74

^^^^^ Pentru ca au o conducere care are in vedere in principal interesul actionarilor. Adica minimizzrea riscurilor si maximizarea profiturilor. Asta e esenta societatii in care traim. Dupa ce multe companii de constructii s-au parlit in anii 2010-2018 (Alpine, Astaldi, etc) iar si mai multora le-a trecut glontul pe la ureche, nu se mai arunca ca berbecii la contracte ce presupun riscuri mari. Ca altfel vin actionarii si ii belesc. Daca nu intra in faliment pana atunci.
Ai o anumita expunere pe tara respectiva, stop jocul. Exact cum e si la banci. Poate sa fie clientu clientilor, mai mult de xx% din active nu poti sa il finantezi.
In schimb societatile autohtone, inca nu au sensul asta al limitarii riscului. Pentru ca fie spate politic, fie dau tepe (insolventa, muta active alte firme,e tc), fie cu complicitatea statului muta riscurile la stat. Plus obsesia de a controla tot, si faptul ca multe firme stau intr-un om (actionarul firmei).

Ca despre asta e vorba in esenta. In rest, de ceva pagini se discuta cam pe langa subiect.



26ld

#11603
^^

Deci cerintele licitatiilor sunt optionale si nu e posibil in lumea asta sa existe simultan 20 de statii de asfalt pentru 300 de km de autostrada in executie cu termen de aproximativ 3 ani executie? Ce faceam daca nu exista maretul umb? Nu mai construiam autostrazi pana nu castiga o singura firma (de preferinta cea de stat) toate contractele ca sa poata muta statiile de asfalt ca e cumva nemaiauzit sa castige 10 firme diferite 10 contracte diferite? Gimnastica mentala a unora e top.

Ionut

Străduiți-vă să nu deviați în păpușoi vă rog, e totuși vorba despre A7 aici.

panzer

Quote from: Cetatean on April 12, 2024, 04:46:58 PMSituatia in care ne aflam are legatura si cu faptul ca vreo 6 ani am batut pasul pe loc,fara a scoate lucrari la licitatie.
Eu am prins esentialul din vorbele tale. As adauga in plus ca scalarea la 250km/an de la 100 km/an presupune un business plan pe care nu il poti face cu politicienii actuali. Iti trebuie un plan de tara, garantia ca se vor aloca bani si dupa PNRR. Altfel ramai cu utilajele si te uiti la ele, te duci la banca si te lasa cu ochii in soare. Asa au plecat marii constructori din Romania.

Asa am ramas fara productie de Metrou-uri, Tramvaie, Autobuze, partial de Locomotive etc. N-a fost nici o comanda timp de 30 de ani.

Similar la Hidroconstructia, Tunele Brasov ca astea sunt strict de constructii, chiar daca nu fac A-uri. Acum Hidroelectrica ar mai face baraje, dar n-are cu cine. Nu vine nimeni la licitatii. Pana si pentru turbine a cumparat Uzina Mecanica Resita, sa nu mai treaca prin cosmarul de la Portile de Fier 1!

LauR

Din ce se vede în filmările lui @Ștef, UMB are ajutoare noi: SSAB, BVA Logistik (Bacău), OPR Asfalt (Timișoara) și Site Bau Construct (Neamț).









Mulțumim pentru filmare!

Radudbr

Mai oameni buni, eu nu inteleg ce atata cearta si contre pe subiectul intarzierilor UMB. Momentan sunt in termen cu absolut toate contractele de pe A7. Ca au facut 5% intr-un an pe unele loturi, e adevarat, dar momentan nu a expirat niciun termen. Hai sa asteptam sa treaca termenele si apoi ne aprindem pe seama UMB daca nu sunt gata lucrarile. In ceea ce priveste celelalte proiecte din tara pe care lucreaza UMB, mai bine le dezbatem fiecare la topicul lor. Trebuie sa intelegem ca nu toate intarzierile de acolo sunt din cauza lor.

Stef

@LauR , n-au mai prins final cut-ul la filmare că era more of the same, dar mai sunt și alții, spre exemplu:





Powered by API/PUM imgur uploader

26ld

^^Ce treaba au termenele cu graficele de lucrari? Argumentul asta ca sunt in termen e stupid, mai ales cand vorbim de timpii tehnologici care trebuie respectati in cazul unor lucrari de constructie. Unii chiar cred ca timpii aia sunt optionali si ca statul roman (prin pnrr) trebuie sa plateasca sute de milioane de euro unei firme care face lucrari de mantuiala nerespectand timpii tehnologici necesari unei lucrari de asemenea anvergura. De aia sunt si timpii aia de executie in contracte, de cativa ani.

Nu degeaba dureaza atat constructia drumurilor in general, ca nu a inventat umb-ul tehnologia care face autostrada peste noapte. Dar unii sunt necunoscatori si nici nu vor sa iasa din bula lor de preamarire a unei firme. Fix pentru asta e forumul asta, cel putin pentru mine. Citesti, inveti, tragi concluzii si accepti critici daca e cazul. Daca nu, aplaudaci (liberi) se gasesc pe toate drumurile.