Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Moldovean

@StefanCelMare, 100% de acord cu tot ce ai spus. Nu prea ai cum să mai subcontractezi când ai licitat la 80%. Acum, vedem că de fapt nu sunt soluții. Iar faptul e oricum consumat, nu e ca și cum putem numi alți câștigători fără reziliere. În acest caz, nu ar fi mai înțelept să lăsăm sarcasmul și batjocura și să urmărim progresele fără răutăți? Cred că și ei au învățat lecția oricum.

NoWords

#11566
Mic update:

Au fost relocati toti stalpii ce incurcau pe lotul 3 din Focsani - Buzau, zona DN23A, a fost adusa si o foreza pentru structura ramasa.

26ld

In contextul actual, las si eu aici ceva de anul trecut:

Quote from: 26ld on November 16, 2023, 07:06:13 PMAm mai speculat pe tema asta si din ce vad + ce se preconizeaza, UMB e bazat pe clasa politica care le-a promis deja ca se va renegocia in caz ca nu termina la timp A7 + A8. Citat din REGULAMENTUL (UE) 2021/241 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență :

QuoteModificarea planului de redresare și reziliență al unui stat membru
(1) În cazul în care planul de redresare și reziliență, inclusiv jaloanele și țintele relevante, nu mai poate fi îndeplinit, în
totalitate sau parțial, de către statul membru în cauză ca urmare a unor circumstanțe obiective, statul membru în cauză
poate înainta Comisiei o cerere motivată ca aceasta să elaboreze o propunere de modificare sau de înlocuire a deciziilor de
punere în aplicare ale Consiliului prevăzute la articolul 20 alineatele (1) și (3). În acest scop, statul membru poate propune
un plan de redresare și reziliență modificat sau un nou plan. Statele membre pot solicita sprijin tehnic pentru pregătirea
unei astfel de propuneri în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic.
(2) În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză justifică o modificare a
respectivului plan de redresare și reziliență, Comisia evaluează planul de redresare și reziliență nou sau modificat în
conformitate cu articolul 19 și elaborează o propunere pentru o nouă decizie de punere în aplicare a Consiliului în
conformitate cu articolul 20 alineatul (1) în termen de două luni de la transmiterea oficială a cererii. Statul membru în
cauză și Comisia pot stabili de comun acord să prelungească respectivul termen cu o perioadă rezonabilă, dacă este
necesar. Consiliul adoptă noua decizie de punere în aplicare, de regulă, în termen de patru săptămâni de la adoptarea
propunerii Comisiei.
(3) În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză nu justifică o modificare a
respectivului plan de redresare și reziliență, Comisia respinge cererea în termenul menționat la alineatul (2), după ce a dat
statului membru în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile în termen de o lună de la comunicarea concluziilor
Comisiei.

Evident ca e doar parerea mea, dar sunt dispus sa ma bag la pariu. Doritori?

Inca imi mentin parerea, mai ales cu ce se intampla pe A7+A8 + sectiunea PNRR din A1.

bogdan4ice

Sigur ca se poate renegocia cum au fost renegociate unele puncte din PNRR  cu toate ca s-a tot insistat/"urlat"/"tipat" ca nu se poate modifica nimic.

Se pot modifica si cred ca nu suntem singura tara care a solicitat sau va trimite solicitari de modificare/prelungire.

Vedem in toamna iarna cum stam cu loturile.

StefanCelMare

@Moldovean
Ceri societății să ofere respect unei entități private (!) care nu respectă contractele semnate, pe motiv că faptul este consumat.
Propun să nu se mai agite nimeni referitor la niciun contract semnat între stat și o firmă privată, indiferent de gradul de (ne)realizare al contractelor, pe aceleași motive.
Armonios, ce să zic.
Cum tu accepți asta, poți sper să accepți și că sunt persoane care nu acceptă asta.
Agree to disagree cum ar zice englezul.

voicul

In video-ul pus de @BogdanP se vede la inceput ca acea basculanta duce peste capacitate. Acum nu intra pe drumurile publice, deci nu e o problema, dar dupa ce termina UMB cu ele, cred ca sunt doar bune de casat.

livaky

Nerespectarea termenelor este un lucru nedorit, insa acum îmi pare ca dăm în extreme.
Intr-un proiect cu cât e mai complex cu atât șansele ca termenul sa fie depășit cresc și se întâmplă în multiple domenii  . In opinia mea ar fi perfect sa  scoatem maxim din finanțarea  PNRR insa cu oamenii de la noi ... vom trai și vom vedea.

Apropo de mari proiecte din tari unde chiar este democrație și unde contractele sunt bine formulate și ghiciți ce ...tot exista depășiri de termene. Asa ca haideți sa avem așteptări realiste.

Ridicați o casa de la zero și mai vorbim de firme/forța de munca/termene...etc

danpandrea

Ah, păi dacă nu mai contează termenul din contract, "faptul e consumat" și lumea de pe aici nu vine cu soluții, zic ca @Ionut să închidă șandramaua și să ne vedem liniștiți de viață. Ce atâtea discuții? Țara are nevoie de liniște.

PS: Celor care cred că lumea de pe forum o dă în extreme când critică ce se întâmplă pe A7: voi n-ați fost pe aici când se construia A10.

LauR

Lotul 4 din Buzau - Focșani filmat tot de Raducu, prinde contur!

Multe mulțumiri!


GAC

Faptul ca Aktor a subcontractat catre Strabag este un element incurajator.
Similar, daca beneficiarul va pune presiune pe UMB, sunt convins ca va incepe sa subcontracteze. Chiar daca UMB a castigat la 80%, sumele aferente loturilor de A7 au fost mai mult decat generoase, avand in vedere ca terenul este ca-n palma si solutia tehnica aleasa presuoune terasamente mici.
Desi zona la nord de Focsani (si mai ales catre Pascani) este dezolanta, sa nu uitam ca discutam de terasamente mici, deci ar trebui sa mearga cel putin de 3 ori mai repede ca pe A1- Pi-CdA.
De asemenea trebuie sa luam in considerare faptul ca valoarea adaugata de pe A7 este constituita de cei 15 Km de viaducte, dintre care o pondere semnificativa cu tabliere de otel, care nu este neaparat specialitate UMB... chiar si asa, UMB a pregatit piesele metalice din timp, acestea sunt depozitate de luni de zile in locatiile de la Buzau si Ramnic.
Eu sunt de parere ca problema subcontractarii la UMB tine mai degraba de orgoliu decat de un rationament economic solid.
In acelasi timp, nu cred ca subcontractarea trebuie facuta in pripa, ci trebuiesc subcontractate acele lucrari cu valoare adaugata mica, ce necesita multe utilaje, de exemplu decopertari si terasamente. La grinzi, chiar nu imi fac griji. Nu in ultimul rand, un echipaj de asfaltare (dotat cu un finisor - din acela lat) poate asfalta cativa Km intr-o zi cu 2 schimburi. In schimb, la terasamente, nu merge cativa Km pe zi, chit ca sunt terasamente de 1 m grosime.
Asa cum schimbarea din atitudinea beneficiarului a determinat o schimbare in atitudinea Aktor, asa cred ca se poate intampla si in cazul UMB. Asa cum subcontracteaza coloanele forate si grinzile metalice, asa vor subcontracta si terasamente. Chiar si asa, 2-3 loturi sunt de ajuns ca sa subcontracteze terasamentele... astfel incat la toamna sa vina repede cu stratul de asfalt ca sa ierneze bine pentru anul de foc 2025.
Intradevar, volumul de munca este foarte mare, dar nu vad motive obiective pentru care, la anu' in decembrie sa nu avem A7 in trafic de la Buzau la Bacau.
Din pacate, UMB a devenit un fel de "too big to fail" si a inceput sa abuzeze de pozitia sa, dar totusi acest proces este in faza incipienta si cred ca un beneficiar ferm, care pune presiune din timp, va duce la efectul scontat de a-i determina pe cei de la UMB sa subcontracteze o parte din acele lucrari cu valoare adaugata mai mica.

GIV

@GAC ce atitudine a schimbat cnair fata de aktor? :lol:

mircea

Quote from: Moldovean on April 11, 2024, 04:21:57 PMNu prea ai cum să mai subcontractezi când ai licitat la 80%. Acum, vedem că de fapt nu sunt soluții. Iar faptul e oricum consumat, nu e ca și cum putem numi alți câștigători fără reziliere. În acest caz, nu ar fi mai înțelept să lăsăm sarcasmul și batjocura și să urmărim progresele fără răutăți? Cred că și ei au învățat lecția oricum.

Poftim?!

Dar cine i-a pus să liciteze la 80%? I-a obligat cineva de aici de pe forum ca acum să se tacă în mod complice cum sugerezi tu? De ce s-au mai înhămat la alte proiecte după ce a luat A7? I-a pus cineva de pe forum să liciteze peste tot?
Cât de perfid o arzi pe aici cu un ton, chipurile, moderat în care ne tot sugerezi pe după colț, că noi suntem de fapt de vină pentru tot pentru că, vezi Doamne, arătăm cu degetul că ei au o problemă care tot crește. Și să facem ciocu' mai mic ( ba chiar să-l închidem), că și-au învățat și ei lecția ( zero dovezi pentru argumentul ăsta, apropo, doar o chestie scrisa de tine aici).

naivu

^^^subscriu la ce spune @GAC , piața de construcții de infrastructură e în creștere,
e dificil să găsești subcontractori disponibili, mai ales când nu poți plăti prea mult pt că ai licitat la minim, dar faptul că Umbrărescu nu a reușit să subcontracteze pe nicăieri spune că si el e parte din problemă. Doar pe forumul ăsta s-au menționat 2 cazuri unde subcontractarea a eșuat pe motiv de UMB. Cu un pic de presiune din partea Beneficiarului poate subcontractorii ăia ar fi lucrat acum pt UMB!

GIV

oare unde eram acum cu a3 daca bateau palma cu marcu? si ce fel de negociere sa fi fost incat oamenii au dus utilaje acolo si au fost nevoiti sa plece?

pasadia

#11579
Eu nu înțeleg asta cu "UMB nu are subcontractori" - când știm cu toții că nu e adevărat. Pe centura TM chiar acum asfaltează cu o firmă locală.

In trecut, chiar pe centura BC se știe că s-au așteptat după un subcontractor din SV pe partea de marcaje rutiere. La fel, din câte știu, subcontractează partea de montare parapeți. Si, cel puțin în trecut, au apelat la Deme pentru montarea grinzilor, dar și la Zublin pentru foraje.

Așadar UMB subcontractează. Doar că acum nu prea are ce nici dacă ar vrea - nu are nici grinzi de ridicat, nici parapeți de montat, nici marcaje de realizat.
PS evident, nici când vor subcontracta aceste lucrări nu vor reuși să sporească ritmul cine știe ce. Poate la ridicarea grinzilor, dar cum încă nu sunt mutate fabricile mai e cale lungă până atunci.

Later edit - pun o nuanta la mesajul meu caci vad ca se intelege aiurea. Eu am spus doar ca nu e adevarat ca "UMB nu subcontracteaza" (si am dat exemple in acest sens). Insa asta nu inseamna ca UMB subcontracteaza orice gen de lucrari - mi se pare evident ca NU au de gand sa subcontracteze niciodata partea de terasamente sau de productie grinzi de beton. Au investit in zona asta pe partea de utilaje (cat le-a permis buzunarul) si muncitori (cati au gasit) si nu vor cauta sa subcontracteze aceste lucrari.