Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

GIV

oare unde o mai fi cuc cu pixometrul? :lol:

Cetatean

^Sa nu uitam si de Orastie-Sb tr 3...poate tronsonul de autostrada aflat in cea mai proasta stare,din tot ce avem in tara...

reed

Asta nu înțelege lumea.1 calitatea și 2 timpul de execuție .Dacă ar întârzia 6 luni-1 an treaca meargă,dar e că ne ducem în mai mult și cu probleme de execuție .Și după asta tot ăștia se plang că România e o țară de rahat.

dr4qul4

@rezin, nici viaductele de pe A3 nu erau prevazute in contract, dar s-au scos si s-au licitat separat.
PE LD2, nu au scos doar tunelurile sa lase restul sectiunii (E1) sa fie construit de cei de la Salini.
Daca la A1 LD2 nu s-a gasit nici o solutie, la A3 cum de i-au lasat sa termine restul lotului?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rezin

@dr4qul4 ,

tocmai că nu eraua prevăzute, dar au fost introduse după , unilateral

Pe A3 la Nădășelu-Jimbor , era un contract cu un traseu stabilit , dar care a cedat în mai multe locuri , și lucările de stabilizare introduceau cheltuieli suplimentare față de contract și care nu puteau fi introduse în contractul semant.

La orice modificare apărută, față de contract , trbebuie să se ajungă la o negociere între părți.
Aceste negocierei au rezultat în soluțiile pe care le putem vedea.

Apropo, cine mai știe ceva de firma Secol asociată cu Salini în acest proiect și care mai avea un contact de supravegere pentru Vâlcele-Râmnicu Vâlcea?

Ionut

Deviați în păpușoi. Vă rog să reveniți pe A7.

mirceaeliade

Aualeu in prima jumate de video, poate unghiul nu e cel mai clar, dar pare paragina 'santierul', cu doar mici progrese peste decopertari.  Si chiar sunt segmente semnificative unde UMB nici macar nu a facut decopertarea...

Ionut

Da da, unghiul de filmare nu e bun. :lol: :lol: :lol:

deadmeat

Am inteles ca se vor elimina certificatele negative date pentru intarzieri.

carutasul

acum, fără a vrea să contrazic impresia generală, mă aștept ca următoarea filmare, când va mai fi, să fie mult mai optimistă. În anumite zone văd că încă e apă și având în vedere că oricum au mai puțini oameni decât e necesar mi se pare normal (trecând peste aspectul electoral) să îi mute în zonele în care pot lucra cu randament maxim. Esențial e să "nu stea nimeni" deci să aibă în permanență zone pregătite pentru asfaltare (asta implicând că o să aibă mereu zone în diverse faze de pregătire). Evident că asta e o soluție de avarie dar e clar că suntem într-o situație de avarie. Nici măcar nu știu dacă ar fi ajutat să fi câștigat altcineva licitațiile: cum am mai zis, oamenii sunt cam aceiași, că erau angajați la UMB sau subcontractori la Pizza sau la turci... criza tot asta era; UMB are măcar avantajul că are un management bun și capacitate financiară. Punctul slab pe care îl văd e doar că UMB nu prea a apelat la muncitori din străinătate, de exemplu firmele turcești ar sta (cred) ceva mai bine la capitolul ăsta pentru că pot să își aducă muncitorii lor (piața lor fiind în criză) și presupun că salariile sunt comparabile. De asemenea firmele care lucrează cu subcontractori mai aduc din Asia dar cred că varianta turcească e mai bună pentru că bariera lingvistică e o problemă pe care ei nu o au.

panzer

Paharul este jumatate plin. Depinde la ce te uiti.

Eu ma uit cum creste podul de la Buzau, cate cofraje are UMB pe santier. Spre comparatie, Retter are un singur cofraj - il muta de colo colo. Doar un exemplu.
In acelasi timp Retter nu are de facut 30km de poduri in 24 de luni.

Cand s-a decis PNRR la nivel UE a fost clar ca toate tarile o sa aiba probleme de capacitate. Pur si simplu pt ca aparut o cerere masiva indusa imediat. Am mai spus-o pe forum: stiu un subcontractor care le ofera tuturor utilaje, le repara, etc. Inainte de PNRR sunau in Polonia dupa diverse si le aduceau. Acum nu mai este nimic disponibil nici in Polonia.

Dupa cutremurul din Turcia, toti de la Alarko au plecat acasa. Am avut cateva luni de inactivitate severa. Poti sa ii blamezi? Poti daca vrei. Acum totusi bucata lor de A0 e aproape gata. Sigur cu intarziere.

Apropo: contractele au atasat un plan cu livrari intermediare. Practic acum CNAIR ar avea motive legale sa rezilieze mai mult de 50% din contractele semnate. Si nu numai cu UMB. Aktor, Alsim, Rizzani, Trace. Nici macar Pizza nu e in grafic pe A7 cu tot cu extensia primita.

La CFR Infra e si mai grav. Acolo toate termenele sunt in balarii. Pana si Porr a stalcit termenul la Comana. Sigur nu din cauza lor, un subcontractor a gresit tablierul. Dar dupa logica termenului din contract, si acolo se putea rezilia.

horatiu.cosma

#11456
Soluția e foarte simplă, dacă vrem rezultate în teren. Să îi tratezi pe toți la fel. Așa cum îi verifică săptămânal pe Aktor, îi bagă în ședințe, le arată pisica public, așa se poate întâmpla pe toate șantierele întârziate, la toți constructorii. Că dacă știi că poți începe un șantier peste un an că nu ți se întâmplă nimic, o să îl începi peste un an atâta timp cât ai și altele în paralel. Dacă, în schimb, știi că încep să curgă penalități, ministrul vine în șantier și nu e nimeni și face urât, apar amenințări cu rezilierea, începi să te agiți, cauți subcontractori, faci ceva și încerci să te ții de termene. Poate nu te încadrezi la virgulă în termenul contractual, dar eu zic că e o diferență între 6 luni întârziere și 12 luni întârziere. Diferențe economice, de vieți salvate etc. Și la final, la trasul liniei, vedem cum se pot câștiga prin această presiune constructivă PE TOȚI CONSTRUCTORII ÎN MOD EGAL 3 luni pe A7 lot 5, 5 luni pe A7 lot 12, 3 luni pe A8 etc etc. Eu zic că merită. Dar pentru asta mai e nevoie și de conducători verticali și curajoși, nu de pupin-dos-iști.

alexa_adrian2001

Daca in filmarea care urmeaza o sa vedem si mai multe resurse UMB eu raman totusi impresionat de cate forte are in total UMBu. Repet, dupa cum am mai zis in alta postare, nu ii ok ce se intampla. Dar sincer nu ma asteptam la atata activitate pe acest lot. Am vazut si 2 pete de asfalt, f multe foreze care ma gandesc ca pe cum termina se muta mai la nord. Au inca multi stalpi in drum + retele de gaz nemutate.

Sigur nu au cum sa se incadreze in termene. Ar fi interesant de aflat daca acum resersele alocate Dex12 se trimit de pe A7 sau nu. Oricum wai wai.

bogdan4ice

Ecuatia pare simpla cu sau fara intarziere:
2024 Buzau - Focsani
2025 Focsani- Bacau
2026 Bacau - Pascani

Probabil se vog gasi greseli in proiect care vor conduce la extensii de timp acolo unde va fi nevoie.
Una peste alta sa vedem cat mai curand bucati pe care sa circulam si sa nu ne mai riscam vietile pe DN2...

StefanCelMare

@bogdan4ice
Simplă dacă alea ar fi toate loturile UMB-ului.
Dar mai au.
A3, A0, DX12, A1 și alte chestii mai mărunte să zicem.