Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Allex

Nu inteleg de unde vine asta cu "se da la gata mai repede Buzau Focsani si se primeste extensie de timp pe Bacau Pascani". Eu nu cred sa fie in primul rand legal asa ceva. Sunt 7 contracte de executie pe doua tronsoane diferite si singurul lucru in comun (in afara ca sunt toate pe A7) este ca au acelasi constructor pe toate cele 7 contracte.

In momentul in care constructorul a licitat si apoi semnat cele 7 contracte de executie (vorbim aici doar de Buzau Focsani si Bacau Pascani) ii revine sarcina de a duce la bun sfarsit ce a semnat in timpul convenit cu beneficiarul lucrarii. Ca nu ar avea capacitatea sa duca atatea loturi concomitent au mai contestat si altii in momentul licitatiei, doar ca in instanta s-a demonstrat ca ar avea  puterea sa construiasca loturile concomitent. Mai trebuie sa dovedeasca si in teren acest lucru.

"Urmaresc cu atentie si ingrijorare" evolutia santierelor si inca mai cred intr-o minune ca s-ar incadra cu executia in termenele asumate. Dar mare minune ar trebui sa mai fie.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Andrei.D

Dpmdv: a termina înainte de termen niște lucrări + a întârzia altele = project management prost.

Iar lumea spune că project managementul prost ar trebui răsplătit cu și mai multe abateri contractuale?

Ceva-mi dă cu minus. O fi mintea mea de psiholog...

Ionut

#11432
Maraton din avion pe Autostrada A7 - Episod 2 Bacău-Focșani - Premieră și exclusivitate - 01.04.2024

Mai țineți berea la rece pentru mâine seară, abia acolo merită.
Până atunci... un mic calmant... mai ales pentru primul lot dinspre Bacău...


voicul

Quote from: Andrei.D on April 03, 2024, 06:07:17 PMDpmdv: a termina înainte de termen niște lucrări + a întârzia altele = project management prost.


Corect, dar uiti ceva: echipa de vanzari fantastica!
Adica multi bani in firma!
Adica mai bine multi bani in firma si dupa, POATE!, atentie poate, mai dam ceva inapoi, decat sa fim o firma care executa in 3 minute 10 m de spatiu verde, odata la 3 ani.

Totul e relativ.

Andrei.D

#11434
^ @voicul dar și aici simt că lipsește ceva: perspectiva clientului/beneficiarului. Pe el îl încurcă tare lipsa asta de predictibilitate/certitudine. Dacă are alternative, nu mă mai angajează omul ăla ever.

Referitor la echipa de vânzări, nu prea-s de acord. Păi dacă al meu sales manager conduce o echipă de oameni care vând ce/cât noi nu puteam realmente livra, îl bag pe omul ăsta într-o discuție în comun cu managerul de producție. Ori unul e leneș, ori celălalt nu e etic.


rbors3

@Allex acum ceva timp ministrul transporturilor a spus acest lucru. Dacaar fi sa se lucreze doar dupa contract, atunci ar fi doar loturile muzeu, ceea ce contrazice luarea de pozitie a asociatiei (vezi lotul NUROL de pe A3) https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-26224319-video-romania-atinge-borna-1-000-kilometri-autostrada-tronson-muzeu-situatie-penibila.htm  . Automat nici conectarea la autostrada provizorie nu ar mai fi legala, pentru ca nu este in contract. Multumesc!

@Cristian 74 ai dreptate doar ca nu am stabilit eu. As voi doar sa stiu ce faci tu ("Noi") cu semnele de intrebare? luari de pozitii pe undeva? Limba romana o stapanesc destul de bine. Sper ca discutam un continut, o informatie in incercarea de a aduce un plus valoare, nu ducem discutia in derizoriu. Multumesc!

Ionut

API pe Facebook

Maraton din avion pe #AutostradaA7, al doilea episod aproape la fel de deprimant.

Continuăm să vă prezentăm, în premieră absolută și în exclusivitate, ceea ce nimeni, niciodată, nu a mai făcut la noi în țară: filmare continuă din avion de pe toți cei 319 kilometri ai autostrăzii A7, cel mai lung șantier aflat acum în lucru în România.

Din păcate și al doilea episod este aproape la fel de trist ca acela de ieri: UMB, cel mai puternic și harnic antreprenor general de pe rutier din România, are și aceste șantiere întârziate din cauza lipsei de capacitate, neputând să mobilizeze utilaje și oameni îndeajuns ca să ducă în ritmul obișnuit toți cei 388 kilometri de autostradă și drum expres din portofoliu.

Tronsonul Bacău-Focșani are în total 95,902 kilometri, este format din 3 loturi contractate toate cu UMB în 15.12.2022 care prevăd 30 de luni de execuție directă, având ordine de începere emise în 03.05.2023 (cele două dinspre Bacău) și 29.03.2023 (cel dinspre Focșani). Așadar, termenele de finalizare sunt noiembrie 2025, respectiv septembrie 2025.

Conform datelor oficiale CNAIR, stadiul fizic este de 4% pe Bacău Sud-Răcăciuni (21,522 km), 12% pe Răcăciuni-Domnești (38,78 km) și 17% pe Domnești-Focșani Nord (35,6 km).

Pe același raționament explicat ziua trecută, adăugăm cu indulgență încă un punct procentual aferent diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR.

Astfel, pe lotul din nord am avea, la zi, execuție de 5% în 11 luni scurse de la emiterea ordinului de începere, deci doar 0,45% lunar. Pe mijloc este ceva mai bine, 13% în 11 luni, adică 1,2% pe lună. Iar în sud avem 18% în fix un an de zile, așadar 1,5% avans mediu, dar tot insuficient. Un progres de 100% sau măcar 95% (pentru deschidere) în 30 de luni impune o cadență medie de 3,1-3,4%.

Ca să-și onoreze termenele asumate, UMB ar trebui să pună în teren 4,5-5%, respectiv 6,5% din lucrări, în medie, în fiecare lună, de astăzi! Adică o creștere a mobilizării, imediată, de 10 ori (!) pe nord și de 3-4 ori în mijloc și la sud față de cea avută în primul an scurs deja din contract. Orice zi care trece fără să se atingă acest ritm adaugă, matematic, noi întârzieri.

Concluzia? Aceeași ca ieri: și pe segmentul Bacău-Focșani, la fel ca pe Pașcani-Bacău, decalajele care trebuie recuperate în cele 19, respectiv 18 luni rămase sunt enorme. Deci misiune practic imposibilă având în vedere că UMB trebuie să livreze până la sfârșitul lui 2025, conform termenelor asumate prin contracte, TOȚI cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are în tolbă, cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea scadent în 2026.



Scuzați mărimea, e pentru cei care nu văd prea bine unde sunt întârzierile!

Cetatean

Pe alte contracte vazute, sa zicem ca o medie de 450-600 de oameni alocati unui lot,dar ei au acum vreo 19 contracte in executie...asta inseamna ca ar avea nevoie de vreo 9000-10000 de oameni. Si ei au undeva la jumate.
Cu o medie de 150-250 de utilaje ar avea nevoie intre 2700-4500 de utilaje.
Probabil capacitatea lor este la jumate sau mai putin. Cred ca usor usor lumea va intelege ca sunt sub capaciatte si nu vor livra.
Pe langa asta am spus-o si o mai spun ori de cate ori o sa fie nevoie. Am dubii legate de calitatea lucrarilor,avand in vedere heirupul. 

dr4qul4

UMB da in circualtie anul asta tot tronsonul Buzau - Focsani, asa cum a dat A3-ul in 2022 si DX12 in 2023, cvasiabandonate intre timp si cu bucati scoase din contract?
A mai facut pt cineva CNAIR asa ceva? Ca parca pe LD2 nu au scos tunelurile din contract, s-a rupt contractul cu totul!

@rbors3, UMB a depasit termenele contractuale pe A3, pe A0L4N, pe DX12, pe Centura Galati.
Iar pe A7, conform datelor oficiale Cestrin (nu pe minciunile electorale) stau asa:




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shogom

Vai de capul meu! Ce delir trolesc pe YT la Bacau-Focsani! :lol: . Sper ca oamenii astia sunt platiti ca daca o fac de capul lor e negura mintii.

GIV

@shogom cam aia sunt si pe facebook.. cica asociatia anti infra :lol:  :lol:

cred totusi ca pentru echidistanta se putea incepe filmarea de la ploiesti

Ionut

Unii sunt plătiți. Alții sunt doar idioți.

rezin

@dr4qul4,

să ne aducem aminte ca Lugoj-Deva lotul 2 , nu erau prevăzute în contract tunelurile , la momentul semnării . Deci nu aveau cum să le scoată din contract că nu erau acolo.


StefanCelMare

Aș fi vrut să mă înșel, dar la cum arată de rătăcite utilajele pe loturile astea, cred că sunt șanse reale ca UMB să nu livreze in termene nici proiectul 'prioritar'.
Ceea ce mă face să mă îngrijorez și mai tare de restul proiectelor pe care le are UMB în execuție.
Ce să zic, sper să se ambiționeze UMB și să o scoată la capăt.
Dar tare mă tem că lupta e grea și nu ai de unde să scoți din joben echipe întregi fie și într-un an de zile.

florin74

Pe mine ma ingrijoreaza si mai mult calitatea. Va fi un hei rup teribil, se va trece peste orice normativ si tehnologie...
Consultanta o sa fie pres in fata lor....CNAIR idem... Se va lucra noaptea, etc...
Si sa ne aducem aminte cat de cocos era CNAIR cu TS pe ST3 si cu COMSA pe LD3...
Incredibil