Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Ionut

Coperta pentru A7 Bacău-Focșani. :D
Filmare gata pentru Patreoni, mâine seară la 20 pentru toată lumea.


Ionut

Maraton din avion pe Autostrada A7 - Episod 1 Pașcani-Bacău - Premieră și exclusivitate - 01.04.2024

Ăsta e episodul cu calmant.


danpandrea

It ain't much, but it's honest work  :lol:

al3x

Mobilizare à la Aktor.

Diferenta e ca Umb are puterea sa mobilizeze resurse masive odata ce vor termina Buzau-Focsani.

Intarziere sigur va fi dar, ca o parere de nespecialist, la sfarsit de 2026 cred ca va fi gata si bucata asta

NoWords

#11404
Momentan fortele sunt concentrate pe Buzau Focsani din ce se vede in filmarile colegilor cu drona. Probabil de la anu vor muta resursele si in zona respectiva  :dunno:

26ld

Sa ma bag si eu la jocul asta de probabil, daca, parca: chiar nimeni nu isi da seama ca mobilizarea asta buna pe Buzau-Focsani vine in detrimentul tuturor celorlalte loturi cu exceptia centurii TM si partial a podului peste Siret? Peste 6 luni trebuie sa intre in teren pe A8. Ce va prioritiza atunci? A1? A3? Tronsonul 4 din DX12? A0 Nord4? Bacau-Pascani?

Ionut

Quote from: 26ld on April 02, 2024, 09:39:27 PMchiar nimeni nu isi da seama

Cum dracu nimeni? Noi suntem nimeni? Mă rog... poate era așa un fel de a zice.

Ionut

API pe Facebook

Maraton din avion pe #AutostradaA7, primul episod deprimant.

Asociația Pro Infrastructură vă prezintă, în premieră absolută și în exclusivitate, ceea ce nimeni, niciodată, nu a mai făcut la noi în țară: o filmare continuă din avion de pe 319 kilometri de autostradă, cel mai lung șantier aflat în execuție în acest moment în România.

Obiectivul nostru este ca publicul să vadă lipsa de capacitate dar și forța extraordinară a UMB, diferențele de mobilizare și progres în teren între constructorii celor 13 loturi și cât de fanteziste sunt promisiunile total iresponsabile ale politicienilor care dau ca siguri 150 kilometri deschiși circulației în 2024 doar pe Autostrada A7.

Din păcate, primul episod (din cele patru) este foarte trist și arată, o dată în plus, ceea ce vă tot explicăm de un an de zile: forța celui mai puternic și harnic antreprenor general de pe rutier din România nu este nici pe departe suficientă pentru a duce, în ritmul obișnuit, toți cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are acum în portofoliu.

Tronsonul Pașcani-Bacău are în total 77,393 kilometri, este format din 3 loturi contractate toate cu UMB în 15.02.2023 care prevăd 30 de luni de execuție directă, având ordine de începere emise în 2 (sectoarele dinspre Bacău) și 4 mai 2023 (cel dinspre Pașcani). Așadar, termenul de finalizare este noiembrie 2025.

Conform datelor oficiale CNAIR, stadiul fizic este de 4,3% pe Pașcani-Mircești, 3,4% pe Mircești-Trifești, respectiv 5,2% pe Trifești-Bacău Nord.

Chiar dacă am adăuga, cu indulgență, încă un punct procentual aferent diferenței dintre lucrările executate la zi și cele raportate la ultima actualizare CNAIR, abia dacă am ajunge la un progres fizic mediu real de 5,5% între Pașcani și Bacău, astăzi. Adică doar 0,5% avans mediu lunar în cele 11 luni scurse de la emiterea ordinului de începere.

Este absolut evident că întârzierea care trebuie recuperată în cele 19 luni rămase este colosală. Misiune practic imposibilă având în vedere că UMB trebuie să livreze până la sfârșitul lui 2025, conform termenelor asumate prin contracte, TOȚI cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are în tolbă, cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea scadent în 2026.

26ld

#11408
@Ionut

Nimeni din armata de sustinatori online a nemaivazutului, nemaiintalnitului, preaslavitului UMB. Ca sunt multi, din pacate, care nu pot accepta realitatea.

NoWords

#11409
@26ld "Probabil" ala cu indulgenta, ca e clar ca vor depasi termenele. Oricat am lauda, totusi sunt oameni si ce este prea mult, e prea mult.

Am vazut si a 2-a filmare "in avans" si e dezamagitor pentru aproape 1 an de lucru, daca nu si mai mult.

Gio

Sa nu dramatizam.. Sectiunea Bacau-Pascani e destul de usoara si va fi gata in termenele PNRR, ok, nu in termenul contractual 2025, dar in 2026. Referitor la intarzieri, toti constructorii de pe piata romaneasca au intarzieri (poate exceptand Strabag si Porr), acum se alatura si UMB, asta e..
Oricum UMB o dezamagire, aveam impresia ca Umbrarescu e bine calculat si nu ia ce nu poate duce, dar probabil lacomia intuneca mintile oricui.

Pe mine altceva ma ingrijoreaza, are UMB mobilizare pt lotul de A8, pt tunelele A1 dar si pe sectiunea dificila de pe A3 sa se incadreze in termenele PNRR? Cu ce resurse, de unde le muta?

rota

#11411
Autostrada A7 ,Lot 3 Racaciuni - Bacau , Zona Nicolae Bălcescu Faraoani 01.04.2024
sursa: Faraoani RO

alexa_adrian2001

Ii foarte clar ca UMB si-a luat de lucru pana peste cap si cu masura tripla poate as estima eu. Adica daca azi ar fi avut o treime din ce are contractat am fi stat toti mai linisititi si increzatori in 'sfantul Umbrarescu' ca isi respecta contractele.
Totusi ce e de facut azi? Ce? Sa ne spuna API ce ar trebui sa faca UMBu?
Am inteles ca ar trebui sa subcontracteze: dar cum sa o faca daca din ce imi aduc aminte ei au licitat destul de jos. Deci ar trebui sa subcontracteze la un alt UMB paralel care are aceleasi forte si s-ar multumi cu aceeasi marja de profit. Ce buna gluma, asa-i?
Chiar daca sunt un simpatizant clar al UMBului nu pot sa nu declar ca nu e normal: toate celelalte companii care lucreaza in tara sunt trase de manecuta cand intarzie o luna doua. Scoristeanu pe santierele alea, ... samd. Cu UMB de ce nu la fel? Cum s-a mai zis pe forum: pentru unii muma pentru altii ciuma CNADRU vietii.
Ok -> si? Ce sa faca? Reziliere? Pai pe A3 re-licitarile desemenarile dureaza de 10 ani cel putin. Din punctul meu de vedere daca ar fi oriunde o relicitare sigur iesim din jalon. Asa macar speram, repet speram ca vor termina UMBu cu umpic de intarziere, un an doi trei. Domnul stie.

Totusi imi mai ramane o intrebare: cum Doamne au putut sa ii declare castigatori pe UMB. La licitatii ai nevoie sa demonstrezi ca ai x camioane, y oameni angajati, samd... Aia nu se uite/intreaba daca acele resurse sunt libere in urmatoarea perioada? Wai wai...

StefanCelMare

Cunoscând statul român, aș tinde să zic că el l-a stimulat pe Umbrărescu să se bage peste tot.
Pe ideea de "lasă, decât să o lălăie Aktor, mai bine o lălăi tu".
Și pe ideea de "întârzieri oricum apar, dar profitul rămâne în România".
Toată problema e că ani de zile ai atacat "corporațiile" străine care iau contracte și nu fac, iar acuma te faci că plouă, și că unele firme sunt mai presus decât contractele.
Și uite așa rămâi la construit A cu Ticareți (turci), greci, și alte firme fără blazon, care sunt mai predispuse la amânări, probleme, atitudini neprofesioniste.

rbors3

deocamdata unde au intarziere cei de la UMB?