Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 20 Guests are viewing this topic.

GDC

#11265
Am și eu o întrebare de necunoscător: chiar la începutul filmului, la 0:21, se pare că se asfaltează peste un strat anterior ( uitându-mă bine pare emulsie dată peste stabilizat? ), dar stratul ăsta pare destul de murdar de noroi, adică ud. E ok așa? Tot văd de ceva timp filmulețe pe aici pe forum, dar parcă niciodată nu se asfalta așa.
Doar întreb, nu e remarcă răutăcioasă sau care caută nod în papură.

dumbravaandrei

@Radudbr Nu sunt inginer de construcții, dar din cultura generală, cota terasamentului e influențată de 3 factori:
1. Cota de inundație conform modelului hidro la 100 de ani
2. Constrângeri de cota "linie roșie" pentru racordarea între diverse elemente de structuri (supratraversări de drumuri agricole, poduri, viaducte, tunele)
3. Tehnologia de fundare și construcție a terasamentului astfel încât să fie asigurată portanța proiectată (adică să stea fix corpul autostrăzii, să nu să se scufunde sau să nu alunece pe terenul de fundare).

Bineînțeles, inginerii cfdp de aici pot da o explicație mai puțin tâmpă decât a mea.

mike_us

Anul trecut am zis pe forum ca in 2024 A7 va fi total diferit ca mobilizare UMB. Din filmările lui Raducu cel puțin pe Buzău - Focșani nu arata rău. Pentru pesimiști am un pariu 500 de lei ca toate 4 loturi 82 km sunt gata maxim in iunie anul viitor.

misiekwas

#11268
Da, greșeală mea în aceasta privința. În același timp, nici asa nu prea vad cum asta e problema etica. Din câteva motive, chiar lăsând la o parte chestii tehnice:
1. Aceste doua loturi nu sunt în competiție, niciunul nu va primi de la Scriosteanu Grinda de Aur și un album cu piese de Vali Sterian adaptate de Pistol, dacă ajunge la capăt primul. Dacă aceste doua ar fi în competiție unul cu altul, ar fi alta poveste. Dar nu sunt. Pe scurt,
2. Din punctul de vedere de CNAIR, nu cred ca în privința de termene de execuție are vreo datorie etica fata de constructori, afara de a ii trata în mod egal IN CADRUL acestei licitații. Termen reprezinta o estimare (mai buna sau mai proasta) cât timp este necesar pana sa circule mașini pe lotul respectiv. Și în interesul publicului (fata de care CNAIR ARE datorie etica) este ca termen de execuție sa fie cât mai scurt posibil. Faptul ca unele loturi au termen mai scurt, iar altele mai lung, n-are nimic de a face cu etica.
3. In cadrul contractului, cum spui și tu, CNAIR propune termen, iar constructorul îl accepta. Dacă presupunem bunele intenții constructorului, asta semnează contract cu intenția de a-l îndeplini în perioada stabilita. Sigur, pot sa intervină situații de forță majora dar "nu avem suficienți muncitorii sa gestionam șantierele noastre" nu-i cazul de aia.
4. Ar fi alta poveste dacă CNAIR, ar fi încercat sa acopere greșelile sale dând cu vina pe constructor, ceea ce s-a și întâmplat în trecut. Dar hai sa fim serioși, CNAIR prefera sa inventeze noroiul decât sa critice pe UMB. Și aici e problema etica, dar nu între constructor și beneficiar, ci fata de publicul. Dar asta n-are legătură cu termeni contractuali pe lotul Webuild.

Și nu înțeleg aia cu "ura". Nu urăsc UMB cum nu iubesc pe instalatorul care mi-a instalat dus. E un prestator de servicii și bunuri pe care statul a contractat sa le livreze pentru folosul societății. Atât. Dacă vor reuși sa le livreze în mod decent, ma voi bucura. Dacă nu, avem o problema.

Cetatean

#11269
Da,la umb e normal sa asfalteze asa...pe o pelicula de noroi! Mai e vorba aia pe santier,ca ajuta sa rupa emulsia :))
Horror!
Consuktanta? DRDP? Neconformitate? Niet,parol!

Da,in zonele de campie,in carti zice ca se proiecteaza intr-un usor rambleu,pentru a asigura scurgerea apelor.
In Ungaria cum e? La 1.5-2 m deasupra campiei. Mai greu e sa faci santurile sa se scurga apele,tre sa faci bazine de evaporare sau santuri cu o sectiune mai mare etc.

dr4qul4

#11270
spuneti voi ca este noroi aici? Dupa ce trece masina cu asfalt pare curat. Poate spala ea cand trece.




Powered by API/PUM imgur uploader

Nu este nevoie de scurgerea apelor. Vor planta salcii si stuf pentru perdele forestiere si alea au nevoie de apa.
@mike_us ar fi de plans in hohote daca nu termina Buzau-Focsani pana in Iunie anul viitor, dupa ce au sacrificat A3, DX12, A0 si A1.
Eu sunt chiar mai optimist si cred ca vor termina inca vreo 2 loturi in 2025.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Legat de înălțimea terasamentului, cred că e și o iluzie optică la un moment dat. Are peste 1-1,5 metri în orice punct. E mai mult decât suficient. DN-urile sunt aproape la nivel cu terenul din jur și țin bine mersi zeci de ani. Atâta timp cât scurgerea apelor e făcută corect, nu ar trebui sa fie probleme. În schimb hei rupul ăsta pe noroi, ploaie etc s-ar putea sa producă alte probleme pe termen lung.

panzer

DN2 frantuzesc (dupa Urziceni) are cea mai buna degajare pluviala din cate drumuri am folosit eu. Masina aprope nu se murdareste. Cand intru pe DNCB e jale. Mizerie ca la balamuc. E normal: DNCB este inclinata spre exterior.

DN2 este cum a spus Horatiu, la nivel cu Campia Romana, fara colector de pluviale. Toata smecheria este din inclinare. Apa degajeaza repede de pe carosabil.

Raducu Popa

#11273
Imaginea neprelucrata din zona cu pricina, in video am dat mult contrast


Terasamentul min 00:42

mirceaeliade

Intrebare pentru specialisti: conteaza daca intre sfaturile de asfalt este noroi?  Se face o segregare intre cele 2 straturi daca exista noroi (care face aparitia gropilor mai tarziu mult mai probabila) sau la caldura asfaltului noroiul oricum se intermixeaza cu cele 2 straturi de asfalt?  Intuitia mea de non-specialist imi zice ca apa (care nu se mixeaza cu asfaltul) e mult mai problematica, dar macar aia probabil se evapora cand se toarna asfaltul cald.

Allex

Iese noroiul la photoshop  :headbash:
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

RazesIesean

Si cand te uiti cum asterne asfaltul Alsim si apoi te uiti la UMB, te miri de ce iese valurit.
Sincer stratul asfaltic din Turcia mi se pare cel mai okay la rulare din multe tari europene.
Mult mai okay decat de exemplu ce se pune acum pe A3 Nuremberg - Wurzburg la largirea pe 3 benzi, constructor Eiffage sau pe A3 - Nuremberg Regensburg, constructor Strabag.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

reed


dumbravaandrei

Nu stiu pe ce autostrazi ai fost tu prin Turcia, dar E80 de la Kapitan Andreevo pana la Istanbul, zici ca eram pe A1 la noi... numa ca pe minim 3 benzi/sens

RazesIesean

#11279
@dumbravaandrei Faceam naveta destul de des intre Istanbul via Kocaeli - Bursa - Balikesir trecand podul nou de la Osmangazi (plus Izmit Zakaria).
Deci ceea ce e facut nou, chiar de unii ce construiesc acum la noi.
Si da am ajuns cu un Megane 190 km/h  pe portiunea de la Orhangazi si nu simteam nici o denivelare.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~