Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 30 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Scriu inca o data legat de cum se calculeaza aceste procente.

Constructorii foloseac niste exceluri cu categorii de lucrari si cantitati. In mod normal,catre finalul lunii se masoara lucrarile de catre topografi,sau mai nou se fac masuratori cu drona.
Cu aceste masuratori se calculeaza volume,lungimi,latimi etc.
Apoi se completeaza acel mare tabel in excel din care rezulta procentul lunar.

Daca folosesti BIM,dupa masuratori si prelucrare,iasa cantitatile executate cu care se completeaza acelasi tabel.

Datele pot sa fie si "rotunjite" daca se doreste asta. In general procentele ar trebui sa fie 0.09% ; 2.56 ; 3.54 % ceva de genu.
Jumate de procent la o valoare de contract de 300 mil de euro,repr. lucrari de 1.5 mil €...

Hercule

Nu cred ca un constructor serios foloseste Excel cand sunt disponibile programe dedicate pentru planificare: Primavera, MS Project, etc.

Se pot include in planificare resurse materiale, utilaje, personal, etc. Programele folosite cotect iti arata drumul critic, optimizeaza resursele si bineinteles calculeaza progresul lucrarilor, samd.

Am.folosit Primavera, nu e complicat iar rezultatele sunt foarte utile in optimizarea lucratilor.
Deșteaptă-te române!

voicul

Ca sa fie clar: vorbit de B1 pe DX, pentru ca pe A1 "parcarea" se va face pe banda de urgenta.

Oricum ramane intrebarea: daca pe DX parcheaza pe B1, in aer sau lateral ... cum o sa faca "fermoarul" cu A3? Dupa ce reguli?
Si daca se opresc pe pod ... YOLO pentru soferii care vin de pe DX spre A3. Aici sugestia cu obligatoriu dreapta pentru camioane chiar e foarte buna.

dr4qul4

@voicul, de unde ai scos procentul de 10% ? Eu asta nu inteleg. Pe ProTV l-am auzit doar pe serbanescu cum zice "intreaga autostrada A7 ar trebui sa fie gata pana in 2025".

Bineinteles ca NU va fi gata pana in decembrie 2025. Avem emotii si pentru August 2026
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Stef

^De la Esca  O:-) ea zice la începutul știrii.
Reporterii ProTV care au fost atunci în teren au fost însoțiți de DRDP.

dr4qul4

Daca a zis Esca, atunci sigur e adevarat  :troll:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cetatean

@Hercule da,se folosesc si acele programe. Doar ca de multe ori in programele de executie articolele sunt comasate,sau cu mai putine detalii ca in liste.
In ultima vreme,autoritatile au inceput sa ceara grafice foarte incarcate,cu resure,oameni,utilaje,dar care in viata reala,aka in santier,nu sunt 100% relevante. Sunt parte din contract,prin care se urmaresc anumite puncte cheie sau termene.
De aceea se folosesc aceste exceluri,pentru ca pe de o parte e mai complicat,sunt multe calcule de facut si de completat,dar e mult mai relevant,decat ce iasa din Ms project. Din Primavera intr-adevar poti scoate ceva profi doar ca nu prea se foloseste. Trebuie persoana dedicata pentru asta,in cadrul unui proiect. Sunt putini care stiu sa il foloseasca si in genral se foloseste la proiecte f mari.

mike_us

Buzău - Focșani procentele la sfârșitul anului trecut erau pe la 25+%. Probabil cu ce s-a mai lucrat anul asta au trecut de 30%. Din ultimele filmări se pare ca se vor concentra aici. In special pentru cei care au experienta in construcții este vara anului viitor un termen realist pentru cele 4 loturi ale UMB?

dumbravaandrei

Am avut astăzi niște treabă pe la Stâlpu / Spătaru, erau începute gropile arheologice, puțin pe lângă dn2 decopertat. Altfel, n-am zărit Nurol.
Din ce spuneau localnicii cu care am avut treabă, se simte prezența lor în zonă.

Duta C

Ieri, 15 martie de la Buzău până la Suceava era mocirlă terenul. Cel mai rău ( aproape mlaștină era de la Focșani în sus.

26ld

Prin ROGOP nu apare vreo factura din februarie de la niciun antreprenor de pe A7, abia in martie vad ca a facturat UMB mai sus de Bacau. Pizzarotti a facturat si ea, insa nu vad Trace care nu a mai facturat de la sfarsitul lui ianuarie. Nu mi se pare ca sunt probleme cu platile pana acum, doar cu munca  ;)

TibiV

Aruncați un ochi pe pagina YouTube a lui @Raducu Popa...

Merită!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@TibiV , nu cred ca se supără daca ii punem link către pagina: https://www.youtube.com/@RaducuPDrum/videos
Inca din contra, il ajuta...  :)

dr4qul4

Mi se pare mie, sau imediat cum s-a stiut ca Nurol va face lotul PlBz3, UMB s-a apucat serios de podul peste Buzau?
Probabil si-ar fi dorit sa-l poata lasa pe altadata si sa faca doar restul lotului, dar realizeaza si ei ca nu da deloc bine daca Nurol face nodul cu DN2B inainte ca ei sa termine podul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Nu știu dacă lucrurile funcționează chiar la nivelul ăsta de zvonistică și  flex. 

S-a apucat de podul de la Buzău că acum are echipe disponibile, apoi tre să vină cu echipele de la Buzău și de la Galați  la Cernica și la Holdea.