Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 24 Guests are viewing this topic.

prom

Nu ar fi bine sa faca un giratoriu de bidoane pe DN2, unde se intersecteaza cu aliniamentul; ca pe acolo se circula in regim de A  :(

Konter

Proiectul de construire a Autostrăzii Pașcani – Suceava înaintează pas cu pas, deocamdată pe traseul birocratic.
Studiul de Fezabilitate a fost avizat și de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, după ce săptămâna trecută a fost avizat de CNAIR, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și, apoi, aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Doar după parcurgerea tuturor acestor pași va putea fi lansată procedura de achiziție publică în vederea atribuirii contractului de proiectare și execuție.
Parte a Autostrăzii Moldovei A7, investiția pentru construirea sectorului de 62 km dintre Pașcani și Suceava are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA).
Suma ar urma să fie asigurată prin Programul Transport.
Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent:
* Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;
* Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier Aeroport și Drum de legatură între DN29 şi Aeroport.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă:  Iași (12,3 km),  Botoșani (6,5 km) și Suceava (43,17 km).

https://arenaconstruct.ro/autostrada-pascani-suceava-sf-ul-avizat-de-mt/


mdragos

O vor drege la rectificarea bugetara. Daca constructorul lucreaza, o sa fie si alocari. Nu-si permit anul asta ( electoral ) sa puna frana pe investitii. Vor "lua" din alte locuri  :lol:

tom_sawyer

Păi tocmai de la investiții se taie prima dată, nu de la cheltuieli sociale.

GAC

Retter a avut un an avans fata de UMB. Ar fi trebuit sa-si struneasca "partenerul serios" ca sa aiba finantare, ca o mare parte din valoarea lotului 1 se ducea fix in mega-viaductul de langa nodul cu A3.

mike_us

Nu cred ca o sa fie popular ce zic dar eu cred ca s-a licitat foarte mult si asta e bine. Dar acuma poate ar fi bine sa se încetinească un pic licitarea 1 an, 1 an jumătate pina se mai si termina loturi. Sa nu ajungem cu 10 loturi începute si nici unul terminat. Zic in general nu numai pe A7.

hefaistos

Problem cu bani e ca ii poți aburi pe constructori sa lucrezi pe banii lor 4-6 luni, pana se prind ca tu, statul, ai de gând sa întârzii nedefinit. Și de-abia atunci pun și constructorii frână. Adică pe la final de 2024.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alexa_adrian2001

bine zici mike. exact la asta ma gandeam si eu. ce ar fi daca s-ar opri finantarea sau ar avea umb probleme in urmatoarele luni? dupa modelul a3 suplac biharia...moldova ar ramane cu santiere incepute 20 de ani. noa speram ca nu. Dar parca ne-am inhamat la prea mult bazat pe istoricul nostru.

sa nu intelegeti ca nu sunt pentru dezvoltare! dar cu cap si sustenabil

oneLess

#11079
Pe harta CESTRIN, DEx12 Tronson 3 dat în circulație acum 2 luni este la stadiul financiar 65,57% și stadiul fizic 97,5% .
Toate proiectele sunt cu stadiul financiar de minim 10 %..30+ % sub stadiul fizic ! Șî pă A7 !

dumbravaandrei

#11080
Din ROGOP nu reiese chiar asa daca te uiti pe istoric, s-a mai spus de mii de ori ca harta CESTRIN-ului e defazata de realitate.
Stadiul pe T3 la executie fizica e 91 sau 92%, mai au lucrari pe lot, inafara partii carosabile (CIC de ex)

oneLess

Da, de acord , o fi 90 % execuție maxim, le tot forțează procentele de execuție, cum e la DEx6 79% iar ei sunt probabil la 40+ %.
Dar dacă zic 65% financiar, de ce ar forța invers în jos, adică de fapt ei au plătit 80 % ?
E diferență mare oricum ai lua-o!
Întrebarea retorică dar reală e avem sau n-avem bani!??

Drive_140

Timpul va trece și toată lumea va înțelege de ce UMB nu vrea creșterea capacității. Nu doar pentru că este dificil. Ei știu foarte bine că vor trece câțiva ani, și CNAIR va cere să construiască mai lent decât termenele contractuale. Toți constructorii le vor fi greu din punct de vedere financiar, în timp ce capacitatea UMB va corespunde aproximativ cotei pe care statul va fi dispus să o cheltuiască pe loturile lor.

dumbravaandrei

UMB nu poate creste capacitatea de lucru. Ca s-a intins mult peste puterile sale. Cu enorm de mult. Si nu poate absorbi resurse si/sau parteneri care sa-l scoata din rahat pentru ca, ce sa vezi, toata piata de constructii e la saturatie...

Sunt bani, cand e nevoie se mai aloca altii. Iar la ora actuala statul nu are intarzieri la plata pe infrastructura rutiera. 

Facturarea este un proces mai complex, nu se face de pe o zi pe alta, mai ales la asa lucrari de anvergura. Prin contract au fost asumate si niste procese de plati, atat de catre prestator, cat si de beneficiar. In general vad ca facturile sunt platite cam in 15-20 de zile calendaristice de la emitere. Ceea ce e o performanta chiar si pentru o companie privata, nu mai zic de stat. Stiu ca unii se vor plange ca pana se intocmesc aprobarile si se certifica lucrarile pentru a intra pe factura dureaza o perioada, dar asa cum ziceam, e un intreg proces asumat de toate partile implicate.

Si ca sa dau tot un contra-exemplu de la stat, CNAS-ul deconteaza o factura trimisa de o farmacie intre 120 si 180 de zile calendaristice. In conditiile unei raportari de situatie si facturare cu un grad inalt de automatizare (cel tarziu la sfarsitul fiecarei zile, CNAS-ul stie la virgula ce reteta s-a eliberat si unde). Asa ca aici n-are nimeni ce plange...

Vad ca reciclati cam mult asta cu lipsa banilor. 

pasadia

In zona construcțiilor, unde facturile au o valoare mare (și implicit și TVA-ul) știu că există și practica de a emite facturi doar când beneficiarul îți confirma că are banii pentru a efectua plata (astfel încât emitentul să nu ajungă în situația de a plăti TVA către stat înainte de a încasa de la beneficiar).

Nu zic că asta e situația pe șantiere acum. Dar dacă între stadiu fizic și cel financiar creste distanta, sau daca șantierele au sincope mari in ritmul de lucru, poate fi o explicație lipsa de bani.