Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

cosminn

Am încercat să văd ce sume au alocat pentru A7 în bugetul pentru 2024 dar nu am găsit informația. Sunt bugetate corespunzător măcar tronsoanele care au peste 10%?

Ionut

Sigur că da, dacă "corespunzător" înseamnă 15%.

Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2023, 05:44:27 PMPrincipalele elemente din bugetul de la Transporturi pe 2024 sună cam așa:
- pe A7 sunt cam 15% din valoarea totală (cu TVA) a contractelor semnate

Nu-i bai, face Umbrărescu cu bani de-acasă.

hefaistos

Cred ca totuși aia de 15% e partea de la buget, la care se adauga partea din PNRR.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TeoH9

Declarație de politician, Sorin Grindeanu: "Deşi doar, cred, patru loturi din 13 de pe A7 au termenul de finalizare pe durata anului 2024, vă spun că vom finaliza şase, dacă nu chiar şapte înainte de termen loturi din autostrada A7 în 2024. Se lucrează în ritm continuu pe A7. Pot să afirm că există o mare probabilitate ca de la Buzău la Focşani să se circule pe toate cele patru loturi, deşi doar două au termen de finalizare 2024. De asemenea, cele două loturi din trei de la Ploieşti la Buzău. Şi celelalte vor înainta foarte bine, astfel încât în 2025 toate cele 13 loturi să fie finalizate". Sursa: Economica

horatiu.cosma

^^
15% e întreaga sumă pentru 2024, care include și fonduri naționale, și PNRR.

cosminn

Mulțumesc de răspunsuri; dureros :(

unuldiferit

Nu cred ca isi permit asta pentru ca si bugetul e mai mare la anul si lucrarile au luat avant.

NoWords

E dureros ca depindem de niste fonduri, scuzati pentru off.


On-topic: Se lucra astazi la lotul 4, mai exact partea de nord. Cred ca urmeaza sa puna grinzile pe o structura de acolo, pentru ca vazusem in distanta o macara :lol:

alexV

O dezinformare de manual prestată de ministrul Grindeanu. Pe gură toate sunt inainte de grafic, cincinalul in 4 ani. Dar alocarea bugetara, care depinde in mare masura de el, e la glezna broastei. Un fanfaron la ministerul propagandei.

dumbravaandrei

#10719
Legat de buget...
Am cautat proiectul pe site-ul ministerului de finante (il gasiti aici)
La fisa aferenta A7 (Pag 655 din PDF / pag 433 din Anexa 3/24/29), vad buget total alocat in 2024 de 2.9 miliarde lei credit de angajament + 793 milioane lei credit bugetar, adica ~740mil. EUR.
Am dubii ca 740 mil EUR sunt 15% din sumele necesare pe A7. Sau ca nu ar fi suficienti cel putin pana la prima rectificare.


AdrianRO

Nici eu nu inteleg de unde s a scos 15%, ar fi binevenita o prezentare a rationamentului.

Ref a depinde de fonduri...de ce altceva sa depinzi? In primul rand sa faci ai nevoie de bani, dupa..vointa si putinta.



ionescu63

Nu se aduna, sunt lucruri diferite  :D
Doar creditele bugetare sunt banii cu care se pot plăti facturi 793 milioane in 2024
Creditele de angajament reprezintă sumele pentru care se semnează angajamente legale (contracte).
Evident la finalul investiției ele sunt egale
Dar fila de buget nu este pentru tot A7, ci doar pentru Ploiești - Buzău

Stef

Filmare de azi. Imaginile sunt doar dintre Nod Rutier Bacău Nord și Viaduct Filipești, BC.


dumbravaandrei

@ionescu63 
Avem credite bugetare:
Ploiesti-Buzau: 793 milioane lei
Buzau-Focsani: 802 milioane lei
Focsani-Bacau: 1.151 milioane lei (adica un miliard)
Bacau-Pascani: 822 milioane lei
Total : 3.568 milioane lei (adica 3.5 miliarde ron). Adica tot 700 milioane euro.

Asa ca iarasi... 700 de milioane de eur n-ar fi de ajuns macar pana la prima rectificare (am dubii ca poate lucra UMB atata pe A7 ca mai are lucrari de terminat si prin alte locuri)
si iarasi, 700mil eur cu siguranta sunt peste 15% din A7

horatiu.cosma

#10724
700 de milioane de euro sunt fix 15% din A7 (contracte cu TVA inclus). Nu am pus și actualizările de prețuri pe formula de actualizare că alea nu știu exact la ce procente se ridică, dar în orice caz, procentul e sub 15% din total actualizat.

Pentru citirea fișei bugetare de mai sus, banii efectivi din buget sunt cei de la II pe fiecare linie de buget. La I sunt creditele de angajament, adică niște virtualități, promisiuni pentru viitor, în baza lor se pot încheia contractele și lansa licitații, pe ideea că "guvernul promite că anii următori va pune și banii efectivi".

Iar asta cu "se va rezolva la prima rectificare" e promisiunea de 30 de ani când nu sunt suficienți bani. Câte rectificări au fost anul acesta? Exact, zero. Care sunt șansele ca la anul în vară, înainte de cele 3 runde de alegeri din toamnă să găsească la buget miliarde în plus pentru infrastructură?