Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

gruia88

Cred ca e si o chestie de logistica , firma fiind din Bacau multi muncitori sunt din zona , probabil i-au retras de pe alte santiere unde e mai costisitor sa ii cazezi pe timp de iarna gen A3 poate si DX12T3 si asa ii tin la caselel lor ii muncesc perioada asta cat ii lasa vremea si la primavara pleaca inapoi pe A3 , DX12T4 .

Si asa e win win , oamenii mai stau si acasa dar si progreseaza A7 intr-o perioada a anului in care nu este asteptat sa creasca ceva progress semnificativ.

Subcarpathia_Engineering

Cunosc mai multi muncitori ai UMB-ului din zona Bacaului.
Au fost trimisi in masa in ultimele 2 luni pe DX12T3, dar se pare ca de la inceputul anului viitor vor fi relocati majoritatea pe A7T3

Duta C

Eu rămân optimist ca UMB își va respecta blazonul, în ciuda cîrcotelilor!

Hercule35

Si eu la fel.
Mi se pare ca pe forum vine cineva la un moment dat si spune: Umb sunt misto !   Si toti repeta in cor: "sunt misto!" ; apoi "sunt naspa!", si toti repeta.
Cred ca nu luam ban pe cont daca ne exprimam increderea in ei si afirmam ca in pofida faptului ca vor fi unele intarzieri, e mai bine ca banii de pe contracte sa ramana in tara, decat sa ajunga cine stie unde.
Plus ca macar se fac lucrarile, nu se ajunge la reziliere. Da, unii ar vrea sa rezilieze ca au intarziat UMB 6 luni-1 an, in unele locuri, dar mai bine asa, decat sa dam loturile unor Aktor-Pizza.

bogdan4ice

Luati loturile castigate de UMB si faceti un exercitiu de imaginatie punand in locul lor pe cei care au iesit pe locul 2/3 si sa vedem ce am fi putut avea pe Buzau - Pascani. Ar fi fost mai bine?

Cred cu tarie ca trasi impinsi vor duce la bun sfarsit toate loturile din PNRR in termenul PNRR. Ca poate vor intarzia cateva luni pe unele loturi din motive obiective/subiective dar aceasta e alta poveste.
Cu o intarziere mai mica sau mai mare important e sa scapam de DN2/E85.

Cristian 74

Mi se pare că prea ne grăbim să ne alegem o "tabără" - pro sau contra UMB și e nesănătos. S-a creat deja fenomenul "ultras" în infrastructură.  :lol: Ar trebui să fim mult mai echilibrați: UMB e doar o firmă condusă cu mână forte nu de vreun Dumnezeu (cum e portretizat în presă de unii), ci de un om cu defectele și calitățile lui. A fost o firmă cu multe puncte pe PLUS, dar încep să apară și minusuri. Putem să închidem ochii la ele, cum fac unii, sau să le spunem cu subiect și predicat. Hai să îi lăudăm când e cazul și să îi criticăm când e cazul. Merită lăudați pentru organizarea foarte bună, chit că e bine disipată acum, dar și criticați pentru orgoliul acesta oarecum nemăsurat de a "lua tot" sau pentru indolența legată de securitatea muncii. UMB e alb și negru, acceptați.

GIV

cred ca mai intru pe forum dupa ce se deschide a7 integral :lol: pana atunci o sa se tot rostogoleasca discutiile intre taberele pro si contra umb

StefanCelMare

Deci am stabilit că nu ne deranjează întârzierile la lucrările de infra.
Acum negociem cât se poate prelungi și nu ne deranjează.
Se pare că 1 an devine OK.
Ce e un an dom'le?
Aceeași oameni fac scandal dacă vine un Aktor sau Pizza cu întârzieri.
În concluzie, deci și la voi la casă, dacă chemați un meșter, îl lăsați să iasă din contract cu 1/3 din timpi, doar pentru că e român.
E bine că rămân banii la voi în oraș măcar, sau cum?
 :|

Ionut

Nu e nimeni contra UMB... asta nu pricepeți.

bogdan4ice

^Hai sa o luam usurel si sa punem in context nu judecat doar pur si simplu din punct de vedere al contractului. Daca ne gandim la A10, A0 pe sud, A3 plus multe altele cred ca mai mult avem exemple de "asa nu" decat de "asa da" in ultima vreme.
Daca plecam situatia enuntata:
Avem un mester care ti-a facut mai multe lucrari pana acum prin casa si s-a incadrat in timp pana acum, iar lucrarile au fost acceptabile in comparatie cu o alta suita de mesteri ce ti au mai lucrat prin casa.
Pentru lucrarea actuala ce o face mesterul ai un credit iar daca vrei sa reziliezi cu el o sa pierzi toti banii alocati de banca pentru lucrare. Intarzierea de 1/3 din contract s-ar transforma intr-un timp dublu de realizare si fara a avea o sursa certa de finantare certa si vei fi nevoit sa iei din alta parte banii.
Si daca ai avea banii tai pentru lucrare ce ai prefera 1/3 intarziere pe un cost minim sau sa cauti alt mester care sigur va lua mai mult si durata de executie va fi sigur mai mare ....
Ce preferi?

Putem sa ii sustinem sau sa ii denigram dar cu ei trebuie sa mergem pana la capat si sa fie ajutati pentru a duce lucrarea la bun sfarsit.
Interesul majoritatii e sa scapam de E85 cat mai rapid....

RazesIesean

#10675
Eu nu sunt impotriva UMB-ului, sunt impotriva hapsânismului celor din conducere.
Sunt impotriva licitarii la 80% din valoare sa castige contracte, apoi lasa ca cei de la CNAIR mai dau 6 luni - 1 an derogare pana la livrare.
Stiti cate persoane mor anual pe DN2?
Cate persoane sunt ranite in accidente?
Cat stres si oboseala cauzeaza un drum Iasi-Bucuresti?

Asa cum ziceau mai multi, nimeni nu e Pro sau Contra UMB-ului, ci pro corectitudine.
In acest caz nu sunt de accord cu orice fel de intarziere.
e.g. Cum e cazul Consitrans care are 1 an plus intarziere deja pe Pascani - Ungheni in livrare si are clauza de penalizare 0.001%/zi.
Vreau in contract penalitati de 0.1% / zi, 1%/ zi plus certificate negative, atunci nu o sa mai fie asemenea licitatii si poate o sa vina si firme straine.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

horatiu.cosma

#10676
Ce bucurie e să putem vedea culorile, dincolo de alb și negru.

Poate unii colegi nu înțeleg foarte bine ce se întâmplă aici pe forum. Nu e o tabără de îndoctrinare într-o direcție sau în altă. Ci e un spațiu de dezbateri civilizate, de disecat diverse informații, de analizat nuanțe dintre alb și negru.

Poziționarea în extreme e nocivă și nu are nicio legătură cu realitatea și cu ce se dorește aici.

"UMB e dezastru și proiectele lor sunt sortire eșecului" e o afirmație falsă pe care nu cred că o susține cineva aici.

"UMB e sfânt, perfect, minunat" iar e o afirmație complet falsă.

Realitatea e undeva intre extremele de mai sus și tot fluctuează, în funcție de ce se întâmplă pe șantiere.

Dezbaterea de pe forum este despre unde e cursorul între cele două capete. Anii trecuți poate era mai in dreapta, acum s-a mutat poate mai spre stânga.

In contextul de azi, e clar că nu poate fi vorba despre reziliere pe vreun contract de-al lor de A+DX. Însă dacă cursorul se mai duce spre stânga, vor ajunge pe unele proiecte să aibă viteze de progres în linie cu ce vedem la Rizzani, Aktor și alții. Deja sunt semne că nu sunt departe, cel puțin pe A7 lângă Pașcani.

Și atunci, e clar că va fi pe masă și altă soluție de continuare a proiectului, că obiectivul principal al României e să aibă autostrada gata in termen, nu peste x ani, cu y ani întârziere față de contract.

Și nici atitudinea de genul "suntem legați cu lanțuri de situația existentă, mergem legați ori la bal, ori la spital, nu se mai poate face nimic" nu e productivă.

Până la urmă, de la un punct încolo de închis ochii și acceptat compromisuri strategice, toată situația se poate transforma într-o piatră de moară și de aia există contract cu prevederi clare.

Trebuie privit și invers. Ce zice un constructor care e tratat cu o floare indiferent ce face? Nu are tentația să tot coboare ștacheta, crezând că nimic nu i se poate întâmpla? Ce zic in paralel alți constructori care sunt tratați cu nuiaua, deși poate pe unele șantiere se mișcă mai bine decât unele ale celui avantajat? Nu se gândesc să lase totul baltă? E bine pe termen lung? Nu prea.

Apropo de întârzieri, ar fi interesant de făcut un sondaj cu cât cred colegii că ar fi justificat un y maxim de ani de întârziere, după care să aibă sens discuția despre reziliere. Sper ca răspunsurile să nu fie "depinde de constructor".

trifrazvan1977

Ca intotdeauna analiza extrem de pertinenta Horatiu dar doar o nuanta, cred ca UMB-ul e acum in categoria "vrea si nu poate" pe cand altii constructori sunt mult mai huliti pentru ca sunt in categoria "pot dar nu vreau".
Cred ca un credit dai la cineva care are tot interesul sa faca treaba, se straduie doar ca are dificultati din cauza volumului mare acceptat (desigur exclusiv vina lor) si altfel te uiti la un constructor de afara, cu mare putere financiara care lucreaza mai mult prin avocati.

misiekwas

^^ de acord, dar as nuanță un pic: nu prea am văzut aici părerii precum "UMB e praf la tot ce face", deci nu mi se pare ca avem doua tabere extreme simetrice. Mai degrabă este vorba despre cum beneficiază de tratamentul preferențial (imaginați-vă cum ar fi dacă ce s-a întâmplat cu conducta de gaze sau situația cu viaducte la a3 s-ar întâmpla la alt constructor).

În ceea ce privește întârzierii admisibile, îmi se pare ca răspunsul nu este unul simplu, ci depinde. Dar nu de constructor, ci de lotul. Este diferența între glorioasa performanta și întârzierii de Aktor pe A0 și aproape sigure întârzieri pe PiSi 2-3, cu teren greu, SF praf etc.

mirceaeliade

Cu UMB nu ar fi chair asa mare frustrarea daca macar s-ar abtine sa mai liciteze.  Dar dupa ce a castigat tot A7 care a licitat, si a fost pasat de buline negre care ar fi trebuit sa ii scoata din licitatiile ulterioare, ei au continuat cu tupeu sa liciteze agresiv pe contracte care e din ce in ce mai clar ca fizic nu au cum sa le duca la capat in termenele din contracte.  Daca li se da un contract ca liciteaza la 80% pentru ca vor lua un "+1 an din oficiu ca romanii nostri merita putina pasuire", atunci sa aiba voie si altii, straini sau locali, sa liciteze cu un "+1 an intarziere" care e posibil sa le dea voie sa ajunga si ei la un 80% pret licitat. 

Singurul punt valid contra care il vad eu ar fi ca celor din CNAIR le convine acel +1 an din oficiu pentru ca le da voie sa mai maseze ("stretch") bugetul alocat de la guvern care nu are cum sa fie suficient pentru ca toate contractele semnate pana in acest moment sa fie duse la final in termenele din contracte.