Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 27 Guests are viewing this topic.

ncb

Si tot de la Spiri Drone: Autostrada A7, Focșani-Bacău, Lot 2 UMB, Pasaj superion DN2 și CF 500, 24.11.2023


Nevrax18

Acum că s-a semnat în sfârșit cu Nurol pt lotul 3 din PlBz, cam când ar fi realist să începem să vedem ceva mișcare în teren?

Ionut

Trebuie OIL peste vreo 3 luni și apoi imediat în teren. Deci să sperăm că aprilie start lucrări, în scenariul cel mai optimist.

Dar să vedem ce lucrări... și dacă apar și aici problemele cu gropile de împrumut, dispute pe tema structurilor etc.

vm75

Pun si eu un scenariu optimist, ca tot se apropie Craciunul: Nurol intra in martie in teren si se concentreaza pe cei 4-5 km dintre lotul Trace si nodul Spataru, astfel incat sa se poată deschide Ploiesti-Buzau Sud in decembrie 24. Nodul Spataru pare complicat, dar sigur ar putea sa finalizeze intr-un sezon macar bretelele lungi aflate la vest de DN2. Sincer, am incredere ca Nurol ar putea face asta, dar nu prea am incredere ca termina bulgarii partea lor in 2024.

slartibartfast

Dacă la capătul lotului Trace râmâne o descărcare provizorie în DJ203G, nu e foarte mare urgență nici să termine Nurol mai repede partea aceea de nod de la Spătaru. E un nice to have care ar elibera satele Stâlpu și Costești de jumătățile lor de trafic de A7 pe care îl vor prelua.

TeoH9

Nurol nu a făcut deschidere parțială pe A3, e posibil ca filosofia lor e sa nu dea in trafic decat atunci cand e totul gata

ijwtsh

Ce deschidere partiala se putea pe lotul ala amarat? Descarcare la Ip? :lol: Si cum poti deriva filosofia constructorului din 13 km sau cati o fi?

Gio

Asta cu Oil peste 3 luni cred ca e varianta pesimista, s-a dat oil si la mai putin de 1 luna de la semnare. Buz-Focsani2: semnat 12.01.23, oil 03.02.23; Buz-Focsani3: semnat 12.01.23, oil 03.02.23; Bac-Pasc1 semnat15.02.23, oil 21.03.23. Pizzarotti si Coni-Trace au avut cca 2 luni pana la oil, deci sa speram ca si Nurol prin ianuarie primesc oil si din februarie sunt pe teren.

bim14

Daca e sa fim realisti, sunt slabe sanse sa circulam pe vreun lot din A7 la 31 decembrie 2024. Adica au facut 20-30% in 2023 si vor face 70% in 2024, ceva parca nu se leaga, iar totul tine si de capacitatea guvernului de a asigura cofinantarea PNRR. Cred ca in perioada alegerilor e posibil sa depaseasca 50% si astfel diversii politruci vor putea veni sa se laude in zona cu mareata realizare. Intr-un fel, se expun si ei acelorasi riscuri atunci cand merg pe criminalul E85.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Ionut

API pe Facebook - a explodat mămăliga cu Sfântul UMB

UMB, prea puțină marmeladă la atâta pâine. V-am avertizat încă din toamna anului 2022 că UMB vrea tot caimacul și i se poate apleca. Iată ce vă ziceam în 22.09.2022: "În mod evident, ar depăși cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuție directă cu termene foarte scurte." Analiză completă: https://bit.ly/3uyNsHX.

UMB este întins ca marmelada pe prea multe felii de pâine, 10 la număr doar pe #AutostradaA7. Așa că a intrat în "Clubul 2% pe lună" alături de repetenții clasei, fapt evidențiat fără echivoc chiar de cifrele oficiale date de CNAIR, confirmând cele mai rele temeri ale noastre din 2022.

Pe cele 5 loturi ale A7 de la nord de Focșani, între Domnești și Pașcani, adică pe 137,7 km (54%) din totalul de 255,7 km contractați de UMB dintre Buzău și Pașcani, avansul fizic oficial raportat de CNAIR în noiembrie este cuprins între 1% (unu %) și 3% (trei %). Adică aproape nimic, la 6-7 luni de la emiterea ordinelor de începere lucrări în mai 2023. Iar termenul de execuție este de 30 luni la fiecare.

Ați spune că se concentrează pe restul de 46% unde stau mai bine. Nu, nu stau. Focșani-Domnești este la 15% după 7-8 luni de la emiterea ordinului de începere (OIL), deci 2% pe lună, tot 30 luni execuție. Loturile 2 și 3 din Buzău-Focșani sunt la 23%, respectiv 25% după 9-10 luni de la OIL, adică 2,5% lunar. Aici este chiar mai sever contractul: 26 de luni execuție directă!

Același ritm jalnic avem și pe loturile 1 și 4 din Buzău-Focșani care sunt la 23%, respectiv 27% după 11-12 luni de la OIL, deci vreo 2,2% avans fizic lunar, în medie. Acestea două sunt singurele tronsoane din cele 10 ale UMB de pe A7 care au termen de finalizare în 2024, mai precis în august. În condițiile date, imposibil de respectat.

Dacă aceste cifre de "progres" fizic erau făcute de orice alt antreprenor, îi vedeam la televizor pe ministrul Grindeanu și pe șeful CNAIR Pistol fluturând amenințător rezilierea contractelor. Dar statul este doar pentru unii mumă, pentru ceilalți e ciumă.

Este fix predicția noastră devenită realitate. UMB nu și-a putut dubla capacitatea peste noapte: pe 54% din A7 nu face mai nimic, iar pe restul de 46% gâfâie. Ba chiar putem spune că am fost optimiști fiindcă și alte șantiere suferă! Pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului nu mai au mobilizarea din trecut. Și mai ales Tronsonul 4 DEx12 Craiova-Pitești este foarte întârziat.

Într-adevăr, UMB încearcă să închidă cât mai repede din șantiere, vezi A0 Nord lotul 2 și DEx12 Slatina-Colonești, dar forța considerabilă a UMB este clar împrăștiată pe mult prea multe fronturi.

Să ne înțelegem: UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale.

UMB are în tolbă 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1. Și riscă să iasă din termenele contractuale, să pună România în poziția ratării țintelor (și banilor) din PNRR, să-și păteze reputația greu construită în toți anii ăștia și, cel mai grav, să treacă peste limitele roșii auto-impuse și să-și omoare, la propriu, muncitorii.

@Raducu Popa Mulțam pentru filmarea de la Buzău, am preluat 3 capturi, dat credit. :cheers:

bogdan4ice

Si daca recunoaste se termina autostrada singura?
Daca aveam constructori ca cei de pe lotul 2 pe 4-5 loturi era mai bine?
Chiar daca s-au intins peste posibilitati vor face tot posibilul sa duca la bun sfarsit si sa nu rateze benii din PNRR. Fata de altii au demonstrat ca se mobilizeaza cu fortele pe care le au si incearca sa duca proiectele la bun sfarsit.
Asa cum s-au renegociat chestiuni din PNRR care pareau batute in cuie s-ar putea extinde si termenul de implementare.
Important este sa se faca autostrada chiar daca vor fi cateva luni sau un an intarziere....
Daca se rezilieaza orice tronson cu siguranta iesim din termen, asa ca nu ajuta pe nimeni o astfel de abordare.

mirceaeliade

^Cred ca nu era deplasat de mentionat si explozia din vara de la Focsani.  Din fericire, nu prea se moare pe santierele de autostrazi din Ro, dar UMB, din vina lor sau nu, au reusit sa intre si acolo in top.  Si e imposibil sa excluzi presinea multelor contracte raportate la forta de munca de la crearea unor circumstante de lucru agresiv, care sa creasca in mod neacceptabil sansele producerii de tragedii.

SB76UFO

Eu am mari dubii legate de calitarea lucrarilor. Mi-e teama ca dupa ce vor iesi din garantie, statul roman nu razbeste sa repare "fusereala de acum".
Dar poate o sa castige tot umb licitatiile de intretinere.  :hm:
"Prostia este eternă și invincibilă"

Geri

Spatiul acesta din nodul de la Ramnicu Sarat ar putea fi pregatit pentru statia de asfalt din nodul A0 - A3?








Powered by API/PUM imgur uploader

capturi de aici:


Geri

Referitor la faptul ca UMB nu are capacitate, mai stiti ceva din alte surse despre stirea:

"Proprietarii firmelor ieşene nu confirmă fuziunea cu UMB
 
      Acţionarul majoritar al CONEST a negat însă înglobarea firmelor sale în grupul UMB: "sunt deschis colaborării. Asta am şi discutat deja", a spus Viorel Cozma.
      Acţionarul majoritar al Eky Sam a refuzat dialogul cu noi. Surse din piaţă susţin însă că şi Ioan Ekimov a fost deja abordat de Dorinel Umbrărescupentru a negocia o formîă de asociere sau fuziune. "

Firme in discutie:
CONEST si MECON - acelaşi acţionar majoritar
Eky Sam

parte din articolul de aici:
Umbrărescu vrea să cumpere cei mai mari constructori ieşeni de drumuri

De vazut, vedem, nu pare sa fi mers mai departe nici spre colaborare, nici spre preluare, cel putin pana la acest moment.