News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

TEO73H11

#1050
Parerea mea este  ca pana la Pascani trebuie clar autostrada,se observa rapid din valorile de trafic, iar tronsonul Pascani Siret e absolut deajuns drum expres, cu mentiunea ca ideea lui Flutur de a se include primul lot Pascani Suceava in actualul ciclu bugetar UE nu este rea,problema este ca avem masterPlan aprobat si deci greu fezabil

dumbravaandrei

#1051
Flutur viseaza cai verzi pe pereti ca sa nu zic altceva ce implica si lopeti. Ma intreb cand a calcat ultima data prin Dolhasca sau Liteni si daca a vazut ce se intampla cu dealurile din zona aia. Mai bine s-ar apuca de impadurit traseul ca altfel o sa avem prima autostrada flotanta. Pe cat de simplu pare, pe atat de complicat e pe acolo.
Nu mai zic de arheologie... ca sa fie facut pascani-suceava pana in 2030 cam ar trebui sa se apuce de proiect in martie intrucat pe pascani-siret nu avem nici macar spf

NGC

#1052
Quote from: cristi5 on December 08, 2016, 07:45:20 PM
Ce nu inteleg eu e de ce nu intra in obiectul licitatiei si obtinerea AM si AC. Daca ar fi asa, constructorii care executa pe baza PT ar avea totul la cheie si s-ar sti cu precizie mult mai mare cam cand se va circula.

Probabil ti-au scapat aceste amanunte din mesajele mele din 24.11.2016 referitoare la lansarea celor 4 licitatii. :)

Quote from: NGC20 on November 24, 2016, 08:49:00 AM
Quote
[...]
- Studiul de Impact Asupra Mediului si Studiul de evaluare adecvata precum si obtinerea acordului de mediu
[...]
- Exproprieri etapa I
- Certificate de Urbanism, Acorduri, Avize si Autorizatii
[...]
- Calculele necesare pentru intocmirea proiectului
[...]

Mai jos sunt si paragrafele explicite.

QuotePrestatorul va obtine in numele CNAIR Acordul de Mediu care va permite obtinerea Autorizatiei de Construire.

QuotePentru Autorizatia de Construire se va intocmi documentatia conform legii 50/1991 cu toate modificarile si completarile ulterioare si cu cerintele Legii 255/2010 cu toate modificarile si completarile ulterioare.
[...]
Autorizatia de Construire este solicitata si eliberata in baza legii 50/1991 republicata. Prestatorul va pregati toate documentele necesare obtinerii Autorizatiei de Construire (DTAC), si va asigura asistenta Beneficiarului in vederea obtinerii Autorizatiei de Construire de catre Beneficiar.

ovideatza

Quote from: cristi5 on December 08, 2016, 07:45:20 PM

Presupun ca contractorii care fac SF+PT se vor afla in legatura cu beneficiarul care va lua o hotarare pe baza SF, urmand ca apoi sa se faca PT. Beneficiarul se asigura si ca loturile pe care se face SF + PT se intalnesc la capete :) :)


Asta e problema, noi presupunem, pentru ca asa ar fi logic si normal.
Dar rasfoind documentatia de atribuire eu nu am gasit nimic despre acest aspect. Daca nu e trecut acolo, nimeni nu va face nimic de genul acesta, si se va limita la a respecta conditiile contractului. E absolut firesc sa nu faci absolut nimic in plus fata de ce iti cere autoritatea contractanta. Totul e pe bani.

Pe de alta parte, proiectarea trebuie sa se faca in limitele legii, respectiv ar trebui sa existe niste normative in care acel "drum de viteza" sa se incadreze.

Exista normativ pentru drum expres in Romania?

NGC

#1054
Quote from: ovideatza on December 09, 2016, 09:48:46 AM
Exista normativ pentru drum expres in Romania?

AND 598/2013 - "Normativ privind proiectarea drumurilor expres pe reteaua rapida de comunicatii"

BTR 11-12/2013

www.cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/and%20546-2013%20AND%20589-2013.pdf

NGC

Quote from: ovideatza on December 09, 2016, 09:48:46 AM
Dar rasfoind documentatia de atribuire eu nu am gasit nimic despre acest aspect.

Apropo, la pagina 40 chiar este mentionat AND 598/2013, referitor la spatiile de servicii.

AlexxC

Sunt curios daca in apropiere de Pascani viitorul drum va merge prin lunca Siretului sau pe deal.
Fiind din zona pot spune ca cel mai bun teren ar fi pe deal de-a lungul caii ferate,ocolire oras prin vest si apoi coborare in zona de lunca langa calea ferata.Mai departe greu de zis...avem multe sate ,cale ferata si Siretul care serpuieste pe vale :(

dumbravaandrei

#1057
Pai in functie de cum se doreste a se ocoli padurea de la Tatarusi (ceva situri si rezervatii pe acolo din ce stiu - genereaza probleme mari de AM) Ar fi urmatoarele trasee (dupa localitate am sa pun pe unde ar trebui sa fie ocolite localitatile -N,S,E,V):

A) Pascani - Valea Seaca (V) - Tatarusi (S) - (N) - Manolea (V) - Lecucesti (E) - Hartop (E) - Bunesti (V)-Cumparatura (V) - Moara (E) - Sfantul Ilie  (V) aici va trebui si un viaduct foarte mare) - Mihoveni (E) si de acolo urcat pana la sud de E85 la Darmanesti. De acolo si pana la Siret treaba e simpla.
B)  Pascani - Valea Seaca (E) - Contesti (E) - Heci (V) - Probota (E) - Dolhasca  (E si N) - la Nord de Arghira, Preutesti si Hartop si apoi continuarea de la varianta A. Aceasta varianta ar fi mai lunga cam cu 15-20 km.

Altfel, Codrii Pascanilor sunt greu de traversat - multe areale protejate de tot neamul si solutia ar fi tunel pe sub codri ceea ce nu cred ca o sa vedem.


Dan_s

Privind imaginile din satelit  :o cred ca va fi o munca "titanica" pentru a identifica toti propietarii miilor de proprietati pe unde se vor face exproprieriile. Poate si acesta va fi un motiv in alegerea traseului optim.

dumbravaandrei

Va fi o munca titanica pentru ca in primul rand nu toata zona are cadastrul facut. Cadastrul a aparut prin nordul moldovei abia dupa 2002 si inca se fac eforturi mari pentru a cadastra toate suprafetele. Multe dintre terenuri apar in registrul agricol pe baza de contracte de schimb facute de mana prin 90-95, ca nici contracte de vanzare cumparare nu se puteau face la acea vreme.
Recent am trecut prin povestea intabularii unor suprafete agricole (arabil + padure) si a fost drumul dracilor...

__dir

#1060
@AlexxxC, vorbim de cel putin 3 traversari (2 Siret + CF) pe partea estica. Nu vad sa lase Pakmaya autostrada prin curte, iar distanta intre fabrica si malul Siretului e mult prea mica. Stim cum e lunca, partea de jos a fost inundata acum cativa ani.

In 2010, partea vestica a Siretului


TEO73H11

Legat de variantele de traseu propuse de dumbravaandrei remarc ca nu coincid cu variantele propuse de autoritati si anume pe tronsonul Pascani Siret se doreste traseul Dolhasca,Liteni,Veresti ,ocolirea Sucevei prin partea estica si nod la Dn 29 pentru legatura cu Botosani,continuarea pana la Dn 2 in proximitatea legaturii cu actuala centura venind din  partea opusa,traversarea sub sau supra a Dn 2 pe partea stanga in sensul spre Siret, apoi traseu mai lejer Darmanesti,Granicesti ,Siret.Stiu ca nu exista nici macar studiu de prefezabilitate si ca acest traseu e cel mai dificil,mai ales Dolhasca Liteni si ocolitoarea estica a Sucevei,dar acesta e traseul propus de autoritati.Orisicum vom avea de asteptat studiul de fezabilitate,iar pentru constructia acestui tronson nu stiu cati vom fii contemporani.

dumbravaandrei

#1062
Pe la Dolhasca se ajunge cu una din variantele mele (B)...
Daca se merge pe la Veresti, problema mare e cum se ocoleste padurea Dragomirnei, ca altfel avem 15km printr-o padure cu arbori seculari si m-as indoi ca in urmatorii 30-40 de ani sa obtinem AM acolo. Plus ca prin padurea aia sunt niste vai de numa numa si ce ne trebuie viaduct la Sfantul Ilie, dar acolo o sa fie distractie maxima.
Plus ca de pe la Adancata mai sunt niste cariere de piatra care nu prea par chiar asa stabile in urma exploatarilor haotice din ultimii 25 de ani.

L.E: Uitandu-ma prin MPGT, mi se pare o linie la oha trasa pe Valea Moldovei si nu pe lunca Siretului. Chiar prin Valea Moldovei nu se va putea realiza, asa ca mai degraba as tinde pe ceva apropiat de varianta A, cu mentiunea ca de multi ani, mai sus de pascani este in pregatire o hidrocentala cu lac de acumulare. Cand o fi gata o sa afle copii sau nepotii mei. Iar pe la vest de Falticeni iarasi e mai greu de construit. Eu nu stiu sa fie trasee sau alte propuneri. Efectiv sectorul asta e la inceput, va trebui facut tot de la 0 (spf, sf etc)

L.L.E: ultimele ciripeli mai sunt de prin 2014 cu tronsonul Pascani-Siret si poate fi consultat aici. Tin minte ca la licitatie au tot fost niste contestatii, dar nu stiu sa se mai fi clarificat ceva sau daca a fost anulata. Doar NGC20 cred ca ne mai poate lamuri. Cat despre sPF nu stiu sa avem o harta facuta publica cu Pascani-Siret.

TEO73H11

#1063
In ceea ce priveste ocolitoarea Sucevei prin partea estica nu cred ca autostrada va urca pana la padurea Dragomirnei si deci nici la Adancata,singurul traseu fezabil fiind prin crearea unui culoar prin Burdujeni sat si Itcani sat,mai ales ca in zona sunt destule propietati modeste si astfel costul expropierilor fiind mult mai mic,evitand astfel km in plus si lucrari de arta complexe ,nemaivorbind de mediu..

tudor

#1064
Quote from: dumbravaandrei on December 09, 2016, 02:55:42 PM
Varianta
A) Valea Seaca (V) - ... - Lecucesti (E) - Hartop (E)
vs
B) Valea Seaca (E) - ... -Dolhasca  (E si N) -... Hartop  mai lunga cam cu 15-20 km.
vedem.
Aparent offtopic: Forta Coriolis face ca raurile din Moldova sa erodeze versantul estic (cele care curg spre sud: Prut, Siret, si parauri/izvoare care se varsa in afluentii Siretului) respectiv sudic cele care curg spre est: Moldova/Somuz/Suceava/.
In aceeasi directie curg si contructiile (gen Autostrada) neancorate corespunzator.
Asta inseamna ca Autostrada va avea o fundatie/ziduri de sprijin aparent supradimensionate chiar si acolo unde terenul este aproape plat
Din punctul asta de vedere, o autostrada de la Dolhasca pana la Falticeni, construita pe malul nordic al Somuzului ar fi una extrem de scumpa raportata la relief, (chiar sifara a lua in calcul exproprierile suplimentare: adica as vrea auostrada dar nu in spatele casei sau in loc de casa).
Varianta A este mai sucrta si mai ieftina:


Varianta B ar avea o gramada de viaducte:



Aparent off-topic: Drumul de legatura (adica drum expres) intre A7 si Botosani se va face la pachet cu Autostrada, nu?).