[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DarkFranck

#435
Primo: Dacă la etaj sunt parcări, cum ajungi cu mașina la "parcare"? Că nu văd vreo idee de acces.
Secundo: Cum se face accesul călătorilor spre peron, subteran sau pe la etaj? Că nu-mi dau seama din filmare, ochiometric mi s-a părut că pe la etajul 1 se configurează accesul, dar pare posibil și subteran.
Fluctuat Nec Mergitur

sab

Sigur accesul calatorilor se face prin pasaj subteran, in genul stației Izvor. Deosebirea este ca la Izvor este acces subteran doar către un peron (celălalt fiind cu acces direct de la turnicheti), aici ai acces subteran pentru ambele peroane. Diferența apare pentru ca stația Arghezi are peron central, pe când Izvor are peroane laterale.

Într-adevăr, recitind caietul de sarcini, nu mai sunt așa sigur ca la etaj este parcare, deși tot timpul s-a vorbit ca se va face Park&Ride la aceasta stație, unde oamenii își vor lăsa mașinile si vor continua călătoria cu metroul. Iar alta clădire nu știu sa se fi ridicat acolo pentru P&R. In concluzie, daca nu exista Park&Ride, stația este cvasi-inutila, la cați oameni lucrează in acea zona.
Totusi, mi se patre foarte lunga statia, daca este doar statie.

DarkFranck

Mulțumesc pentru precizări, @sab. Și eu cred că dacă nu se face parcare e o mare problemă.
Fluctuat Nec Mergitur

sab

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24986479-video-magistrala-2-metrou-avea-noua-statie-statia-tudor-arghezi-soseaua-berceni-gata-2022-cum-arata-acum.htm
QuoteNoua stație de metrou Tudor Arghezi, construită pe o suprafață de peste 15.000 de metri între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, va avea o lungime de 1,6 kilometri. Aceasta va fi supraterană, parter plus două etaje și va beneficia de șase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată o legătură printr-un pasaj pietonal subteran pe sub șosea.

De asemenea, din cele două ieșiri, se va asigura legătura directă cu parcarea de tip Park&Ride de 300 de locuri.
Poate parcarea este la sol, vis-a-vis. ???

Drax

E o puma parcare, ma scuzati
Din animatia aia (de o calitate penibila de altfel) se vede clar ca se face tunel sub bulevard si parcare la suprafata "peste drum" .
Si toata magaoaia e ...nu stiu, degeaba ... un etaj...tehnic? ...si tot acoperisul terasa nefolosit....
O tampenie de proiect :|
Puteau sa faca doar accese subterane si niste pergole la suprafata in jumatate din bugetul si timpul de acum :(


sab

#440
Daca te referi la asta, este un sens giratoriu, nu o parcare.
Iar ieșire pe partea cealaltă a șoselei trebuie sa existe, acolo sunt putinele locuri de munca din zona, ar fi culmea sa ii pui pe putinii calatori sa traverseze la sol.
Rămâne de văzut unde este parcarea, însă cel mai probabil tot aici trebuie sa fie, altfel nu ai cum sa întorci mașina daca vii dinspre Centura.

Da, etajele se pare ca sunt spatii tehnice. Sincer, eu îmi imaginam ceva gen Străulești, o clădire de beton, de unde sa ai acces direct in stație, nu o parcare la sol, dar se pare ca asta va fi in final. Acum rămâne de văzut daca Primăria S4 chiar a achiziționat terenul pentru parcare, sa nu fie ca la Păcii (Autogara Militari), unde au betonat un teren privat pentru o parcare care a funcționat puțin timp, după care parcarea a fost dezafectata si acum se construiesc blocuri.




zeckesan

Quote from: lucian on February 18, 2022, 09:39:35 AM
https://www.facebook.com/584344544984686/posts/4787576274661471/

QuoteVă prezentăm noi imagini de la viitoarea stație de metrou "Tudor Arghezi" de pe Șoseaua Berceni. Ⓜ️🚈

Cu o suprafaţă construită de 15.100mp, staţia va fi una supraterană, formată dintr-o clădire cu subsol, parter şi două etaje și va fi conectată cu actualul traseu al liniei M2 printr-o cale dublă de rulare.

Mulțumim tuturor celor implicați! 👍

Lucrare executată în asociere cu: Somet (lider), UTI, TIAB și Metroul S.A. și finanțată de Primaria Sectorului 4.









Powered by API/PUM imgur uploader

strainu

#443
M-am uitat un pic în spate pe threadul ăsta și nu mă prind când s-a transformat proiectul din linie simplă în linie dublă? Știu sigur că atunci când s-a licitat se vorbea de linie simplă și mers în pendulă, acum că e linie dublă intenția e să aducă toate trenurile aici și mai departe la centură?

L.E.: Apropo de discuția cu etajul, aparent nu va fi nimic (inițial): https://www.facebook.com/constructiierbasu/posts/4787576274661471?comment_id=4787938201291945&reply_comment_id=4789504037802028
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

Nu putea sa se liciteze ceva si sa se execute altceva. Poate confunzi cu faptul ca înainte era linie simpla in zona, însă proiectul a fost mereu așa, o statie cu 2 linii si peron central.

strainu

#445
Uite ce reținusem eu: Potrivit directorului Metrorex, noua staţia va avea la început o singură linie, şi se va circula în sistem de pendulă, iar timpii de aşteptare vor fi de 15 minute. Ulterior, Metrorex va construi un   al doilea fir, astfel încât să nu se mai circule în sistem pendular. (sursa din 2018)
Pe forum se discuta și în sept. 2020 de pendulă: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=574.msg306564#msg306564

2018 era în faza de SF (sau chiar înainte) dar sept. 2020 era după atribuire. Întrebări:
1. E același contract pentru dublare și stație?
2. E publicat pe undeva SF? Nu se putea schimba decât acolo soluția, nu în PT, nu?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dr4qul4

initial Metrorex a zis ca face linie simpla in pendula, dar dupa a intervenit sectorul 4 si au facut ceva actualizare pt linie dubla.
Era ilogic sa faci o statie atat de mare pentru linie simpla.
Eu chiar sunt curios pentru ce vor fi folosite spatiile statiei si de ce au facut-o atat de mare (daca parcarea este la sol).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

#447
Spatiile de deasupra sunt SET si SUBSET.
SET = Statie Electrica de Tractiune.

Ce se discuta in 2018 era la nivel de...intenție. Când s-a pus serios problema, s-a văzut ca o naveta pe o singur linie nu este soluția corecta si nici nu este atractiva.
1) Stație pe o singura linie la sol ar fi însemnat probabil ceva asemănător cu un peron CFR (lateral), nu o stație cu subtraversare a bulevardului. Iar parcarea este...pe partea cealaltă. Plus ca...unde mai puneai toate aparaturile si instalațiile? Uitați cat ocupa numai stația electrica.
2) O stație pe o singura linie încurca frecventa M2, aici nu este ca la Pantelimon.
3) Spațiul acolo este la limita si , se știe, o stație cu peroane laterale ocupa mai mult ca lățime fata de o stație cu peron central. Nu prea aveai cum sa faci o stație cu peon central pe o singura linie, eventual doar sa o construiești de la început cu 2 linii si sa folosești doar o singura linie, ceea ce era ilogic.
4) S-a gândit si in perspectiva, pentru o eventuala prelungire.

TibiV

Quote from: strainu on February 20, 2022, 05:23:49 PM
... acum că e linie dublă intenția e să aducă toate trenurile aici și mai departe la centură?

Nu ai unde sa duci trenurile mai departe la centura.
Noua statie "Argezi" este ultima de pe M2.
Daca vor sa treaca de centura spre comuna Berceni, trebuie sa intre iarasi in subteran.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Care va fi orarul dupa inaugurarea statiei? Toate trenurile vor continua spre Tudor Arghezi? Are statia capacitatea de rebrusare pentru a sustine frecventa necesara pe M2, sau o solutie pentru cresterea capcitatii ar fi ca o parte din trenuri sa continue sa rebruseze la Berceni?