[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

Nu exista nicio linie de transport in comun in Popesti perpendiculara pe sos Berceni, daca la asta te referi. Exista doar niste amarate de microbuze si 3 linii STB, dar care circula numai pe sos Beceni.

TibiV

#286
Sau, ca sa fim mai exacti (precisi...  :D ) Popesti este "rupt" de Berceni fix/tocmai de portiunea supraterana a lui M2.
Dupa Depou IMGB pana la DNCB nu se poate crea o retea de transport intre Popesti si Berceni pentru ca:
1. Linie supraterana de metrou.
2. Halăimos/aberație imobiliară in Popesti. Aia vor ARDE CA SOBOLANII la primul incendiu. (Credeti ca la "Colectiv" a fost nasol?... Stati sa vedem un incendiu intr-un "residence" din asta....)
Majoritatea "strazilor" NU permit trecerea a doua autoturisme unul pe langa altul - o masina de pompieri nu are sanse decat daca are un "antemergator" de la armata, de la Batalionul X de tancuri, sa turteasca tot ce este parcat pe trotuarele late de cel mult 50 de centimetri...

Linia de metrou o poti ingropa, dar strazile nu le mai poti largi decat daca demolezii zeci de blocuri si bloculete ridicate de "investitori imobiliari", cladiri in care s-au mutat mii de oameni, cu sperante mari si resurse financiare putine. Mai pe romaneste, Popesti-Leordeni este un "ghetou"... Drumuri inexistente, parcari inexistente, institutii sociale (gradinite, scoli, policlinici) inexistente.

Pentru cei care nu sunt din Bucuresti:
vedeti filmarile cu traseul "strapungerii" pod hobanat Ciurel-DNCB-A1...
Acolo se vede faimosul cartier "Militari Residence". Ei bine, ala este "foarte aerisit" fata de Popesti-Leordeni.

Si este o "boala cronica" a Capitalei... Mai stiu cel putin 3-4 zone din oras unde "delirul imobiliar" a ajuns la cote greu de descris...
Orasul asta este "mort" ca si urbanism.
Dar sunt convins ca a fost foarte "rentabil". Ca "Spaga". Sau "Ciubuc". Sau "Pesches".... Sau alte sinonime, pentru ca (intamplator?....) avem multe in dictionarul limbii romano-turce.....

Nu mai incercati sa gasiti solutii pentru "cartiere" care s-au nascut moarte.
Daca peste 10-20 de ani Romania va deveni "target" pentru imigrantii din lumea a treia, aceste minunate "residence-uri" sunt facute pentru africani si asiatici, prea saraci pentru a avea masini - si job-uri permanente...

Iar cea mai mare problema (nu doar pentru Bucuresti, ci pentru toate orasele mari) este ca NU avem o LEGE. Una clara.
Una care sa sa specifice "negru pe alb" ca nu poti avea strazi sub 10 metri latime (7 metri carosabil + 2x1,5 metri trotuare), ca nu poti construi 100 de apartamente cu 25 de locuri de parcare (dacar ar fi cu 125 de locuri, atunci da...) samd...

Insa toti primarii s-au umplut de bani ("dictionarul romano-turc") permitand construirea acestor mizerii...  >:(

LE
Ionut,
am cam dat in off-topic...
Dar de aici a plecat discutia, si nici nu stiu unde in alta parte s-ar potrivi...
Nu avem un topic de "urbanism de kkt in Romania".
Bine ca nu il avem, ca probabil ar fi "mai postat" decat PiSi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Faptul ca liniile de metrou separa Bucureștiul de Popesti este o problemă majoră  insa ea nu exclude un transport către metrou pe străzile principale din Popesti.  Numai ca acest transport nu există în acest moment, toata lumea merge pe jos sau cu masina personala catre/ de la metrou.

mokotow

Imposibil sa bagi autobuze in Popesti, in zona de vest aproape de Dimitrie Leonida, Metrou Berceni. E destul sa mergi o singura data si sa te lamuresti de ce. Ar sta pe loc, asta daca ar incapea macar sa intre pe drumurile alea improvizate de un sens jumate.

AndreiB

#289
Insa ar trebui luat in considerare la extinderea spre sud a Popesti Leordeni. Sunt inca multe parcele mari lasate goale, si ar fi nevoie de o artera lata care sa lege zona de noua statie de metrou sudica de pe M2.

Cea mai buna cred ca e strada Fagului, care are o latime suficienta in Popesti si continua drept pana la cimitir (ca drum agricol). Daca as fi in charge la Popesti, as face o artera 2+2 greenfield, care sa deschida intreaga zona la dezvoltari imobiliare, si sa lege direct satul de noua statie de metrou. Loc e berechet.

In zona deja construita adiacenta Berceni, cred ca ar merge o ruta de microbuz cu sens unic pe Drumul Fermei, cu intoarcerea in alt loc. Pe street view cred ca ai latime suficienta, daca faci o ruta circulara cu sens unic (ca sa nu se intalneasca niciodata din sens opus doua midibuze/microbuze.

sab

Nu te ajuta prea mult, la ce cozi sunt acolo la ora de vârf să iesi/ intri pe sos Berceni. De aceea solutia lui Baluta de a extinde traseul actual suprateran este o aberatie maxima. Soluția corectă este ingroparea M2.

AndreiB

Nu ma refer la a facilita transportul auto individual, ci a oferi o legatura de transport public in Popesti cu statiile de pe M2.

sab

#292
Pai exact la asta m-am referit si eu, chiar si transportul public va sta la coada care iese în Berceni pe o stradă cu o bandă pe sens în zona deja construită pe str. DRUMUL Fermei ( atenție ca str Fermei există și ea, dar este o stradă care da numai în Oltenitei).
Deci nu conteaza ca faci microbuz cu sens unic, problema este de cat stai în microbuz ca să ajungi la metrou. Liniile de metrou vor fi un obstacol în dezvoltarea corectă a zonei (ca apartamente sunt convins ca se vor mai construi, ba se vor găsi si oameni care să le cumpere). Asa cum spune TibiV, din pacate zona tinde să devină un semi-ghetou.

voicul

Poate sa mai intre M2 in subteran dupa statia asta de la suprafata (adica mai e loc/spatiu)?

subway


sab

De ce sa mai intre acolo ? Importat este sa intre de la Leonida., altfel nu facem nimic.

panzer

Aceasta discutie este aceeasi pe toate topicurile despre Bucuresti. A fost si pe Ciurel/A1, si la traseele STB, are si pe la diverse topicuri de Metrou.
Poate am avea nevoie de un topic de Urbanism/Trafic/Solutii sa nu le poluam chiar pe toate. :)

AndreiB

Daca se realizeaza vreodata planul de trenuri pe centura feroviara, cumva va trebui M2 sa ajunga si pe acolo. Dar s-ar putea sa fie mai simplu sa ramana la nivel si sa se deniveleze accesul in cimitir.

thefrenzybudgeter

Pentru zonele acestea ce tind sa devina semi-ghetouri nu sunt multe solutii. Trolee pana si pe unde poti, parcari mari la marginea lor, multe sensuri unice daca vrei sa lasi si trafic in interior si restul transformi in strazi pietonale/pentru biciclete fara acces sa parchezi la poarta. Unele strazi ori complet pietonale ori cu functiune mixta si limita de 30km/h prin obstacole fizice.

Bun sau calicit la latimea drumurilor de acces ...nu mai intri cu masina, ci o lasi in parcarea de langa si ori mergi pe jos ori mergi pe bicicleta/trotineta electrica 100-500m. Altfel si cu buzele unse si cu slanina in pod, adica si cu strazi inguste sa ai teren mai mult pentru casa dar si cu masina la poarta nu merge.

Asta pana cand poate in 50 de ani ghetourile acelea cu blocuri la 2m unul de altul si pic de spatiu verde vor fi rase si construite blocuri/case cu cap. Atunci cand vom fi mai instariti sa radem cladiri de acest gen de pe fata pamantului.

On topic ...ar trebuii un topic separat. Eu ma opresc aici.


sab

Pasarela de la statia Berceni este gata de vreo 2 luni, insa lucrarea pare parasita.