[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

In orice varianta trebuie pastrat racordul cu CF de la suprafata, care e vital pentru intreaga retea de metrou.

dr4qul4

Oare nu au cum sa prelungeasca aceasta linie simpla de metrou pana in comuna berceni? Atunci ar avea sens sa circule o rama in sistem de pendul.
Dar ar trebui sa subtraverseze centurile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

"Ca sa nu mai spun ca 1,6 km distanta intre statii mi se pare foarte mult pentru zile astea. Mergeau chiar 2 statii pana la Centura, ei de fapt vor sa impuste 2 iepuri cu o singura statie, sa faca si un P&R pentru cei care vin in oras si sa atraga si calatorii de la ce mai exista deja construit in zona. Insa nu gandesc in perspectiva, mai ales ca in mod cert zona se va dezvolta cu foarte multe blocuri in Popesti. Baluta gandeste doar pentru el, pentru sectorul 4, nu-l interseaza de Popesti prea tare."

1. Planul asa era, cu 2 statii pe 1,6 km - dar era asa in urma cu 2 ani...
Quote from: Ionut on June 28, 2018, 10:12:30 AM
Extras din prezentarea oficiala METROREX la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Planuri, promisiuni si gogosi...



2. Nu gandeste nici pentru cei din comuna Berceni. Park&Ride nu prea ai unde sa (le) faci in dreptul viitoarei statii la vest de Sos.Berceni (Can-Pack, de exemplu), si chiar daca ai face s-ar crea haos dimineata cu cei care ar vira la stanga (venind din comuna Berceni) ca sa intre in P&R...
Iar P&R la est de linia de metrou ar fi util doar pentru cei din Popesti.

Iar ca parere generala, reiau o postare de anul trecut:
Quote from: TibiV on October 06, 2019, 12:33:35 AM
Quote from: mihaimai on October 03, 2019, 09:42:03 PM
Cineva se gândește ca pe viitor sa mai bage o stație dupa centură:


Asta este solutia corecta, dar plansa aia este doar 2D, "vazuta din avion".
Revin la final....

1. Statia de dupa centura ar fi perfecta pentru un capat adevarat, cu un depou incapator si un P&R de 500-1000 de locuri...
Iar pentru cei din Berceni/Jilava ar face mai mult sens sa opreasca pana in DNCB decat sa traverseze DNCB... Acolo unde vrea sa o faca Baluta, la suprafata, nu ajuta pe aproape NIMENI...

2.Statia Berceni Centura ar trebui sa fie mult mai apropiata de centura (in eventualitatea ca la un moment se va face si calea ferata de centura (pentru trafic de calatori, cu mers cadentat la 10-15 minute...) De fapt ar trebui sa avem scarile peronului sudic sa dea direct la CF...

3. Precedentele puncte NU se pot realiza cu o prelungirea a M2 la nivelul solului. Care este o tampenie.
3.a. M2 reprezinta oricum o ruptura intre Popesti-Leordeni si Soseaua Berceni, incepand de la Strada Amurgului, adica intre statiile Dimitrie Leonida (ex-IMB) si Berceni (ex-Depoul IMGB). Vrem sa "eternizam" aceasta ruptura?
3.b. Poate ati uitat cum in lunile de iarna foarte grea se baga ramele de metrou in tunel, pentru ca depoul IMGB de la suprafata risca sa ramana inzapezit si sa nu mai plece in cursa nici un tren? (Asta ca raspuns la afirmatia "M1 are depoul in mijlocul magistralei (Ciurel) si totusi se poate circula". Da, dar depoul Ciurel este subteran...

CONCLUZIE:
Singura solutie reingroparea liniei M2 imediat dupa actuala statie(ideal ar fi ingroparea ei completa, dupa Dimitrie Leonida, astfel incat sa nu mai aiba nici o portiune supraterana...Adica inclusiv actuala statie Berceni...)

Am spus ca "Asta este solutia corecta, dar plansa aia este doar 2D, vazuta din avion".
Adica solutia "la nivel" este o prostie cat casa.
Reingroparea liniei, astfel incat sa treaca pe sub DNCB, si construirea unui terminal "full option," incluzand un depou subteran (independent de vreme) si un P&R (cat de mare doreste finantatorul) este solutia ideala...
Culmea este ca aproximariv acolo unde in plansa de mai sus apare statia "Comuna Berceni", adica la sud-vest de intersectia DNCB/DJ401, este un mare teren (deocamdata) viran...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#273
Alea doua statii trebuiau sa fie pana la Centura, in loc sa faca 2 statii corecte, s-au zgarcit la una singura. Schita de mai sus este o incropeala, tot cu 2 statii, dar una este statia Baluta, a doua este o statie ipotetica dupa Centura. . Nici pe vremea lui Ceausescu nu prea se faceau statii la 1.6km, doar in Militari au facut asa o aberatie si s-a corectat dupa 1990.
Dupa mine lucrurile sunt foarte clare. Nicio localitate de langa Bucuresti nu justifica prelungirea vreunei linii de metrou, nici macar orasul Otopeni, cu atat mai putin comuna Berceni. Ce sa faca un metrou acolo, ce sa transporte ?

@vancouver  DA, solutia actuala este cea mai ieftina, am si spus. Cea corecta este ingroparea traseului. Sa nu uitam ca acel traseu s-a facut la suprafata pentru ca in 1985 acolo era camp agricol, deci nu se justifica un traseu ingropat. Si cum nici nu era Bucuresti, nu se intrevedeau constructii fenomenale in zona. Consecintele acestei abordari , inclusiv un depou la suprafata (care si ea probabil ca a avut la baza costuri mai mici de executie) se vad in iernile geroase, cand se vine cu solutie de avarie la metrou si se gareaza garniturile prin galerie.
Este singura situatie in Bucuresti cand traseul iese cu calatori la suprafata, pentru (aproape) o statie. Mi se pare ca atunci nici nu se circula cu calatori mereu pana la statia IMGB II cum se numea pe atunci, ci doar cand se facea schimbul de ture la IMGB.
Situatia s-a schimbat insa radical de atunci, zona se umple de constructii. Si nu vorbim de case , ci de blocuri. Sa faci traseu de suprafata inseamna sa gandesti foarte ingust. Ori nu ai trafic care sa justifice metrou si faci o linie de suprafata, ori vrei sa atragi cat mai multi calatori si te gandesti la zona din jur care este acum camp. Cu cele 2-3 fabricute din zona + cativa care vin din Comuna Berceni si iau de acolo metroul NU justifici acum o asemenea investitie.

@subway  De ce nu se poate muta si racordul CFR in subteran ?

TibiV

#274
"...cativa care vin din Comuna Berceni..."

Serios?
Doar cativa?...
Se vede ca nu ai mai fost de muuuuult in Berceni (comuna)....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

Cu Park and Ride am vazut cum stau lucrurile...țărănetul tot pe trotuar parcheaza, sau intră cu mașina în birou....

sab

#276
@TibiV  Or fi mai multi de cativa, dar oricum sunt insuficienti sa justifici prelungirea unei linii de metrou pana in comuna. Uita-te la statia lui Baluta, 50 mil euro pentru 1,6km. Pana in Berceni este putin mai mult, plus ca trebuie sub/supratraversare a Centurii, deci costurile cresc exponential.
O naveta de metrou pe o linie dus intors, parerea mea ca mai mult incurca M2. Celor din comuna le trebuie un transport decent pana la o statie de metrou, indiferent ca este statia lui Baluta in viitor sau Berceni/Leonida azi. In niciun caz nu le trebuie metrou in comuna, sa fim seriosi.

panzer


subway

#278
@sab
De ce sa distrugi un racord CF care e foarte ok de atata amar de vreme?...doar ca sa faci pe placul mai stiu cui?
Deja cu statia interferezi si incurci linia de proba...
Ce rost ar avea acolo niste roller coaster costisitoare si absolut inutile?

sab

Era doar o intrebare. Adevarul este ca racordul CFR incurca foarte putin dezvoltarea zonei, daca limita lui este la cimitir si de acolo incepe ograda Metrorex.  Pentru ca linia CFR este utilizata extrem de rar, se poate face trecere la nivel peste ea. Problema este linia Metrorex de pana la cimitir, unde exista sina a 3-a si peste care nu poti sa treci nici macar pe jos. Probabil la aceasta te referi si tu.

subway

Ograda CFR se termina mai incolo pe la macazul de ramificatie, prin fata cimitirului e mosia Metrorex. Linia de proba se termina unde se termina si sina a treia.

Vlad94

Nici eu nu cred că această stație are vreo justificare, eu fiind un adept al stațiilor de metrou de suprafață. Ar fi mult mai util un park and ride în zona stației Berceni.

Vlad94

Mă tot gândeam. Oare nu ar fi oportună automatizarea magistralei de metrou 2? Observ că asta se realizează în toate noile rețele de metrou (precum în Sofia). Astfel, frecvența trenurilor ar putea crește până la 90 de secunde.

ionut.damian

Este deja automatizata. Mecanicul doar deschide/inchide usile in statie si supervizeaza.

Goldmund

Traim intr-adevar o epoca atipica, cu localuri inchise si distractii interzise, cu o viata de noapte aproape de zero, cu acele mari cartiere bucurestene(Bucurestii Noi, Drumul Taberei)care dispun de magistrale noi de metrou, dar (daca oamenii nu "mai ies in oras")sunt tot mai ...nefolosite. Doar acolo unde exista o concentrare uriasa de birouri mai putem vorbi de "aglomeratie la  metrou".
Concluzia este ca pentru noi proiecte la M trebuie asteptata intrarea vietii in normalitate, cand o fi...

Acum apar noi cartiere langa Bucuresti, dar oare se poate justifica prelungirea unor magistrale M? Care ar fi marile concentratii urbane nou aparute langa Bucuresti? Pipera, oras Chitila/Mogosoaia, Popesti Leordeni, sau oras/comuna Pantelimon? Ce este bine este ca M2 are la capatul din sud chiar un cartier imens,in plina expansiune, Popesti-Leordeni, dar conexiunea cu Statia Berceni este precar asigurata. La Dimitrie Leonida exista vreun hub de autobuze care sa asigure fluxul de calatori ai metroului dinspre miile de case si blocuri din regiune?!

Cineva scria ca P+R nu sunt folosite, da, am  scris si eu de cateva ori de ce, dar acum, exista un alt primar in Bucuresti si care primar nu doreste sa tolereze parcarile pe trotuar in centrul orasului(primul inel rutier al capitatei), iar daca ne luam dupa ce se intampla peste tot in UE, putem sa ne asteptam ca, pe tot mai multe bulevarde si strazi din "City" vor fi interzise masinile private(deci, nu doar trotuare libere de "taranetul care tot pe trotuar parcheaza", pentru ca noul primar nu este al "taranetului" ca pana acum, din contra!)
Si cred, sper ca P+R sa devina o solutie salvatoare pentru multi soferi din alte localitati(parerea mea, pentru Comuna Berceni nu trebuie metrou, ci doar P+R la capatul de langa Centura si toleranta zero pentru parcatul aiurea