[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Nu am luat in calcul colectorul de apa, uitasem ca exista unul pe acolo  :-[
Totusi daca e la mai mult de 4 metri adancime cred ca ar incapea o corespondenta pornind de la nivelul patiseriei.
Varianta cu pasarela pe deasupra pare putin contraintuitiva si nu cred ca ar avea prea mare succes printre pietoni.

GDPR

Proprietarii Iride au facut un studiu de fezabilitate cu Metroul SA pe tema subtraversarii. Pasajul este construibil, dar se poate aduce doar la nivelul peronului, insemnand ca ar putea sa deserveasca doar sensul de mers catre oras. Referitor la canal, s-au studiat mai multe variante, inclusiv varianta sifonarii lui, dar cea mai fezabila a reiesit cea in care pasajul subtraversa colectorul. Asta inseamna insa un pasaj neprietenos, cu coborari si urcari multiple.

carutasul

Azi am fost încântat să admir măiestria proiectanţilor noului acces de la Unirii, care nu au găsit nici o soluţie de evacuare a apelor "fluviale" cum se zice prin presă. Din cauză că au acele mici praguri ( bănuiesc anti-alunecare) fiecare treaptă e un mic rezervor în care pantofii pot să se bălăcească nestingherit...

Ionut

Extras din prezentarea oficiala Metrorex de ieri de la SCS Transport.


Ionut

Cea mai circulată linie de metrou, folosită intens și de corporatiști, va fi modernizată

Magistrala Berceni-Pipera, cea mai circulată linie de metrou, va fi modernizată până în 2020, prin înlocuirea căii de rulare, stațiile de capăt de linie urmând a fi resistematizate, astfel încât trenurile să fie repuse în circulație mai rapid. Proiectul este încă în faza de proiectare, dar licitația pentru execuția lucrărilor este prevăzută a a fi lansată anul acesta.

În cadrul proiectului se au în vedere: modernizarea suprastructurii căii de rulare pe beton, asigurarea etanșeizării structurii galeriei de metrou împotriva apelor de infiltrație prin injectii de închidere a rosturilor si fisurilor cu substanțe ce formează un ecran impermeabil. Pentru calea pe piatră spartă și aparate de cale se are în vedere înlocuirea integrală a acestora.

Totodată, în stațiile Pipera și Berceni va fi resistematizată zona aparatelor de cale astfel încât, în urma acestor, lucrări intervalul de repunere în circulație a trenurilor electrice de metrou să fie de 90 secunde. În prezent, la orele cu vârf de trafic, potrivit conducerii Metrorex, trenurile nu pot întoarce într-un interval mai mic de 2-3 minute. Proiectul va mai include modernizarea instalațiilor de iluminat și prizele de pe interstații, modernizarea instalațiilor de hidranți, precum și înlocuirea, repararea și completarea banchetelor de circulație de pe tunel.

Valoarea estimată a proiectului este de aproximatix 544 milioane de lei, iar, potrivit documentului amintit, Metrorex și-a programat lansarea anul acesta a procedurii de achiziție pentru execuția lucrărilor.

Profit.ro

strainu

Quote from: Ionut on January 15, 2018, 07:11:13 AM
asigurarea etanșeizării structurii galeriei de metrou împotriva apelor de infiltrație prin injectii de închidere a rosturilor si fisurilor cu substanțe ce formează un ecran impermeabil.

Din câte știam eu asta se făcea ca parte din întreținerea curentă. Ce e diferit aici?

Quote from: Ionut on January 15, 2018, 07:11:13 AM
Pentru calea pe piatră spartă și aparate de cale se are în vedere înlocuirea integrală a acestora.

Auch. Cât va dura oare și cum se va circula în perioada respectivă? Pe un singur fir?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

Quote from: strainu on January 15, 2018, 10:11:05 PM
Quote from: Ionut on January 15, 2018, 07:11:13 AM
asigurarea etanșeizării structurii galeriei de metrou împotriva apelor de infiltrație prin injectii de închidere a rosturilor si fisurilor cu substanțe ce formează un ecran impermeabil.

Din câte știam eu asta se făcea ca parte din întreținerea curentă. Ce e diferit aici?

NU face parte din intretinere curenta.
In ultimul super-reportaj de pe M5, Ionut a "dedicat" o postare sau doua acestei operatiuni. Le gasesti la M5.
Se dau gauri in peretele tunelului si se injecteaza substantele respective. Nu este o simpla "carpeala", iar metoda nu se poate aplica decat cu intreruperea circulatiei pe firul respectiv.

Quote from: strainu on January 15, 2018, 10:11:05 PM
Quote from: Ionut on January 15, 2018, 07:11:13 AM
Pentru calea pe piatră spartă și aparate de cale se are în vedere înlocuirea integrală a acestora.

Auch. Cât va dura oare și cum se va circula în perioada respectivă? Pe un singur fir?
Corect "Auch". Nu va fi simplu.
Se va inlocui actuala cale de rulare cu prisma din piatra sparta cu calea de rulare tip Feste Fahrbahn, care in pozele lui Ionut de pe M5 arata cam asa:


Clar va fi o "mare dandana". Dar este absolut necesar.
Mai ales rezolvarea rebrusailor de la cele doua capete.
Doar dupa ce se vor moderniza rebrusarile trenurile vor putea circula la interval de 90 de secunde. Este un "must" la orele de varf...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Quote from: subway on January 16, 2018, 12:21:45 AM
Nope...
"Nope"... ce ?!....

Esti subway, stii cam de "Exp10" mai multe ca mine...
Da-ne detalii....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Quote from: TibiV on January 15, 2018, 11:05:06 PM
NU face parte din intretinere curenta.
In ultimul super-reportaj de pe M5, Ionut a "dedicat" o postare sau doua acestei operatiuni. Le gasesti la M5.
Se dau gauri in peretele tunelului si se injecteaza substantele respective. Nu este o simpla "carpeala", iar metoda nu se poate aplica decat cu intreruperea circulatiei pe firul respectiv.

Eu văzusem asta mai de mult: https://www.agerpres.ro/economie/2015/11/10/reportaj-forfota-de-noapte-din-inima-metroului-17-34-07

Quote
De data aceasta, mergem să vedem cum se fac injecţiile cu suspensie pentru diminuarea infiltraţiilor, o problemă cu care se confruntă Metrorex. Este un proces continuu.

Quote
în fiecare noapte se face constatarea. Formaţia noastră de tunele are un revizor. El merge după un anumit grafic: luni, Republica-Grigorescu firul 1, apoi firul 2, apoi Anghel Saligny. Se planifică lucrarea şi apoi se execută. Dacă faţă de infiltraţiile existente, vede altele noi, le trece pe situaţie. Dacă sunt cu debit mai mare, atunci obligatoriu trebuie să mergem acolo. Infiltraţiile sunt clasificate astfel: picurând, şiroinde sau cu debitul foarte mare. Noi trebuie să facem în aşa fel încât să nu avem multă apă pe tunel, deci să încercăm să intervenim la picurare.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

Tibi, e mai multi de Nope...mai discutam...

Ionut

În ultimii cinci ani, numărul zilnic mediu de călători cu metroul din Bucureşti a crescut cu circa 8,4%. Staţia campioană în ceea ce priveşte traficul este însă Aurel Vlaicu, zonă în care sunt concentrate foarte multe sedii de firme. Aici, traficul mediu zilnic de călători a crescut cu 50%, potrivit datelor furnizate de Metrorex.

ZF

subway

#27
Sa fie iubiti! Pipera si Baneasa au vrut, piper si baneasca au...
;)

alex8

Dacă s-ar pune în aplicare proiectul de prelungire a liniei cu încă 2 stații, nu ar micșora numărul de călători ce intră și ies la stația Aurel Vlaicu?

voicul

Raspunsul este: da.
Acum nu stiu cu ce procent/nu stiu daca este semnificativ.
La Aurel Vlaicu sunt niste cladiri mari care nu se misca si care cer oameni in ele.