[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Iar se lasa impresia ca P&R sunt o greseala. Ca vai sunt pline de mizerie. In curand o sa aflam si ca nu se mai fac pentru ca sunt inutile.

Greselile sunt ale lor. Dar am observat si eu multimea de parcati ilegali pe langa. De unde deduc urmatoarele (doar logic)
1. pretul este prohibitiv la parcare. Nu ca ar fi mare. Dar nu mai bine stai cu 400 de locuri goale in loc sa le oferi la 5 lei/zi?
2. faptul ca e plin de masini parcate ilegal, arata ca oamenii folosesc Metroul sa intre in Bucuresti. Pozitiv. Si nici M4 in zona nu este foarte diferit de pendula de la Tudor Arghezii.
3. Transportul in comun de Ilfov nu are capat la Straulesti!
4. In afara de M4, bus-urile de Bucuresti (nu metropolitane) sunt foarte greu de folosit. De ex: lipsa de conexiuni cu zona de birouri Pipera.

Peste toate acestea: inca mai poti intra cu masina in Bucuresti si parca in centru pe te miri unde fara sa platesti nimic.

Cati ani o sa le mai ia incompetentilor din conducere sa inteleaga cum se fierbe o broasca fara sa cracenasca: la foc mic.
Sa le traduc in caz ca sunt tampiti:
Pasul 1: ii convingi pe toti sa plateasca. Cum? Gratis sau la tarif insignifiant. 3 lei pe zi la Straulesti. De exemplu.
Pasul 2: cresti cate putin pretul, odata ce oamenii s-au obisnuit sa foloseasca P&R. Ca spui ca-i despre cerere. Ca spui ca a crescut pretul curentului. Sau faci ca la tigari. Putin de multe ori.

Dintre toti doar Baluta pare sa fi inteles, sau i-a explicat cineva.  :lol:

Sionut

Parea ca a inteles, a zbarcit-o si el cu parcarea de la Piata Sudului (a plecat de la 1 leu la 2 ore, parcarea era folosita zilnic cel putin 3 sferturi si a pus si 5 lei si mai parcau cativa). In alta ordine de idei, ieri la Tudor Arghezi era aproape plina, am folosit-o prima data. In contextul in care incep sa fie taxate parcarile de langa Dimitrie Leonida (cu 3lei/h - de luni), estimez ca parcarea de la Arghezi va fi plina zilnic. Salutari 

carutasul

Există și niște diferențe. La Străulești avem un metrou care nu merge nicăieri. Ca să ajungi la Universitate schimbi o dată la gară și încă o dată la Victoriei. Situația s-ar schimba dramatic cu stația de la Hasdeu, de acolo ajungi și pe jos. Cumva mi se pare că deocamdată metroul e cel care nu te ajută. La Popești-Leordeni avem cea mai circulată rută de metrou care e bine conectată cu toate celelalte (singura dealtfel). Însă probabil că există destui care mai merg o stație și găsesc de bine de rău parcare acolo, ca să evite încă o transbordare. Mă aștept ca după rezolvarea semnalizării atractivitatea stației să crească. În mod evident P&R nu e un panaceu dar ajută în multe situații. Evident dacă mergi la cumpărături tot cu mașina mergi că ai nevoie de portbagaj, dar dacă ești funcționar "de birou" nu văd de ce... Probabil (nu știu dacă au) ar prinde bine și un autobuz până acolo ca să ducă populația școlară dar și amatorii de o bere în Centrul Vechi...

AndreiB

In loc de P+R mai bine faceau o linie de naveta la 5min cu autobuzul, sincronizata cu orarul metroului si un terminal pentru autobuze periurbane.

miahi

@AndreiB cred ca solutia ideala ar fi fost ambele - terminal de autobuz si P+R. Probabil sincronizarea ar fi fost mai greu de facut, dar o frecventa la orele de varf intre 5-10 minute cred ca genera mult mai multi pasageri la metrou decat orice fel de P+R. Zic ambele pentru ca noi suntem la faza de proiectare si viziune la nivelul anilor '60 '70 din Europa, unde s-au facut multe P+R ...

panzer

Din comuna Berceni exista linia lui 475 care se duce insa pana la Sudului. In practica are sens, ca la Sudului mai ai si tramvaie. Problema este ca vine cam la 45 - 50 minute. STB nu gandeste comun cu Metrorex. Nu poti sa numesti Naveta o linie cu o astfel de frecventa. Daca ar scurta linia pana la P&R cu acelasi parc ar face 2-3x mai multe curse. 475 este full doar la ora de varf (dimineata si seara). Si va dati seama ca astia au gasit "trafic" pentru extinderea metrou-lui in comuna Berceni!  :lol:

@carutasul valid ce spui. Strict in Berceni nu mai ai nevoie sa te duci la cumparaturi in Bucuresti. Au cam toata pleiada de supermarket-uri in comuna deja. Doar bricolaj nu au. In schimb scoli bune nu prea au, asa ca exista traficul de dus copii la scoala in Bucuresti. In paranteza, traficul asta este grobian din fiecare comuna cartier din Ilfov si nu numai.

Pentru cine vrea sa petreaca in Centrul Vechi exista STB N (night) care este suficient. Nu trebuie sa tii tot metroul in functiune pt cativa rataciti! :) Din amintiri a fost un studiu care a recomandat ca metroul sa se opreasca la 22:00 pentru eficientizare, mai putine ore/rama, marirea perioadei de mentenanta pe timpul noptii, mai ales ca in Bucuresti nu mai exista schimbul 3 (de la 23:00 la 07:00), motivul principal pt care metroul este in functiune pana dupa 23:00. Dovada este si numarul de calatori intre 22:00 si 23:xx. Dpmdv avea sens, doar ca s-au invocat motive de siguranta (da, noaptea metroul este mai sigur), motive de "sindicat", etc... Si cum e in RO de fiecare data, studiul a fost ignorat. Apoi uitat!

misiekwas

^In ceea ce privește transport de noapte, as spune ca n-ar strica ca metrou sa circule cu programul prelungit în weekend și cred ca ar atrage pasageri (vineri-sâmbăta). În schimb, cu STB N, problema este alta dpdmv: 1. semnalistica absolut teribila pe care o are STB pe stații (zero informații privind ruta și orarul și uneori și stația greu de găsit) + poziționarea excentrica de terminalul la Piața Unirii (care oricum e destul de excentric fata de centru). Dacă aceste doua lucruri ar fi rezolvate, mi se pare ca ar funcționa mult mai bine și ar avea avantaj față de taxi/uber/bolt.

carutasul

@panzer: normal că e valid, colegii de forum știu că și eu locuiesc în zona limitrofă :)
- în legătură cu "bețivii", eu nu mă refeream la metrou ci la legătura cu el. Dacă merg în oraș pot veni cu ultimul tramvai (că noi nu avem metrou) dar la ultimul tramvai trebuie să te aștepte și ultimul "preorășenesc" de noapte, pentru că dacă las mașina la P&R nu mă ajută cu nimic, tot nu pot să beau (și trebuie să arunc o privire rugătoare către doamna mea, care de regulă se îndură de mine, însă după cum știu toți bărbații căsătoriți, costă :) )
- eu personal am dus copiii la școala din sat, nu știu cum e prin alte părți dar am fost mulțumit. Mulți  preferă totuși "la oraș" din diverse motive.  Însă vine o vreme când se fac de liceu, apoi de facultate și nu mai ai încotro. "Pe vremea mea" erau căminele, sincer cred că era și asta o experiență comunitară care merita, dar acum nu mai există... Nu știu cum funcționează subvenția la STB, pentru că abonamentul e gratuit deci practic nu sunt încurajați să aibă mai multe autobuze pentru elevi, poate ar trebui schimbat către o subvenție nominală ca să aibă o evidență a numărului și deci a necesarului...

panzer

Ma bucur pentru tine ca ai o scoala ok-buna in sat. Sincer. Si inteleg la perfect chestia cu doamna.  :lol:

In alta ordine de idei, baieti de la voi doi aveam pretentii! Metroul costa nu gluma. Specialistii spun ca trebuie sa il inchidem la 22:00, voi sugerati sa il tinem toata noaptea (fie doar si in weekend!). In toata lumea se tine deschis extra doar la evenimente, gen meciul cu Elvetia. Hai Romania! :)

Si da, STB N poate fi imbunatatit ca si semnalizare. Dar acum cativa ani nici nu exista. Cred ca STB s-a batut destul de tare cu patronii de taximetrie care mai sunt si parlamentari la noi.

carutasul

eu mă refeream la situațiile ocazionale când te întorci până la închiderea metroului/STB :) Nu am vorbit eu de prelungirea metroului, eu personal nici nu am metrou pe aici. Era doar o observație că "băutul unei beri" e un avantaj oarecum colateral al mersului cu transportul în comun, dar dacă tot mergi cu mașina până la P&R nu îl mai ai, de asta ar fi interesant să legi și transportul preorășenesc de el.

TibiV

De la Ionut Ivasca: Metrou + Park&Ride Tudor Arghezi 30.11.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Își face treaba! Simplu!
Parcarea Park&Ride de pe Șos Berceni, de lângă stația de metrou Tudor Arghezi, la câteva zile de când a fost dată in folosință. Filmare facuta la ora 17 când deja se pleca spre casă. Câteva sute de mașini care nu mai intră in traficul din sectorul 4 și ulterior in tot Bucureștiul. Șosele mai libere, aer mai curat.

https://www.facebook.com/watch/?v=359913333377242

danutzu_1069

O sa vedem cum sta treaba dupa sarbatori.... Deocamdata, pe Berceni este la fel de aglomerat, si la ore "anormale" dar pun asta pe seama "nebunieie" cumparaturilor....

ovicor

Prin '86-'87, tin minte ca garniturile ce veneau dinspre depou/ IMGB erau siroinde la intrare in subteran cand ploua. Ma gandesc cum o fi acum, cand garniturile au de parcurs un traseu mai lung la suprafata, mai ales cand ninge? Si, iertati-ma, intreb si pentru Cluj, linia de contact la suprafata se pastreaza la fel ca in subteran?

danutzu_1069

La M2 se pastreaza sistemul din subteran, dar zona este imprejmuita, fara posibilitate de acces.