[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mai simplu spus: cele 4 institutii semnatare ale "protocolului" au cerut celor de la Metroul SA o solutie de prelungire a M2, NU au cerut cea mai eficienta/fezabila/economica solutie pentru legarea comunei Berceni la M2/transport public...

Asta s-a cerut, proiectantul asta a livrat...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Statia T. Arghezi, cuplata cu Park and Ride-ul areferent mi se pare ceva de bun simt. Nu am nimic împotriva nici privind extinderea Metroului, care nucse justifica prin prisma traficului din prezent dar este un element de impulsionarea a dezvoltarii urbane la periferie. Dar traseul ales și soluția cu alt standard de garnituri (pentru 3 km de traseu) dovedeste o lipsa de profesionalism cuplata cu obedienta fata de unele interese imobiliare. Sper sa nu vadă nici un ban de la UE pentru porcăria asta. Iar Metrorex sa-i lasexeventual sa-si administreze singuri investiția, dacă practic nu va fi interconectata la metroul adevărat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

O sai zica BLR. Ca tramvai ridicat pe piloni suna aiurea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


Ionut

Miercuri, 7 iunie, declarații oficiale Metrorex în cadrul SCS Transport.

Modernizarea/reabilitarea M2: nu s-a făcut nimic pe POIM (deși s-a promis marea cu sarea 5+ ani de zile). Stadiu: SF avizat în cadrul Metrorex, merge pentru avizare în CTE MT. În curând se semnează contractul de supervizare.

TibiV

De la Ionut Ivasca: Metrou + Park&Ride Tudor Arghezi 2 08 2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#606
Când ar putea fi deschisă noua stație de metrou Tudor Arghezi care va ,,prelungi" magistrala M2 Pipera - Berceni

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26494287-cand-putea-deschisa-noua-statie-metrou-tudor-arghezi.htm

QuoteÎn 2021, Primăria Sectorului 4 începea lucrările la noua stație de metrou Tudor Arghezi care va prelungi cu 1,5 km magistrala Pipera - Berceni. Lucrările sunt aproape gata, însă atât Primăria, cât și Metrorex mai au câte ceva de făcut. Ce pași mai trebuie depășiți? De ce a durat mai mult decât se spera? Când vom putea călători?
Informația pe scurt:

-La magistrala de metrou Pipera - Victoriei - Unirii - Berceni se va mai adăuga o stație, Tudor Arghezi, la 1,5 km de stația Berceni, către Șoseaua de Centură. Trenurile vor circula pe la suprafață.
-Lucrările la stația de metrou Tudor Arghezi au început în ianuarie 2021, iar termenul de finalizare era finalul anului 2022. Finanțarea a fost asigurată în mare parte din fonduri europene. Valoarea totală a proiectului este de 214,89 milioane de lei, din care 179,97 milioane de lei fonduri europene nerambursabile venite din POIM.
-Stația de metrou Tudor Arghezi nu a fost deschisă nici până acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectorului 4, iar termenul promis atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie. Dat fiind că mai sunt câteva lucruri de făcut, trenurile cu călători vor circula în cel mai bun caz în octombrie sau noiembrie 2023.
-Metrorex spune că Primăria Sectorului 4 mai are câteva lucrări de făcut la stație, inclusiv asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică. Pe de altă parte, Metrorex mai are de angajat o bună parte dintre oamenii care vor lucra în stația ce prelungește M2 cu 1,5 km.
-Reprezentanții Primăriei spun că lucrările vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică.
-Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute, spune Metrorex.
-Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro, recepția stației de metrou a fost finalizată pe 29 martie 2023.

Ce spune Metrorex despre noua stație Tudor Arghezi, într-un răspuns pentru HotNews.ro

Când estimați că vor începe să circule trenurile de pasageri prin stația Tudor Arghezi?

Lucrările de construcții au fost finalizate la stația supraterană de metrou Tudor Arghezi și a fost semnat cu obiecțiuni procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Concomitent, Primăria Sectorului 4 face demersurile pentru predarea investiției către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și implicit Metrorex, pentru a putea fi efectuată punerea în funcțiune cu călători.

Are Metrorex la dispoziție angajați care să deservească această stație sau trebuie să mai angajeze?

La acest moment, pentru deservirea stației de metrou Tudor Arghezi, este necesară angajarea a 55 de persoane. (Numărul era valabil pentru data de 23 august).

Câți angajați vor deservi stația?

La acest moment, efectivul de angajați gândit pentru deservirea stației este de 61 de persoane.


Ce lucruri mai are Metrorex de făcut până când stația să fie dată în folosință (teste cu trenurile, sistem de semnalizare, automatizări)?

Edificarea obiectivului stației de metrou cu toată infrastructura acesteia este asigurată de Primăria Sectorului 4. După realizarea completă a investiției, stația de metrou împreună cu toată infrastructura va intra în proprietatea publică a statului în condițiile legii și se va atribui în concesiunea Metrorex.


Pentru punerea în folosință a stației este necesar să fie finalizate următoarele: asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică, realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noii stații de metrou, instalarea echipamentelor aferente sistemului de siguranță și automatizare a stației Tudor Arghezi.

Are Metrorex cum să mai adauge unu-două trenuri în plus pe M2, dat fiind că se adaugă o stație și deci traseul va dura mai mult?

Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute.

De ce stația nu a putut fi dată în folosință în primăvară, așa cum se spera în decembrie anul trecut?

Punerea în funcțiune este condiționată și de stingerea observațiilor consemnate în cadrul procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor, respectiv asigurarea de către Primăria Sectorului 4 atât a sursei a II-a de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, precum și instalarea echipamentelor aferente sistemului de semnalizare al stației. Ulterior finalizării lucrărilor la sistemul de siguranță și automatizare a traficului vor urma testele statice și dinamice cu trenul.


Ce spune Primăria Sector 4 București despre noua stație Tudor Arghezi
De ce nu a fost deschisă stația de metrou Tudor Arghezi, deși a fost inaugurată anul trecut, în decembrie?

Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că lucrările care au rămas de făcut nu împiedică circulația trenurilor, iar stația a fost predată către minister în momentul în care s-a făcut recepția, pe 29 martie. Deocamdată nu avem un termen, când oamenii vor putea circula pe acest nou tronson, dar reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că vor finaliza ce mai au de finalizat până la finalul lunii septembrie.

De ce nu a fost deschisă până acum stația de metrou Tudor Arghezi

Din decembrie până în luna iunie au fost parcurse procedurile birocratice cerute de lege după finalizare lucrărilor de construire, respectiv recepția lucrărilor și intabularea, au explicat reprezentanții Primăriei, pentru HotNews.ro.

Din decembrie anul trecut, când s-au finalizat lucrările, și până în martie au fost făcute testele necesare pentru recepție. După recepție, stația practic a fost predată către Ministerul Transporturilor (Metrorex), potrivit protocolului semnat de cele două părți la demararea lucrărilor. Apoi, Primăria a ajutat la intabularea imobilului, procedura fiind finalizată în iunie.

În ceea ce privește lucrările nefinalizate, la care face referire Metrorex - automatizarea, realizarea unei a doua surse de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, reprezentanții Primăriei spun că acestea vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică - dar trenurile pot circula și fără aceasta.

Întrebați de ce nu s-au făcut lucrările de automatizare a stației și a liniei până la inaugurarea din decembrie, reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că Metrorex avea licitație pentru schimbarea acestor sisteme pe toată magistrala M2, dar licitația a fost anulată.

În urmă cu aproximativ 5 ani, Metrorex a hotărât să schimbe automatizarea pe M2, sistemul fiind unul vechi și a lansat o licitație în acest sens. Licitația s-a desfășurat pe perioada lucrărilor la stația Tudor Arghezi, și exista speranța că va fi finalizată, însă toamna trecută a fost anulată.

Reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că nu puteau pune un sistem de automatizare, deoarece nu știau ce sistem va fi ales în urma licitației, ca să fie compatibil, și acesta rămas în stand-by. În final, după anularea licitației, Metrorex a decis ca sistemul de automatizare să fie compatibil cu cel vechi, existent pe M2, însă decizia a fost luată abia în toamnă, după anularea licitației, și deși automatizarea era prevăzută în contractul cu constructorul și au fost bani, comandarea și livrarea sistemului a durat, potrivit sursei citate. Lucrările de montare a sistemului de automatizare au început în această vară și ar trebui terminate în septembrie.

Reprezentanții Primăriei spun că trenurile pot circula si fără sistemul de automatizare, fiind mai multe tronsoane din rețeaua Metrorex unde se circulă așa de ani de zile .

Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2
Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).

Primăria Sectorului 4 construiește vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 300 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului. Parcarea este finalizată în proporție de 90% și va fi dată în folosință în această toamnă, iar planul este ca tariful de parcare să fie modic, undeva pe la 0,5 lei/oră.
Parcarea și stația de metrou vor fi legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.

AndreiB

Jesus Christ... 61 de oameni?

Adica 20 de oameni per schimb de 8 ore (presupunand prezenta de 24h)...

De ce ar fi nevoie de 20 de persoane per statie?

misiekwas

Dubiul meu este legat de preț. 50 de bani pe ora e puțin pentru parcare de scurta durata dar nu-i asa de puțin pentru P+R. Presupunând 9 ore pe ziua lucrătoare iese 4,50 lei pe zi, la care se adaugă și prețul de abonament stb sau metrou. Dacă ideea este sa descurajeze oamenii din zone limitrofe sa se ducă cu mașina, îmi se pare prețul cam maricel.

sab

Va avea un succes fulminant. La fel ca parcarea de la Străulești, unde nu mai ai loc sa arunci un ac. :lol:

Telvanni

Eu sunt de parere ca succesul acestor parcari tine doar de alternative. Ai unde parca mai aproape de centru? Daca da, atunci parcarea va sta goala.

hefaistos

Tine de obiceiuri la romani. Atâta timp cât norma sociala va fi sa parchezi gratis "la bordura" nu va folosi nimeni park and ride.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

frunzaverde

Nu are treaba cu "la romani", conceptul de Park and Ride este problematic, si de nisa, peste tot in lume, pentru ca, din motive structurale. In marea majoritate a cazurilor, P&R nu asigura nici crestere de confort, nici scadere de timp, transferul inter-modal fiind extrem de ineficient.

Si poti vedea ca nu e o problema culturala - Singapore - opusul Balcanilor din multe puncte de vedere - tara ordinii si regulilor - au renuntat la P&R in 2016 si desfiintat parcarile si sistemul, pentru ca avea un split modal de <0.1%. Locurile unde P&R functioneaza sunt foarte, foarte putine - le poti numara pe degetele unei maini la nivel global.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Important este ca la noi cineva crede cu tărie în aceste P&R și le propune peste tot, iar Metrorex este de acord.

survola

Este o alternativă la construirea de parcări în centrul orașului.
Iar intrăm în dilema românului: dacă se face - de ce se face? dacă nu - de ce nu se face?