[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: AndreiB on May 17, 2023, 07:52:24 AMAsta evident doar unde nu fac fata autobuzele, ceea ce nu e cazul in comuna Berceni.

Nu am date, dar posibil sa se astepte un boom demografic/imobiliar in zona pe modelul Bragadiru/Popesti/Chiajna.

sab

Când faci studii despre metrou ar trebui sa te bazezi pe realitate, nu pe "asteptari", mai mult sau mai puțin interesate...

shift2rail

fair enough: realitatea este ca avem (cel putin) 4 orase de (cel putin) 50k locuitori izolate de reteaua de metrou/tram: Chiajna, Voluntari/Pipera, Bragadiru si Popesti-Leordeni

ce fac, concret, Metrorex si STB ptr a le conecta la oras?

sab

#573
Popesti este deja la metrou, ma refer la zona noua, unde s-au făcut cele mai multe blocuri.
Pentru Militari Residence (dacă la asta te referi prin Chiajna) exista propunerea de prelungire a M3.
Pentru Magurele/Bragadiru exista o amorsa pe propunerea de prelungire a M4.
Însă nu este obligația Metrorex să preia toate ghettourile care se construiesc, scuzați exprimarea directă. Pana la urma este decizia celor care accepta sa își cumpere locuințe acolo daca au transport care sa le acopere nevoile sau nu. Ieftin vine cu un preț.

oc7avian

Corect, nu este obligația, însă o coordonare la nivel de PUZ-uri ar trebui să existe. Construitul cu cap înseamnă și transport public, iar în funcție de cererea planificată se poate ajunge la extinderi de metrou.

Concret de M2 în Berceni: nu se face în forma actuală. Putem dezbate cât vrem, dar sunt iluzii deocamdată, fără nicio justificare de capacitate. Inclusiv Metrorex vede asta.

sab

#575
Pai ce, la Arghezi era o justificare de capacitate? Ma gândesc ca dacă Metrorex nu da bani, asa cum nu a dat la Arghezi, nu vad de ce ar spune nu...
La noi nu exista coordonare nici macar intre doua sectoare sau între sectoare și PMB. Vrem coordonare cu IF? Mai avem mult pana acolo și sunt multe interese în fiecare comuna/ oraș.Cum este cazul aici cu terenurile din camp.

TibiV

Quote from: sab on May 17, 2023, 12:22:45 PM...
Pentru Magurele/Bragadiru exista o amorsa pe propunerea de prelungire a M4.
...

M4 ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#577
Da, fix pe M4. :)
Pe schița apărută a M4 este o ciudata amorsa si o excavație deschisa (marcata cu verde) pe aproape toata interstația dintre Uranus (Marriott) si Rozorea,  pe sensul către Gara Progresul. 



Daca se face un zoom, pare ca scrie "Amorsa Antiaeriana/ Măgurele".
Pe sensul celălalt nu este nimic, adică o sa repetam distracția de la 1Mai de acum, cu racordarea M6, daca aceasta derivație către Măgurele si unde s-o mai duce ea (poate ajunge ușor in Bragadiru...) se va face vreodată. Pare ca nu învățăm nimic din greșeli.





TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Bragadiru e mult mai logic deservit de M7.

Dar ideea de o ramura M4 pe Antiaeriana nu e o idee rea. Acolo e camp foarte mult, un loc ideal de a face un nou cartier de tip Drumul Taberei, numai ca gandit de la zero cu mass transit.

EugenRo

Probabil, o idee de a lega loc. Magurele ar fi o varianta in viitor dar, intr-adevar, sa faci o amorsa doar pe un sens cred ca e o noua greseala.
Revine poate ideea unei conexiuni dinspre sud-vest cu P. Alba-Iulia - Bd. Basarabia (si apoi Gara Titan-Bucuresti Sud?)

Daca ma intrebati pe mine, daca o astfel de magistrala ar ajunge in zona Republica, eu as scoate calea ferata de pe Industriilor care imparte foarte nefericit cartierele in doua si as muta linia in subteran sub forma de metrou pana la statia Bucuresti-Sud.
Daca nu metrou, atunci macar m-as duce cu tramvai (in loc de tren) pe bulevardul ala sectionat.. Dar asta este discutie pentru alt topic  O:-)

TibiV

De la Ionut Ivasca: Metrou Tudor Arghezi + PARCARE DE TIP PARK & RIDE 22.05.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

1.sunt curios cine o sa faca dezapezirea la metrou.
2.Un culoar subteran sau suprateram ar fi ajutat intre accesul dintre parcarii si cel al statiei

sab

#583
Nu a mai fost cazul în ultimii ani,însă în anii când ningea abundent metroul circula numai pana la Leonida.
Iar noaptea metrourile era garate în tunelul dintre Apărători și Leonida, nu in depou.
O sa fie o distracție maxima pe acest tronson, daca revine zăpada la nivelul de acum 10 ani.
Teoretic exista utilaje de deszăpezire la metrou, însă nu știu dacă fac fata.  Metrou suprateran exista pana acum doar pe o singura interstație de pe M2 vreo câteva sute de metri, deci era excepție și nu poti pentru excepție sa te dotezi cu cine știe ce utilaje.
O prostie aceasta prelungire supraterana.

Exista acces subteran catre parcare, insa nu ajunge chiar pana în parcare, doar subtraverseaza șoseaua.. De ce nu au ajuns subteran pana în parcare nu știm...Poate parcarea a apărut mai târziu în proiect.

frunzaverde

Problema aparea la macazuri, nu la deszapezire - inghetau aparatele de macaz, care nu erau incalzite, si nu se puteau manipula. Se rezolva in cateva ore, cu tehnica clasica "somoiog aprins". Daca au montat incalzitoare de macaz nu ar trebui sa fie probleme.

Exista inclusiv tehnologie anti-viscol, care e ultra-ieftina si ultra-low-tech - mansoane flexibile de cauciuc care se pun peste mecanismul de macaz. Deszapezirea, cat timp este trafic constant, nu e o mare problema - problema e noaptea, cand se opreste traficul si se poate depune zapada incontrolat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!