[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jonny

stiu de pasarela, eu ma refeream la statia de metrou

nu stiu daca ai avut ocazia sa ajungi in zona..dar nu e chiar cea mai fericita solutie

la magistrala M5 sunt cate 4, 5 iesiri la fiecare statie...cred ca se poate si aici face o intrare/iesire in Popesti doar pentru cei care folosesc metroul si pasarela sa ramana pentru pesoanele care nu folosesc metroul dar vor sa junga in partea cealata

danutzu_1069

@jonny, poate ne explici pe scurt, cum s-ar putea face o  intrare/iesire in Popesti, avand in vedere particularitatile statiei....
Daca nu le stii, ti le spun eu:
- este supraterana
- este face corp comun (spre Popesti) cu depoul (la fel de suprateran)
- subteran (sub statie si sub depou) este atelierul de reparatii, statia de spalare, etc

hefaistos

Mea culpa, A0 "ramane" la sol la Berceni si va fi supratraversata de DJ, ceea ce insemna ca si M2 o va putea supratraversa.
O imagine edificatoare privind viitorul traseu
(captura dintr-un film al lui Ionut Ivasca)





Powered by API/PUM imgur uploader 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

Problema este ca M2 nu va putea supratraversa DNCB si giratoriul suspendat (aka "farfuria zburatoare"). Distanta este prea mica de la noua statie Tudor Arghezi pentru a trece la nivelul +2 ("farfuria" este la +1).

Iar daca M2 subtraverseaza DNCB, o supraversare a A0 va fi provibitiva financiar, si aproape imposibila dpdv tehnic - ar rezulta declivitati aproape imposibile chiar si pentru niste trenuri electrice usoare destinate exclusiv pentru pasageri (adica rame de metrou).

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

O masuratoare simpla pe GMaps, ne spune ca pentru a iesi din subteran, metroul are nevoie de cca 300M din care 200M pana "dispare" de la suprafata. Asta intre statia Dimitrie Leonida si Berceni..
Facand masuratoarea de la statia Arghezi spre centura.... cam ar fi loc sa intre in subteran, apoi mai trebuie sa coboare ceva pentru ca, sa nu uitam intre cele doua statii mentionate, este galerie, executata in sapatura deschisa, ori la centura si A0, nu se poate asa ceva, deci tunel...
Eu nu inteleg unde vrea sa fie statia aia supraterana din prezentare.....

jonny

@danutzu_1069

se intelegea din mesajul meu ca am trecut prin statia respectiva si primul lucru pe care mi-l spui e ca e supraterana ?
poate e greu ..dar nu imposibil, si la alte statii vechi s-au facut modificari (Victoriei, Eroilor)
e aproape 2023 si ea arata ca o halta din anii 80 

danutzu_1069

#516
^ Repet intrebarea, cum /pe unde se poate face accesul?
Si ca sa mai complic lucrurile un pic, intreb suplimentar: unde faci iesirea?
Strada din spate, paralele cu statia, practic nu are trotuar pe partea cu gardul statiei, si este plina cu masini.

Daca te gândești cumva la subtraversarea statiei, iți spun asa: stii ca este o subtraversare pentru a trece de pe un peron pe celalalt.. ei bine, pentru a subtraversa întreaga stație trebui sa mai cobori încă de doua ori cat este actuala subtraversare.... si sa sapi pe sub statie.... o utopie, dealtfel....

sab

#517
@jonny Nu se compara situația de la Eroilor si Victoriei cu cea de la Berceni. Iar ce s-a făcut la Victoriei (bănuiesc ca te referi la setul de rulante noi) a fost o intervenție punctuală, favorizată de un noroc chior, mai exact de faptul ca stația M1 a fost mutată față de  amplasamentul pe care trebuia sa fie. Altfel, daca se păstra set-up-ul original, nu se putea face nimic. Însă nu s-a săpat pe sub stație , pur si simplu s-a spart doar un planșeu.
Soluția pasarelei este cea mai simpla, nu se poate subtraversa stația Beceni decât poate cu închiderea ei pentru multe luni si a depoului, ceea ce este imposibil (nu avem alt depou pentru M2).
Si, pentru ca ai menționat stația Eroilor, de ce crezi ca legătura dintre Eroilor 1 si Eroilor 2 s-a făcut pe deasupra si nu pe sub stația E1, cum ar fi fost mai elegant, data fiind si adâncimea la care este stația M5 (sub stația M1)? Pentru ca nu poți sa sapi așa ușor pe sub o stație in circulație.
Așa, ca idee, un radier ("podeaua") nu poate fi transformat in planșeu ("tavan") decât prin demolare și reconstrucție. De ce ? Pentru ca pur si simplu el a fost gândit ca radier si nu are armarea necesara pentru un planșeu, care sa susțină construcția de deasupra. Este același principiu ca la o casa, daca știi. Placa de la fundație (care se toarnă la nivelul solului, aproximativ) nu are armatura plăcii de la etaj, pentru ca nu are un rol de rezistenta însemnat. Ea se sprijină pe ceva solid, situația însă se schimba radical când ai un gol dedesubt (de ex pivniță/ subsol).

TibiV

De la Ionut Ivasca statia de metrou Tudor Arghezi pe M2:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#519
Sper ca ați remarcat ca din parcare trebuie sa mergi pe afara ca sa ajungi la gura de metrou, nu exista pasaj subteran ca la Străulești. O prostie fără margini, măcar de făceau gura de acces lipita de parcare.
Plus niste construcții ciudate, care nu știu ce sa fie...




Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Sigur nu este pasaj subteran făcut?

TibiV

Ba da, pe sub sosea.
Accesul este in stanga pozei, se vede ca are si lift.

@sab zice ca pasajul nu duce pana la parcarea etajata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#522
Planul stației nu prevedea acces direct din parcare către metrou, doar subtraversarea șoselei Berceni si un acces de cealaltă parte a șoselei, in capătul sudic al stației.
Oricum, accesul pietonal in parcare vad se face pe niste scări metalice exterioare structurii parcării, așa cum se vede in captura de ecran de mai sus. Nu vad scări/ lifturi interioare.



Powered by API/PUM imgur uploader


danutzu_1069

Sunt scări exterioare, dar nu rămân "descoperite", le "îmbracă". Și nu-mi vine a crede ca nu sunt prevazute lifturi...

sab

#524
Sigur le îmbracă/acoperă, ce vreau sa spun este că, daca nu ai scări interioare in parcare, nu ar fi folosit la nimic accesul la metrou din interiorul parcării. Nu știu de ce s-a optat pentru acesta soluție, poate ca parcarea nu era inițial in plan, atunci când s-a proiectat stația. Alt motiv ar fi sa facă economie.
Puteau însă sa facă accesul lipit de parcare. Prevăd că parcarea va avea un succes fulminant, la fel ca cea de la Străulești.





Powered by API/PUM imgur uploader