[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lucian

#495

lucian

Au început probele si testele pe aici,cu o garnitură IVA.

TibiV

Doar sa vada daca sinele sunt paralele....
Caci  altfel IVA si centralizarea M2 sunt din lumi diferite.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ

Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Bercenu a fost finalizat!

Noul traseu va avea trei kilometri și va putea deservi aproximativ 10.000 de călători pe zi.

Sectorul 4 al Municipiului București dezvoltă infrastructura de metrou dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, către comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute. Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători.  Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Acestea sunt câteva dintre concluziile Studiului de Prefezabilitate, pe care Primăria Sectorului 4 l-a contractat, în vederea realizării lucrărilor efective de extindere a magistralei care face legătura între nordul și sudul orașului.
Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai puțin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanță energetică și financiară și a vizat, într-o primă fază, identificarea celui mai eficient și oportun corridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitățile învecinate din zona de sud. 
În acest sens, anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran).
Ulterior, evaluând criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea și siguranța traficului, impactul zgomotelor și al emisiilor poluante asupra rezidenților, raportul beneficiu-cost, dar și potențialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi opțiunea strategică recomandată, obținând, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.
Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odată edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2.
Menționăm faptul că, încă de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare între Sectorul 4 al Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Metrorex S.A. în vederea prelungirii magistralei M2 până în comuna Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe Șoseaua Berceni și ale cărei lucrări se apropie de final.

Biroul de presă
Sectorul 4 al Municipiului București
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

nice, probabil va subtraversa dncb, iar apoi va continua la suprafata /light rail pana in sat.

Telvanni

Suna chiar bine.
Tot pe varianta subterana as paria si eu, cel putin pana trece de A0 insa frumos ar fi ca traseul sa ramana subteran pe toata zona comunei Berceni pentru ca ideal este ca statiile sa fie in zona centrala, in lungul DJ 401.

AndreiB

Mie nu mi se pare o prioritate. Extinderea spre nord e mult mai utila.

sab

Eu sunt curios unde vor fi aceste statii

hefaistos

Filmul de mai sus m-a dat gata! E sublim! Care e propunerea efectiva?
1. Statia Tudor arghezi e construita "la sol"
2. La 600 de metri distanta este DNCB. Cre e DNCB si calea ferata la cota 0 si "in aer" pasajul Berceni cu "tentacule" in 4 directii. Deci e obligatoriu subteran, ca altfel trebuie urcat pana pe la 12 metri.
3. Peste inca 800 de metri urmeaza A0 careare de asemena un pasaj aerian perpendicular pe directia "viitorului metrou", nu e imposibil sa-l traversezi pe deasupra insa tot trebuie sa te ridici 10 metri. Tot in subteran ramane
4. Si, imediat dupa, "Bun venit in comuna Berceni", un fel de mahala de lux, cu strazi inguste si parcele mici pe care sunt construite vile scumpe. Sa-i vad eu pe aia care aproba si platesc exproprieri pentru 2 km de traseu aerian de metrou.
***
Pe de alta parte daca metroul ocoleste Berceniul, in loc sa treaca pe mijlocul lui "pe ulita principala", problemele enumerate mai sus dispar. Dar dispare si utilitatea lui.

Deci as dori sa vad un traseu si eventual un profil vertical al lui (unde e subteran, unde e aerian si pe ce portiuni se face tranzitia) in rest e proiect de anul 3 la arhitectura     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

Urmează Studiul de fezabilitate, ai puțintică răbdare.

sab

#505
Si ce daca?  :)
A spus vreun SF ca nu merita construita o linie/prelungire de metrou ? A se vedea M6.2, unde nimic nu arata vreun aflux fantastic de calatori, iar noi dorim sa construim cu orice preț.
A spus vreun SF altceva decât a vrut cine l-a comandat ? A se vedea M4 către sud, unde nu s-a ales nici pe departe varianta cu cei mai mulți calatori.
SF-ul este doar un mod de a trece de o etapa către cheltuirea banului public.

1)Hai sa analizam ce înseamnă 3km, unde va ajunge respectiva prelungire. Nu pare extraordinar de populata zona. Nici măcar nu ajunge in centrul măreței localități Berceni. Asta inseamna ca trebuie sa faca o noua parcare la noul capat, ceea ce inseamna ca Baluta tocmai a aruncat banii aiurea pe parcarea de la Tudor Arghezi.
2)3km in 10 minute ? Dar ce este metroul acesta, căruță ? Sta la semafor ?





Powered by API/PUM imgur uploader

Andrei I

Fiecare face ce vrea, sectoarele, Metrorex, PMB. PMB ar fi trebuit sa se opuna. Prioritare sunt M4 si M5. Asta e o prostie, imi pare rau pentru exprimare, dar este exacta. Unde vor merge oamenii de acolo? Unul nu va cobori pana la Unirii, toti dupa, toti la Aurel Vlaicu? Toti la Universitate? Cati vor fi? E vreun plan pentru crearea de locuri de munca in comuna Berceni? Vor face vreun nou centru al orasului la Orasel, de exemplu? E o linie care va ghetoiza acea zona. Nu se va lega de nimic cale de 11 statii. Explicatia este ca fiecare primarie de sector vrea propriul oras, fiecare isi face in legea lui. Unul viseaza ca va aduce tot orasul la patinoar, altul ca daca face blocuri in nestire asta inseamna dezvoltare, nu mai insist. E rau, rau fara cap.

hefaistos

Desi apreciez sincer eforturile PS4 cu pasajul Metalurgiei si cu statia de metrou Tudor Arghezi am senzatia ca de data asta e o palarie mult prea mare.
Chiar statia Tudor Arghezi limiteaza posibilitatile de dezvoltare ulterioara, mai ales in combinatie cu pasajul de peste DNCB.
Eu sunt deschis si astept sa vad propunerile de trasee si statii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

jonny

cred ca mai oportun era sa refaca statia Berceni pentru a avea acces si din Popesti, ar atrage mai multi calatori

sab

Exista acces din Popesti de un an si jumatate pe pasarela.