[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Goldmund

^^
....si pentru ca primarul local nu a dorit sa aiba de-a face cu o comuna de langa(pentru cateva sute de mp!), practic a ciuntit din bulevardul proaspat largit, axa Sos.Berceni fiind deviata spre dreapta caii spre iesirea din Bucuresti!

survola

E doar o iluzie, toată șoseaua va fi translatată ușor spre vest după acel giratoriu, până la noul pasaj peste centură.

Goldmund

Survola,
este o "iluzie", sau "toată șoseaua va fi translatată ușor spre vest"? Sunt putin nedumerit.
Adica, Sos. Berceni va reveni la axa pe care a avut-o inainte de a incepe constructia la magoaia din camp? - chiar ca m-ai facut si mai curios...

survola

E o iluzie că a ciuntit din bulevard, șoseaua va rămâne lărgită, doar că după giratoriu către centură se va muta cu o bandă spre vest. ALiniată cu noul pasaj.
Dar da, e păcat că nu au intrat mai spre Popești, e câmp acolo destul.

sab

Camp destul, doar ca este din alta unitate administrativ-teritoriala decât cea care face investitia. Și mai este si proprietate privata, ceea ce implica exproprieri sau cedări voluntare de teren...

TibiV

O filmare de exceptie de la DASH CAMERA RO cu noua statie de metrou M2 Tudor Arghezi, si cu toata Soseaua Berceni de la pasajul Berceni/giratoriul suspendat pana la Aparatorii Patriei.

A aparut sina a 3-a, fixata desigur de traversele din lemn...



Doamne, ce jale este fostul IMGB...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lucian

Da,horror arata.Din ce am inteles ar fi fost luat de către de africanii de la Nepi,terenul.

Drax

Dar a explicat pana la urma cineva ce rost are ditamai cladirea P+2 pentru o simpla statie la suprafata?

sab

#488
Bineinteles. Sunt spatii tehnice deasupra.

TibiV

Quote from: TibiV on August 22, 2022, 06:24:21 PMPasajul Berceni, statia de metrou M2 Tudor Arghezi cu Park&Ride, si intersectia A0-DJ401 (Soseaua Berceni) filmate astazi de DASH CAMERA RO.

La 13.00 se pare ca turcii au decopertat traseul pentru relocarea temporara a DJ401 pentru construirea  pasajului la intersectia cu A0...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

De la Ionut Ivasca - "Metrou Tudor Arghezi+PARCARE DE TIP PARK & RIDE-Stadiul lucrarilor * 29.08.2022"

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

survola

Ce fel de spații tehnice? este o stație ca de tren.

sab

#492
Toate stațiile au spatii tehnice, doar ca noi nu le vedem pentru ca sunt in subteran, de obicei deasupra peronului, in lateral sau la capete. Uite un exemplu de la Mihai Bravu sunt multe spatii tehnice in lateral.

Alt exemplu, la Eroilor avem spatii tehnice tot in lateral, sub parc, zona de spatii tehnice (care nu este vizibila si nu ai știi ca exista) este notata cu "2" in aceasta schița. Practic peste spatiile tehnice au construit pasajul "ondulat" care duce de la M5 la peronul central.


Si, pentru ca ai întrebat ce fel de spatii tehnice, cam din doua in doua stații exista stații electrice de transformare (SET), care asigura tensiunea de 750V la metrou. Se pare ca M2 nu a fost gândita in 1986 cu "rezerva", astfel încât sa poată alimenta si aceasta noua stație. Ca atare, la Arghezi a fost nevoie de o stație electrica noua. Si unde sa o pună, daca nu au făcut o stație subterana si nici nu au vrut sa sape prea mult in subteran, ci doar pentru accesul la peron ? Au pus-o ... "in pod". Uite schița stației Arghezi, se vede ca este stație electrica (SET) :

Ca fapt interesant, la Izvor aceasta stație electrica este pusa in lateralul stației, la ieșirea către Unirii (unde este o ușa roșie), dar nu este lipita de stație. Așa s-a găsit spațiu pentru ea la construcție, pe atunci zona era plina de construcții, nu era parc. Acum este posibil sa fie mai mult decât o stație electrica acolo, s-a tot vehiculat ideea unei conexiuni cu Casa Poporului...

Valentin

Ca o completare la ce a spus colegul mai sus:

Plecand de la informatia ca statia are SET, asta inseamna groso-modo (in varianta maximala) aprox. 20 celule de MT, impartite in doua sectii (cate 10/sectie), asta in sine implica deja doua incaperi de dimensiuni similare in care sa se amplaseze celulele (+ subsol SET pentru cablurile in sine).

Aceste doua sectii alimenteaza in continuare:

- 2 transformatoare de statie (cate una pe sectie)
- 2 grupuri trafo-redresor pentru reteaua de c.c. (cate una pe sectie)

Mai apoi exista multe camere tehnice pentru diverse tablouri electrice, nu stau acum sa despic, dar sunt multe si unele sunt distribuite uniform pe fiecare sectie. Tot in aceeasi zona, avem si camerele de sectionori pe partea de c.c. , care in functie de proiect ar trebui sa fie in capetele peroanelor.

De asemenea, avem si instalatiile de curenti slabi, de care multi uita, dar care au nevoie de incaperi pentru rack-uri (nu intru in detalii). Tot in zona asta, avem, in functie de statie, nevoie de incaperi pentru sala IDM, TTR, SCB s.a.m.d.

Adaugat la toate astea vin si instalatiile de ventilare (chiar daca e la suprafata, tot ai nevoie), in mod special ne intereseaza evacuarea (norme PSI & others) si astea vin la pachet cu dimensiuni importante.

Concluzia e una singura: inginerii care au facut camerele tehnice si practic dimensionarea nu sunt niste dorei, sunt oameni scoliti.

sab

Exact! Cele 2 etaje sunt in principal SET și SUBSET, dar o stație de metrou necesita multe alte încăperi tehnice, cu diverse destinații.