[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

Elementul central din hotarare:

"Se imputerniceste expres Consiliul Local al Sectorului 4 de a hotara, in conditiile legii, cu privire la asocierea Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti cu Ministerul Transporturilor, Societatea de Transport cu Metroul Bucuresti METROREX S.A., Consiliul Judetean llfov si Compania Nationala Cai Ferate C. F. R. S.A. in vederea realizarii in comun a proiectului de utilitate publica privind extinderea Magistralei M2 Pipera - Berceni in zona de sud, dupa Soseaua de Centura."
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

subway

Alti analfabeti, se scrie <a hotari>.

hefaistos

1. Incepem prin "mea culpa".
Analfabetul sunt eu. Cand am dat copy paste s-au pierdut diacriticele si le-am refacut cu mana. M-am uitat de curiozitate in textul original si acolo e cu i.
2. Dincolo de asta documentul nu insemna nimic altceva decat "succes, nu va bazati pe sprijinul nostru". Asta prin comparatie cu pasajul Doamna Ghica de exemplu, unde lucrarea continua cu implicarea PMB si a TCMB. Nu spun ca asa e mai bine doar observ diferenta de nuanta.
3. Mai e o chestie care mi se pare scapare. In text sunt precizati potentialii "asociati":
Ministerul Transporturilor,
Societatea de Transport cu Metroul Bucuresti METROREX S.A.
Consiliul Judetean llfov
Compania Nationala Cai Ferate C. F. R. S.A.   

Nimic de Primaria Comunei Berceni. Oare chiar se pot face lucrari in intravilanul comunei fara ca Berceniul sa faca parte din asociere? Ca banuiesc ca asta se doreste.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

Împuternicirea are "putere" doar pe teritoriul municipiului București. De aceea nu apare si comuna vecină.

subway

Are dreptate colegul #survola. In perioada cand s-au discutat solutiile pentru pasajul rutier de pe centura s-au pus toti de acord asupra solutiilor de viitor, acum e doar a pune cele convenite de comun acord in acte normative...

AndreiB

Daca vor cu adevarat sa fie eficient ca P+R, cred ca ar fi nevoie de doua statii: una intre CB si A0, pentru a face legatura cu centura CF (pe termen lung) si una la sud de A0, gandita de la inceput ca P+R, cu o parcare gigantica si acces usor din A0. Camp exista arhisuficient.

Exista si optiunea "low cost" doar la nord de CB, dar presupun ca nu e luata in calcul si/sau ofera beneficii minore fata de statia actuala.

subway

#381
Legatura feroviara cu centura feroviara nu poate fi nici ignorata si nici abandonata pentru ca nu vei mai avea pe unde sa introduci nici trenuri noi in retea si nici cupoane de sina de 120m lungime.
Legatura asta e vitala si mai importanta fata de orice prelungire.
E aberant sa pui in pericol intreaga retea pentru un sparc de prelungire.

TibiV

#382
Am scris in urma cu 10 pagini, dar sunt aproape 2 ani de atunci, asa ca va reamintesc postarea...

Quote from: TibiV on October 06, 2019, 12:33:35 AM
Quote from: mihaimai on October 03, 2019, 09:42:03 PM
Cineva se gândește ca pe viitor sa mai bage o stație dupa centură:


Asta este solutia corecta, dar plansa aia este doar 2D, "vazuta din avion".
Revin la final....

1. Statia de dupa centura ar fi perfecta pentru un capat adevarat, cu un depou incapator si un P&R de 500-1000 de locuri...
Iar pentru cei din Berceni/Jilava ar face mai mult sens sa opreasca pana in DNCB decat sa traverseze DNCB... Acolo unde vrea sa o faca Baluta, la suprafata, nu ajuta pe aproape NIMENI...

2.Statia Berceni Centura ar trebui sa fie mult mai apropiata de centura (in eventualitatea ca la un moment se va face si calea ferata de centura (pentru trafic de calatori, cu mers cadentat la 10-15 minute...) De fapt ar trebui sa avem scarile peronului sudic sa dea direct la CF...

3. Precedentele puncte NU se pot realiza cu o prelungirea a M2 la nivelul solului. Care este o tampenie.
3.a. M2 reprezinta oricum o ruptura intre Popesti-Leordeni si Soseaua Berceni, incepand de la Strada Amurgului, adica intre statiile Dimitrie Leonida (ex-IMB) si Berceni (ex-Depoul IMGB). Vrem sa "eternizam" aceasta ruptura?
3.b. Poate ati uitat cum in lunile de iarna foarte grea se baga ramele de metrou in tunel, pentru ca depoul IMGB de la suprafata risca sa ramana inzapezit si sa nu mai plece in cursa nici un tren? (Asta ca raspuns la afirmatia "M1 are depoul in mijlocul magistralei (Ciurel) si totusi se poate circula". Da, dar depoul Ciurel este subteran...

CONCLUZIE:
Singura solutie reingroparea liniei M2 imediat dupa actuala statie(ideal ar fi ingroparea ei completa, dupa Dimitrie Leonida, astfel incat sa nu mai aiba nici o portiune supraterana...Adica inclusiv actuala statie Berceni...)

Am spus ca "Asta este solutia corecta, dar plansa aia este doar 2D, vazuta din avion".
Adica solutia "la nivel" este o prostie cat casa.
Reingroparea liniei, astfel incat sa treaca pe sub DNCB, si construirea unui terminal "full option," incluzand un depou subteran (independent de vreme) si un P&R (cat de mare doreste finantatorul) este solutia ideala...
Culmea este ca aproximariv acolo unde in plansa de mai sus apare statia Comuna Berceni, adica la sud-vest de intersectia cu DNCB/DJ401, este un mare teren (deocamdata) viran...

Evident, daca CJ Ilfov vrea în 2021 sa finanteze, M2 se poate prelungi cu cativa km (câteva statii) IN comuna Berceni.
Dar amplasamentul ideal pentru depou si P&R este terenul despre care am scris, care din fericire este tot viran - se vede foarte bine pe multe dintre filmarile cu viitorul pasaj/giratoriu suspendat Berceni pe DNCB...

PS
Hotararea vorbeste despre prelungirea M2 dupa DNCB. În zona aia DNCB este limita dintre Bucuresti si Ilfov...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Ai un depou confortabil, n-ai de ce sa mai faci altul.

TibiV

Un depou confortabil, cu rame de metrou înfipte în pereți, și care iarna bagă trenurile în tunel ca să poată pleca pe traseu....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#385
Solutia normala pentru depouri e cu hale supraterane, ca in Bucuresti e mai altfel e din doua motive, unul important e din considerente urbanistce, celalalt specific noua e din cauza impotentei si precaritatii sistemului de termoficare, problema care nu e de ieri de azi...
:p
Un depou in general reprezinta o cheltuiala majora dar daca-l faci subteran e de zece ori mai scump ca unul de suprafata.
Daca vrem extinderi ale retelei e obligatoriu sa gandim in termeni de eficienta economica, euro nu creste-n pom...
:)
Ai o singura linie neesentiala temporar indisponibilizata in depou, merita sa faci alt depou in loc sa rezolvi problema/problemele???

rizzuh

La Berceni nu s-ar putea monta sina a 3-a pe liniile de intrare in hala si sa se faca trecerea dintre firul de contact la sina a 3-a in hala fix inainte de a iesi afara? Asa n-ar mai fi probleme cu chiciura pe firul de contact.

danutzu_1069

Nu-ti aproba nimeni linia a 3a pana la intrarea in hala. Apropo, in zina da intrare este si o statie de spalare, si tot și in zona de intrare este trecere peste linii...

rizzuh

#388
De ce nu? Selhurst Train Depot, Londra, sina a 3-a de 750V pana la poarta halei. Trecerea la nivel nu este o problema, sina a 3-a se opreste inaintea trecerii la nivel, cum se face peste tot in UK; rama este suficient de lunga incat sa intre fara probleme in hala cu ultimul captator conectat la sina de a afara.

Nu vad statia de spalare pe imaginile din satelit, este cumva in hala? Dar asta nu-i o problema, aia poate fi mutata pe o linie dedicata cu fir de contact; iarna cand ninge nu speli trenurile :)
(pe langa ca tot englezii n-au o problema nici cu statiile de spalare, se termina sina a 3-a cu cativa metri inainte si dupa statia de spalare)

danutzu_1069

^ credeam ca vorbești de subteran... Hala de revizii si reparatii nu Depoul suprateran...
Zii si tu ca faci referire la Depou...