[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spadan

Salutare,
De la bun inceput zic ca nu sunt specialist, ci doar pasionat de aceast domeniu, asa ca nu am ptrea multe detalii de cum s-ar putea realiza, tehnic vorbind ceea ce va prezint mai jos.
Legat de aceasta magistrala, o idee care mi-a venit de ceva timp este daca ar fi buna o varianta cu transformarea M2 in inel, cu o bucla care ar merge de la Pipera aproximativ pe la CF Pipera, Petricani, Dna Ghica, Spital Fundeni, Morarilor, C Georgian, 1 Decembrie/Grigorescu, Vitan, Popesti Leordeni, Berceni.
Dupa mine, asta ar rezolva cateva dintre problemele traficului  subteran:
- ar elibera din aglomeratia de pe traseul clasic Berceni-Pipera
- legatura cu CF Pipera si zona aglomerata de birouri de pe acolo
- ar oferi optiune de transport subteran celor care locuiesc in zona Colentina (nu ma refer la Obor si apropiere), Delfinului sau Popesti Leordeni (cei care nu sunt aproape de Leonida). Avand in vedere ca M5 (bucata Iancului-Pantelimon) si M7 nu sunt decat povesti, ideea mea ar oferi macar partial alternative.
-nu ar mai trebui schimbat capatul trenului la Pipera (nu stiu cum se numeste, tehnic vb) si s-ar castiga timp la intervalul de circulatie.

Pareri?

Pelicanul

O idee năstrușnică.  Spui că M 5 Pantelimon / M 7 sunt povești.  ideea ta nici măcar poveste nu e, e un adevărat coșmar.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

O linie de asemenea lungime nu ar avea cum sa functioneze. Chiar si daca ar fi o linie in forma de U tot nu ar fi bine, genul asta de linii se fac avand punctul median in centru si bratele spre periferie

EugenRo





In spiritul prelungirii (anatomice) M2 catre nord, dar si in contextul polemicii privind conexiunea M6 la viitorul T2 Otopeni, vin cu urmatoarele idei:

VARIANTA 1: statie park & ride langa intrarea A3->Gherghitei->CB->Cosmopolis->Tunari->Otopeni T2->Otopeni T1
avantaje: upgrade frecvenzta ridicata trafic M2; conexiune mediana N-S, via centru business pana la aeroport; tren de suprafata pe >50% din lungime; conexiune zone rezidentiale adiacente;
dezavantaje: traseul traverseaza zone cu costuri ridicate de expropriere; dupa statia pipera, extensia traverseaza zone limitrofe fara concentratie de populatie; aglomerarea liniei M2

VARIANTA 2: prelungire Petricani (park & ride)->Petricani->business Pipera->Voluntari->CB->Cosmopolis->Tunari->Otopeni T2->Otopeni T1
avantaje: upgrade frecventza ridicata trafic M2; conexiune mediana N-S, via centru, spre mai multe centre de business, traversare zone rezidentiale relativ dense, cu trafic auto ridicat; conexiune pana la aeroport; cresterea mobilitatii urbane si reducerea traficului de masini in zona de nord prin crearea de park & ride-uri
dezavantaje: costuri ridicate din cauza lungimii subterane de sapat; posibil probleme de ordin geo la sapaturi, zone mlastinoase;

Legenda: rosu=la sol; verde=suprateran; turcoaz= subteran; cerc galben=statii

Pentru conexiunea rapida aeroport-gara, raman un adept al caii ferate fara multe statii intermediare, in cazul T2 existand posibilitate de racordare la magistrala Buc-Urziceni.

pasa_andrei

Lucrarile merg bine la noua statie Tudor Arghezi .



Enjoy!

GAC

Ideea lui Eugen de a continua M2 spre nord este foarte buna, doar ca trebuie un proiect care sa cuprinda atat metroul cat si planuri pentru dezvoltarea orasului. Daca orasul vrem sa-l condamnam la subdezvoltare, inteleg, dar acele terenuri de la Pipera pana la centura si spre Aeroport pot fi baza pentru un nou cartier, un cartier modern, un La Defence, pe tiparul Parisului (ca tot ne place comparatia), un cartier exclusv dedicat dezvoltarilor pe inaltime de la 30 de etaje plus, cu arhitectura simplista, punand accent pe functionalitate, eficienta si tehnologii moderne de constructie.

voicul

Avansăm lucrările la metroul de pe Șoseaua Berceni - Daniel Băluță

Respectăm întocmai termenele pentru noua stație de metrou. Având în vedere importanța acestui proiect pentru comunitatea noastră, nu voi accepta nici măcar o zi de întârziere.
Mai jos, vă prezint câteva imagini cu lucrarea de pe Șoseaua Berceni, care avansează extrem de repede.

https://fb.watch/4R9TKiuMQV/ - VIDEO

pasa_andrei

Pasarela este inaugurata. Totul functioneaza. Lifturile , scarile sunt deschise.



Enjoy!

pasa_andrei

Continua lucrarile la viitoarea statie de metrou Tudor Arghezi . Ritm bun de lucru si un avans destul de bun fata de aprilie.



Enjoy!

danutzu_1069

Sa inteleg ca in zona stației, soseaua nu o sa mai fie la 4 benzi?
Accesul/accesele in statie vor fi prin capete?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Nu sunt sigur dacă e așa. Mai degrabă mă aștept la o "șicană". În filmare se observă gardurile proprietăților demolate și retrase.



Însă pe ANCPI putem vedea limitele cadastrale, care sunt aproape de trotuar (un mic gazon între limite și trotuar). Idem, pe Google Maps putem vedea poziția gardurilor nedemolate, care respectau limita de proprietate. Așadar, de ce ar retrage gardurile dacă nu ar fi o expropriere în joc?



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

#372
La noua statie de pe M2 era ceva miscare, dar nimic deosebit. Cam cat se lucreaza la 33 de grade.







Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Curand va deveni "amusement park ride": ba pe afara, ba pe sub (ca nu vad cum va trece pe sub DNCB)
Oricum e un pas mare inainte!  :cheers:

Metroul din Capitală se extinde dincolo de Şoseaua de Centură. Magistrala M2 va fi prelungită spre comuna Berceni, Ilfov

,,Prelungim linia M2 de metrou şi dincolo de Şos de Centură, către comuna Berceni. Acest proiect, la care lucrăm deja împreună cu Consiliul Judeţean Ilfov, cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex şi cu CFR S.A., a primit astăzi undă verde, în unanimitate, din partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, fapt pentru care trebuie să mulţumesc tuturor consilierilor generali, indiferent de partidele politice pe care le reprezintă", a informat, primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.

Citeste mai mult: adev.ro/qvh19h