[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

vezi hala aia de pe stanga soselei Berceni? Cea de la nord de cimitir. Acolo e Can-pack. Acolo sunt cei 1.6km de care se vorbeste in extindere. Exact acolo se va face statia de care se vorbeste.
Tu ai desenat devierea cu vreo 400m mai spre oras.
Cum iei curba de ocolire a cimitirului, plecand de la Can-Pack din fata? Linia merge lipita de sosea, pentru ca proiectul sa ramana in limitele administrative ale Sectorului 4, si tinand cont ca Baluta vorbeste despre extindere, este de la sine inteles ca nu poate sa mearga prin est. 20m mai spre est nu mai este "in curtea lui".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Pai de ce trebuie sa iei curba plecand de unde zici tu si nu mai devreme. Ce daca au mai facut o statie. Oricum nu are rost sa te duci cu toate trenurile de pe M2 pana in comuna Berceni. Unele raman acolo. Si asa, si acum mi se pare ca nu merg toate pana la ultima statie de pe M2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#347
Iar varianta 1 (a sau b) este complet inutila.

Varianta 2 ar fi corecta, dar are "cocoasa ca la Focsani".
De ce are "cocoasa"? Ca "statie noua Baluta"....

In loc de statie noua supraterana, linia ar trebui sa fie re-ingopata imediat dupa statia Berceni (ex-Depou IMGB), sa subtraverseze (in subteran) DNCB si AO, si sa strabata comuna Berceni pe traseul 2 (portocaliu).

LE
@vancouver,
ba da, toate trenurile merg pana la Berceni (ex-Depoul IMGB). Pentru ca nu au unde in alta partea sa rebruseze...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#348
Iara aruncam cu vorbe si dupa aia ne miram de ce ma enervez. DE CE MAMA MASII SA FIE INUTILA. EXACT ASA AM VAZUT CA SE FACE AICI LA FRANKFURT. SE FACE INTAI METROU SAU TRAMVAI IN CAMP SI APOI APARE UN CARTIER IN JUR. Asta este urbanism modern. Nu fiecare tranteste cum stie case si blocuri, si la urma ne chinuim sa venim cu infrastructura printre ele, iar de aspect urban si logica urbana discutam doar legat de ... Barcelona, San Francisco, etc... ca la Bucuresti discutam doar de haos. Bine ca sunt eu asa de tampit ca desenez lucruri "complet inutile".

Daca nu spuneai "complet inutila" si intrebai frumos, gen: dar cum vezi tu utilitatea ... atunci nu ma enervam.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Pai harta ta vorbeste singura....
Varianta 1 trece pe langa marginea periferiei comunei Berceni...

Faci o linie de metrou in speranta ca peste 20-30 de ani se va construi ceva si acolo.
Iar in timpul asta de 20-30 de ani cei care locuiesc acum in Berceni vor ignora (ipotetica noastra linie de) metrou(l), pentru ca vor ajunge mai repede la actualele statii Berceni sau Leonida...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Baluta e primar in S4, nu in comuna Berceni. El zice de acest proiect (si a demonstrat ca este un om care poate face ceea ce zice) si nu cred ca isi va sabota statia in curs de realizare.
Dar statia asta de la Can Pack este o chestie simpla. Au deja o linie. Doar o dubleaza si mai fac o statie.
Primarul din Popesti face ce stie mai bine...nimic. Asa ca orice continuare se va face doar in lungul DJ-ului.
Eu nu sunt inginer, de asta te intreb pe tine. In 700 m (cat avem intre statie si dncb) ai cum sa subtraversezi pasajul care se construieste acum?
Mai departe este simplu de facut ( o statie la A0 si pentru una in comuna gasesc ei 2 case vechi sa le darame).
Langa statia de la Can Pack avem km intregi de camp. In Popesti nu ma astept la urbanism, dar Baluta are deja pregatit un PUZ pentru toata zona aia. Sa fie oare o coincidenta ca Vulcanul s-a vandut de curand?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote
Anul trecut sectorul 4 a atras cea mai mare tranzacţie cu un teren pentru un proiect imobiliar, în care SIF Banat-Crişana a cumpărat platforma IMGB de 60 de hectare în vederea dezvoltării unui proiect mixt.

,,Pentru platforma IMGB este organizat un concurs internaţional pentru cele 60 de hectare, iar cel mai probabil acolo vom vedea un proiect mixt cu birouri, rezidenţial şi tehnologie. Este un loc unde se pot dezvolta. De asemenea, lângă IMGB, la fostul Vulcan va fi construit un parc tehnologic, este o investiţie care în prima fază va fi de 37 mil. euro", a declarat Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF alături de CEC Bank.

El este de părere că localităţile "lipite" de Bucureşti ar trebui integrate în Capitală, având în vedere expansiunea actuală.

"Eu sunt un promotor al ideii de unire voluntară a UAT-urilor (unităţi administrativ-teritoriale – localităţi n.red.). Este de bun simţ ca Popeşti-Leordeni să fie o parte integrată a Sectorului 4 cum şi comuna Berceni ar fi la fel de normal deoarece aceasta ar fi singura modalitate prin care o metropolă se poate dezvolta. Spaţiul actual nu ne permite dezvoltarea iar oraşul trebuie să se extindă. În acest mandat voi iniţia măcar un studiu despre parametrii socio-economici pe care îi presupune comasarea celor două UAT-uri pentru a putea prezenta cetăţenilor informaţiile elaborate de specialişti. Trebuie să explicăm de ce sunt necesare unirea şi dezvoltarea, care sunt plusurile şi minusurile", a spus Daniel Băluţă.

Sectorul 4 are oficial în prezent 324.000 de locuitori, adică 17% din populaţia Bucureştiului, însă în realitate are peste 400.000 de locuitori, iar extinderea continuă pe măsură ce sunt construite noi proiecte rezidenţiale.

,,Pe hârtie sectorul 4 are 324.000 de locuitori, iar cel mai probabil sunt peste 400.000 de oameni."

,,În ritmul acesta putem atinge 500.000 – 600.000 de locuitori într-un timp scurt având în vedere dezvoltarea, iar un milion putem atinge prin uniri cu UAT-urile învecinate. La fel se vor dezvolta şi sectoarele învecinate", a subliniat primarul sectorului 4.

Dincolo de construcţia noii staţii de metrou din apropierea centurii actuale a Capitalei, primăria are în plan metroul să fie extins şi în afara Bucureştiului, spre comuna Berceni pentru a reduce traficul auto şi implicit poluarea.

"Suntem în procedură de realizare a documentelor cu Consiliul Judeţean Ilfov pentru a genera un nou parteneriat spre a aplica pentru Programul de Infrastructură Mare având ca obiectiv încă două sau trei staţii de metrou până în comuna Berceni, judecând acest ansamblu drept o zonă metropolitană, să gândim această regiune ca un hub tehnologic, o posibilitate de a dezvolta oraşul. Avem spaţii unde se pot organiza activităţi economice, sociale, culturale sau sportive. Ne-a interesat să analizăm sectorul 4 într-un întreg al Bucureştiului, în zona metropolitană. De aceea am generat aceste colaborări cu alte instituţii dar şi cu UAT-uri vecine precum Popeşti-Leordeni unde aproape am finalizat pasarela pietonală peste linia de metrou", a spus primarul.

Linia de metrou până în Berceni cel mai probabil va avea un mix între o componentă subterană şi una de suprafaţă în funcţie de ceea ce permite terenul respectiv. Staţia de metrou de lângă centură are termen de execuţie 22 de luni iar înainte de finalul anului viitor ar trebui să fie gata.

https://www.zf.ro/zf-investiti-in-romania/investiti-romania-daniel-baluta-primarul-s4-vor-construite-2-3-19897174
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#352
@TibiV, nu ai inteles, dar pot sa-ti explic.

In lumea civilizata asa se procedeaza: nu se asteapta 20-30 de ani in speranta ca se naste un nou cartier, ci se face un PLAN de catre autoritati pentru un nou cartier. Se definesc exact strazile, utilitatile, locatia scolilor, zonelor comerciale, zonelor de promenada si cu restaurante, etc.. Inclusiv se defineste exact pe fiecare teren ce se va construi, bloc mai mic, mai mare etc... Statul executa efectiv partea comuna (strazi, utilitati), si apoi privatii pot incepe si ei. OBLIGATORIU ei trebuie sa se plieze pe ceea ce s-a stabilit prin planul de urbanism, adica nu se poate face o casa unde este prevazut un bloc si invers.

Inclusiv in Romania s-a procedat asa. De exemplu daca te uiti la Constanta, cartierul centru, care a fost construit in anii 1890-1900, cu Piata Grivitei in mijloc, are strazi perfect dreptunghiulare, late. Loturile de case sunt in buna masura la fel de mari, etc... Modelul a fost Barcelona.

Si in perioada ceausista, marile cartiere asa au aparut, s-a trasat reteaua de bulevarde mari, de strazi secundare si apoi s-au facut blocurile.

Faptul ca in ultimul timp dezvoltarea a fost haotica nu inseamna ca trebuie sa ramana asa haotica pe vecie.


Avantaje varianta 1 fata de varianta 2:
- costuri muuult mai mici (cel putin la jumatate)
- nu este afectata nici o artera aflata in circulatie (varianta 1 = necesara artera provizorie alternativa = costuri)
- in jurul viitoarelor statii se pot construi blocuri (cartiere urbanizate modern) - astfel utilitatea investitiei este muuult mai mare
- in varianta 2 prin centru, terenurile si cladirile din centru se vor scumpi f. mult, pe unele dintre ele se vor construi blocuri - dezvoltare haotica, costuri mari pentru dezvoltare
- traseul 1 perfect drept, 2 .... nu are rost sa dezvoltam (#funiaînSac)
- traseu 2 - artera actuala prin localitate f. ingusta, va fi nevoie de exproprieri si daramari de imobila in locul in care se vor face statii

Dezvoltarea unui cartier nou modern urbanizat, planificat, dureaza ca. 10-20 de ani. Implementarea noului proiect de metrou va dura aprox. 10 de ani, cu tot cu studii, proiect, avize, lucrare - ceea ce este exact perioada in care vor fi finalizate si primele blocuri noi in cartierul nou.


sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Europaviertel_(Frankfurt_am_Main)
Asa arata un exemplu de cartier nou, facut in locul liniilor de cale ferata si depourilor din spatele garii Frankfurt.
In poza urmatoare se vede cum lucreaza pentru metrou in zona noua, latimea enorma al bulevardului lasata special pentru a permite lucrari la metrou si totusi traficul rutier sa fie posibil:


Intrati si aici pe street-view, o zona filmata in 2020 - in pozele de mai sus inca era spatiu viran, in departare, dar intre timp totul este construit: https://www.google.ro/maps/@50.1079233,8.6275956,3a,75y,124.18h,94.37t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipM9Si_yTmXF35Oko1dSqwSgPaM-6paV_UkyjRVZ!2e10!3e11!7i5376!8i2688

-----------------

Uite aici planurile pentru un alt nou cartier in Frankfurt pe un teren viran:
https://www.stadtplanungsamt-frankfurt.de/frankfurt_nordwest_neuer_stadtteil_der_quartiere_18798.html


Sunt planificate ca. 70.000 de unitati locative.

PS. Subliniez ca statul nu construieste nimic, in afara de metrou si drumuri. Totul este finantat de privati, pe terenuri private. Statul doar schimba utilitatea terenului din agricol in locuinte sau din depou de trenuri in locuinte. Cum procedeaza statul ca sa forteze constructia in timpul dorit? Daca un teren este destinat de ex. unui bloc cu 15 etaje si este in proprietatea statului, atunci cand il vinde pune conditia cumparatorului sa vina cu proiect gata si sa-l faca in 10 ani. Nu face, i se ia terenul inapoi (primeste banii inapoi) si este vandut altuia. Iar daca terenul este deja privat, atunci la fel exista o obligatie de construire intr-un termen, altfel apar amenzi. Proprietarul de teren agricol atunci are tot interesul sa vanda unui investitor (ca e clar ca obtine un pret bun) si la vanzarea asta iarasi investitorul are timp 10 ani sa faca, altfel amenzi etc.. de-l baga in insolventa. Deci daca nu reuseste, o sa vanda mai departe. Sunt rare cazurile cand, din cauza de conflicte in instanta, proprietari de negasit sau bolnavi sau indaratnici, treaba sa nu functioneze. Se mai intampla astfel sa ramana cate o parcela neconstruita, dar sunt exceptii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Pelicanul

M 2 în comuna Berceni ?  :lol: Apucați-vă copii de altceva. A, la carioci puteți continua, cariocile nu costă.  Dacă Băluță vrea metrou în Comuna Berceni de ce construiește stația de la cimitir suprateran ? Întreb pentru un prieten.
Și repet, poate vă însușiți critica, catenara NU e același lucru cu firul aerian de contact. Prin București eu n-am văzut decât alimentare prin șina III sau prin firul aerian de contact. Dacă ați văzut voi o catenară la metroul bucureștean dau de băut la toată echipa !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

oc7avian

@vancouver chiar are mare dreptate aici legat de abordare. Am văzut chestia asta în Brașov ca mini-intenție în zona mall-ului Coresi. Da, pro-rutier și doar două străzi care par nimic prin comparație cu ce s-a dezvoltat acolo haotic. Dar pot vedea potențialul a ce spune și îmi e ok să înțeleg că poate dura 5 ani până e un mic ceva acolo, nu tot. Pentru că e viziune de viitor. Evident, traseul său e o cariocă și poate fi corectat, dar nu e de neglijat.

@Pelicanul ai dreptate legat de diferențe, dar tehnic cred că putem găsi o soluție. Nu cuvântul ori ce avem până acum sunt impasul. Și nici nu trebuie mâine să fie gata tot. Putem pleca de la general la specific.

rizzuh

@Pelicanul cine a pomenit de catenara? De ce ar trebui catenara, sina a 3-a ce are? Oricum asta e detaliu tehnic, actualele trenuri nu se pot alimenta la putere maxima prin pantograf, dar asta nu inseamna ca nu se pot comanda altele care ar putea.

dr4qul4

Pana si vancouver zice ca in tarile cu apa calda statul face intai infrastructura (metrou/tren/tramvai,strazi) si apoi incep constructiile.
La noi e pe dos. Intai facem case, apoi ne chinuim sa facem strazi (pentru ca drumurile de servitute nu sunt strazi) si mai apoi ne dam seama ca nu avem loc nici macar pentru autobuze normale pe acele strazi asa ca bagam minibusuri si facem sensuri unice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@dr4qul4: suferim de un grav complex de inferioritate. Credem ca noi nu avem cum sa facem ce se face in tari din vest. Si atunci pur si simplu nimeni nu a anticipat dezvoltarea exploziva din Popesti-Leordeni, din Militari, din zona Ozana (acum 20 de ani era zona de care fugeai ca de Ferentari, acum sect3 si Camil Ressu, cu IKEA si ce mai e pe acolo e super ravnit), etc. Nici macar eu nu mi-am imaginat (de ex. aveam in 2006 banii si oportunitatea sa cumpar un teren de 2000mp in zona Auchan/Metro Militari - daca cumparam acum il dadeam la pret de cel putin 10 ori mai mare... Am zis ca prea e in camp ...  :lol:)

Deci nu este vreo prostia sau rea-vointa.

Dar putem sa invatam. Si pentru viitor sa ne organizam. Esential este sa facem un plan si planul sa includa un bulevard foarte lat, pe care fie si ulterior putem baga un metrou sau tramvai. Se pot imagina clustere de dezvoltare in jurul viitoarelor statii de metrou / S-Bahn, raza cluster de 500m (sa se ajunga in 7-8 min pe jos la statie si la magazine / gradinita orice). Urmatoarea statie cam la 1km, iar un cluster, etc...

Ca sa nu ai costuri fabuloase, ideal ar fi ca trenul / metroul sa circule terestru prin noile clustere de dezvoltare. Pentru asta trebuie pe cat posibil sa-ti lasi loc sa te dezvolti in directia asta peste ani...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

dr4qul4, vezi lotizările interbelice, de care am mai pomenit pe forum. Prima din Bucureşti a fost lotizarea Ioanid. Însă mi-au sărit toţi în cap, cum să iei terenul agricol al omului şi în loc să se îmbogăţească el, să faci drum şi parc?!
Cont (aproape) inactiv.

pasa_andrei

Astazi am fost sa vad si eu minunea. Nu lucra nimeni, probabil pentru ca era sambata si temperaturile destul de scazute.

Ciruculatia a fost deviata, sina a fost scoasa pe aproximativ 300m. Lucrarile abia au inceput, ii asteptam pe cei de la SOMET si restul asociatilor cu o mobilizare serioasa.

Termen de finalizare: Februarie 2023



Enjoy!