[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

#315
Cred ca are legatura si cu limbajul de lemn folosit. Real, doar doua termene ar trebui prezente la stiri: data inceperii proiectului si data preconizata de deschidere. Restul, garantii, executii etc sunt irelevante pentru "clienti".

Toate articolele astea au o cantitate enorma de detalii inutile, e.g.

QuoteValoarea totală de 214,888,005.09 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 179,972,728.00 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 152.976.818,80 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 26.995.909,20 lei va fi finanțată din bugetul AM POIM).

vs.

Proiectul de extindere va costa c215m de lei, dintre care c180m de lei provin din fonduri Europene.

Aceeiasi informatie spusa intr-o singura propozitie vs un paragraf intreg. In plus, nu are nevoie absolut nimeni sa stie ca proiectul va costa atatia lei si 9 bani (!!!).

sab

#316
Cred ca m-am lămurit de ce nu s-a inaugurat pasarela de stația Berceni. Drumul de acces este încă in lucru.






Sursa

jonny

QuoteÎncep lucrările la o nouă staţie de metrou.

"De mâine, dăm startul lucrărilor la noua staţie de metrou pe care o construim pe Şoseaua Berceni! Este un proiect extrem de important pentru toţi bucureştenii, pentru cei care folosesc acest mijloc de transport, dar mai ales pentru comunitatea noastră. Trebuie să vă anunţ că de mâine, odată cu demararea acestor lucrări, traficul în zonă va fi restricţionat pentru o perioadă de timp, pe o porţiune de 500 de metri, pe sensul de ieşire din Bucureşti. Conducem calm, cu atenţie şi fără să ne enervăm. Cel mai important lucru este să ajungem în siguranţă acasă, la locul de muncă sau acolo unde avem treabă", a scris primarul Sectorul 4 Daniel Băluţă pe Facebook.

Lungimea noului traseu, care va avea o cale dublă de rulare (două linii distincte, faţă de o singură linie, cum este în momentul de faţă) va avea 1,6 kilometri, precum şi şase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Şoselei.Berceni, fiind asigurată legatura printr-un pasaj pietonal subteran.

De asemenea, din cele două iesiri, se va face legatura directă cu parcarea de tip park &ride, care va fi amenajată în imediata apropiere.


Citeste mai mult: https://adevarul.ro/news/bucuresti/Incep-lucrarile-noua-statie-metrou-Soseaua-berceni-ceea-implica-restrictii-trafic-video-1_600406c55163ec427108ae97/index.html




dr4qul4

OK, vor fi 2 linii, dar metrourile vor circula de aici pana la Pipera? Sau vor merge doar 1 statie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Nu, nu va fi "pendula" - nu ai cum sa faci pendula fara sa distrugi frecventa pe restul M2.

Dar (privind in sens invers) doar unul din 2,3 sau chiar 4 trenuri dinspre Pipera va ajunge aici.

Rebrusarea se face foarte greu si acum la Berceni (fostul "Depou IMGB"), mult mai bine echipat.
Si acolo este de fapt "cuiul lui Pepelea" privind frecventa pe M2.
La pseudo-statia asta "Centura" rebrusarea va fi imposibila la 90 sau 120 de secunde.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Asta arata de ce initiativele de genul trebuie sa nu mai vina de la sectoare. In mod normal, un capat care sa permita rebrusarea la 90 de secunde ar trebui sa fie o cerinta de baza pentru orice extindere a M2.

sab

Proiectul nu l-a făcut Primăria. În mod normal, daca se cerea  ca acolo să ajungă toate trenurile si sa rebruseze la 90 sec, se făcea stația asa.
Oricum,să ajungă doar unul din 3-4 trenuri arată că acolo nu este nevoie de metrou. Arată cumva a situatia Republica-Pantelimon.

AndreiB

Ma refer la nivel de viziune. Extensia actuala e un pic "worst of both worlds" - nu e intr-o locatie extraurbana (e.g. camp intre CB si A0) unde poti face un P+R mare la suprafata pe parcela ex-agricola ieftina. Nu e legata la linia de centura feroviara pentru ipoteticul plan al Primariei Generale de metrou de suprafata (bun, rau, daca se face fara legatura la M2 utilitatea e mult prea scazuta). Nu permite extensii ulterioare fara modificari majore (e.g. access rutier cimitir), sau traseu lung pentru a subtraversa CB.

Singurele avantaje ale solutii actuale e ca e mai ieftina si ca e pe teritoriul Sectorului 4 - optiuni care cred ca provin din originea proiectului gandit de PS4.

subway

@Tibi
Dificultati de rebrusare ar fi mai degraba la Pipera

TibiV

Stiu asta...

Dar ia incearca sa faci rebrusare la "noua statie" DNCB sau cum naiba i-or spune...
Mai scoti 1,5-2 minute?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Oricum nu ai deocamdata trenuri pentru asa ceva si intreaga linie e cam varza cu probleme grele...

sab

Dar să zicem că se rezolva. Ce interval poți să scoți cu X-ul dinaintea stației?

subway

#327
Acelasi. Statia Baluta e frectie la picior de lemn, cum nu strica asa n-ajuta. Nici macar nu-ti trebuie cine stie ce studii sofisticate de trafic ca sa-ti dai seama ca e o statie de navetism incarcata doar de doua ori pe zi, dimineata si seara. Cimitirul nu va aduce calatori, nici macar pe cei aflati pe ultimul drum!
:)
In rest n-am ce comenta, asocierea castigatoare Somet-TIAB-UTI-Erbasu acopera intreaga gama de lucrari si ar trebui sa fie extrem de solida cu conditia sa nu se certe intre ei. Acum la inaintare intra Erbasu pentru eliberarile de amplasament.

sab

In acest caz te întrebi de ce era nevoie de metrou acolo si ce studii de trafic au făcut de au obținut finanțarea europeana.
Dar asta este, noi întâi vrem sa facem si ne apucam de lucrări, apoi ne întrebăm daca într-adevăr ne folosește si daca DA, cum ne folosim de obiectiv (adică daca merg toate metrourile acolo sau doar câteva pe ora/zi).

TibiV

- Nu era nevoie
- Studiile de trafic le-a facut primarul S4 uitandu-se pe fereastra la un rasarit de soare
- Finantarea europeana probabil pentru ca este verde (nu are tevi de esapament)
- Ne foloseste, chiar daca acolo va ajunge 1 metrou din 4. "Noi le-am oferit posibilitatea, dar ei sunt caposi: nu si nu, nu vor sa urce acolo in metrou!"

PS
NU intreba de ce mama Curtii de Conturi regia aia (MetroRex) nu a spus "daca tot prelungim, hai sa o ducem DINCOLO de DNCB... Ca daca tot a trecut omul (la volan) de mega-infecta intersectie DNCB-Berceni/DJ401, nu mai are rost sa se complice cu metroul...
Pai dupa ce va fi gata giratoriul suspendat, cand vii din comuna Berceni, cat de prost sa fii sa te opresti sa te urci in metrou, daca ai treaba in Bucuresti in orice alta parte decat pe traseul M2?...
Acum ar lua toti metroul daca ar fi disponibil la sud de DNCB, pentru ca intersectia cu DNCB le "mananca" o jumtatate de ora la dus, o jumatate de ora la intors...
Cand vor trece "fluierand" pe acolo, prosti ar fi sa ia metroul - ca poate au treaba in Ghencea, in Colentina, sau in Rahova... Stiu pe unii care locuiesc in Berceni si au o afacere (de familie) in Otopeni.
Viitorul giratoriu suspendat le va dovedi ca au ales bine locuinta, si ca pot castiga o ora traversand orasul la volanul masinii...
(Asa fac si acum... Dar injura o ora in plus.)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)