[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

Variante de lucru la nivel de SPF sau tema de proiectare SF?

TibiV

Statia Tineretului, acces A, saptamana trecuta.
Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=198&p=293283#p292339

Quote from: survolaSe iese de sub pământ. Se pregătește șapa.

by survola, on Flickr


by survola, on Flickr
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

115 milioane de euro pentru modernizarea unei linii de metrou

Proiectul pentru modernizarea celei mai aglomerate magistrale a metroului din Bucureşti a ajuns la Comisia Europeană.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/115-milioane-de-euro-pentru-modernizarea-unei-linii-de-metrou-1057082

sab

Trebuie sa ne pregatim pentru 4 ani de circulatie de cosmar pe M2...

danutzu_1069

Ăăă, cred ca este vorba de a deconta pe fonduri europene ceva cheltuieli care deja s-au facut sau se fac acum...
De ex. Tineretului are in lucru noul acces.. iar sina se inlocuiste in mod curent, ca o operatiune de intretinere... La fel si instalatiile electrice...

sab

La Tineretului cel mai probabil este vorba, intr-adevar, de decontarea cheltuielilor cu accesul in constructie.
In schimb, la sina informatiile sunt ca este vorba de inlocuirea completa a caii de rulare. Se pare ca se va folosi un alt sistem de traverse, care permite o viteza mai mare. Asta inseamna ca se va circula pe o linie pe masura ce se schimba un anumit tronson de sina. Cum macazurile sunt putine, va dati seama ce va urma.. De aceea dureaza 4 ani, iar lucrarile incep in 2019.
Mai multe informatii aici : http://www.fonduri-ue.ro/presa/comunicate/2590-mfe-a-transmis-comisiei-europene-pentru-aprobare-proiectul-major-pentru-modernizarea-magistralei-2

Vlad94

Oare cu aceasta modernizare vor pregati ceva si pentru introducerea trenurilor driverless pe aceasta magistrala?

danutzu_1069

Nu, ca face scandal sindicatul....
Si asa au facut "ca trenul in gara" cand a ramas doar conductorul, si a "disparut" ajutorul...

Ionut

Se poate estima cam care va fi deranjul? Interval de succedare trenuri? Întârzieri neprevăzute?

sab

Nu cred ca se poate estima deranjul, neavand experienta unei lucrari similare. Intervalul dintre trenuri va fi minim dublu fata de azi . 7-8 minute cel putin, estimez eu. Cel mai probabil se va circula fragmentat, adica cu vreo 3 metrouri de la un capat la altul.
Asa cum spuneam, nu avem prea multe macazuri , deci nu se poate merge "deranjat" doar cate o interstatie (care ar fi adaugat doar 2 minute).
Am putea sa ne imaginam cum va fi, daca ne gandim la evenimentele neplacute care se petrec din cand in cand (defectiuni, sinucideri...). Sincer, mi se pare horror, dar asta este...

TibiV

Ionut,
vezi ca subway a explicat niste chestii "dincolo"...

Se pare ca ar fi vorba despre inlocuirea intregii cai de rulare cu sistemul pe care l-ai fotografiat si tu pe M5, Feste Fahrbahn.
Adica deranj foarte MARE.
Cam ca diferenta dintre "reabilitare" si "reconstructie"
subway spunea ca ar fi preferat lucrari mai simple (reabilitare cu reparatii/remedieri punctuale): : https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=198&t=4515#p294457

Oricum, daca nu se rezolva capetele de linie (rebrusarile) nu se va castiga mare lucru in frecventa trenurilor....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Rezolva si rebrusmentul de la Berceni. Asta cred ca este cea mai mica bataie de cap.

TibiV

De unde stii?
Nu am vazut nicaieri scris negru pe alb treaba asta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Este adevarat ca nu scrie negru pe alb la aceasta modernizare, dar se stie ca Berceniul, asa cum este configurat acum, incurca. Si nu este mare lucru sa instaleze un X acolo, inteleg ca pe vremuri a existat. Nu au facut-o pana acum pentru ca oricum nu aveam suficiente trenuri care sa sustina un interval mai mic. Nu vad de ce ar schimba calea de rulare si nu ar instala un marat de macaz acolo.
Poate ca asta intra in investitia lui Baluta... :lol:.Apropo, cum se impaca "naveta lui Baluta" cu aceasta modernizare, sunt compatibile ?

subway

#119
Acolo unde nu sunt alte probleme structurale si deja e fundatie de beton cu traverse bibloc inlocuirea propusa cu blocheti individuali e destul de simpla si ar putea fi facuta in pauzele de noapte un pic prelungite combinate cu ceva intreruperi de week-end.
Acea naveta va complica introducerea de sina pe linia de probe, in rest nu ar trebui sa aiba interferente majore asupra circulatiei trenurilor pe M2, dispozitivul de linii existent permite.
Un an nou fericit si la multi ani!