Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stancosti

#90
Știre despre licitație pentru electrificarea liniei dintre Püspökladány și Biharkeresztes (care continuă în România spre Episcopia Bihor și Oradea).


https://www.railjournal.com/regions/europe/hungary-romania-line-to-be-electrified/


Xenos

Și aceasta în timp ce în România de pe vremea Guvernului Năstase (PSD, 2000 - 2004) electrificarea liniei Cluj - Oradea figurează în FIECARE program de guvernare, indiferent de orientare, dar fără să se facă nimic...rușine totală...

danny_cbu

Vreo sansa sa ajunga aceasta electrificare macar pe sectiune frontiera - gara oradea?
Gen sa vina locomotiva ungureasca pana in Oradea si sa nu se mai schimbe la granita

dan tm

Nu cred ca e posibil.Cel putin deocamdata.
Mai avem in tara o situatie similara, la Golenti-Vidin.
Exista separator intre retele exact la granita si nu se circula cu locomotive electrice BDZ.

dragos76

Apoi că schimbă locomotiva la graniță, că la Oradea, cam tot aia e (cel puțîn până intrăm în Schengen).


tom_sawyer

Linia feroviară Budapesta-Belgrad: Ungaria secretizează detaliile contractului cu China

Parlamentul ungar a votat marţi secretizarea pentru zece ani a detaliilor unui contract de finanţare de către China a liniei feroviare Budapesta-Belgrad, considerată drept cea mai importantă investiţie de infrastructură realizată vreodată în Ungaria, potrivit France Presse.

Detaliile contractului urmează să fie de asemenea secrete, căci divulgarea lor ar putea "ameninţa capacitatea Ungariei de a-şi realiza politica sa externă şi interesele sale comerciale", potrivit respectivului proiect de lege.

În virtutea acordului semnat cu Banca de stat chineză Exim, Ungaria va finanţa 85% din costul investiţiei - estimat la cel puţin 2 miliarde de euro - prin împrumut, iar cele 15% rămase, din propriile sale fonduri.

Linia va fi construită în parte de mediile de afaceri apropiate premierului Viktor Orban şi ar urma să facă parte dintr-un proiect de legătură feroviară între Europa Centrală şi portul Pireu din Grecia, gestionat de chinezi.

Linia Budapesta-Belgrad va fi primul proiect feroviar susţinut de China în cadrul Uniunii Europene, potrivit analiştilor, citaţi de AFP.

agerpres.ro

Vladul

Desi suna extraordinar pt vecinii unguri, cred ei ca o sa treacă marfurile chinezesti spre europa prin Ungaria... In realitate vor mai dura ani buni pana se va moderniza linia de la Budapesta pana la Pireu.. Ma refer la faptul ca in Macedonia de Nord si Grecia acest coridor este intr-o stare agravata de degradare si nu stiu cat intentioneaza statul falimentar grec sa finanteze aceste cai ferate. Sa nu mai zic ca pana intra Macedonia de Nord in Schengen mai dureaza cateva decenii  :-[..

Vlad94

^Grecia a modernizat deja deja linia Pireu-Salonic si acum se lucreaza la modernizarea tronsonului de la Salonic pana la granita cu Macedonia de nord.

bogdymol

O harta cu toate caile ferate din sud-estul Europei:



@Ionut: poate o pui si pe prima pagina a acestui thread, pentru referinta pe viitor?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Pus, multumesc, bună harta! Nu stiu cat e de precisă dar :thumbsup:

tom_sawyer

Electro-diesel tram-train order expanded to support service increase

HUNGARY: National passenger operator MÁV-Start has exercised an option for Stadler's Valencia plant to supply a further four Citylink electro-diesel tram-trains for the route being developed to link Hódmezővásárhely with Szeged.

The country's first tram-train project aims to provide a high-quality service for daily commuters between the two cities, which are 25 km apart. Both have inconveniently located railway stations, meaning the majority of public transport commuting is currently by bus. The tram-trains will use 600 V DC electric power on the street-running sections in the two cities, and will be powered by two low-emission diesel powerpacks rated at 390 kW on the main line.

railwaygazette.com

Dominik

Serbia va construi pana in 2023 o linie e cale ferata rapida intre Beograd si Nis, linia ferata va masura 204 km, iar trenurile vor circula cu pana la 200 km/h, distanta va putea fi parcursa intr-o ora si 20 min.

You're in Steelers Country

tom_sawyer

Electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor, "replicată" în Ungaria. Proiect de 128 milioane de euro

Autoritățile maghiare au lansat o investiție în infrastructură care vine în completarea proiectului românesc privind electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor. Astfel, un tronson de 54 km de cale ferată (între Püspökladány şi Biharkeresztes), în apropierea graniței cu România, va fi modernizat și electrificat. În Ungaria, electrificarea va fi gata în 2022, iar în România abia în 2026.

https://clubferoviar.ro/electrificarea-cluj-napoca-episcopia-bihor/

https://hirado.hu/2020/10/29/linia-de-cale-ferata-dintre-puspokladany-si-biharkeresztes-dinapropierea-granitei-cu-romania-va-fi-modernizata/

danny_cbu

Sper ca macar sa se schimbe ceva in bine la trecerea granitei si sa nu se mai piarda o ora ca pana acum.
Macar sa termine romanii sectorul granita-Gara Oradea odata cu sectorul unguresc ca sa se elimine doua schimbari de locomotiva.
In ceea ce priveste controlul la granita, prin negocieri bilaterale se poate rezolva si asta ca sa scada timpul de stationare.