Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Republica Moldova a lansat licitatia pentru modernizarea unui tronson major de cale ferata

Compania de Cai Ferate din Moldova (CFM) a lansat licitatia pentru selectarea constructorului care va desfasura lucrarile de reabilitare a infrastructurii feroviare. Licitatia va fi efectuata pe platforma oficiala BERD pentru achizitii electronice a clientilor (ECEPP), iar companiile interesate, care vor sa depuna ofertele, urmeaza sa se inregistreze pe platforma ECEPP. Licitatia anuntata se va desfasura în doua etape, unde prima presupune prezentarea doar ofertelor tehnice, iar dupa aceea, ofertantii potriviti vor fi invitati sa-si prezinte ofertele financiare în etapa a doua a licitatiei.

Compania selectata va fi responsabila pentru proiectarea si reabilitarea a liniei feroviare Bender – Basarabeasca – Etulia-Giurgiulesti, pe o distanta de aproximativ 233 de kilometri, precum si de efectuarea lucrarilor de renovare a statiei Giurgiulesti. Scopul contractului consta in reinnoirea si modernizarea liniilor de cale, control comanda si semnalizare, telecomunicatii, treceri de nivel si echipamente de alimentare cu energie.

Astfel, Compania de Cai Ferate din Moldova (CFM) intentioneaza sa utilizeze banii din împrumuturile acordate de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare. Planul de renovare a infrastructurii face parte din amplul si ambitiosul Proiect de Restructurare si Reorganizare a sectorului feroviar din Republica Moldova, finantat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, Banca Europeana de Investitii si Platforma de Investitii pentru Vecinatate (PIV) a Uniunii Europene (UE).

Datorita acestui proiect, CFM va consolida competitivitatea, va creste capacitatea si siguranta transportului feroviar. CFM va deveni mai competitiva si va promova un mod de transport mai ecologic. In plus, in curand, CFM intentioneaza sa lanseze o alta licitatie pentru selectarea companiei care va realiza implementarea sistemul informational de management al energiei. CFM a mai anuntat ca a semnat si contractul pentru achizitionarea a 12 locomotive noi. Acestea vor fi livrate la inceputul lui 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A inceput proiectarea centrului de control integrat al traficului din Serbia

RZD International a lansat lucrarile de proiectare necesare constructiei Centrului de Control Integrat al Traficului (ITTC) din Serbia. Grupul de lucru format din experti rusi si sarbi realizeaza verificari la facilitatile de infrastructura feroviara din Serbia. Prin aceste verificari, se intentioneaza identificarea conditiei elementelor de infrastructura feroviara din Serbia care are ca scop pregatirea ofertelor tehnice si comerciale pentru infiintarea ITTC. Se are in vedere verificarea a peste 200 de elemente, inclusiv statii, substatii de tractiune, izolatoare de sectionare si sisteme de telecomunicatii.

Centrul de Control Integrat al Traficului va permite integrarea noilor tehnologii de management al traficului feroviar si monitorizarea constanta a traficului trenurilor, cresterea capacitatii de manipulare, dar si optimizarea costurilor operationale si a nivelului de siguranta a transportului pe coridoarele pan-europene 10 si 11. Conform specificatiilor de proiectare furnizate de Caile Ferate Sarbe la sfarsitul lui 2018, realizarea ITTC include sistemul de centralizare, dispecerizarea dispozitivelor de alimentare cu energie electrica, furnizarea tipurilor de comunicare necesare, constructia infrastructurii auxiliare, crearea sistemelor automate si a sistemului computerizat, furnizarea echipamentelor relevante, instalarea facilitatilor de siguranta tehnica si crearea conditiilor de diagnoza a materialului rulant.

Contractul in valoare de 230 de milioane de euro privind proiectarea si constructia Centrului de Control Integrat al Traficului in Serbia a fost semnat in ianuarie. Acesta include lucrari in cadrul celei de-a doua faze a liniei Stara Pazova – Novi Sad care include lucrarile de reconstructie si modernizare pe sectiunea existenta si constructia liniei duble cu o lungime totala de 40,4 km. Dupa finalizarea proiectului, trenurile vor circula cu o viteza de 200 km/h. Sectiunea Stara Pazova – Novi Sad face parte din linia de cale ferata Belgrad-Budapesta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina si Slovacia au semnat un acord pentru dezvoltarea terminalelor logistice

,,Anul trecut, Ucraina a fost inclusa in Planul de Actiune pentru Investitii Straine TEN-T. Cu siguranta vom reusi daca ne unim eforturile cu Slovacia pentru a construi noi centre logistice. Dupa inaugurarea tunelului feroviar Beskid, traficul pe teritoriul Ucrainei si Slovaciei poate creste substantial si ar trebui sa profitam de acest lucru", a declarat Volodymyr Omelyan.

In cadrul Parteneriatului Estic, CE si Banca Mondiala au elaborat Planul de Actiune pentru Investitii TEN-T conform caruia regiunea are nevoie de investitii in valoare de 13 miliarde de euro pana in 2030. Pentru Ucraina, investitiile necesare in sectorul de transport se ridica la 4,45 miliarde de euro. Cele 39 de proiecte prioritare includ sectorul rutier, cel feroviar, cel aerian, porturile si caile navigabile interioare. 9 dintre aceste proiecte se refera la dezvoltarea infrastructurii feroviare cu o investitie necesara de 851 milioane de euro pentru 530 de km de cale ferata.

Reprezentantii ministerelor celor doua tari au discutat despre dezvoltarea Drumului Matasii, si anume despre masurile de organizare a traficului de containere din tarile UE catre China si invers pe teritoriul Ucrainei si Slovaciei si despre dezvoltarea centrelor logistice in Mukachevo, Chop si Kosice. ,,Ucraina si Slovacia au o viziune strategica comuna pentru dezvoltare. Realizarea unui complex logistic in Kosice poate transforma Ucraina si Slovacia intr-o poarta de acces intre Asia si Europa si intr-un hub logistic mare", a explicat Dana Meager.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Proiectul feroviar Belgrad – Budapesta este prioritar pentru Serbia

In timpul unei intalniri cu Ministrul Inovatiei si Tehnologiei din Ungaria, Laszlo Palkovich, Ministrul sarb al Transporturilor, Zorana Mihajlović, a anuntat ca linia de cale ferata Belgrad – Budapesta este un proiect prioritar. ,,Impreuna, implementam un proiect foarte important pentru cele doua tari, iar constructia unei linii rapide intre Belgrad si Budapesta a fost principalul subiect de discutie al intalnirii", a declarat Mihajlović. Linia de cale ferata Belgrad-Budapesta are o lungime totala de 350 km, din care o sectiune de 184 km se afla pe teritoriul Serbiei.

In aprilie 2018, China Railways International si China Construction Company, cele doua companii responsabile cu reconstructia sectiunii Belgrad-Stara Pazova, parte a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta, au invitat companiile interesate sa depuna oferte pentru executia lucrarilor la terasament, a lucrarilor la suprastructura liniei si pentru achizitia materialelor. In iulie, Serbia si China au semnat un acord in valoare de 943 de milioane de euro pentru modernizarea si reconstructia liniei Belgrad-Budapesta. In cadrul proiectului, RZD International realizeaza si lucrarile de constructie si modernizare a liniei duble pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad cu o lungime de peste 40 km. Valoarea contractului este de 248 de milioane de dolari.

Proiectul este inclus in noul program de investitii in valoare de 5 miliarde de euro care incepe anul acesta si include proiecte pentru toate modurile de transport. Proiectul de modernizare a liniei Nis-Dimitrovgrad este si el evidentiat in noul program de investitii. Proiectul prevede lucrarile de modernizare si electrificare a liniei de 100 km, in partea de est a tarii. De asemenea, proiectul mai include si constructia unei centuri in jurul orasului Nis. Conform estimarilor, costul proiectului se ridica la 260 de milioane de euro, din care UE a aprobat o co-finantare in valoare de 75 de milioane de euro. Restul sumei va fi acoperit de guvern si de BEI.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina va lansa procedura de concesionare a statiilor

Ministrul Infrastructurii din Ucraina, Volodymyr Omelyan, a anuntat ca sectorul feroviar este gata pentru procesul de liberalizare care va incepe cu concesionarea statiilor. Pentru implementarea acestei proceduri, experti din cadrul Bancii Mondiale vor lucra la o strategie de reformare a Ukrzaliznytsia, concentrandu-se asupra imbunatatirii eficientei operationale, calitatii serviciilor si reducerii riscurilor procesului de liberalizare a pietei.

Conform declaratiilor ministrului, exista un interes deosebit din partea potentialilor investitori fata de proiectele pilot cu privire la concesionarea statiilor de cale ferata. In prima faza, procedura se refera la statiile din Kiev, Liov si Mykolaiv, unde autoritatile municipale sunt gata pentru concesionare. ,,Obiectivul nostru este sa transformam statiile in huburi confortabile cu spatiu public si toate facilitatile necesare. Ministerul lucreaza deja la dezvoltarea statiilor de cale ferata folosind parteneriate public-private in colaborare cu experti straini si Echipa de Sustinere a Reformei", a explicat ministrul.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria lanseaza un proiect de modernizare a statiilor de cale ferata

Ministrul bulgar al Transporturilor, Rossen Jeliazkov, a anuntat ca planuieste sa lanseze lucrari de reparatii, modernizare si reconstructie pentru mai multe statii de cale ferata din tara. Programul include modernizarea statiilor Iskar, Karnobat si Nova Zagora, dar si constructia unor statii noi in Obelya si Kostenets. ,,Investitiile facute in ultimii ani in infrastructura feroviara sunt reale si vizibile", a declarat Jeliazkov. Proiectul include renovarea completa a cladirii de receptie, sisteme noi eficiente din punct de vedere energetic, instalarea unui sistem tehnologic modern pentru alimentarea cu energie, incalzire, ventilatie si aer conditionat, dar si proiectarea si implementarea consolidarii structurii si reabilitarea elementelor cladirii.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Legătură feroviară din Slovacia spre Ucraina. Cea din România mai așteaptă

Căile ferate ucrainene și cele slovace vor deschide luna viitoare o legătură feroviară între localitățile Kosice (Slovacia) și Mucacevo (Ucraina). Prima cursă între Kosice și Mucacevo este planificată pentru 9 iunie 2019 și va costa 7,5 euro, potrivit căilor ferate ucrainene (Ukrzaliznytsya), informează agenția ucraineană BucPress. Durata călătoriei va fi de patru ore, iar linia are ecartament european. Trenul va merge pe ruta Kosice – Chierna nad Tisou – Chop – Mucacevo. O călătorie de probă pe această rută a avut loc în data de 2 aprilie. Noua cursă  va conecta nu numai orașele ucrainene și slovace, dar va permite deasemenea pasagerilor să se îndrepte și spre alte rute. Vor fi disponibile legături în direcția Odessa, Kiev, Harkov și Lvov pe partea ucraineană, pentru cei care vin din Slovacia, și în direcția Bratislava și Praga, dinspre Ucraina.

Cât privește relația feroviară Cernăuți – Suceava, alt proiect regional important, aceasta rămâne un vis frumos. Compania feroviară ucraineană nu are în plan pentru viitorul apropiat lansarea unor curse feroviare între orașele Cernăuți și Suceava, cu transfer la Vadul Siret. Șeful diviziei de călători a căilor ferate ucrainene, Oleksandr Krasnoștan, a declarat recent că nu sunt vagoane suficiente și că traficul de pasageri în direcția României este relativ scăzut.

,,Spre România nu vom lansa deocamdată curse noi. Lansăm curse pe direcțiile cu un număr semnificativ de pasageri, așa cum e Polonia și Ungaria. Lansarea unei rute Cernăuți – Suceava a fost inițiată de Administrația regională de stat Cernăuți. Din păcate, nu poate fi realizată o asemenea rută. Nu avem locomotive suficiente și nici vagoane. Suntem disponibili pentru o colaborare cu conducerea regiunii pentru ca în comun, adică cu finanțare comună, să achiziționăm trenuri", a specificat Oleksandr Krasnoștan. În primăvara anului 2017 președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a solicitat introducerea perechilor de trenuri pe ruta Suceava -Cernăuți, având loc mai multe întâlniri atât între reprezentanți ai administrației cât și ai specialiștilor respectivi. Ministerele de resort din România și Ucraina au semnat în mai 2018 un protocol privind lansarea rutei.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Calea ferată a Republicii Moldova a încheiat anul trecut pe pierdere

Veniturile din vânzării ale companiei de cale ferată din Republica Moldova s-au redus anul trecut cu 5% față de 2017. Veniturile s-au cifrat la 937 milioane lei, respectiv 46,85 milioane euro, potrivit publicației mold-street.com. Aceasta notează că este al doilea cel mai prost an din istoria companiei în ultimul deceniu, rezultate mai slabe fiind marcate doar în 2016 când vânzările au atins doar 909 milioane lei. Dacă în 2017 compania a înregistrat un profit de 7,14 milioane lei, anul trecut rezultatul a fost negativ, respectiv o pierdere de 73 milioane lei (3,7 milioane euro). În perioada 2013-2016 au fost înregistrate pierderi cifrate între 30 și 105 milioane lei (un euro echivalează cu 0,049 lei moldovenești).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ungaria a desemnat consultantul pentru proiectul liniei de TGV Budapesta – Varșovia

Agenția de dezvoltare a infrastructurii din Ungaria a desemnat companiile care vor realiza studiul de fezabilitate pentru linia de TGV Budapesta – Varșovia. Între cele două orașe sunt 800 km și călătoria poate dura între 9 ore și jumătate și 14 ore. O propunere vizează construcția unei linii care să permită viteze de peste 300 km/h, dar probabil că proiectul ar costa enorm. O variantă mai acceptabilă ar fi, cum au arătat consultanți din Polonia, să se aleagă un proiect mai ieftin care să scădă timpii de parcurs la 5 ore – 5 ore și 30 de minute, relatează Hotnews.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Gară din Bulgaria, renovată cu fonduri UE



Gara din Karnobat (30 de kilometri la vest de Burgas) va fi reabilitată cu ajutorul unei finanțări nerambursabile de 4 milioane euro primite de la UE. "Gara este extrem de importantă și este singura legătură feroviară dintre sud-estul și nord-estul Bulgariei, este a patra cea mai mare intersecție feroviară din țară și face parte din coridorul de transport Plovdiv – Burgas", a spus ministrul transporturilor, Rossen Zhelyazkov, în cadrul ceremoniei oficiale de la începutul lucrărilor de modernizare, potrivit novinite.com. El a subliniat că acesta este un pas către dezvoltarea direcției Burgas – Sindel (lângă Varna) care mai apoi va fi prelungită până la Ruse.

Stația de cale ferată de la Karnobat nu a fost reparată niciodată de la construirea sa în anii 1980. Lucrările prevăd inclusiv reparații ale peroanelor, renovare arhitecturală și montarea de ascensoare și alte facilități la persoanele cu mobilitate redusă. Modernizarea va dura doi ani. Finanțarea este asigurată de Programul Operațional "Infrastructură de transport și transport" 2014-2020.

În perioada actuală de programare, prin programul menționat, Bulgaria repară 6 gări, anume Karnobat, Poduyane, Iskar, Kazichene, Stara Zagora și Nova Zagora. Valoarea totală a proiectelor este de 30 de milioane de leva (aproximativ 15 milioane euro).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Calea Ferată din Moldova se pregătește de sezonul estival. Inspecție a directorului

"În perioada 20-24 mai 2019, Iurii Topala, director general al CFM, însoţit de şefii serviciilor de profil, au inspectat gospodăria magistralei pentru a stabili gradul de pregătire al acesteia pentru traficul estival de marfă şi călători, precum și activitatea tuturor domeniilor de bază ce asigură securitatea circulaţiei. Acţiunea este una tradiţională şi este organizată în conformitate cu Regulile de exploatare tehnică a Căii Ferate din Moldova", a postat CFM pe Facebook.

"Urmare a rezultatelor reviziei, membrii comisiei au stabilit că gradul de pregătire a infrastructurii feroviare este mai bun comparativ cu perioada similară a anului trecut. În scopul înlăturării deficiențelor și îmbunătățirii serviciilor transport marfă și transport călători, șefii filialelor au primit un șir de însărcinări privind respectarea de către subdiviziunile întreprinderii a tehnologiilor în vederea asigurării securităţii circulaţiei şi protecţiei muncii, îngrijirii construcţiilor, instalaţiilor, clădirilor de menire tehnică şi de serviciu", se mai arată în postarea CFM.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Reorganizare feroviară la Chișinău. Calea Ferată a Moldovei va fi divizată în trei societăți

O reorganizare feroviară la Chișinău este pe cale de a se produce în perioada următoare, prin divizarea în trei societăți a Întreprinderii de Stat Calea Ferată a Moldovei (CFM). Potrivit unui comunicat dat publicității de Ministerul Economiei și Infrastructurii de la Chișinău, fiecare societate pe acțiuni ar urma să fie responsabilă de câte un domeniu: infrastructură, călători și mărfuri. Totodată, ar urma să fie create Agenția Feroviară și Autoritatea de Investigare a Accidentelor, informează Agora.md. În comunicat se mai menționează că piața feroviară din Moldova trebuie să fie deschisă pentru ,,actori privați și atragerea noilor operatori feroviari".

ClubFeroviar.ro

Ionut

China dă banii Ungariei pentru o linie feroviară Budapesta – Belgrad, parte a Coridorului China – Pireu – UE

Guvernul țării vecine aplică pentru un împrumut chinez destinat construcției feroviară Budapesta-Belgrad, proiect pe cale să înceapă. Ministerul Finanțelor din Ungaria a înaintat o cerere de împrumut pentru implementarea secțiunii maghiare din linia de cale ferată Budapesta-Belgrad către Eximbank din China, în numele guvernului maghiar, potrivit MTI. Acordul de împrumut va fi pregătit pentru semnare după o evaluare, deschizând calea pentru planificarea proiectului și obținerea autorizațiilor. Contractorii principali implicați în modernizarea liniei Soroksár (regiune a Budapestei) – Kelebia (sudul Ungariei) au semnat acordul de investiții pe 24 mai, iar acesta va intra în vigoare la adoptarea contractului de credit cu Eximbank din China, a declarat la finele săptămânii trecute, Mihály Varga, ministrul de finanțe. Împrumutul Eximbank va asigura 85% din necesar, restul urmând să vină din surse proprii ale Ungariei.

Data finalizării proiectului este 2023. Guvernul simplifică procedurile astfel încât autoritățile competente să poată obține rapid aprobările necesare. Modernizarea infrastructurii feroviare Budapesta-Belgrad va fi una dintre cele mai importante investiții în infrastructură din Europa Centrală și de Est, cu contribuții financiare și tehnice chineze, a afirmat ministrul Varga.

Linia de cale ferată dintre Budapesta și Belgrad, care va fi modernizată în urma unor acțiuni de cooperare maghiaro-sârbo-chineze, va reprezenta cea mai rapidă legătură de transport între sud-estul Europei și interiorul continentului, a declarat ministrul de externe Péter Szijjártó. Inițiativa "China Belt and Road" a creat un proiect de cooperare internațională care implică dezvoltarea semnificativă a infrastructurii, stimulează comerțul și promovează extinderea serviciilor financiare, a declarat el radioului public Kossuth. Ungaria poate profita de poziția sa geografică, deoarece Drumul Mătăsii, segmentul maritim, se termină în porturile grecești, a spus el. Acest lucru va genera concurență pentru a decide cine poate transporta mărfuri spre Europa interioară, în cel mai scurt timp, a adăugat el.

Lucrările vor începe de abia în 2020, cu un an mai târziu decât era planificat, potrivit informațiilor oferite de MTI. Costul lucrărilor de modernizare pentru sectorul lung de 152 de kilometri între Budapesta și granița cu Serbia era în  mai 2018 de 578 miliarde forinți maghiari (1,79 miliarde euro). Cea mai bună ofertă primită a depășit valoarea estimativă ciufrându-se la 693 miliarde forinți. Întrucât guvernul maghiar nu a fost pregătit să acopere diferența, a lansat o nouă procedură de achiziție publică.

Detalii despre controversele din spatele proiectului pe ClubFeroviar.ro

cristi5

Articol interesant sponsorizat de GFR pe Hotnews despre trenurile din Ucraina

https://m.hotnews.ro/stire/23307783






tom_sawyer

Guvernul Franței va contribui la reabilitare și modernizare liniei de cale ferată Chișinău – Ungheni

Guvernul Republicii Moldova și Guvernul Republicii Franceze au aprobat astăzi o Scrisoare de Intenție, privind finanțarea proiectului de reabilitare și modernizare a liniei de cale ferată Chișinău – Ungheni. Documentul a fost semnat de către Ministrul Economiei și Infrastructurii, Vadim Brânzan, și Secretarul de Stat pentru Afaceri Europene, Amélie de Montchalin.

Banii urmează a fi folosiți pentru procurarea de echipamentelor automatizate și reabilitarea a unor porțiuni de cale ferată.

radiochisinau.md