Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

BERD acorda un imprumut Cailor Ferate Ucrainene

Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a acordat Cailor Ferate Ucrainene (UZ) un imprumut prioritar in valoare de 150 de milioane de euro pentru achizitia a 6.500 de vagoane descoperite de marfa in cadrul unei licitatii deschise cu caracter international. Finantarea va fi combinata cu reformele de conducere a companiei in cadrul Cailor Ferate Ucrainene si a subsidiarelor sale. De asemenea, BERD va acorda asistenta Cailor Ferate Ucrainene in vederea certificarii si imbunatatirii procedurilor de achizitie din cadrul companiei si implementarii unui sistem informatic de management al energiei care sa imbunatateasca performanta companiei. Aceasta asistenta va fi finantata de Fondul Special al Actionarilor din cadrul BERD.

Modernizarea parcului de vehicule de marfa al Ucrainei este un factor major care contribuie la consolidarea integrarii regionale si internationale. Programul de investitii va contribui la mentinerea capacitatii companiei UZ, va imbunatati semnificativ eficienta acesteia si va reduce gazele cu efect de sera produse in timpul operarii. Conform estimarilor, emisiile de dioxid de carbon vor scadea pana la 80.000 de tone pe an datorita noului material rulant.

ClubFeroviar.ro

Ionut

UE investeşte peste 290 milioane de euro în transportul feroviar bulgar

290,4 milioane de euro vor fi investiţi în legături feroviare moderne, rapide şi sigure între Plovdiv şi Burgas, conectând unele dintre cele mai mari oraşe ale ţării cu Marea Neagră, scrie Novinite. UE vrea să susţină construirea coridorului feroviar de mare viteză Orient/East Mediterranean TEN-T, conectând Europa Centrală de cea de Sud-Est. Proiectul va reduce timpul călătoriei cu 40 de minute pentru pasageri.

ZF

tom_sawyer

Bulgaria si Grecia au semnat acordul pentru legatura feroviara

Prim-Ministrul Bulgariei, Boyko Borissov, si omologul sau grec, Alexis Tsipras, au semnat o declaratie comuna pentru dezvoltarea coridorului feroviar pe axa Salonic-Kavala- Alexandroupoli-Burgas-Varna-Ruse.

Acordul prevede infiintarea unei companii comune care va fi responsabila de implementarea proiectului. Guvernul Bulgariei a anuntat ca in decembrie se va elabora un acord-cadru interguvernamental pentru dezvoltarea proiectului
Pentru implementarea proiectului, ministrii de Transport din ambele state au semnat in 2017 la Kavala un Memorandum de Intelegere.

Proiectul prevede realizarea unei linii duble, electrificate, echipate cu ERTMS. Conform estimarilor, proiectul ar avea o valoare de 3,7 miliarde de euro.

Coridorul feroviar, care va conecta porturile ce apartin celor doua tari, are o importanta economica si strategica.
Constructia legaturii feroviare face parte dintr-un proiect amplu care vizeaza realizarea unui coridor de marfa multimodal care sa lege zona Marii Egee si Negre.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

Autorităţile de la Chişinău intenţionează "să treacă Prutul" cu autostrada Unirii (Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni) pe care vor să o aducă până la Chişinău, în acest sens urmând să fie construit, într-un proiect-cheie cu România, un pod la Ungheni, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, ministrul Economiei şi Infrastructurii din Republica Moldova, Chiril Gaburici.

Chiril Gaburici: [...] În primul rând, vorbim despre calea ferată a Moldovei şi ecartamentul european care lipseşte în Republica Moldova şi noi am iniţiat un proiect care ar uni Republica Moldova cu România sau cu Europa. Deci, construcţia unui ecartament ar fi unul dintre proiecte.

AGERPRES: Să revenim la proiectul privind ecartamentul. De unde vine finanţarea? Va avea şi România o contribuţie pe partea aceasta?

Chiril Gaburici: Este un proiect foarte scump, un proiect foarte mare şi o să încercăm ambele state să apelăm la granturi şi la finanţări, care urmează să se întâmple în perioada următoare. Acum avem de lucru, avem de pregătit toate materialele necesare. Este o idee care a fost susţinută de ambele părţi şi e important să facem acest lucru. Cu toţii cunoaştem ce se întâmplă când mergi cu trenul până la Iaşi sau până la Bucureşti. Aveţi de staţionat la frontieră o bucată bună de timp pentru că apare un alt ecartament în faţa trenului. Vom lucra, vom pregăti toate materialele astfel încât să putem aplica pentru granturi şi pentru finanţare.

agerpres.ro

Ionut

Reconstructia liniei Skutare – Orizovo va fi finalizata anul viitor

Modernizarea sectiunii de cale ferata de 26 km care leaga Skutare de Orizovo este finalizata in proportie de 86%, iar proiectul va fi gata anul viitor, a declarat ministrul bulgar al transporturilor Rossen Jeliazkov dupa verificarea proiectului. Reconstructia sectiunii de cale ferata Skutare – Orizovo are o valoare de 70 de milioane de leva (35,8 milioane de euro).

Proiectul prevede lucrarile de proiectare, de reconsolidare a terasamentului, instalarea noii linii, instalarea unei linii de contact noi pe sectiunea Skutare – Orizovo, lucrari la sistemele de siguranta si de telecomunicatii, reabilitarea cladirilor tehnice, cladirilor de receptie din Manole si Belozem, dar si Gara Opalchenets. In prezent, 70% din activitatile de constructie pe linia Sofia – Burgas au fost finalizate in cadrul celor doua exercitii financiare ale Programului Operational. ,,Majoritatea lucrarilor de infrastructura a fost finalizata. Ne ramane cel mai greu si cel mai important obiectiv, acela de a imbunatati confortul si de a reduce timpul de calatorie pentru pasageri", a declarat Jeliazkov. Conform ministrului, pentru a utiliza in mod rational capacitatea liniei de cale ferata Sofia-Burgas, este necesara achizitionarea de trenuri modulare noi care sa reduca timpul de calatorie la mai putin de 4 ore. Clientii BDZ trebuie sa beneficieze de curatenie in trenuri si conditii de calatorie mai bune.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria anunta modernizarea a sase gari pe linia Sofia-Burgas

Ministrul bulgar al transporturilor, Rossen Jeliazkov, a anuntat planurile de modernizare a sase gari importante de-a lungul liniei de cale ferata Sofia-Burgas. Modernizarea garilor face parte din a doua faza a proiectului de modernizare a liniei Sofia-Burgas cu o valoare totala de 320 de milioane de euro. Gara Nova Zagora va fi si ea modernizata in cadrul proiectului. Garile Iskar, Kazichene, Poduyane si Karnobat vor fi complet renovate.

Recent, UE a anuntat alocarea sumei de 293 de milioane de euro prin Fondul de Coeziune pentru modernizarea liniei Plovdiv – Burgas. In prezent, limitele de viteza pe linie variaza intre 50 si 80 km/h, iar dupa realizarea lucrarilor de reconstructie, trenurile pot atinge o viteza de pana la 160 km/h. Anuntul a fost facut in timpul prezentarii reconstructiei garii Stara Zagora in valoare de 11 milioane de leva (5,6 milioane de euro). ,,Fondurile vor fi alocate pentru o cladire complet noua, cu sistemul de telecomunicatii corespunzator, dar si pentru reabilitarea peronului si a zonei adiacente", a declarat ministrul.

,,Infrastructura este modernizata cu resurse financiare semnificative si implicare europeana. Pana in prezent, in cadrul exercitiilor financiare finalizate sau in desfasurare au fost investite aprox. 6 miliarde de leva (3 miliarde de euro) in infrastructura. Urmatorul exercitiu financiar nu prevede mai putine fonduri si are ca scop dezvoltarea unui transport durabil si rapid in Europa, ceea ce calea ferata poate oferi", a explicat Jeliazkow.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on February 19, 2018, 02:00:52 PM
Unda verde pentru linia feroviara catre Aeroportul din Kiev

Guvernul Ucrainei si-a anuntat sprijinul pentru construirea unei linii de cale ferata catre Aeroportul International Boryspil din Kiev. La randul sau, Prim-Ministrul Volodymyr Groisman, a subliniat faptul ca cererea pentru transport aerian este in crestere in Ucraina, insa aeroportul, cel mai mare din tara, nu este destul de accesibil prin mijloacele de transport public.

Construirea unei linii de cale ferata in lungime de 3,5 kilometri, direct catre aeroport, ar trebui sa inceapa in luna iunie 2018 si sa fie gata pentru a intra in serviciu comercial pentru pasageri pana la sfarsitul lui 2018.

Noul serviciu feroviar va circula intre Gara Kiev, va traversa doua statii intermediare si va ajunge apoi la Terminalul D al Aeroportului Boryspil. Durata unei calatorii pe acest traseu va fi de 35 de minute. Producatorul polonez de material rulant PESA va livra materialul rulant, acesta urmand sa asigure transportul a 2,67 milioane de pasageri anual.

Costul intregului proiect a fost estimat intre 22 si 30 milioane de dolari.

clubferoviar.ro

Kiev a inaugurat linia catre aeroportul Boryspil

In data de 30 noiembrie, Presedintele Ucrainei, Petro Poroshenko, a inaugurat legatura feroviara dintre Kiev si Aeroportul Boryspil.
Trenul express Kiev-Boryspil ajunge in 35 de minute de la statie la aeroport si are o frecventa de operare de 30 de minute in timpul orelor de varf si de o ora in restul timpului.

Proiectul in valoare de 15,6 milioane de euro (480 de milioane de grivne) prevede constructia unei linii de 4 km si a unei sectiuni catre ultima statie a terminalului D al aeroportului. In plus, va fi construit un pasaj suspendat peste autostrada M03 Kiev-Harkov, doua peroane acoperite pentru pasageri si un pasaj interior de trecere pentru pietoni care traverseaza aceste peroane catre Terminalul D al aeroportului Boryspil. Proiectul implica si reconstructia unui peron din Gara Centrala din Kiev.

Noua linie de cale ferata catre aeroport porneste din Gara Centrala din Kiev, trece prin doua statii intermediare si ajunge in Terminalul D al aeroportului din Kiev.
Un bilet simplu costa 80 de grivne (2,5 euro).

clubferoviar.ro

Ionut

Kosovo a primit o noua finantare UE pentru Ruta feroviara 10



Reprezentanti ai Uniunii Europene pentru Kosovo si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare au semnat un acord de garantare de 17,2 milioane de euro pentru lucrari de modernizare a retelei de cai ferate din Kosovo. Acest acord este o cofinantare din partea Uniunii Europene prin Cadrul de Investitii Balcanii de Vest (WBIF), iar BERD va implementa subventia UE. Subventia va finanta sectiunea centrala a Rutei feroviare 10 din Kosovo pe Coridorul Orient/Est-Med in Kosovo, acoperind 49% din lucrarile de reabilitare a 35 km de cale ferata si a 5 statii pe sectiunea dintre Fushë Kosovë, in apropiere de capitala Pristina, si Mitrovicë.

Proiectul a beneficiat si de o finantare in valoare de 1,5 milioane de euro din partea Donatorilor Bilaterali WBIF si BERD care acopera proiectarea, documentatia necesara licitatiei si asistenta in implementarea proiectului. In plus, UE a furnizat o finantare in valoare de 0,5 milioane de euro pentru pregatirea studiului de fezabilitate de-a lungul intregii Rute feroviare 10. Proiectul detaliat si dosarul de licitatie pentru Faza a II-a sunt aproape finalizate, iar lucrarile de constructii pot incepe in al treilea trimestru din 2019. Data finalizarii este sfarsitul lui 2024. Odata finalizat, proiectul va asigura un transport feroviar sigur si eficient pentru aproximativ 50% din populatia statului Kosovo.

,,Constructia principalei linii de cale ferata prin Kosovo ne va oferi o legatura cu tarile vecine si mai departe catre Uniunea Europeana in ambele directii – nord si sud. Semnam acordul care acopera 35 km de linie din Fushë Kosovë catre Mitrovica. In acelasi timp, am aplicat deja pentru obtinerea unei finantari pentru a treia faza a proiectului – 42 de km de cale ferata catre granita cu Serbia in valoare de peste 24 de milioane de euro doar pentru lucrari fizice", a declarat Bedri Hamza, Ministrul de Finante din Kosovo.

Alte doua imprumuturi in valoare de 39,9 milioane de euro si 42 milioane de euro au fost alocate in 2015 de catre BERD si BEI. In februarie 2018, Kosovo a primit si o cofinantare in valoare de 38,5 milioane de euro din partea UE prin WBIF pentru prima faza a lucrarilor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina contracteaza servicii de consultanta pentru un proiect de electrificare feroviara

Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a publicat cererea de exprimare a interesului pentru supravegherea lucrarilor de constructie si management de proiect pentru lucrarile de electrificare din Ucraina. Data de inchidere este 5 februarie 2019, iar bugetul este de 6 milioane de euro. Proiectul implica electrificarea liniei de cale ferata Dolynska – Mykolaiv – Kolosivka, din sudul Ucrainei, catre porturile ucrainene de la Marea Neagra, pe o lungime totala de aproximativ 253 km. Caile Ferate Ucrainene au primit un imprumut de la Banca Europeana de Investitii si un imprumut BERD pentru a acoperi costul proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare din Ucraina. Proiectul va fi finantat de BEI si BERD si consta in lucrari de electrificare, montarea celei de-a doua linii, realizarea proiectului liniilor fara statii, dar si modernizarea sistemului de centralizare, semnalizare si telecomunicatii in statii si pe linii.

Proiectul va fi implementat in doua faze. Prima faza prevede sectiunea Dolynska – Mykolaiv cu o lungime de 148 km, iar a doua faza include electrificarea unei sectiuni de 105 km intre Mykolaiv si Kolosivka. Lucrarile se vor desfasura in perioada 2019-2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia si Rusia negociaza un nou contract pentru modernizarea infrastructurii feroviare

Presedintele Cailor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, si ministrul sarb al transportului, Zorana Mihajlovic, au discutat posibilitatea semnarii unui nou contract pentru reconstructia sectiunii de cale ferata cu o lungime de 210 km Valjevo – Vrbnica – frontiera cu Muntenegru si constructia unui Centru de Control al Traficului Feroviar Integrat in Serbia. Cei doi parteneri au discutat si posibilitatea de a furniza impreuna servicii de intretinere pentru infrastructura feroviara din Serbia.

Pana in prezent, RZD International a finalizat primii 10 km pe sectiunea Stara Pazova – Indjia a liniei de cale ferata Belgrad – Budapesta pentru circulatia trenurilor cu o viteza de 200 km/h. De asemenea, constructia tunelului Chortanovci cu linie dubla si a viaductului de 3 km in campia Fluviului Dunarea pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad se realizeaza conform programului. Incepand cu 2014, RZD International, parte a holdingului Caile Ferate Ruse, a realizat lucrari extinse de constructie si modernizare a infrastructurii feroviare din Serbia. Pana in prezent, compania a finalizat reconstructia sectiunii Belgrad – Pancevo, a facilitatilor feroviare din cadrul proiectului de dezvoltare a Coridorului de Transport Transeuropean X si a sectiunii Resnik – Valjevo, parte a liniei Belgrad – Bar. De asemenea, Serbia a achizitionat automotoare diesel fabricate in Rusia. In martie 2018, Caile Ferate Ruse si Guvernul Serbiei au semnat un Memorandum pentru dezvoltarea unui parteneriat strategic si implementarea comuna a proiectelor de infrastructura feroviara in Republica Serbia.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Proiectele TEN-T din Ucraina, evaluate la 4,5 miliarde de euro

In cadrul Strategiei Nationale de Transport, ,,Drive Ukraine 2030" pentru perioada pana in 2030, au fost incluse 39 de proiecte de infrastructura in cadrul Planului Indicativ de Actiune si Investitii TEN-T. Valoarea totala a proiectelor este de 4,5 miliarde de euro, acestea fiind cofinantate cu fonduri mixte alocate de Banca Europeana de Investitii, Banca Mondiala si prin parteneriate public-private. ,,Planul a fost pregatit de Comisia Europeana si Banca Mondiala pentru dezvoltarea legaturilor de transport in regiunea Parteneriatului Estic. Am dezvoltat acest plan cu sustinerea partenerilor europeni si il vom implementa impreuna", a declarat Volodymyr Omelyan, Ministrul Infrastructurii, in timpul unei intalniri cu Hugues Mingarelli, Ambasadorul UE in Ucraina.

Planului Indicativ de Actiune si Investitii TEN-T pentru Ucraina contine 9 proiecte feroviare cu o valoare totala de 851 de milioane de euro si care insumeaza 530 km de linii de cale ferata. Ucraina face parte deja din Reteaua de Transport Trans-Europeana si devine un participant important la dezvoltarea coridorului de transport Europa-Asia. ,,Pentru prima data, reteaua de transport ucraineana devine parte a coridoarelor strategice de transport si logistica ale Uniunii Europene. Implementarea Planului Indicativ de Actiune si Investitii TEN-T va consolida semnificativ integrarea europeana a Ucrainei care, pe viitor, va deveni parte integrata a retelei de transport pan-european", a declarat ministrul. Ministrul a declarat ca Uniunea Europeana va sustine Ucraina in implementarea Strategiei Nationale de Transport pana in 2030.

ClubFroviar.ro

Ionut

Ucraina este pregatita sa se alature coridoarelor europene de transport feroviar

Compania de Cai Ferate din Ucraina (Ukrzaliznytsia) a anuntat ca este pregatita sa se alature, impreuna cu statele membre ale Parteneriatului Estic, planului de extindere a coridoarelor europene de transport feroviar. Reamintim ca in ianuarie 2019, Comisia Europeana a luat decizia de a aloca suma de 13 miliarde de euro pentru extinderea coridoarelor europene strategice de transport ale catre statele Parteneriatului Estic, vecine cu Uniunea Europeana (Ucraina, Belarus, Republica Moldova, Armenia, Azerbaidjan si Georgia). Din aceste fonduri, doua miliarde de euro vor fi directionate exclusiv catre proiecte de cale ferata.

Tot din aceste fonduri, Ucraina ar putea primi suma de 850 milioane euro pentru implementarea proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare. Planul de investitii anuntat in ianuarie 2019 a fost dezvoltat de catre Comisia Europeana in cooperare cu Banca Mondiala. Proiectul lansat de catre Uniunea Europeana asigura modernizarea si electrificarea unor retele strategice. In ultimii ani, Ukrzaliznytsia a investit mult in dezvoltarea infrastructurii feroviare. In acelasi timp, atragerea fondurilor din partea Uniunii Europene, pentru proiecte de infrastructura, ar consolida semnificativ potentialul de tranzit din Ucraina", a punctat Yevhen Kravtsov, presedintele Consiliului de Administratie al Ukrzaliznytsia.

Kravtsov a anuntat ca anul trecut, din capitalul primit, in valoare de 16,9 hrivna (548 milioane euro) Ukrzaliznytsia a cheltuit 5 miliarde de hrivna (162,2 milioane euro) pe investitii in dezvoltarea infrastructurii feroviare. Astfel, in 2018, Ucraina a modernizat 300 kilometri de cale ferata, pe linii catre principalele directii ale retelei TEN-T.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria acorda operatorilor straini acces la reteaua feroviara

Modificarile la Legea Transportului Feroviar, adoptata la 7 februarie de catre Parlamentul de la Sofia, faciliteaza acum operatorilor straini, de transport feroviar de pasageri, accesul la reteaua feroviara din Bulgaria. Agentia Executiva pentru Administratia Feroviara (RAEA), din Bulgaria, va trebui sa garanteze operatorilor straini accesul la reteaua feroviara si la terminalele destinate diverselor servicii, dar, mai ales, va trebui sa recunoasca certificatele uniforme de siguranta feroviara eliberate de catre Agentia Europeana a Cailor Ferate (ERA).

Certificatul unic, eliberat de catre ERA, va inlocui actualele certificate Partea A, eliberat de catre statul membru al Uniunii Europene, stat in care este inregistrat operatorul si Partea B, eliberat in fiecare stat UE in care respectivul operator intentioneaza sa ofere servicii de transport. RAEA va putea, de asemenea, sa elibereze, la randul sau, astfel de certificat unic, insa doar daca operatorul de transport feroviar de pasageri intentioneaza sa circule pe reteaua bulgara.

Cu toate acestea, modificarile aduse legislatiei permit limitarea accesului la reteaua bulgara daca, pe anumite sectiuni, transportul de pasageri este efectuat de catre BDZ, operatorul national de transport feroviar de pasageri. Fireste, pe sectiunile in cauza BDZ va trebui sa aiba incheiate contracte de serviciu public, valabile pana in 2024. Refuzul de a garanta accesul unui operator strain poate fi justificat doar daca transportul pe respectiva ruta ar duce la afectarea balantei economice a contractului de serviciu public atribuit BDZ. Important de mentionat este faptul ca niciun operator strain nu va primi, de la stat, subventii pentru desfasurarea serviciilor de transport feroviar de pasageri. Subventiile se acorda operatorului national de transport feroviar de pasageri, BDZ.

ClubFeroviar.ro

Stancosti

#73
De la 1 februarie a fost întrerupt traficul de călătorie între Belgrad și Novi Sad, pentru lucrări de reconstrucție a căii ferate.

În același timp, linia deschisă traficului de călători în octombrie 2018, între Zrenjanin și Novi Sad, a fost de asemenea închisă traficului de călători, cel mai probabil pentru a prelua traficul de marfă de pe Belgrad - Novi Sad.

Serbia rămâne singura țară vecină României față de care niciun tren de călători nu trece frontiera de stat. 

Ionut

O companie italiana va moderniza o sectiune din Rail Route 10 pe teritoriul Kosovo

InfraKos, administratorul de infrastructura feroviara din Kosovo, a atribuit companiei italiene Generale Costruzioni Ferroviarie (GCF) un contract in valoare de 210 milioane euro pentru modernizarea sectiunii Fushe Kosova-Hani i Elezit. Linia face parte din Rail Route 10, coridorul feroviar ce porneste de la granita Kosovo-Serbia catre granita Kosovo- Republica Macedonia de Nord. Rail Route 10 va realiza conexiunea directa intre linia de cale ferata existenta, in lungime de 252 kilometri, linie care incepe de la Kraljevo, Serbia si, via Pristina, Kosovo, merge catre orasul Gjorce Petrov, in Republica Macedonia de Nord.

Din intreaga lungime a liniei, 148 de kilometri traverseaza Kosovo, de la Leshak, langa granita cu Serbia, pana la Hani i Elezit, langa granita cu Macedonia. Lucrarile de modernizare vor dura 24 de luni si, potrivit graficului, ar trebui sa fie finalizate in 2021, anunta guvernul din Kosovo. Finantarea proiectului este asigurata, de catre guvern, printr-un imprumut contractat de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), precum si prin intermediul unor fonduri ISPA. "Acest proiect va avea un impact pozitiv nu doar pentru economia tarii, ci si pentru intreaga regiune", a punctat Agron Thaci, presedintele executiv al InfraKos.

ClubFeroviar.ro