Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Ionut

Cu mici exceptii, BDZ continua sa acumuleze pierderi

Caile Ferate Bulgare continua sa raporteze pierderi si nu reusesc sa inregistreze nici macar cel mai mic rezultat pe plus. Asta reiese din rapoartele pentru primele trei luni din 2018, emise de catre companiile care alcatuiesc BDZ Holding.

Diviziei BDZ "Transport Pasageri" ii este foarte greu sa ofere servicii atractive astfel incat mai multi pasageri sa opteze pentru tren si nu pentru autobuze sau autoturismele personale. Cu toate acestea, se intrezareste o mica imbunatatire. Astfel, rezultatele financiare pentru lunile ianuarie-martie au aratat pierderi de 250 mii leva (127,8 mii euro), fata de 3,35 milioane leva (1,71 milioane euro) in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, compania de transport feroviar de pasageri mai obtine venituri si din taxele pe care le percepe unor terti pentru utilizarea locomotivelor.

Primele trei luni ale acestui an au indicat rezultate negative pentru divizia BDZ "Transport Marfa", astfel ca aceasta a raportat pierderi de 2,72 milioane leva (1,4 milioane euro). Cu toate acestea, s-au raportat mai putine pierderi, cu 449 mii leva (230 mii euro), fata de aceeasi perioada din anul precedent. Rezultatul usor imbucurator s-a datorat intr-o oarecare masura cresterii veniturilor obtinute din activitatea de transport feroviar de marfa.

Datele, per total, pentru intreaga perioada a anului 2017 arata ca BDZ Holding a incheiat anul trecut cu o pierdere de 8,2 milioane de leva (4,20 milioane euro). In comparație, pierderile raportate in 2016 au fost de 20,2 milioane de leva (10,3 milioane euro). Cu toate acestea, in conformitate cu situația financiara a societatii, aceasta se datoreaza in principal reducerii costurilor de depreciere a creantelor, vanzarii unor proprietati si altele.

Compania Naționala de Infrastructura Feroviara (NRIC) nu face nici ea exceptie. Astfel, NRIC a incheiat primele trei luni din 2018 cu o pierdere de 25 de milioane de leva (12,8 milioane euro) precum si cu o pierdere din planul de afaceri de 22 milioane de leva (11,2 milioane euro). Aceeasi companie a raportat pentru primele trei luni din 2017 pierderi de 21,9 milioane de leva (11,2 milioane euro). NRIC a incheiat anul 2017 o pierdere contabila de 50,6 milioane de leva (25,8 milioane euro), fata de 2016 cand aceasta s-a situat la o valoare de 28,2 milioane de leva (14,4 milioane euro).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Moldova va reconstrui 250 kilometri de căi ferate cu finanţare de la BERD

Compania de căi ferate de stat a Moldovei (CFM) intenţionează să recurgă la împrumuturi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi de la Banca Europeană de Investiţii pentru un proiect de reabilitare de căi ferate acoperind aproximativ 250 de kilometri pe ruta Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurguleşti, relatează Intellinews.com. Potrivit CFM, licitaţia pentru reabilitarea infrastructurii de căi ferate va fi lansată în trimestrul III al acestui an. BERD a anunţat că licitaţia pentru contracte va începe pe 15 august, iar proiectul propus are un cost total estimat la 100 milioane de euro. Moldova a contractat un credit de 105 milioane de euro de la BERD şi BEI în 2014.

Prima parte a împrumutului este folosită pentru achiziţionarea a 11 locomotive, plus echipament de întreţinere. A doua parte a acestuia va fi folosită pentru reabilitarea infrastructurii de cale ferată. CFM este într-o situaţie dificilă, acumulând pierderi de 50 milioane de euro. Compania are nevoie de aproximativ 300 milioane de euro pentru a reveni la funcţionarea normală.

ZF

Ionut

Ucraina va primi 7000 de vagoane de marfa, cu sprjijn financiar BERD

Operatorul feroviar din Ucraina, Ukrzaliznytsya, a anuntat ca va primi 3,500 de vagoane de transport feroviar de marfa in 2018, urmand ca in 2019 sa primeasca alte 3,500 de astfel de vagoane, achizitiile fiind facilitate printr-o investitie din partea Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Pe langa acestea, Banca Europeana a anuntat o serie de alte investitii in infrastructura din Ucraina. Proprietatea materialului rulant va fi impartita intre BERD si operatorul de transport feroviar din Ucraina.

In ultimii ani, infrastructura de transport feroviar a beneficiat de investitii pentru electrificarea si modernizarea liniilor principale. Reamintim ca in decembrie 2017, BERD a anuntat un plan financiar in valoare de 30 miliarde hrivna (976 milioane euro) destinat achizitionarii a pana la 8,800 de vagoane pentru transportul feroviar de marfa in Ucraina.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Doua consortii concureaza pentru sectiunea ungara a liniei Budapesta-Belgrad

Ministrul ungar al Afacerilor Externe si Comertului, Péter Szijjártó, a anuntat ca documentatia pentru licitatia privind constructia liniei de cale ferata Budapesta-Belgrad a fost solicitata de 30 de companii. Dintre acestea, doua consortii au depus cereri valide. Ambele consortii sunt formate din parteneri maghiari si chinezi. Conform programului, cele doua joint-venture-uri trebuie sa depuna ofertele tehnice pana la sfarsitul lui iulie. Negocierile de natura tehnica cu cei doi ofertanti vor fi sustinute in septembrie, iar contractul cu castigatorul va fi semnat pana la sfarsitul lui noiembrie, sau, cel tarziu, pana la sfarsitul anului.

Dupa semnarea contractului cu castigatorul, vor fi disponibile maxim 18 luni pentru planificarea proiectului si faza de obtinere a autorizatiei, iar lucrarile de constructie se vor intinde pe o perioada de doi ani si jumatate, maxim trei ani. In consecinta, linia de mare viteza Budapesta-Belgrad trebuie finalizata pana la sfarsitul lui 2023. ,,Linia de mare viteza Budapesta-Belgrad trebuie finalizata pana la sfarsitul lui 2023, cel tarziu", a declarat ministrul.

Bugetul estimat de inginerii maghiari este de 525 de miliarde de forinti (1,65 de miliarde de euro), la care se adauga o rezerva de 10%, ceea ce inseamna ca ofertele financiare trebuie sa se incadreze in acest budget, a declarat ministrul.

Negocierile pentru obtinerea unui imprumut din partea Chinei pentru acest proiect sunt in desfasurare si mai trebuie clarificate anumite aspecte. Guvernul Ungariei a declarat ca acorda timp bancii chineze China Exim Bank si Ministerului de Finante al Ungariei pana la mijlocul lui septembrie sa ajunga la un acord privind aspectele care mai trebuie clarificate.

Ungaria trebuie sa modernizeze linia de cale ferata de 166 km care leaga Soroksár, o suburbie sud-estica a orasului Budapesta, de Kelebia, la granita cu Serbia. Linia de cale ferata Belgrad-Budapesta va avea o lungime de 370 km, proiectul fiind estimat la 2,89 miliarde de dolari. Acesta include modernizarea sectiunilor existente si constructia unei noi sectiuni feroviare care sa ofere o legatura directa intre cele doua capitale. Aprox. 335 km din lungimea totala a liniei de cale ferata are nevoie de lucrari de conversie si electrificare, iar 166 km de cale ferata vor fi modernizati in Ungaria.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia anunta o noua licitatie pentru infrastructura

Caile Ferate Sarbe au lansat o licitatie pentru reabilitarea unei sectiuni a Coridorului X. Companiile interesate pot sa depuna o oferta pana la data de 22 august 2018. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii electrotehnice pe liniile nodului feroviar Belgrad si sectiunile Stara Pazova – Šid, Resnik – Lapovo and Mala Krsna – Velika Plana. Durata contractului este de 400 de zile. Toate ofertele trebuie insotite de o garantie de 100.000 de euro. Pentru a se califica pentru obtinerea contractului, participantii trebuie sa indeplineasca minim sapte criterii printre care o cifra de afaceri medie minima de 5 milioane de euro pe an, iar ofertantul trebuie sa faca dovada experientei in proiecte in care a avut rol de contractant sau contractant de management in ultimii trei ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia si China semneaza un contract de 943 de milioane de euro

Ministrul sarb al Transportului, Zorana Mihajlović, alaturi de reprezentanti ai China Railway International si China Communications Construction Company (CCCC) au semnat un contract pentru a treia sectiune a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Contractul in valoare de 943 de milioane de euro se refera la sectiunea Novi Sad – Subotica, cu o lungime totala de 108 km. Lucrarile sunt estimate sa inceapa in 2019. ,,Constructia legaturii feroviare Belgrad-Budapesta este cel mai mare proiect de infrastructura din Serbia si are o importanta deosebita pentru legatura cu reteaua feroviara europeana, reteaua Europei Centrale si legatura cu portul Piraeus. Este inclusa in initiativa One Belt, One Road", a declarat Mihajlović.

In prezent, lucrarile au inceput deja pe un segment de cale ferata de 75 km din Belgrad catre Novi Sad, realizat de companii chineze si ruse. Lucrarile de modernizare si reconstructie a sectiunii de cale ferata Novi Sad-Subotica vor fi realizate de un consortiu format din cele doua companii chineze – China Railway International si CCCC. Aceste companii lucreaza si pe sectiunea Belgrad-Stara Pazova care va fi finalizata in trei ani, conform estimarilor. Pe aceasta sectiune, lucrarile includ modernizarea si constructia infrastructurii, dar si reconstructia infrastructurii electrice pentru a permite trenurilor sa circule cu o viteza de pana ala 120 km/k intre Belgrad si Batajnica, si de pana la 200 km/h intre Batajnica si Stara Pazova, unde patru linii vor asigura serviciile de transport.

ClubFeroviar.ro

Ionut

China ar putea sprijini financiar proiectele feroviare din Bulgaria

In timpul unei intrevederi cu presedintele companiei Chinese Railway Group Limited (CREC), Zongyan Zhang, Ministrul Adjunct al Transportului, Velik Zanchev, a discutat principalele proiecte feroviare pentru care Bulgaria cauta finantare. Ministrul Adjunct Zanchev a subliniat cooperarea importanta cu companii precum CREC care si-au dovedit abilitatile in constructia infrastructurii feroviare. Reprezentantul CREC a spus ca, alaturi de compania sa, este foarte interesat de consolidarea cooperarii cu Bulgaria in cadrul Initiativei 16 + 1. Conform acestuia, coridorul Europa-China este in constructie si spera ca Bulgaria va oferi rute potrivite pentru includerea in coridor. ,,China este interesata sa construiasca o platforma pentru a face schimb de experienta si personal de instruire in Bulgaria. CREC este pregatita sa discute finantarea proiectelor feroviare bulgare, precum si sa semneze acorduri de constructie a capacitatii", a declarat Zhang.

Pentru constructia si modernizarea tuturor liniilor prioritare, in cadrul proiectelor retelei centrale TEN-T pana in 2030, Bulgaria are nevoie de investitii de 4,3 miliarde de euro. Printre proiectele feroviare importante ale Bulgariei se numara modernizarea infrastructurii feroviare in nordul Bulgariei, inclusiv Ruse – Varna, Sofia – Varna si Ruse – Dimitrovgrad. Proiectul de cale ferata Vidin – Sofia are cea mai mare valoare si anume 2,31 miliarde de euro. Un alt proiect important prevede modernizarea liniei Sofia – Kulata, pe coridorul Est/Mediteranean cu o valoare estimata de 1,22 miliarde de euro.

Recent, Bulgaria a lansat licitatia pentru sectiunea de cale ferata Orizovo-Mihailovo, in cadrul celui de-al doilea lot al proiectului Plovdiv-Bourgas care include reabilitarea si modernizarea a 296 km. Proiectul este estimat la 345 milioane de euro si ar trebui finalizat pana in 2020. In plus, Compania Nationala de Infrastructura Feroviara din Bulgaria va anunta si licitatii pentru reabilitarea mai multor gari si instalarea sistemului ERTMS/ETCS pe liniile de cale ferata principale.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

UE finanteaza reconstructia liniei de langa Lacul Balaton

193 de milioane de euro vor fi investiti, din Fondul de Coeziune, pentru reconstructia si modernizarea unei sectiuni din linia de cale ferata dintre Székesfehérvár si Keszthely, din jurul Lacului Balaton, din Ungaria. Linia este in lungime de 123 kilometri, iar sectiunea ce urmeaza sa primeasca finantare se intinde pe 53 de kilometri, pe ruta Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

#54
A inceput montarea sinelor pentru prima linie a Serbiei care va permite viteze de 200 km/h

RZD International a demarat lucrarile de montare a sinelor pe sectiunea de linie intre Stara Pazova si Injia (Serbia), ca parte a proiectului de modernizare a liniei Stara Pazova – Novi Sad.
Lucrarile de constructie pentru sectiunea Stara Pazova – Injia au inceput din martie 2018, sinele vechi, sectiuni din reteaua de catenara si dispozitivele sistemelor de telecomunicatie si interlocking fiind demontate.
Contractul are o valoarea de 248 milioane de dolari, iar lucrarile sunt estimate a fi finalizate in 2021.

Proiectul va determina cresterea vitezei de deplasare a trenurilor la 200 km/h, pe intreaga linie Stara Pazova – Novi Sad si va spori capacitatea acesteia in mod semnificativ.

Compania RZD International este responsabila de proiectul de constructie a liniei duble si de reconstructia sectiunilor existente pe intregul tronson dintre Stara Pazova si Novi Sad, depasind 40 km. Aceasta face parte din linia care va oferi conexiunea de cale ferata dintre Serbia si Ungaria, legand Budapesta de Belgrad.

In cadrul contractului semnat cu administratorul de infrastructura din Serbia, RZD International va construi linia dubla, doua viaducte, doua galerii, 19 poduri si pasaje superioare si va reconstrui trei statii de cale ferata (Injia, Sremski Karlovci si Petrovoradin).

clubferoviar.ro

~ 5.3 mil. euro/km pentru viteza de 200 km/h in zona usor deluroasa

TibiV

Quote from: tom_sawyer on July 31, 2018, 09:38:46 PM
~ 5.3 mil. euro/km pentru viteza de 200 km/h in zona usor deluroasa

Niste prosti...
Mai mareau un pic suma si scoteau 160 km/h.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: cristi5 on July 28, 2018, 11:13:56 PM
Ca vorbeam de Muntenegru, tara poate fi traversata pe CF, 157 km in 3h pe ruta Bijelo Polje - Bar

Linie simpla electrificata, 44 km tuneluri... Si cel mai inalt pod CF din Europa, 200m...



Linia Belgrad-Bar va fi reabilitata pana in 2021

Ministrul sarb al Transporturilor, Zorana Mihajlović, a anuntat ca sectiunea sarba a liniei Belgrad-Bar va fi reconstruita pana in 2021. Anuntul a fost facut cu ocazia unei vizite oficiale a ministrului sarb in Muntenegru. In plus, Mihajlović a anuntat si ca Serbia intentioneaza sa accelereze conexiunea feroviara cu Muntenegru. Un Memorandum de Intelegere a fost apoi semnat intre cele doua state, cu privire la implementarea proiectelor de infrastructura.

Serbia a reconstruit deja sectiunea Resnik – Valjevo, in lungime de 77,6 kilometri, iar tronsonul ramas, pe ruta Vajevo catre granita cu Muntenegru, va fi reconstruita pana la sfarsitul lui 2020, sau, cel tarziu, inceputul lui 2021.

Lucrarile pe sectiunea Resnik – Valjevo au fost executate de catre RZD International, subsidiara internationala a Cailor Ferate Ruse.

Omologul sau din Muntenegru , Osman Nurković, a precizat ca tara sa a reconstruit pana acum 40% din sectiunea de linie de pe teritoriul muntenegrin, dar si ca a reusit sa obtina o finantare de 70 milioane de euro, in imprumuturi si granturi, pentru restul lucrarilor de reconstructie a liniei.

clubferoviar.ro

Ionut

Serbia va continua colaborarea cu RZD International

Statul sarb si-a exprimat interesul de a continua colaborarea cu RZD International, subsidiara a Cailor Ferate Ruse (RZD). Noul proiect prevede modernizarea liniei Niš-Preševo. Precizarea a fost facuta de catre Zorana Mihajlović, ministrul Transporturilor si Infrastructurii. "Vrem sa discutam derularea unor noi proiecte, cum ar fi construirea unui nou centru de dispecerizare si coordonare a traficului, continuarea proiectului de reconstruire a liniei Belgrad-Bar, dar si a liniei Niš-Preševo", a declarat ministrul Mihajlović. Reamintim ca RZD International a derulat in Serbia o serie de proiecte pentru reabilitarea infrastructurii de cale ferata.

"Proiectul de reconstructie si modernizare a liniei Stara Pazova-Novi Sad se desfasoara foarte bine si in afara de constructorii rusi, aici lucreaza si o serie de companii sarbe", a punctat Sergey Pavlov, directorul general al RZD International. Guvernul sarb intentioneaza ca pana la sfarsitul lui 2018 sa lanseze pregatirea documentatiei tehnice pentru proiectul ce priveste reconstruirea unor noi sectiuni din linia de cale ferata Belgrad-Bar, sectiuni ce vor insuma o lungime de 200 kilometri.

In luna iulie, RZD International a inceput construirea unei alte linii de cale ferata ce face legatura intre Stara Pazova si Indjija. Linia este in lungime de 7 kilometri si face parte din sectiunea Stara Pazova-Novi Sad, situata pe linia care leaga capitala sarba de cea ungara, Budapesta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD continua colaborarea cu Serbia pentru modernizarea infrastructurii feroviare

Valoarea totala a contractului pe care Caile Ferate Ruse il realizeaza pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Serbia este de 941 de milioane de dolari, care include 800 de milioane de dolari, valoarea unui credit alocat Guvernului Sarb de Guvernul Rusiei. Incepand cu 2014, RZD International, parte a holdingului Caile Ferate Ruse, a realizat lucrari extinse de constructie si modernizare a infrastructurii feroviare din Serbia. RZD International a finalizat deja reconstructia sectiunii Belgrad-Pancevo, structurile feroviare in cadrul proiectului de dezvoltare a Coridorului X pan-european si sectiunea Resnik – Valjevo a liniei de cale ferata Belgrad – Bar. Pe sectiunile unde lucrarile sunt deja finalizate, au fost reconstruite structurile artificiale, reteaua catenara si sistemele de telecomunicatii, astfel incat viteza de deplasare a trenurilor a crescut de la 40km/h la 120 km/h pentru transportul de pasageri si la 100 km/h pentru transportul de marfa. De asemenea, au fost livrate automotoarele diesel fabricate in Rusia care faceau parte din contractul semnat de cele doua parti.

Pentru prima data in istoria Serbiei, RZD International a lansat lucrarile in urma carora viteza de deplasare a trenurilor va creste la 200 km/h pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad. Aceasta sectiune este parte a liniei Belgrad – Budapesta unde compania lucreaza in prezent la realizarea tunelului Cortanovici si la viaductul din valea inundabila a fluviului Dunarea. De asemenea, compania realizeaza si reconstructia liniei existente, dar si constructia noii linii duble.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia a lansat lucrarile pentru viaductul liniei Stara Pazova – Novi Sad

Compania RZD International a lansat lucrarile de constructie a viaductului aflat la KM51 al sectiunii Stara Pazova – Novi Sad, parte a liniei de cale ferata Belgrad – Budapesta. Podul feroviar cu linie dubla cu o lungime totala de 500 de metri va fi construit in apropiere de statia Beska pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad. Lucrarile de eliberare a santierului si de trasare a retelei geodezice sunt in desfasurare. Constructia viaductului va dura aprox. un an si jumatate. Dupa finalizarea proiectului, trenurilor de pasageri vor putea sa circule cu o viteza de 200 km/h, in timp ce trenurile de marfa vor putea atinge viteze de pana la 130 km/h pe aceasta sectiune. Linia simpla existenta a fost construita la sfarsitul secolului al XIX-lea, iar viteza maxima la care se poate ajunge este de 43 km/h. Lucrarile la prima linie proiectata pentru o viteza de 200 km/h au fost lansate in iulie, pe sectiunea de 7 km dintre Stara Pazova si Injia. In prezent, 9 km din sectiune au fost deja realizati pe ambele linii.

Compania RZD International lucreaza la constructia si modernizarea liniei duble pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad care depaseste 40 km in lungime in cadrul unui Acord Aditional 3.2 la contractul principal in valoare de 248 de milioane de dolari care include constructia viaductului de la KM51. Acordul prevede constructia unei linii de cale ferata duble, a doua viaducte, a doua galerii, a 19 poduri si pasaje si a 36 de podete. In plus, compania va construi noua statia Beska si pasajele pietonale, va reconstrui statiile Injia, Sremski Karlovci si Petrovoradin cu pasajele pietonale, dar si statia Karlovacki Vinohrady.

ClubFeroviar.ro