Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#30
"Ucraina evalueaza daca are rost sa lanseze linii de tren de mare viteza. Tara vecina are deja cateva trenuri foarte rapide"

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22269776-ucraina-evalueaza-daca-are-rost-lanseze-linii-tren-mare-viteza-tara-vecina-are-deja-cateva-trenuri-foarte-rapide.htm?nomobile=

Interesant ce efect a avut campionatul european. La noi nici macar o legatura feroviara aeroport-capitala...

Ionut

Bulgaria primeste finantare UE de peste 400 milioane euro

Uniunea Europeana a anuntat ca va aloca Bulgariei, din Fondul de Coeziune, o finantare de 471,5 milioane euro, pentru dezvoltarea sectiunii de cale ferata intre orasele Elin Pelin si Kostenets, in vestul tarii. Aceasta sectiune este parte a liniei de cale ferata ce leaga doua orase mari din Bulgaria, capitala Sofia si Plovdiv, situate pe Coridorul TEN-T Orient/East Med. Odata ce lucrarile vor fi finalizate pe linia Sofia – Plovdiv, pasagerii vor putea circula intre cele doua orase in mai putin de 80 de minute, la o viteza de 160 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria a demarat un nou proiect cu finantare europeana

Ministrul bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski,  a anuntat ca tara sa a inceput, in aceasta luna, lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata Sofia – Elin Pelin, sectiune in lungime de 23 de kilometri. Contractul pentru reabilitarea liniei de cale ferata a fost atribuit, in noiembrie 2016, unui consortiu condus de catre compania Kelet-UT, din Ungaria. Potrivit contractului, etapa de proiectare a lucrarilor a durat un an. Perioada de desfasurare a lucrarilor de reabilitare a caii ferate va fi de trei ani, astfel proiectul va fi finalizat in 2021. Contractul se ridica la o valoare de 120 milioane leva (61,3 milioane euro), fiind finantat prin intermediul Mecanismului Conectarea Europei (Connecting Europe Facility).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Peste 30 de companii interesate de licitatia pentru linia Budapesta – Belgrad

,,Ungaria se asteapta sa primeasca, in luna martie, mai multe oferte in licitatia pentru modernizarea celor 152 de kilometri ai sectiunii de pe teritoriul sau din linia de cale ferata Budapesta – Belgrad", a precizat ministrul Dezvoltarii Nationale, Miklos Sesztak. Potrivit acestuia, peste 30 de companii si-au exprimat interesul de a participa la licitatia ce prevede modernizarea sectiunii ungare a liniei de cale ferata. Operatorul din Ungaria, MAV, a publicat licitatia in noiembrie 2017, iar proiectul vizeaza lucrari pentru modernizarea sectiunii Soroksar (situat la marginea Budapestei) – Kelebia (situata la granita cu Serbia). Linia va trebui sa fie proiectata si construita pentru o viteza de 200 km/h, conform specificatiilor TEN-T.

La randul sau, Serbia a lansat, in noiembrie anul trecut, proiectul pentru modernizarea sectiunii Belgrad – Stara Pazova, parte a liniei ce leaga capitala Ungariei de cea a Serbiei. Sectiunea in cauza este in lungime de 34,5 kilometri, iar lucrarile vor fi executate de catre companiile China Communications Construction Company (CCCC) si China Railways International (CRI). Modernizarea sectiunii Belgrad-Stara Pazova va fi finantata cu un imprumut de 297,6 milioane dolari (252 milioane euro) de la Banca de Export-Import din China. Imprumutul va fi rambursat in 20 de ani, inclusiv cu o perioada de gratie de cinci ani.

Mai mult chiar, reamintim ca RZD International si Caile Ferate Sarbe au semnat, tot in noiembrie 2017, acordul suplimentar la contractul privind constructia si reabilitarea sectiunii Stara Pazova – Novy Sad, o sectiune de 40 de km pe linia de cale ferata Belgrad – Budapesta. Acordul are o valoare de 247 de milioane de dolari, iar lucrarile de constructie ar trebui sa inceapa in primul trimestru din 2018.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Unda verde pentru linia feroviara catre Aeroportul din Kiev

Guvernul Ucrainei si-a anuntat sprijinul pentru construirea unei linii de cale ferata catre Aeroportul International Boryspil din Kiev. La randul sau, Prim-Ministrul Volodymyr Groisman, a subliniat faptul ca cererea pentru transport aerian este in crestere in Ucraina, insa aeroportul, cel mai mare din tara, nu este destul de accesibil prin mijloacele de transport public.

,,Aeroportul Boryspil deserveste 7 – 8 milioane de pasageri anual, dar nu exista niciun mijloc de transport convenabil pe ruta dintre Kiev si aeroport. De aceea, a fost gasita o solutie tehnica pentru a rezolva, in scurt timp, aceasta problema", a precizat Prim-Ministrul Groisman.

Potrivit acestuia, construirea unei linii de cale ferata in lungime de 3,5 kilometri, direct catre aeroport, ar trebui sa inceapa in luna iunie 2018 si sa fie gata pentru a intra in serviciu comercial pentru pasageri pana la sfarsitul lui 2018.

Pentru coordonarea acestui proiect a fost desemnat Vice-premierul ucrainean, Volodymyr Kustion.

Noul serviciu feroviar va circula intre Gara Kiev, va traversa doua statii intermediare si va ajunge apoi la Terminalul D al Aeroportului Boryspil. Durata unei calatorii pe acest traseu va fi de 35 de minute. Producatorul polonez de material rulant PESA va livra materialul rulant, acesta urmand sa asigure transportul a 2,67 milioane de pasageri anual.

Costul intregului proiect a fost estimat intre 22 si 30 milioane de dolari.

clubferoviar.ro

alex8

O să meargă precum CFR, încet și fără călători.

Ionut

Intr-adevar. Doar 7 km/h viteza?! 35 de minute pentru 3,5 km? Ceva nu se leaga.

yetiman

#37
Sigur ca nu se leaga.  :D
Distanta pe rutier e de 35/38 km (depinde de sensul ales pe Gmaps)

Dar, la fel ca la noi, exista o cale ferata care trece prin apropiere. Trebuie dusa pana la aeroport.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Kosovo modernizeaza singura sa legatura feroviara cu Europa

La 15 februarie, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a semnat un acord pentru o cofinantare de 38,5 milioane de euro prin Cadrul de Investitii pentru Balcanii de Vest (WBIF) pentru proiectele de infrastructura feroviara din Kosovo. Anterior, banca a acordat un imprumut in valoare de 39,9 milioane de euro pentru finantarea modernizarii retelei de cale ferata a tarii care va fi impartita in trei etape.

Imprumutul va fi folosit pentru a imbunatati legatura dintre reteaua feroviara din Kosovo si reteaua europeana extinsa prin Coridorul VIII si Coridorul X pan-european, care se intinde la sud de FRI Macedonia si la nord de granita cu Serbia. Subventia acopera sectiunea sudica a rutei feroviare 10 care leaga Fushë Kosovë in apropierea capitalei Pristina de granita cu FIR Macedonia. Proiectul include si doua alte sectiuni, Fushë Kosovë – Mitrovicë si o sectiune nordica din Mitrovicë pana la granita cu Serbia, care beneficiaza de finantare din partea UE si WBIF.

148 de km de cale ferata vor fi modernizati in cadrul proiectului in trei etape. Prima implica modernizarea unei sectiuni de 64 de km care leaga Fushë Kosovë de granita cu FIR Macedonia, sectiunea Mitrovicë- Fushë Kosovë (64 km) va fi modernizata in a doua etapa a proiectului, in timp ce modernizarea a 42 de km de linie intre granita cu Serbia si Mitrovicë va completa intregul proiect de modernizare a Coridorului X in Kosovo.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost semnat acordul pentru conexiunea Belgrad-Zagreb

Ministrul Constructiilor, Transportului si Infrastructurii din Serbia, Zorana Mihajlovic, si Ministrul Relatiilor Maritime, Transportului si Infrastructurii din Croatia, Oleg Butkovic, au semnat la 9 martie 2018 un memorandum de cooperare pentru modernizarea transportului feroviar care prevede reconstructia liniei de cale ferata Belgrad-Zagreb. Memorandumul stipuleaza cooperarea intre cele doua parti pentru modernizarea infrastructurii de cale ferata, facilitarea procedurilor de trecere a frontierei intre cele doua state, precum si solicitarea impreuna a fondurilor UE sau de la alte institutii internationale pentru modernizarea liniei de cale ferata Belgrad-Zagreb, parte a Coridorului 10.

Linia de cale ferata Belgrad-Zagreb are o lungime de 412 km, iar reconstructia va permite reducerea timpului de calatorie de la sapte ore si jumatate in prezent, la putin peste trei ore. Reconstructia liniei va necesita in jur de 250 de milioane de euro pe teritoriul Serbiei, in timp ce sectiunea croata va avea nevoie de o suma putin mai mare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia finalizeaza inca o sectiune de pe linia transfrontaliera Belgrad-Bar

Administratorul sarb de infrastructura feroviara, Infrastruktura Zeleznice Srbije, a anuntat ca a finalizat modernizarea sectiunii de cale ferata Topcider-Rakovica-Resnik, parte a liniei transfrontaliere Belgrad (Serbia)-Bar (Muntenegru). Proiectul s-a ridicat la o valoare de 23,8 milioane de euro. Lucrarile au fost executate de catre compania China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) si au fost finantate cu ajutorul unui imprumut acordat Serbiei de catre Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), dar si cu fonduri de la bugetul de stat. Pe langa lucrarile de refacere a infrastructurii feroviare, au fost executate si lucrari de modernizare a statiilor Resnik  si Rakovica.

Sectiunea feroviara Topcider-Rakovica-Resnik face parte din linia ce leaga capitala sarba, Belgrad de orasul-port Bar, din Muntenegru. La randul sau, linia Belgrad-Bar este parte a Coridorului paneuropean X. Lucrarile la linia Belgrad-Bar sunt executate de catre o serie de companii internationale. Printre ele se numara si RZD International, subsidiara a Cailor Ferate Ruse. Aceasta a finalizat in noiembrie 2017 reabilitarea sectiunii Resnik-Valjevo. Lucrarile pentru aceasta sectiune s-au ridicat la 79,9 milioane de euro.

In prezent, se desfasoara lucrari de reabilitare a sectiunii Niš (Serbia) si Dimitrovgrad (Bulgaria). Termenul de finalizare este preconizat pentru luna decembrie 2018.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens va echipa o linie din Ungaria cu sistemul ETCS

Compania Privata de Dezvoltare a Infrastructurii Nationale (National Infrastructure Developing Private Company Limited) din Ungaria a contractat compania Siemens pentru a echipa cu sistemul ETCS linia maghiara Százhalombatta – Pusztaszabolcs. Siemens va furniza sistemul de control al trenurilor,Trainguard 200, inclusiv instalarea Sistemului European de Control al Trenului (ETCS Nivel 2) si un centru de comunicatii radio (RBC), precum si doua cutii electronice de semnalizare de tip Trackguard Simis IS. Aceasta noua comanda cuprinde 6 sisteme de tip Wayguard Simis LC de protectie a trecerilor  la nivel, furnizarea intregii alimentari cu energie electrica, asamblarea si sistemele de telecomunicatii. Lucrarile vor fi finalizate in decembrie 2020.

Linia dubla in lungime de 26 kilometri este o extensie a liniei Kelenföld – Százhalombatta. Reteaua feroviara maghiara trece printr-o importanta etapa de modernizare si face parte dintr-un proiect global pentru modernizarea si dezvoltarea liniei de cale ferata Budapesta Kelenföld – granita cu Croatia, pentru a elimina o congestionare majora de-a lungul Coridorului Mediteranean. Dezvoltarea retelei globale se va reflecta in optimizarea timpilor de calatorie, modernizarea a circa 280 kilometri de linii dar si a sistemului public de transport pe sina.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Kosovo lanseaza licitatia pentru modernizarea unei sectiuni a Rutei Feroviare 10

Caile Ferate din Kosovo, Infrakos, au lansat o licitatie pentru reabilitarea Partii Sudice a Rutei Feroviare 10. Contractul prevede lucrari la sectiunea dintre Fushë Kosovë si Hani i Elezit, de la km 246+888 la km 313+711, cu o lungime totala de 67 km. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 28 iunie 2018. Serviciile de transport pe linie nu vor fi intrerupte in timpul reabilitarii. Toate ofertele trebuie insotite de o garantie in valoare de 900,000 de euro.

Ruta Feroviara 10 este formata din linia de cale ferata existenta cu o lungime de 252 km pe directia Kraljevo (Serbia)-Pristine (Kosovo)-Gorce Petrov (FRI Macedonia). Linia de cale ferata traverseaza Kosovo si are o lungime de 148 km incepand din Leshak, de la granita cu Serbia si pana la Hani i Elezit, la granita cu FRI Macedonia. Proiectul liniei de cale ferata permite electrificarea sa, insa electrificarea, semnalizarea si telecomunicatiile nu fac parte din aceasta licitatie, care include doar lucrari civile. Proiectul este finantat printr-un imprumut BERD.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Modernizarea liniei Sofia-Vidin necesita investitii de peste 2 miliarde de euro

Ministrul Transporturilor din Bulgaria, Ivaylo Moskovski, a anuntat ca cel mai scump proiect feroviar este cel de modernizare a liniei Vidin-Sofia, cu o investitie estimata la 2,31 miliarde de euro. Un alt proiect important, care solicita o investitie mare, vizeaza modernizarea liniei Sofia – Kulata, parte a Coridorului Orient / Est-Mediteraneean, valoarea fiind estimata la 1,22 miliarde de euro.

Pentru constructia si modernizarea liniilor prioritare pe reteaua centrala TEN-T din teritoriul bulgar, pana in 2030, Bulgaria necesita investitii de 4,3 miliarde de euro, a precizat ministrul. Ca parte a retelei centrale si globale Bulgaria va utiliza finantare europeana si pentru linia Karnobat-Sindel. Aceasta are o lungime de 123 km si autoritatile estimeaza ca se vor investi 173 milioane de euro. Ruta este una importanta deoarece conecteaza cele doua mari orase portuare, Varna si Burgas.

In ceea ce priveste proiectele transfrontaliere, ministrul a anuntat ca 132 milioane de euro este suma necesara pentru modernizarea liniei Voluyak – Dragoman-granita cu Serbia, tot parte a retelei centrale TEN-T, si este identificata de Consiliul European ca fiind o sectiune transfrontaliera prioritara. De asemenea, pentru asigurarea conexiunii feroviare cu Macedonia, a fost lansata procedura de asistenta tehnica pentru modernizarea liniei Sofia-Pernik-Radomir-Gyueshevo-granita cu Macedonia. In cadrul proiectului, valoarea estimata pentru constructia sectiunii Radomir – Gyueshevo -granita cu Maceodnia este de 477 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina inaugureaza tunelul Beskyd



Presedintele ucrainean, Petro Poroshenko, a inaugurat tunelul feroviar Beskyd de 1,8 km care traverseaza Muntii Carpati si face legatura intre orasele Beskid si Skotarske. Acesta ofera conexiunea intre reteaua feroviara urcraineana de reteaua pan-europeana de transport a Coridorului V printr-o linie dubla. ,,Tunelul Beskyd este cel mai mare proiect de infrastructura implementat in Ucraina in ultimele decenii. Tunelul este un simbol al colaborarii dintre Ukrzaliznytsya, autoritatile ucrainene, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si Banca Europeana de Investitii", a declarat Presedintele Poroshenko in timpul ceremoniei oficiale de inaugurare a noului tunel Beskyd. Planurile pentru constructia tunelului a fost lansate in urma cu 20 de ani, dar primele lucrari de excavatie au avut loc in 2014. Lucrarile de constructie a tunelului care leaga Ucraina de Europa au durat patru ani.

Costul total al proiectului s-a ridicat la 2,2 miliarde de dolari. BERD a acordat un imprumut de 40 de milioane de dolari, BEI a acordat un imprumut de 55 de milioane de euro, iar Ukrzaliznytsia a investit 163 milioane de euro. Proiectul a fost sustinut financiar si de Uniunea Europeana care a acordat si asistenta tehnica, alaturi de Austria. In 2011, consortiul format din compania Interbudmontazh si Porr au semnat contractul pentru constructia tunelului, iar lucrarile au fost lansate in 2013.

Conform Presedintelui, transportul marfurilor pe calea ferata din Ucraina catre EU a crescut cu 20% in fiecare an, iar Uniunea Europeana depaseste 40% din cifra de afaceri a comertului in Ucraina. 46 de trenuri pe zi vor traversa tunelul, comparativ cu cele 12 trenuri ce traversau vechiul tunel. Noul tunel are o lungime de 1,765 m (sau 1,822 m incluzand portalurile) si va reduce semnificativ timpul de transport pe ruta dintre Liov, in vestul tarii, si orasul Chop, la granita dintre Ungaria si Slovacia, deoarece trenurile nu vor mai trebui sa astepte sa treaca prin tunel (asa cum se intampla in cazul vechiului tunel, care functiona cu o singura linie).

ClubFeroviar.ro